Buggy,plážovky,dunovky-historie, výrobci !dlouho se načítá!
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Díl 19.
Meyers Manx
Meyers Manx potřetí aneb Manx is back!
Legendární výrobce,který ukončil produkci v roce 1971 (důvodem byla záplava laciných kopiíí jeho Manxu, který nebyl patentově chráněn) obnovil činnost a nabízí dva typy plážových buggy:
Manxter 2+2
jak už název napovídá je to čtyřmístná verze, posazená na sériový, nezkrácený podvozek VW brouk.
druhým nabízeným modelem je
Manxter DualSport
což je off-road reminiscence na původní Meyers Manx:
...výrazně vyšší světlá výška, bohaté orámování, dlouhozdvihové tlumiče pérování a dokonce díky pomocnému trubkovému rámu možnost použití podvozku ze superbeetle 1302/1303 s přední nápravou McPerson odpruženou vinutými pružinami...to vše dělá z DualSportu výkonnou zbraň pro řádění v terénu - ovšem samozřejmě s možností homologace pro silniční provoz (v USA samozřejmě, opět máme blbý souřadnice )
PS: do druhého dílu seriálu jsem doplnil foto zajímavé variace Manxu The Resorter.....
Meyers Manx
Meyers Manx potřetí aneb Manx is back!
Legendární výrobce,který ukončil produkci v roce 1971 (důvodem byla záplava laciných kopiíí jeho Manxu, který nebyl patentově chráněn) obnovil činnost a nabízí dva typy plážových buggy:
Manxter 2+2
jak už název napovídá je to čtyřmístná verze, posazená na sériový, nezkrácený podvozek VW brouk.
druhým nabízeným modelem je
Manxter DualSport
což je off-road reminiscence na původní Meyers Manx:
...výrazně vyšší světlá výška, bohaté orámování, dlouhozdvihové tlumiče pérování a dokonce díky pomocnému trubkovému rámu možnost použití podvozku ze superbeetle 1302/1303 s přední nápravou McPerson odpruženou vinutými pružinami...to vše dělá z DualSportu výkonnou zbraň pro řádění v terénu - ovšem samozřejmě s možností homologace pro silniční provoz (v USA samozřejmě, opět máme blbý souřadnice )
PS: do druhého dílu seriálu jsem doplnil foto zajímavé variace Manxu The Resorter.....
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Díl 20.
Jackal-Buggy
tahle stará fotka mě donutila pustit se do pátrání:
Jackal je v podstatě odvozen od klasického Deserteru, ale s celkem povedenými úpravami, které mu dávají nezaměnitelnou tvář. Je postaven na nezkráceném podvozku z brouka.
Vše podstatné se dozvídáme z dobové reklamky:
- výrobce, doba vzniku okolo před rokem 1970...a hlavně dal se postavit za jeden den
povím vám, že bych se nezlobil najít takovýho mrtvýho šakala někde v kopřivách :
Jackal-Buggy
tahle stará fotka mě donutila pustit se do pátrání:
Jackal je v podstatě odvozen od klasického Deserteru, ale s celkem povedenými úpravami, které mu dávají nezaměnitelnou tvář. Je postaven na nezkráceném podvozku z brouka.
Vše podstatné se dozvídáme z dobové reklamky:
- výrobce, doba vzniku okolo před rokem 1970...a hlavně dal se postavit za jeden den
povím vám, že bych se nezlobil najít takovýho mrtvýho šakala někde v kopřivách :
Naposledy upravil(a) yahoďák dne 05 čer 2006, celkem upraveno 1 x.
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Díl 21 .
RUSKA BUGGY
Tuto holandskou značku buggy jsem již zmínil v dílu věnovaném Bugle buggy. Právě model Ruska Super Buggy vyráběný v licenci byl pilířem produkce f. RUSKA AUTOMOBIELEN (Lauriergracht 115-127, Amsterdam) kterou založil Mr. Arie RUSKA Sr., který se v automobilové branži pohyboval už od konce 2. světové války, zprvu se věnoval renovacím veteránů. Impulsem ke stavbě buggy byl požadavek přítele p. Rusky - fotografa jménem Paul Huf na stavbu auta pro zábavu, tak jak to viděl v USA. Tak nenápadně začala výroba, která vyvyrcholila v sedmdesátých letech roční produkcí 250 až 300 ks vozů nebo kitů. Toto množství opravňuje k označení f. Ruska za posledního výrobce aut v Nizozemí.
A nyní k produkci. Neobjevil jsem žádný rozlišovací znak mezi původní Ruska a Bugle...u obou byly používány ochranné rámy buď z trubek nebo ze širokého plochého profilu, možná, že u novějších Ruska Super byl z laminátu, těžko říct.
Dobový propagační materiál:
se střechou
se zmíněným širokým rámem:
Další buggy z produkce Ruska byla
B1
dvoumístná, zkrácený podvozek z brouka, značně připomínající Manxe, ale výrazně odlišné je tvarování "špičky předního blatníku.
Na dobovém snímku s ráfky Sprintstar:
a zajímavá úprava hardtop, navíc s dobrým pohonem:
Další modely jsou:
Sprinter:
Classica:
Jako řada jiných výrobců buggy i Ruska stavěla repliky klasických vozů na podvozku VW brouk - Bugatti, Regina (ala morgan) a Sagitta (a-la Auburn speedster)
pokračování seriálku někdy příště....
RUSKA BUGGY
Tuto holandskou značku buggy jsem již zmínil v dílu věnovaném Bugle buggy. Právě model Ruska Super Buggy vyráběný v licenci byl pilířem produkce f. RUSKA AUTOMOBIELEN (Lauriergracht 115-127, Amsterdam) kterou založil Mr. Arie RUSKA Sr., který se v automobilové branži pohyboval už od konce 2. světové války, zprvu se věnoval renovacím veteránů. Impulsem ke stavbě buggy byl požadavek přítele p. Rusky - fotografa jménem Paul Huf na stavbu auta pro zábavu, tak jak to viděl v USA. Tak nenápadně začala výroba, která vyvyrcholila v sedmdesátých letech roční produkcí 250 až 300 ks vozů nebo kitů. Toto množství opravňuje k označení f. Ruska za posledního výrobce aut v Nizozemí.
A nyní k produkci. Neobjevil jsem žádný rozlišovací znak mezi původní Ruska a Bugle...u obou byly používány ochranné rámy buď z trubek nebo ze širokého plochého profilu, možná, že u novějších Ruska Super byl z laminátu, těžko říct.
Dobový propagační materiál:
se střechou
se zmíněným širokým rámem:
Další buggy z produkce Ruska byla
B1
dvoumístná, zkrácený podvozek z brouka, značně připomínající Manxe, ale výrazně odlišné je tvarování "špičky předního blatníku.
Na dobovém snímku s ráfky Sprintstar:
a zajímavá úprava hardtop, navíc s dobrým pohonem:
Další modely jsou:
Sprinter:
Classica:
Jako řada jiných výrobců buggy i Ruska stavěla repliky klasických vozů na podvozku VW brouk - Bugatti, Regina (ala morgan) a Sagitta (a-la Auburn speedster)
pokračování seriálku někdy příště....
Naposledy upravil(a) yahoďák dne 02 pro 2008, celkem upraveno 1 x.
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Díl 22.
Ocelot
Výrobcem buggy Ocelot byla firma Sand Chariots, Fullerton, California.
Časové období, ani počet kusů nezjištěn, ale jednalo se o počin úspěšný, protože buggy Ocelot byla vyráběna ve dvou generacích, nabízena v 15ti barevných verzích jako kit, nebo kompletní auto.
Dobové reklamní heslo “něco nového pod sluncem“ nelhalo, design této buggy je skutečně svébytný a přesto, že se odlišuje od hlavních vzorů své doby, je líbivý.
Jednodílná laminátová karoserie plynulých tvarů se od konkurence odlišuje hlavně přední a zadní partií. Vpředu jsou zapuštěna málo používaná originální světla z brouka do roku 67 (podobně jako např. Buggle)., vzadu zaujme výstupek ve tvaru elipsy
Ocelot I:
Ocelot II:
Od Ocelot první generace se odlišuje zejména jiným tvarem předního okna (rovná spodní hrana) a tudíž i jiným tvarem přední části a přístrojovky.
Rovněž v zadní části došlo k drobné změně, už se nepoužívala zapuštěná světla, nebo mřížka a broučí zadní světla na zadních blatnících , ale na elipsoidní plochu byla umístěna dvojice nebo čtveřice kulatých lamp.
Zajímavý kousek s integrovaným ochraným rámem:
A ještě další modely – Ocelot S/S (super sport) a Vaquero (ne nepodobné Manx Towd):
a fajnové modifikace Ocelota (pick-up, kombi, camper):
Ocelot
Výrobcem buggy Ocelot byla firma Sand Chariots, Fullerton, California.
Časové období, ani počet kusů nezjištěn, ale jednalo se o počin úspěšný, protože buggy Ocelot byla vyráběna ve dvou generacích, nabízena v 15ti barevných verzích jako kit, nebo kompletní auto.
Dobové reklamní heslo “něco nového pod sluncem“ nelhalo, design této buggy je skutečně svébytný a přesto, že se odlišuje od hlavních vzorů své doby, je líbivý.
Jednodílná laminátová karoserie plynulých tvarů se od konkurence odlišuje hlavně přední a zadní partií. Vpředu jsou zapuštěna málo používaná originální světla z brouka do roku 67 (podobně jako např. Buggle)., vzadu zaujme výstupek ve tvaru elipsy
Ocelot I:
Ocelot II:
Od Ocelot první generace se odlišuje zejména jiným tvarem předního okna (rovná spodní hrana) a tudíž i jiným tvarem přední části a přístrojovky.
Rovněž v zadní části došlo k drobné změně, už se nepoužívala zapuštěná světla, nebo mřížka a broučí zadní světla na zadních blatnících , ale na elipsoidní plochu byla umístěna dvojice nebo čtveřice kulatých lamp.
Zajímavý kousek s integrovaným ochraným rámem:
A ještě další modely – Ocelot S/S (super sport) a Vaquero (ne nepodobné Manx Towd):
a fajnové modifikace Ocelota (pick-up, kombi, camper):
Naposledy upravil(a) yahoďák dne 02 pro 2008, celkem upraveno 1 x.
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Thanks a sorry bugz, přesunul jsem Sakbayana z Dobových karosářských přestaveb jednak proto, že spíš patří sem mezi buggy, kde je i jeho vzor Country buggy a taky proto, že nevím jak Sakbayan, ale Country nebyla na podvozku z brouka, podvozkové skupiny jsou použity z T2.
A ještě produkce : 1969-1973.
A ještě produkce : 1969-1973.
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Díl 24.
Fiberfab
Clodhopper
Vagabond
Po delším čase jsem opět narazil na guggy, která vyniká mezi ostatními osobitým designem a je to Vagabond. O něm ale až níže, nejdřív trochu o jejím bráškovi Clodhopper a o Fiberfab vůbec.
Jméno Fiberfab by nemělo nechat fanouška vwzduchem chlazených v klidu…ano, je to tvůrce známých sportovních laminátových karoserií na podvozku z brouka…..Aztec, Avenger, Jamaican, repliky P356 a klasických Mercedesů, MG apod., ale třeba také zajímavá tříkolka Scarab, která má sice z brouka jen přední nápravu a jinak je k rámu připevněno kompletní japonské čtyřválcové moto bez přední vidlice, ale je to zajímavost….
No zpátky k plážovkám, které vyráběla firma Fiberfab ve zlaté éře na přelomu 60. a 70. let, výše uvedené kity se již mihly tady(nebo je tam můžeme probrat)
Buggy Clodhopper je klasická dunovka konvenčních tvarů na zkráceném podvozku z brouka:
Zato Vagabond to je skutečně něco jiného než klasická buggy, jak hlásá dobová reklama:
Nezkrácené broučí chasis jí dává do vínku možná menší obratnost v terénu a horší dynamiku, zato je univerzální díky regulérním čtyřem místům a může posloužit i pro transport lehčích předmětů.
Tvarově je to naprostý originál v segnentu dune buggy, což cením. Přední část s integrovanými světly pre67 možná evokuje některé jiné kreace, nebo Fiat 850 Spyder
ale ten zadeček….zvlášť na téhle bílé to vynikne, já tam jednoznačně vidím KdF 82 a je to sexy:
Prostě zase jeden kousek, kterým bych věru nepohrdnul.....
Fiberfab
Clodhopper
Vagabond
Po delším čase jsem opět narazil na guggy, která vyniká mezi ostatními osobitým designem a je to Vagabond. O něm ale až níže, nejdřív trochu o jejím bráškovi Clodhopper a o Fiberfab vůbec.
Jméno Fiberfab by nemělo nechat fanouška vwzduchem chlazených v klidu…ano, je to tvůrce známých sportovních laminátových karoserií na podvozku z brouka…..Aztec, Avenger, Jamaican, repliky P356 a klasických Mercedesů, MG apod., ale třeba také zajímavá tříkolka Scarab, která má sice z brouka jen přední nápravu a jinak je k rámu připevněno kompletní japonské čtyřválcové moto bez přední vidlice, ale je to zajímavost….
No zpátky k plážovkám, které vyráběla firma Fiberfab ve zlaté éře na přelomu 60. a 70. let, výše uvedené kity se již mihly tady(nebo je tam můžeme probrat)
Buggy Clodhopper je klasická dunovka konvenčních tvarů na zkráceném podvozku z brouka:
Zato Vagabond to je skutečně něco jiného než klasická buggy, jak hlásá dobová reklama:
Nezkrácené broučí chasis jí dává do vínku možná menší obratnost v terénu a horší dynamiku, zato je univerzální díky regulérním čtyřem místům a může posloužit i pro transport lehčích předmětů.
Tvarově je to naprostý originál v segnentu dune buggy, což cením. Přední část s integrovanými světly pre67 možná evokuje některé jiné kreace, nebo Fiat 850 Spyder
ale ten zadeček….zvlášť na téhle bílé to vynikne, já tam jednoznačně vidím KdF 82 a je to sexy:
Prostě zase jeden kousek, kterým bych věru nepohrdnul.....
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Buggy perverze
Díl 25.
Ejhle, jsou to právě dva roky, co jsem se začal intenzivně zajímat o buggy a ještě navíc 25. díl....to chce něco extra a tak si dneska dáme
Buggy Perverze
každá buggy je sama o sobě vyjímečná, ale i mezi nimi se dají najít výstřední exempláře, třeba:
ještě více zkrácená buggy:
buggy s pohonem na dřevoplyn (thanks bugz):
nebo buggy s ještě větší průchodností terénem díky úpravě "kolopás" (ala KdF 155):
nebo tentokrát vážně: regulérní úprava pro drag race - skutečná dobovka:
Abych nezklamal místní nadržence, kteří jistě při zření slova perverze čekali nějaké maso...tak tady ho máte :
pokud odtrhnete zrak z dobové krásky, povšimněte si samolepek na buggy...je to foceno v Las Vegas u příležitosti startu závodu Mint 400 a ta větší samolepka prozrazuje, že se jedná o výrobek f. Glitter bug....a o té možná někdy přístě.....
Ejhle, jsou to právě dva roky, co jsem se začal intenzivně zajímat o buggy a ještě navíc 25. díl....to chce něco extra a tak si dneska dáme
Buggy Perverze
každá buggy je sama o sobě vyjímečná, ale i mezi nimi se dají najít výstřední exempláře, třeba:
ještě více zkrácená buggy:
buggy s pohonem na dřevoplyn (thanks bugz):
nebo buggy s ještě větší průchodností terénem díky úpravě "kolopás" (ala KdF 155):
nebo tentokrát vážně: regulérní úprava pro drag race - skutečná dobovka:
Abych nezklamal místní nadržence, kteří jistě při zření slova perverze čekali nějaké maso...tak tady ho máte :
pokud odtrhnete zrak z dobové krásky, povšimněte si samolepek na buggy...je to foceno v Las Vegas u příležitosti startu závodu Mint 400 a ta větší samolepka prozrazuje, že se jedná o výrobek f. Glitter bug....a o té možná někdy přístě.....
AUTOZODIACO (Itálie, 1968-1981)
Díl 26.
(do písmene z auta5p.eu)
Autozodiaco Deserter 1.2, Itálie 1969
Otevřený čtyřmístný vůz buggy, motor vzadu a pohon zadních kol. Vzduchem chlazený plochý čtyřválec VW (boxer) s rozvodem OHV, objem 1192 cm³, vrtání 77 mm a zdvih 64 mm, komprese 7,0, karburátor Solex, výkon 25 kW (34 koní) při 3600 ot/min, točivý moment 90 Nm při 2400 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, hmotnost 540 kg, maximální rychlost 120 km/h.
Prvním vozem firmy Autozodiac byl model Deserter, později přejmenovaný na Jumper. Vůz měl laminátovou karosérii a mechaniku Volkswagen. Bylo možno použít motory od 1.2/30 HP po 1.6/50 HP.
Snímky vozu jsou z italského webu DuneBuggy. Poslední dvě fotografie ukazují Deserter v "zimním" provedení.
Autozodiaco Jumper 1.2, Itálie 1972
Otevřený čtyřmístný vůz buggy, motor vzadu a pohon zadních kol. Vzduchem chlazený plochý čtyřválec VW (boxer) s rozvodem OHV, objem 1192 cm³, vrtání 77 mm a zdvih 64 mm, komprese 7,0, karburátor Solex, výkon 25 kW (34 koní) při 3600 ot/min, točivý moment 90 Nm při 2400 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, hmotnost 540 kg, maximální rychlost 120 km/h.
Původní model Deserter byl počátkem sedmdesátých let přejmenován na Jumper. Vůz měl laminátovou karosérii a mechaniku Volkswagen, bylo možno použít motory od 1.2/30 HP po 1.6/50 HP.
Autozodiaco Jumper, Itálie 1973
Otevřený čtyřmístný vůz buggy, motor vzadu a pohon zadních kol. Vzduchem chlazený plochý čtyřválec VW (boxer) s rozvodem OHV, objem 1584 cm³, vrtání 85,5 mm a zdvih 69 mm, komprese 7,6, karburátor Solex, výkon 37 kW (50 koní) při 4000 ot/min, točivý moment 106 Nm při 2800 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, hmotnost 540 kg, maximální rychlost asi 140 km/h.
Vůz měl laminátovou karosérii a mechaniku Volkswagen.
Autozodiaco Damaca 1.5, Itálie 1970
Otevřený dvoumístný roadster (buggy), motor vzadu a pohon zadních kol. Vzduchem chlazený plochý čtyřválec VW (boxer) s rozvodem OHV, objem 1493 cm³, vrtání 83 mm a zdvih 69 mm, komprese 7,5, karburátor Solex, výkon 32 kW (44 koní) DIN při 4000 ot/min (54 koní SAE), točivý moment 90 Nm při 2500 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, hmotnost 675 kg, maximální rychlost 155 km/h.
Na designu modelu Damaca se podílel také Tom Tjaarda. Vůz měl laminátovou karosérii a mechaniku Volkswagen, používaly se motory 1.5 nebo 1.6/50 HP.
Autozodiaco Squalo 1.2, Itálie 1971
Otevřený dvoumístný roadster (buggy), motor vzadu a pohon zadních kol. Vzduchem chlazený plochý čtyřválec VW (boxer) s rozvodem OHV, objem 1192 cm³, vrtání 77 mm a zdvih 64 mm, komprese 7,0, karburátor Solex, výkon 25 kW (34 koní) DIN při 3600 ot/min (41 koní SAE), točivý moment 90 Nm při 2400 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, hmotnost 520 kg, maximální rychlost 145 km/h, zrychlení na stovku za 17,8 s.
Uhlazenější alternativou k buggy Desrter byl model Squalo. Měl, jako ostatní vozy Autozodiaco, laminátovou karosérii a mechaniku Volkswagen.
Snímky vozu jsou z italského webu DuneBuggy.
Autozodiaco California, Itálie 1973
Dvoudveřový čtyřmístný vůz, motor vzadu a pohon zadních kol. Vzduchem chlazený plochý čtyřválec VW (boxer) s rozvodem OHV, objem 1584 cm³, vrtání 85,5 mm a zdvih 69 mm, komprese 7,6, karburátor Solex, výkon 37 kW (50 koní) při 4000 ot/min, točivý moment 106 Nm při 2800 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, rozvor 2400 mm, hmotnost 850 kg, maximální rychlost 130 km/h, zrychlení na stovku za 19 s.
Upravený tudor "brouk" Volkswagen. Motor mohl být upraven na vyšší výkon.
(do písmene z auta5p.eu)
Autozodiaco Deserter 1.2, Itálie 1969
Otevřený čtyřmístný vůz buggy, motor vzadu a pohon zadních kol. Vzduchem chlazený plochý čtyřválec VW (boxer) s rozvodem OHV, objem 1192 cm³, vrtání 77 mm a zdvih 64 mm, komprese 7,0, karburátor Solex, výkon 25 kW (34 koní) při 3600 ot/min, točivý moment 90 Nm při 2400 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, hmotnost 540 kg, maximální rychlost 120 km/h.
Prvním vozem firmy Autozodiac byl model Deserter, později přejmenovaný na Jumper. Vůz měl laminátovou karosérii a mechaniku Volkswagen. Bylo možno použít motory od 1.2/30 HP po 1.6/50 HP.
Snímky vozu jsou z italského webu DuneBuggy. Poslední dvě fotografie ukazují Deserter v "zimním" provedení.
Autozodiaco Jumper 1.2, Itálie 1972
Otevřený čtyřmístný vůz buggy, motor vzadu a pohon zadních kol. Vzduchem chlazený plochý čtyřválec VW (boxer) s rozvodem OHV, objem 1192 cm³, vrtání 77 mm a zdvih 64 mm, komprese 7,0, karburátor Solex, výkon 25 kW (34 koní) při 3600 ot/min, točivý moment 90 Nm při 2400 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, hmotnost 540 kg, maximální rychlost 120 km/h.
Původní model Deserter byl počátkem sedmdesátých let přejmenován na Jumper. Vůz měl laminátovou karosérii a mechaniku Volkswagen, bylo možno použít motory od 1.2/30 HP po 1.6/50 HP.
Autozodiaco Jumper, Itálie 1973
Otevřený čtyřmístný vůz buggy, motor vzadu a pohon zadních kol. Vzduchem chlazený plochý čtyřválec VW (boxer) s rozvodem OHV, objem 1584 cm³, vrtání 85,5 mm a zdvih 69 mm, komprese 7,6, karburátor Solex, výkon 37 kW (50 koní) při 4000 ot/min, točivý moment 106 Nm při 2800 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, hmotnost 540 kg, maximální rychlost asi 140 km/h.
Vůz měl laminátovou karosérii a mechaniku Volkswagen.
Autozodiaco Damaca 1.5, Itálie 1970
Otevřený dvoumístný roadster (buggy), motor vzadu a pohon zadních kol. Vzduchem chlazený plochý čtyřválec VW (boxer) s rozvodem OHV, objem 1493 cm³, vrtání 83 mm a zdvih 69 mm, komprese 7,5, karburátor Solex, výkon 32 kW (44 koní) DIN při 4000 ot/min (54 koní SAE), točivý moment 90 Nm při 2500 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, hmotnost 675 kg, maximální rychlost 155 km/h.
Na designu modelu Damaca se podílel také Tom Tjaarda. Vůz měl laminátovou karosérii a mechaniku Volkswagen, používaly se motory 1.5 nebo 1.6/50 HP.
Autozodiaco Squalo 1.2, Itálie 1971
Otevřený dvoumístný roadster (buggy), motor vzadu a pohon zadních kol. Vzduchem chlazený plochý čtyřválec VW (boxer) s rozvodem OHV, objem 1192 cm³, vrtání 77 mm a zdvih 64 mm, komprese 7,0, karburátor Solex, výkon 25 kW (34 koní) DIN při 3600 ot/min (41 koní SAE), točivý moment 90 Nm při 2400 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, hmotnost 520 kg, maximální rychlost 145 km/h, zrychlení na stovku za 17,8 s.
Uhlazenější alternativou k buggy Desrter byl model Squalo. Měl, jako ostatní vozy Autozodiaco, laminátovou karosérii a mechaniku Volkswagen.
Snímky vozu jsou z italského webu DuneBuggy.
Autozodiaco California, Itálie 1973
Dvoudveřový čtyřmístný vůz, motor vzadu a pohon zadních kol. Vzduchem chlazený plochý čtyřválec VW (boxer) s rozvodem OHV, objem 1584 cm³, vrtání 85,5 mm a zdvih 69 mm, komprese 7,6, karburátor Solex, výkon 37 kW (50 koní) při 4000 ot/min, točivý moment 106 Nm při 2800 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, rozvor 2400 mm, hmotnost 850 kg, maximální rychlost 130 km/h, zrychlení na stovku za 19 s.
Upravený tudor "brouk" Volkswagen. Motor mohl být upraven na vyšší výkon.
pan chytrej
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Díl 27.
Krok stranou
aneb
VF buggy
Možná ti z vás, kteří se o buggy zajímají více, už na značku VF buggy narazili.
V Belgii, zemi to buggy zaslíbené, kde bylo více výrobců, byla v sedmdesátých letech vyráběna i dunovka, která od těch ostatních na pohled moc neliší,ale je radikálně jiná po stránce mechanické.
Základem sice byl podvozek z brouka (originální nebo i zkrácený), ale pohon obstarávaly motory Škoda
Hlavním důvodem této volby byla především výrazně nižší cena motorů se socialistického Československa.
Výrobní škála byla pestrá:
Modely VF 4 Grand Luxury a VF 5 Super poháněl motor o zdvihovém objemu 988ccm o výkonu 42HP, model VF6 měl silnější 1107ccm o 48PS a vrcholem byla verze VF7 se stejným motorem, avšak osazeným dvojitou karburací a podávajícím dech beroucích 52HP.
Přesto se VF buggy vyrobilo a prodalo jen velmi málo, já to nechápu.
A z toho mála, co se vyrobilo, jich ještě méně přežilo dodnes a pak se najde majitel, který zcela zničí historickou hodnotu takového klenotu tím, že původní motor nahradí odporně vyčnívajícím, zastaralým a výkonově nesrovnatelným, nehospodárným, nespolehlivým a k přehřívání náchylným motorem z vw 1500-typ 3. Hrůza, ruce urazit:
No a nakonec jednu perličku, kterou na netu nenajdete: proč zrovna Škoda, proč zrovna VF??
Nejsou vám ty inicály povědomé?
Ano, pravda je taková, že projekt VF buggy rozjel v Belgii známý podnikatel a bývalý senátor Václav Fisher poté, co emigroval. Hodlal uplatnit svoje kontakty v Mladé Boleslavi a vycítil mezeru na trhu. Jenže věci se ubíraly jiným směrem a po nezdaru tohoto projektu na auta zanevřel, opustil Belgii a v Hamburgu založil cestovní kancelář, s níž dosáhl pohádkového úspěchu. O té nepodařené peripetii v Belgiii se pochopitelně nikde nezmiňuje, v jeho cv by se to přece jen vyjímalo špatně.
Krok stranou
aneb
VF buggy
Možná ti z vás, kteří se o buggy zajímají více, už na značku VF buggy narazili.
V Belgii, zemi to buggy zaslíbené, kde bylo více výrobců, byla v sedmdesátých letech vyráběna i dunovka, která od těch ostatních na pohled moc neliší,ale je radikálně jiná po stránce mechanické.
Základem sice byl podvozek z brouka (originální nebo i zkrácený), ale pohon obstarávaly motory Škoda
Hlavním důvodem této volby byla především výrazně nižší cena motorů se socialistického Československa.
Výrobní škála byla pestrá:
Modely VF 4 Grand Luxury a VF 5 Super poháněl motor o zdvihovém objemu 988ccm o výkonu 42HP, model VF6 měl silnější 1107ccm o 48PS a vrcholem byla verze VF7 se stejným motorem, avšak osazeným dvojitou karburací a podávajícím dech beroucích 52HP.
Přesto se VF buggy vyrobilo a prodalo jen velmi málo, já to nechápu.
A z toho mála, co se vyrobilo, jich ještě méně přežilo dodnes a pak se najde majitel, který zcela zničí historickou hodnotu takového klenotu tím, že původní motor nahradí odporně vyčnívajícím, zastaralým a výkonově nesrovnatelným, nehospodárným, nespolehlivým a k přehřívání náchylným motorem z vw 1500-typ 3. Hrůza, ruce urazit:
No a nakonec jednu perličku, kterou na netu nenajdete: proč zrovna Škoda, proč zrovna VF??
Nejsou vám ty inicály povědomé?
Ano, pravda je taková, že projekt VF buggy rozjel v Belgii známý podnikatel a bývalý senátor Václav Fisher poté, co emigroval. Hodlal uplatnit svoje kontakty v Mladé Boleslavi a vycítil mezeru na trhu. Jenže věci se ubíraly jiným směrem a po nezdaru tohoto projektu na auta zanevřel, opustil Belgii a v Hamburgu založil cestovní kancelář, s níž dosáhl pohádkového úspěchu. O té nepodařené peripetii v Belgiii se pochopitelně nikde nezmiňuje, v jeho cv by se to přece jen vyjímalo špatně.
- bugz
- zrůdný magor flat4.org
- Příspěvky: 1979
- Registrován: 12 črc 2005
- Bydliště: Kardanová Řečice
- Kontaktovat uživatele:
Nikomu z vás nedošlo, že když se tyhle VF buggy páchaly, tak Vašek Fisher leda tahal doma v obýváku po koberci dřevěnýho kačera a dělal tak sotva do látkových plen?
Tak ať vám ta aprílová návnada od rybáře Fischera chutná ryby!!
A možná, že to fakt byl pan senátor zamlada...
Tak ať vám ta aprílová návnada od rybáře Fischera chutná ryby!!
A možná, že to fakt byl pan senátor zamlada...
flat4 teoretik gang member number 1
Re: Buggy,plážovky,dunovky-historie, výrobci !dlouho se načítá!
Jsem si dovolil:
http://www.dunebuggyarchives.com/decisi ... s/BuggyId/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dunebuggyarchives.com/decisi ... s/BuggyId/" onclick="window.open(this.href);return false;
... do killa !
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Buggy,plážovky,dunovky-historie, výrobci !dlouho se načítá!
to sis dovolil fakt dost ..a ještě víc než dost dlouho trvalo, než jsi ten web našelelvis píše:Jsem si dovolil:
http://www.dunebuggyarchives.com/decisi ... s/BuggyId/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ano, hlavními zdroji mi jsou soudruzi Jirásko, Husek, Dunebuggyarchives a kluci z Belgie ...ALE... jsou věci, které bychom tam hledali marně....první za chvíli...další až bude čas....
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Buggy,plážovky,dunovky-historie, výrobci !dlouho se načítá!
Díl 28.
Pan-Car
Dnešní díl je věnován poměrně exotické značce, pocházející z Řecka, které přece jen v produkci automobilů nikdy nevynikalo a asi už ani vynikat nebude.
Ale odvěký smysl pro krásu se projevil i při navrhování Pan-Car Beach Buggy, která se tvary jasně odlišuje od dunovek jiných výrobců:
Producentem byla firma Pan-Car, kterou založil Panayiotis Caravisopoulos v roce 1968.
Firma nejprve vyráběla lehký nákladní vůz využívající část podvozku a agregát z brouka (o něm jindy a jinde), posléze od roku 1977 i buggy a nakonec od roku 1992 i lehký terénní vůz 4x4, opět za použití motoru z koncernu VW. Činnost firma ukončila v roce 1994 z finančních důvodů.
Počet vyrobených kusů (údajně jen několik) ani technické parametry se mi nepodařilo vypátrat.
Výrobce dodával i velmi elegantní hardtop:
Pan-Car
Dnešní díl je věnován poměrně exotické značce, pocházející z Řecka, které přece jen v produkci automobilů nikdy nevynikalo a asi už ani vynikat nebude.
Ale odvěký smysl pro krásu se projevil i při navrhování Pan-Car Beach Buggy, která se tvary jasně odlišuje od dunovek jiných výrobců:
Producentem byla firma Pan-Car, kterou založil Panayiotis Caravisopoulos v roce 1968.
Firma nejprve vyráběla lehký nákladní vůz využívající část podvozku a agregát z brouka (o něm jindy a jinde), posléze od roku 1977 i buggy a nakonec od roku 1992 i lehký terénní vůz 4x4, opět za použití motoru z koncernu VW. Činnost firma ukončila v roce 1994 z finančních důvodů.
Počet vyrobených kusů (údajně jen několik) ani technické parametry se mi nepodařilo vypátrat.
Výrobce dodával i velmi elegantní hardtop: