Čtvercový motor
- okrasa
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 495
- Registrován: 20 úno 2005
- Bydliště: Teplice
Čtvercový motor
Přátelé , co preferujete? Velký zdvih a nebo velké vrtání válců?
Mě se čímdáltímvíc začíná líbit velký zdvih.Jako ta třicítka, má zdvih
74mm a vrtání 77.50, no prostě optimum,otázka ,zdali to vydrží blok/material/.
Mě se čímdáltímvíc začíná líbit velký zdvih.Jako ta třicítka, má zdvih
74mm a vrtání 77.50, no prostě optimum,otázka ,zdali to vydrží blok/material/.
engine specialist
O 25 konovych blokoch nic neviem,no viem,ze AS41 je kompozicia vcelku nevhodna na viac,nez stock motor,bola zvolena pre jednoduchu masovu vyrobu,a nie pre vysoku kvalitu bloku.AS21 je daleko vhodnejsia zliatina,ma vacsiu pevnost a znasa teplotne namahanie lepsie.Dnes sa daju kupit bloky / aftermarket / cisto hlinikove,su vyborne,nevyhoda je ,ze su asi o 12 kg tazsie.Ale pre normalne a hlavne vykonove motory su tieto bloky idealne.
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
AS21 sa používal pred AS41 nie? Mám doma 2ks ale má to ešte olejové čerpadlo na 6mm skrutky a z menším prietokom oleja na obsah 1300 singel port.Robili sa z tejto zliatiny aj veľkoprietokové?
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Dokonca 2 dobré veci .Vďaka za informáciu.A čo povieš na laboráciu zo single port head na 1300 oplatí sa alebo radšej dual.john píše:To Ti z voleja nepoviem,no stifty na olejovom cerpadle nie su podstatne,na normalny motor 8.0 mm mazacie kanaly su tiez OK,cize ked su bloky v poriadku,tak mas dobru vec.
Nebude to žiadna raketa ale chceme slušný motor .
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
Dual port hlavy maju bezdebaty daleko lepsi "flow",no aj zo single mozes mat slusny motor,mozno na ukor vyssej spotreby.
Single port hlavy maju v odliatku viac "masa" takze praskanie je menej pravdepodobne,nez twin.No zase pri normalnych vykonoch to nerobi velky rozdiel.
Instalovanie vacsich ventilov je zbytocne,pretoze stok ventily su schopne flow asi 40% viac,nez kanal.
Single port hlavy maju v odliatku viac "masa" takze praskanie je menej pravdepodobne,nez twin.No zase pri normalnych vykonoch to nerobi velky rozdiel.
Instalovanie vacsich ventilov je zbytocne,pretoze stok ventily su schopne flow asi 40% viac,nez kanal.
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
A zase som trochu v obraze.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čtercový motor
spíš bych řek, že jde o nastavení kompresního poměru a tím pádem je otázka jak se k tomu postaví hlava válců. Pokud se zvedne zdvih ( a vykompenzuje se to přesně nižším pístem nebo kratší ojnicí nebo kombinací) tak se automaticky zvedne kompresní poměr ( a to docala radikálně). Takže pokud se má zachovat původní nebo jen lehce zvýšený KP - je třeba dost počítat a případně jej snížit např. použití pístů nebo ojnic "kratších o trochu víc". Jinak v případě tvé 14ky je potřeba zvážit taky poměr délky ojnice k excentricitě klikovky (zdvihu) ten by měl být v rozmezí 1,6 - 2,0 a za ideální hodnotu se považuje 1,7 - 1,75 - pokud seš blízko těchto hodnot, tak se zvedne mechanická účinnost motoru.okrasa píše:Přátelé , co preferujete? Velký zdvih a nebo velké vrtání válců?
Mě se čímdáltímvíc začíná líbit velký zdvih.Jako ta třicítka, má zdvih
74mm a vrtání 77.50, no prostě optimum,otázka ,zdali to vydrží blok/material/.
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
No a pokud se komprese zvedne(záleží na konkrétní hodnotě - v případě zájmu můžu zkusit spočítat), tak je potřeba zajistit životnost motoru používáním kvalitnějšího benzínu - ideálně aspoň 98oktanů - tím se udrží teplota hlav na přijatelné úrovni - speciál už posléze nebrat
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM
- okrasa
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 495
- Registrován: 20 úno 2005
- Bydliště: Teplice
Hlavy jsem koplexně před'elal,se všemy aspekty ,cos podotknul, je vse spočítáno. Hlavy byly nality a upraven prostor mezi ventily,kompresní poměr je akorát asi 8.2:1,sedla jsou natural,válce podloženy o 2mm, tak nyní mám asi 1.1mm vůli na pístech v horním ůvrati vůči hlavám/počítam ,že při 5500oáčkách/min se ojnice roztáhnou asi
o 1mm.
o 1mm.
Naposledy upravil(a) okrasa dne 18 kvě 2005, celkem upraveno 2 x.
engine specialist
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
- člověk který počítá důsledky - skvěle ............ myslím to úplně vážněokrasa píše:Hlavy jsem koplexně před'elal,se všemy akcepty ,cos podotknul,jsem počítal,vše je spočítáno. Hlavy jsem naléval a upravoval prostor mezi ventily,kompresní poměr je akorát asi 8.2:1,sedla jsou natural,válce podloženy o 2mm, tak nyní mám asi 1.1mm vůli na pístech v horním ůvrati vůči hlavám/počítam ,že při 5500oáčkách/min se ojnice roztáhnou
o 1mm.
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM
delta L = vzdialenost tepelneho roztiahnutia
L o = originalna dlzka predmetu / ojnica /
alfa = koeficient roztaznosti pre ocel pri 20 st.Celzia
alfa = 13 x 10_-6/st.C
delta T = rozdiel teploty
delta L = Lo x alfa x delta T
to je hruba kalkulacia tepelnej roztaznosti.
Pisem to tu preto,ze niekto by si mohol myslet,ze samotna ojnica sa natiahne 1 mm.
Inac Okrasa to robi s hlavou na mieste.Klobuk dole.
john
L o = originalna dlzka predmetu / ojnica /
alfa = koeficient roztaznosti pre ocel pri 20 st.Celzia
alfa = 13 x 10_-6/st.C
delta T = rozdiel teploty
delta L = Lo x alfa x delta T
to je hruba kalkulacia tepelnej roztaznosti.
Pisem to tu preto,ze niekto by si mohol myslet,ze samotna ojnica sa natiahne 1 mm.
Inac Okrasa to robi s hlavou na mieste.Klobuk dole.
john
- axoun
- Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
- Příspěvky: 2776
- Registrován: 19 srp 2004
- Kontaktovat uživatele:
I když se mi tyhle infošky asi v dohledný době hodit nebudou (a i když sem asi tahle připomínka nepatří), dovoluji si konstatovat, nakolik je to povznášející pocit pootevřít dveře vysoké školy a s prdelí na periférii technické zdatnosti VW nasát něco z nabitosti Vašeho vědění ... klobouček dólu pánové...
Re: Čtercový motor
[Jak je to s tim pomerem delka ojnice / zdvih ? V cem je lepsi mit ojnice delsi nebo kratsi ?
A na zaver kdyz je ctvercovy motor nejucinejsi, proc ho "NIKDO" nevyrabi?
A na zaver kdyz je ctvercovy motor nejucinejsi, proc ho "NIKDO" nevyrabi?
Tady Samba, ten z 5TP
Na tuto otazku sa neda odpovedat v kratkosti,no skusim to.
Motory su navrhovane na specificke pouzitie,vacsina vsak na auta k dennej potrebe.To obnasa spustu kompromisov.Postavenie " idealneho " / pokial taka vec existuje /motora v zmysle masovej vyroby nie je vsak mozne z hladiska cenoveho,pouzitelnosti,spotreby,emisii,fyzickej velkosti atd...
Motory s dlhsim zdvihom produkuju vacsi krutiaci moment a to v nizkych otackach.Pri dlhozdvihovych motoroch pri vysokych otackach je tzv.stredna rychlost piesta vysoka,co navodi dalsie komplikacie ako horsie mazanie,kmitanie kruzkov,vibracie klukovky atd.Stvorcove,alebo podstvorcove motory maju schopnost bezat vo vyssich otackach,pouzitelny rezim otacok vsak ide hore / vid "oste "vacky /.
Napr u VW vidime,ze s rastom obsahu motorov sa menil zdvih,pri dalsom zvyseni obsahu je rovnaky zdvih a vacsi e vrtanie,dalsi ma rovnake vrtanie a vacsi zdvih,na preskacku.Samozrejme plnenie motora,vyplachovanie ,casovanie ,typ rozvodov,ulozenie kluky,sposob mazania a hromada dalsich veci urcuje vykonovu charakteristiku motora a jeho pouzitelnost na dany ucel.
Motory su navrhovane na specificke pouzitie,vacsina vsak na auta k dennej potrebe.To obnasa spustu kompromisov.Postavenie " idealneho " / pokial taka vec existuje /motora v zmysle masovej vyroby nie je vsak mozne z hladiska cenoveho,pouzitelnosti,spotreby,emisii,fyzickej velkosti atd...
Motory s dlhsim zdvihom produkuju vacsi krutiaci moment a to v nizkych otackach.Pri dlhozdvihovych motoroch pri vysokych otackach je tzv.stredna rychlost piesta vysoka,co navodi dalsie komplikacie ako horsie mazanie,kmitanie kruzkov,vibracie klukovky atd.Stvorcove,alebo podstvorcove motory maju schopnost bezat vo vyssich otackach,pouzitelny rezim otacok vsak ide hore / vid "oste "vacky /.
Napr u VW vidime,ze s rastom obsahu motorov sa menil zdvih,pri dalsom zvyseni obsahu je rovnaky zdvih a vacsi e vrtanie,dalsi ma rovnake vrtanie a vacsi zdvih,na preskacku.Samozrejme plnenie motora,vyplachovanie ,casovanie ,typ rozvodov,ulozenie kluky,sposob mazania a hromada dalsich veci urcuje vykonovu charakteristiku motora a jeho pouzitelnost na dany ucel.