Buggy,plážovky,dunovky-historie, výrobci !dlouho se načítá!
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Buggy,plážovky,dunovky-historie, výrobci !dlouho se načítá!
a ještě přidám pár náhodně objevených fotek jedné Pan-car buggy, která se dochovala dodnes, krom jiných detailů je tam zajímavá evoluce - dodatečný "ochranný" rám:
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Buggy,plážovky,dunovky-historie, výrobci !dlouho se načítá!
29. díl (opět pod heslem"co na dba nenajdeš")
Saier A1, A2
Firmu Automobilbau Saier založil Alexander Saier v Sonnebühlu v roce 1981, na trhu působila do roku 1997.
Zabývala se především stavbou replik - kit cars, měla velmi širokou a poměrně zajímavou nabídku, ale o tom jindy a jinde, zde jen ochutnávka: Dnes se podíváme blíže na buggy, která bude svým tvarem pozorným čtenářům jistě povědomá: Saier totiž úzce spolupracoval s firmou Apal, krom repliky Porsche 356 i buggy A1 a A2 vycházely z modelů známého belgického výrobce. Hlavní odlišností jsou době poplatné "žaluzie" na přední a zadní části. Výrobce tvrdil, že "Dieser buggy ist schön: Weich fliesende Linien... und die kraftvoll gestylte Heckpartie verleihen ihm sein unverrwechselbares sportlich-dynamisches Aussehen"....posuďte sami, zejména boční pohled na tu krabici vzadu je skutečně nezaměnitelný: Prodloužená záď má svůj důvod, model A1 byl sice klasicky na nekráceném podvozku VW brouk, ale pohon obstarával vodou chlazený čtyřválec z VW Golf o výkonu 50 nebo 75PS. Kola Lemmerz-Sportfelgen obuta 205 vpředu, 295 vzadu, u buggy poměrně netypicklé side-pipes, skořepinové sedačky, látková střecha s odnímatelnými bočními díly....
Pokud si odmyslím nebo nevidím tu krabici vzadu, vypadá solidně: Pro vyznavače klasiky byla v nabídce A2 - jediný snímek, který jsem sehnal, je ta modrá o kus výše. A2 poháněl vzduchem chlazený motor VW1300/44PS, pochopitelně bez možnosti side-pipes.
Ceny nebyly nikterak nízké, zvlášť vezmeme-li v potaz, že podvozky byly jeté(opískované a nalakované), motory použité se zárukou...v roce 1986 stála A1 20.337,60DM, A2 16.522,80 DM...možná i proto není buggy Saier zrovna nejrozšířenější model.
Saier A1, A2
Firmu Automobilbau Saier založil Alexander Saier v Sonnebühlu v roce 1981, na trhu působila do roku 1997.
Zabývala se především stavbou replik - kit cars, měla velmi širokou a poměrně zajímavou nabídku, ale o tom jindy a jinde, zde jen ochutnávka: Dnes se podíváme blíže na buggy, která bude svým tvarem pozorným čtenářům jistě povědomá: Saier totiž úzce spolupracoval s firmou Apal, krom repliky Porsche 356 i buggy A1 a A2 vycházely z modelů známého belgického výrobce. Hlavní odlišností jsou době poplatné "žaluzie" na přední a zadní části. Výrobce tvrdil, že "Dieser buggy ist schön: Weich fliesende Linien... und die kraftvoll gestylte Heckpartie verleihen ihm sein unverrwechselbares sportlich-dynamisches Aussehen"....posuďte sami, zejména boční pohled na tu krabici vzadu je skutečně nezaměnitelný: Prodloužená záď má svůj důvod, model A1 byl sice klasicky na nekráceném podvozku VW brouk, ale pohon obstarával vodou chlazený čtyřválec z VW Golf o výkonu 50 nebo 75PS. Kola Lemmerz-Sportfelgen obuta 205 vpředu, 295 vzadu, u buggy poměrně netypicklé side-pipes, skořepinové sedačky, látková střecha s odnímatelnými bočními díly....
Pokud si odmyslím nebo nevidím tu krabici vzadu, vypadá solidně: Pro vyznavače klasiky byla v nabídce A2 - jediný snímek, který jsem sehnal, je ta modrá o kus výše. A2 poháněl vzduchem chlazený motor VW1300/44PS, pochopitelně bez možnosti side-pipes.
Ceny nebyly nikterak nízké, zvlášť vezmeme-li v potaz, že podvozky byly jeté(opískované a nalakované), motory použité se zárukou...v roce 1986 stála A1 20.337,60DM, A2 16.522,80 DM...možná i proto není buggy Saier zrovna nejrozšířenější model.
Re: Buggy,plážovky,dunovky-historie, výrobci !dlouho se načítá!
Ahoj,
spolupracuji s panem Ledlem, z Rakouska nedaleko Vidne. Vyrobil celkem pres 6500 aut, prevazne na VW podvozku.
Tyto auta byly jak buggy, tak i repliky. Cast byla take jeho vlastni produkce, maly sportacek na ramu , s motorem pred zadni napravou (Ford z Fiesty) 1300ccm, vyroba vsech aut byla ukoncena vzhledem k zavedeni katalyzatoru. V nejblizsi dobe pripravim kratky clanek z historie a par foto k tomu. Mam taky neco malo o zacatku Niki Laudy. Zacinal s Ledlem , ale to je opravdu historie ...
Taky lze navstivit web http://www.ledltunig.at" onclick="window.open(this.href);return false; pak na oddil Karoserieteile a na Ledl.
Omlouvam se za psani baz carek a hacku, pisu na nemecke klavesnici, jsem v Rakousku, proto taky pouzivam jmeno Stani, tak mi tu rikaji.
Standa
spolupracuji s panem Ledlem, z Rakouska nedaleko Vidne. Vyrobil celkem pres 6500 aut, prevazne na VW podvozku.
Tyto auta byly jak buggy, tak i repliky. Cast byla take jeho vlastni produkce, maly sportacek na ramu , s motorem pred zadni napravou (Ford z Fiesty) 1300ccm, vyroba vsech aut byla ukoncena vzhledem k zavedeni katalyzatoru. V nejblizsi dobe pripravim kratky clanek z historie a par foto k tomu. Mam taky neco malo o zacatku Niki Laudy. Zacinal s Ledlem , ale to je opravdu historie ...
Taky lze navstivit web http://www.ledltunig.at" onclick="window.open(this.href);return false; pak na oddil Karoserieteile a na Ledl.
Omlouvam se za psani baz carek a hacku, pisu na nemecke klavesnici, jsem v Rakousku, proto taky pouzivam jmeno Stani, tak mi tu rikaji.
Standa
- kalda
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1164
- Registrován: 16 dub 2005
- Bydliště: Vrchlabi, Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Buggy,plážovky,dunovky-historie, výrobci !dlouho se načítá!
Ja si jen dovolim poopravit odkaz ledltuning
Re: Buggy,plážovky,dunovky-historie, výrobci !dlouho se načítá!
...áááno...holej fakt...a to bych si rád pročet...Stani píše:Mam taky neco malo o zacatku Niki Laudy. Zacinal s Ledlem , ale to je opravdu historie ...
...koukam Stando,že se podařilo vložit příspěvek kam patří...takže je všechno OK...
You can't win 'em all...
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Buggy,plážovky,dunovky-historie, výrobci !dlouho se načítá!
vítej Stani ...pokud máš informace o Ledl buggy, byl bych rád, kdybys něco sepsal..já se na ní chystal, pěkně by to navázalo na Saier, jenže těch informací mám pomálu a jsem na štíru s časem..a taky s němčinou. Vzápětí bych na to navázal další buggy z Rakouska
Stejně jsem na tom i s tím sporťákem Ledl AS160, o tom by bylo fajn pojednat v topiku o kitcars.
On pan Ledl byl dost zainteresován do okruhových závodů, že? Někde mám jeho fotku s N.L. a také s Ninou Rindt....
Stejně jsem na tom i s tím sporťákem Ledl AS160, o tom by bylo fajn pojednat v topiku o kitcars.
On pan Ledl byl dost zainteresován do okruhových závodů, že? Někde mám jeho fotku s N.L. a také s Ninou Rindt....
Re: Buggy,plážovky,dunovky-historie, výrobci !dlouho se načítá!
Posilam 3 stranky z buggyn z vyroby firmy Ledl, prevzato z reklamniho letaku k 35 vyroci pocatku vyroby aut. Dalsi stranky musim prelozit, asi nekdy pristi tyden. Mam dve stranky s AS, ale kam s nimi ? Standa
Re: Buggy,plážovky,dunovky-historie, výrobci !dlouho se načítá!
Nevím jak je místní scéně známo,VW vydal v roce 1969 asi dvacetistránkový skript na zkrácení podlahy typu 1 na požadovaný rozměr pro dunovou buggy. Jelikož místní oficiální zástupce v těchto věcech zamrzl na pružnosti myšlení doby španělské inkvizice,obracím se na místní guru,znalce i shánilce či syslaře,jestli někdo nemá originál,nebo jestli o něm neví. Velmi dobrý přítel kterému jsem zavázán má už jen poněkolikáté oskenovanou nezřetelnou kopii a originál zmizel,což jak jsem pochopil je pro jejich úřady taky potíž. Požádal mě jestli mu to neseženu,a než oslovím přímo výrobce začnu nejdříve zde.Co kdyby náhodou..
pár fotek skenu:
pár fotek skenu:
Re: Buggy,plážovky,dunovky-historie, výrobci !dlouho se načítá!
Díky,špatně jsem tam hledal. Rozhodně je to čitelnější.
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Buggy,plážovky,dunovky-historie, výrobci !dlouho se načítá!
Tohle ošklivé jsem dnes ulovil. Bohužel ani majitel neví kdo to dělal.
Vwase nocni sichta...
Re: Buggy,plážovky,dunovky-historie, výrobci !dlouho se načítá!
Mě se ten tvar kajaku náhodou líbí, je to podobně "ošklivý" AMC Gremlin...udeeska píše:Tohle ošklivé jsem dnes ulovil. Bohužel ani majitel neví kdo to dělal.
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Re: Buggy,plážovky,dunovky-historie, výrobci !dlouho se načítá!
paradni poctenicko . nasel jsem jeste tohle nasi nezaspali
Re: Buggy,plážovky,dunovky-historie, výrobci !dlouho se načítá!
Tahle je k vidění ve Škoda depozitu
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Buggy,plážovky,dunovky-historie, výrobci !dlouho se načítá!
Dost pěkně vyvedené
Vwase nocni sichta...
Re: Buggy,plážovky,dunovky-historie, výrobci !dlouho se načítá!
Vw Sunhill 1979 - Dakarový speciál
https://www.facebook.com/Sunhill-R-1027 ... e_internal)
plus nějaké ty fotečky toho, jak to vypadá "pod sukní" (fotky převzaty od
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige
Re: Buggy,plážovky,dunovky-historie, výrobci !dlouho se načítá!
19. 2. 2021 vo veku 94 rokov nás opustil pán ktorý stál u vzniku kajakov.
Re: Buggy,plážovky,dunovky-historie, výrobci !dlouho se načítá!
Řezník mnoha pěkných VWček,kterýho překonal už jen soudruh Renčmüller
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)