Čtvercový motor

Pro všechna vozidla a zařízení s libovolným počtem kol, poháněná vzduchem chlazeným motorem VW a Porsche.
Uživatelský avatar
okrasa
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 495
Registrován: 20 úno 2005
Bydliště: Teplice

Čtvercový motor

Příspěvek od okrasa »

Přátelé , co preferujete? Velký zdvih a nebo velké vrtání válců?
Mě se čímdáltímvíc začíná líbit velký zdvih.Jako ta třicítka, má zdvih
74mm a vrtání 77.50, no prostě optimum,otázka ,zdali to vydrží blok/material/.
engine specialist

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Pokial volba zdvihu a vrtania je co najblizsie ku stvorcu,samozrejme je to idealne.Pochybnosti o bloku mam tiez.

Uživatelský avatar
okrasa
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 495
Registrován: 20 úno 2005
Bydliště: Teplice

Příspěvek od okrasa »

Chělo by to najít stary 25HP blok ze 100%hliníku, Volkswagen jej dodával
Porschemu až do roku 1954 a to je nádhera.
engine specialist

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

O 25 konovych blokoch nic neviem,no viem,ze AS41 je kompozicia vcelku nevhodna na viac,nez stock motor,bola zvolena pre jednoduchu masovu vyrobu,a nie pre vysoku kvalitu bloku.AS21 je daleko vhodnejsia zliatina,ma vacsiu pevnost a znasa teplotne namahanie lepsie.Dnes sa daju kupit bloky / aftermarket / cisto hlinikove,su vyborne,nevyhoda je ,ze su asi o 12 kg tazsie.Ale pre normalne a hlavne vykonove motory su tieto bloky idealne.

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SO 545 »

AS21 sa používal pred AS41 nie? Mám doma 2ks ale má to ešte olejové čerpadlo na 6mm skrutky a z menším prietokom oleja na obsah 1300 singel port.Robili sa z tejto zliatiny aj veľkoprietokové?
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

To Ti z voleja nepoviem,no stifty na olejovom cerpadle nie su podstatne,na normalny motor 8.0 mm mazacie kanaly su tiez OK,cize ked su bloky v poriadku,tak mas dobru vec.

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SO 545 »

john píše:To Ti z voleja nepoviem,no stifty na olejovom cerpadle nie su podstatne,na normalny motor 8.0 mm mazacie kanaly su tiez OK,cize ked su bloky v poriadku,tak mas dobru vec.
Dokonca 2 dobré veci :wink: .Vďaka za informáciu.A čo povieš na laboráciu zo single port head na 1300 oplatí sa alebo radšej dual.
Nebude to žiadna raketa ale chceme slušný motor .
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Dual port hlavy maju bezdebaty daleko lepsi "flow",no aj zo single mozes mat slusny motor,mozno na ukor vyssej spotreby.
Single port hlavy maju v odliatku viac "masa" takze praskanie je menej pravdepodobne,nez twin.No zase pri normalnych vykonoch to nerobi velky rozdiel.
Instalovanie vacsich ventilov je zbytocne,pretoze stok ventily su schopne flow asi 40% viac,nez kanal.

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SO 545 »

A zase som trochu v obraze. :wink:
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Čtercový motor

Příspěvek od Žanek »

okrasa píše:Přátelé , co preferujete? Velký zdvih a nebo velké vrtání válců?
Mě se čímdáltímvíc začíná líbit velký zdvih.Jako ta třicítka, má zdvih
74mm a vrtání 77.50, no prostě optimum,otázka ,zdali to vydrží blok/material/.
spíš bych řek, že jde o nastavení kompresního poměru a tím pádem je otázka jak se k tomu postaví hlava válců. Pokud se zvedne zdvih ( a vykompenzuje se to přesně nižším pístem nebo kratší ojnicí nebo kombinací) tak se automaticky zvedne kompresní poměr ( a to docala radikálně). Takže pokud se má zachovat původní nebo jen lehce zvýšený KP - je třeba dost počítat :wink: a případně jej snížit např. použití pístů nebo ojnic "kratších o trochu víc". Jinak v případě tvé 14ky je potřeba zvážit taky poměr délky ojnice k excentricitě klikovky (zdvihu) ten by měl být v rozmezí 1,6 - 2,0 a za ideální hodnotu se považuje 1,7 - 1,75 - pokud seš blízko těchto hodnot, tak se zvedne mechanická účinnost motoru.
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

No a pokud se komprese zvedne(záleží na konkrétní hodnotě - v případě zájmu můžu zkusit spočítat), tak je potřeba zajistit životnost motoru používáním kvalitnějšího benzínu - ideálně aspoň 98oktanů - tím se udrží teplota hlav na přijatelné úrovni :wink: - speciál už posléze nebrat :wink:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
okrasa
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 495
Registrován: 20 úno 2005
Bydliště: Teplice

Příspěvek od okrasa »

Hlavy jsem koplexně před'elal,se všemy aspekty ,cos podotknul, je vse spočítáno. Hlavy byly nality a upraven prostor mezi ventily,kompresní poměr je akorát asi 8.2:1,sedla jsou natural,válce podloženy o 2mm, tak nyní mám asi 1.1mm vůli na pístech v horním ůvrati vůči hlavám/počítam ,že při 5500oáčkách/min se ojnice roztáhnou asi
o 1mm.
Naposledy upravil(a) okrasa dne 18 kvě 2005, celkem upraveno 2 x.
engine specialist

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

okrasa píše:Hlavy jsem koplexně před'elal,se všemy akcepty ,cos podotknul,jsem počítal,vše je spočítáno. Hlavy jsem naléval a upravoval prostor mezi ventily,kompresní poměr je akorát asi 8.2:1,sedla jsou natural,válce podloženy o 2mm, tak nyní mám asi 1.1mm vůli na pístech v horním ůvrati vůči hlavám/počítam ,že při 5500oáčkách/min se ojnice roztáhnou
o 1mm.
:prayer: - člověk který počítá důsledky - =D> skvěle :wink: ............ myslím to úplně vážně
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

delta L = vzdialenost tepelneho roztiahnutia
L o = originalna dlzka predmetu / ojnica /
alfa = koeficient roztaznosti pre ocel pri 20 st.Celzia
alfa = 13 x 10_-6/st.C
delta T = rozdiel teploty

delta L = Lo x alfa x delta T

to je hruba kalkulacia tepelnej roztaznosti.

Pisem to tu preto,ze niekto by si mohol myslet,ze samotna ojnica sa natiahne 1 mm.
Inac Okrasa to robi s hlavou na mieste.Klobuk dole.
john

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od axoun »

I když se mi tyhle infošky asi v dohledný době hodit nebudou (a i když sem asi tahle připomínka nepatří), dovoluji si konstatovat, nakolik je to povznášející pocit pootevřít dveře vysoké školy a s prdelí na periférii technické zdatnosti VW nasát něco z nabitosti Vašeho vědění ... klobouček dólu pánové...

Uživatelský avatar
okrasa
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 495
Registrován: 20 úno 2005
Bydliště: Teplice

Příspěvek od okrasa »

Velky omyl,vystudoval jsem humanitni obor a jsem umelecky zalozen,romantik,proto ta vira zkouset neco noveho i pres to ,ze to funguje jiz 50let.
engine specialist

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Tak to sme na tom rovnako.

Uživatelský avatar
5amba
Příspěvky: 219
Registrován: 15 bře 2005
Bydliště: UH
Kontaktovat uživatele:

Re: Čtercový motor

Příspěvek od 5amba »

[Jak je to s tim pomerem delka ojnice / zdvih ? V cem je lepsi mit ojnice delsi nebo kratsi ?
A na zaver kdyz je ctvercovy motor nejucinejsi, proc ho "NIKDO" nevyrabi?
:oops:
Tady Samba, ten z 5TP

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Na tuto otazku sa neda odpovedat v kratkosti,no skusim to.
Motory su navrhovane na specificke pouzitie,vacsina vsak na auta k dennej potrebe.To obnasa spustu kompromisov.Postavenie " idealneho " / pokial taka vec existuje /motora v zmysle masovej vyroby nie je vsak mozne z hladiska cenoveho,pouzitelnosti,spotreby,emisii,fyzickej velkosti atd...
Motory s dlhsim zdvihom produkuju vacsi krutiaci moment a to v nizkych otackach.Pri dlhozdvihovych motoroch pri vysokych otackach je tzv.stredna rychlost piesta vysoka,co navodi dalsie komplikacie ako horsie mazanie,kmitanie kruzkov,vibracie klukovky atd.Stvorcove,alebo podstvorcove motory maju schopnost bezat vo vyssich otackach,pouzitelny rezim otacok vsak ide hore / vid "oste "vacky /.
Napr u VW vidime,ze s rastom obsahu motorov sa menil zdvih,pri dalsom zvyseni obsahu je rovnaky zdvih a vacsi e vrtanie,dalsi ma rovnake vrtanie a vacsi zdvih,na preskacku.Samozrejme plnenie motora,vyplachovanie ,casovanie ,typ rozvodov,ulozenie kluky,sposob mazania a hromada dalsich veci urcuje vykonovu charakteristiku motora a jeho pouzitelnost na dany ucel.

Uživatelský avatar
okrasa
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 495
Registrován: 20 úno 2005
Bydliště: Teplice

Příspěvek od okrasa »

Dik Johne za naprosto skvelou odpoved.
Ja bych napsal na otazku odpoved,cituji"protoze jsou blbi". Na to nemam
silu a zivot nam utika,tak resme jen podstatne veci.
engine specialist

Odpovědět