Čtvercový motor
Pomer zdvihu a dlzky ojnice je dalsi sposob,ako popisat charakter motora,ktory je v podstate dany konstrukciou klukoveho hriadela a piestu.
Zdvih je dany priemerom kruznice,po ktorej obieha ojnicny cap okolo stredu hlavneho loziska klukovky,alebo vzdialenost medzi HU a DU.Dlzku ojnice kontroluje kostrukcia piesta a vzdialenost ulozenie piestneho capu vzladom ku spodku plasta piesta.V pripade kratkej ojnice dojde ku kolizii piesta a protizavazia klukovky.Za predpokladu,ze klukovka je v "standardnom " prevedeni,dlzka ojnice musi byt vacsia ako sucet zdvihu a vzdialenosti od stredu ojnicneho loziska najvzdialenejsiemu bodu protizavazia klukovky a vzdialenoti piestneho capu do spodku piestneho plasta..To sa meni od klukovky do klukovky,potom vstupi variacia dlzky piesta a kopa dalsich veci spomenutych v predchadzajucej odpovedi.
Mechanicka ucinnost motora je tiez velmi diskutabilna otazka.Napriklad
stvorcovy motor ide dobre do otacok,no uhol ojnice vzhladom k horizontalnej osi je vacsi ,vykon sa nahana vyssimi otackami.U dlheho zdvihu naopak uhol je mensi,cize prenos sily na klukovy mechanizmus je priaznivejsi a pri nizsich otackach.
Neviem,ci to zodpoveda Tvoju otazku,no to je asi vsetko co viem povedat
o tomto probleme.
Zdvih je dany priemerom kruznice,po ktorej obieha ojnicny cap okolo stredu hlavneho loziska klukovky,alebo vzdialenost medzi HU a DU.Dlzku ojnice kontroluje kostrukcia piesta a vzdialenost ulozenie piestneho capu vzladom ku spodku plasta piesta.V pripade kratkej ojnice dojde ku kolizii piesta a protizavazia klukovky.Za predpokladu,ze klukovka je v "standardnom " prevedeni,dlzka ojnice musi byt vacsia ako sucet zdvihu a vzdialenosti od stredu ojnicneho loziska najvzdialenejsiemu bodu protizavazia klukovky a vzdialenoti piestneho capu do spodku piestneho plasta..To sa meni od klukovky do klukovky,potom vstupi variacia dlzky piesta a kopa dalsich veci spomenutych v predchadzajucej odpovedi.
Mechanicka ucinnost motora je tiez velmi diskutabilna otazka.Napriklad
stvorcovy motor ide dobre do otacok,no uhol ojnice vzhladom k horizontalnej osi je vacsi ,vykon sa nahana vyssimi otackami.U dlheho zdvihu naopak uhol je mensi,cize prenos sily na klukovy mechanizmus je priaznivejsi a pri nizsich otackach.
Neviem,ci to zodpoveda Tvoju otazku,no to je asi vsetko co viem povedat
o tomto probleme.
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čtercový motor
1174ccm 72x72 = štvorcový motor = škoda 742.12xOHV 8)5amba píše:[Jak je to s tim pomerem delka ojnice / zdvih ? V cem je lepsi mit ojnice delsi nebo kratsi ?
A na zaver kdyz je ctvercovy motor nejucinejsi, proc ho "NIKDO" nevyrabi?
Prepáčte je to asi trochu mimo diskusie ale nevydržal som.
Najmasovejší český motor
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Taky jde o takzvanou "střední pístovou rychlost" - čím větší zdvih tím se zvyšuje i tato a zároveň s ní také opotřebení soustavy píst/válec - proto jsou taky Vwčka tak trvanlivý - mají tuto rychlost extrémně nízkou(na zážehovej motor) - je to ale dáno i provozníma otáčkama motoru, který jsou nízký
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM
Re: Čtvercový motor
Kurna se to smazalo az moc rychle/jsem to nedomyslel ...
Hele zkuste sem jeste jednou napsat jak to s tim je ... myslim zdvih X vrtani ... v zavislosti na pouziti/ucelu motoru.
Zanek to nadhodil... Dikes!
Hele zkuste sem jeste jednou napsat jak to s tim je ... myslim zdvih X vrtani ... v zavislosti na pouziti/ucelu motoru.
Zanek to nadhodil... Dikes!
Re: Čtvercový motor
Ten predchadzjuci Zankov koment nie je absolutne presny, diesel motory nie su limitovane do vysokeho zdvihu, naopak vela velmi ucinnych dieslov napr " L " rada motorov Toyota su presne stvorcove...
Re: Čtvercový motor
Šíša píše:Kurna se to smazalo az moc rychle/jsem to nedomyslel ...
Hele zkuste sem jeste jednou napsat jak to s tim je ... myslim zdvih X vrtani ... v zavislosti na pouziti/ucelu motoru.
Zanek to nadhodil... Dikes!
rekl si smazat tak sem to smazal
... a vůbec !
Re: Čtvercový motor
Jasny, vzdyt rikam, jsem to nedomyslel do konce ...