Čtvercový motor

Pro všechna vozidla a zařízení s libovolným počtem kol, poháněná vzduchem chlazeným motorem VW a Porsche.
Uživatelský avatar
5amba
Příspěvky: 219
Registrován: 15 bře 2005
Bydliště: UH
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 5amba »

Dik za uprimnou odpoved, ale clovek se stale uci a treba otazku pomeru
delky ojnice k zdvihu nikdo nezodpovedel. Asi se to uci jiz ve skolce a zda se ze jsem chybel.
Jinak "johnovi" moc dekuji a jeste bych poprosil o vysvetleni tech pomeru.
Nebo treba od OKRASY.

Dik
Tady Samba, ten z 5TP

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Pomer zdvihu a dlzky ojnice je dalsi sposob,ako popisat charakter motora,ktory je v podstate dany konstrukciou klukoveho hriadela a piestu.
Zdvih je dany priemerom kruznice,po ktorej obieha ojnicny cap okolo stredu hlavneho loziska klukovky,alebo vzdialenost medzi HU a DU.Dlzku ojnice kontroluje kostrukcia piesta a vzdialenost ulozenie piestneho capu vzladom ku spodku plasta piesta.V pripade kratkej ojnice dojde ku kolizii piesta a protizavazia klukovky.Za predpokladu,ze klukovka je v "standardnom " prevedeni,dlzka ojnice musi byt vacsia ako sucet zdvihu a vzdialenosti od stredu ojnicneho loziska najvzdialenejsiemu bodu protizavazia klukovky a vzdialenoti piestneho capu do spodku piestneho plasta..To sa meni od klukovky do klukovky,potom vstupi variacia dlzky piesta a kopa dalsich veci spomenutych v predchadzajucej odpovedi.
Mechanicka ucinnost motora je tiez velmi diskutabilna otazka.Napriklad
stvorcovy motor ide dobre do otacok,no uhol ojnice vzhladom k horizontalnej osi je vacsi ,vykon sa nahana vyssimi otackami.U dlheho zdvihu naopak uhol je mensi,cize prenos sily na klukovy mechanizmus je priaznivejsi a pri nizsich otackach.
Neviem,ci to zodpoveda Tvoju otazku,no to je asi vsetko co viem povedat
o tomto probleme.

Uživatelský avatar
okrasa
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 495
Registrován: 20 úno 2005
Bydliště: Teplice

Příspěvek od okrasa »

A to byla krásná tečka za naší dioskuzí,tedˇuž zbývá jen jezdit a jezdit.....
engine specialist

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Čtercový motor

Příspěvek od SO 545 »

5amba píše:[Jak je to s tim pomerem delka ojnice / zdvih ? V cem je lepsi mit ojnice delsi nebo kratsi ?
A na zaver kdyz je ctvercovy motor nejucinejsi, proc ho "NIKDO" nevyrabi?
:oops:
1174ccm 72x72 = štvorcový motor = škoda 742.12xOHV 8)

Prepáčte je to asi trochu mimo diskusie ale nevydržal som.
Najmasovejší český motor :twisted:
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

Taky jde o takzvanou "střední pístovou rychlost" - čím větší zdvih tím se zvyšuje i tato a zároveň s ní také opotřebení soustavy píst/válec :wink: - proto jsou taky Vwčka tak trvanlivý - mají tuto rychlost extrémně nízkou(na zážehovej motor) - je to ale dáno i provozníma otáčkama motoru, který jsou nízký
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Čtvercový motor

Příspěvek od Šíša »

Kurna se to smazalo az moc rychle/jsem to nedomyslel ...

Hele zkuste sem jeste jednou napsat jak to s tim je ... myslim zdvih X vrtani ... v zavislosti na pouziti/ucelu motoru.

Zanek to nadhodil... Dikes!

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Čtvercový motor

Příspěvek od john »

Ten predchadzjuci Zankov koment nie je absolutne presny, diesel motory nie su limitovane do vysokeho zdvihu, naopak vela velmi ucinnych dieslov napr " L " rada motorov Toyota su presne stvorcove...

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Čtvercový motor

Příspěvek od Herbie »

Šíša píše:Kurna se to smazalo az moc rychle/jsem to nedomyslel ...

Hele zkuste sem jeste jednou napsat jak to s tim je ... myslim zdvih X vrtani ... v zavislosti na pouziti/ucelu motoru.

Zanek to nadhodil... Dikes!

rekl si smazat tak sem to smazal
... a vůbec !

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Čtvercový motor

Příspěvek od Šíša »

Jasny, vzdyt rikam, jsem to nedomyslel do konce ...

Odpovědět