Motorové Rogalo VW T1 1600
Re: Motorové Rogalo VW T1 1600
jsem si až teď všiml, že to má vlastně dva "tlumiče" Takže vlastně nelze až tak počítat s klasickou ďourou, co má klasický výfuk.
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige
Re: Motorové Rogalo VW T1 1600
vidím hadici z karburátoru na rozdělovač, to je špatně. Tenhle karbec neumí ovládat rozdělovač, ten byl u žigula pouze odstředivý. Přípojka slouží k přisávání vzduchu pod klapku.
Re: Motorové Rogalo VW T1 1600
Pánové,
proto jsem tady, proto jsem se přidal do tohoto fóra abych s vámi mohl konzultovat svůj motor a věci kolem něj.
S kým jiným už? S rogalisty co mají letecké Rotaxy asi ne.
Vy jste machři na VW, proto budu rád a hodně vděčen když vám budu stát za občasnou radu. Děkuji.
Same dík, za tvůj názor. Ale trochu s ním nesouhlasím. Ale jenom trochu.
To že nemám pořádné tlumiče a že vůbec nevím co v nich je, to přiznávám.
Ale dvě věci které mě vedou k diskusi o průměru výfukových trubek:
1) Když stávajících 17 mm budu postupně zavařovat na 10 pak 5 a pak 2 mm, je nám asi všem jasné, že motor nepojede pokaždé stejně dobře. To mě vede k tomu, že i dnešních 17 mm je ŠPATNĚ.
2) Další 2 piloti rogal s VW motory hned řekli: "... zvuk máš divný, ty plyny asi nemají kudy ven... máš tam malé otvory ..."
Proto celá ta moje diskuse.
Už jsem se rozhodl, že na obou stranách udělám otvory a následně navařím rourky o průměru 28,5 nebo 32 mm.
Snad tím nic neposeru....
Dík všem za rady.
Martin
proto jsem tady, proto jsem se přidal do tohoto fóra abych s vámi mohl konzultovat svůj motor a věci kolem něj.
S kým jiným už? S rogalisty co mají letecké Rotaxy asi ne.
Vy jste machři na VW, proto budu rád a hodně vděčen když vám budu stát za občasnou radu. Děkuji.
Same dík, za tvůj názor. Ale trochu s ním nesouhlasím. Ale jenom trochu.
To že nemám pořádné tlumiče a že vůbec nevím co v nich je, to přiznávám.
Ale dvě věci které mě vedou k diskusi o průměru výfukových trubek:
1) Když stávajících 17 mm budu postupně zavařovat na 10 pak 5 a pak 2 mm, je nám asi všem jasné, že motor nepojede pokaždé stejně dobře. To mě vede k tomu, že i dnešních 17 mm je ŠPATNĚ.
2) Další 2 piloti rogal s VW motory hned řekli: "... zvuk máš divný, ty plyny asi nemají kudy ven... máš tam malé otvory ..."
Proto celá ta moje diskuse.
Už jsem se rozhodl, že na obou stranách udělám otvory a následně navařím rourky o průměru 28,5 nebo 32 mm.
Snad tím nic neposeru....
Dík všem za rady.
Martin
Re: Motorové Rogalo VW T1 1600
rišmen píše:vidím hadici z karburátoru na rozdělovač, to je špatně. Tenhle karbec neumí ovládat rozdělovač, ten byl u žigula pouze odstředivý. Přípojka slouží k přisávání vzduchu pod klapku.
Ahoj Rišmen, děkuji za upozornění. Asi budeš mít pravdu.
Na karburátoru DAAZ 2105 jsou 2 takové "vzduchové rourky" ta co mám já zapojenou do podtlakového rozdělovače asi bude pro odsávání pár z víka ventilů nebo do airboxu a ta druhá, na obrázku vpravo, bude spíše pro podtlakový rozdělovač.
Co myslíš?
Pokud jsou v těch trubkách stejné podtlaky, mohlo by to být jedno. Nevím, zeptám se původního majitele.
Taky jsem se teď dočetl, že karbec DAAZ 2105 byl pro motory 1.2 a 1.3 a DAAZ 2107 je pro 1.5 a 1.6 takže to mám taky špatně.
Původně můj motor T1 měl 1300 pak jej předělal na 1600 a karbec již neřešil...
Rusky už moc dobře neumím,
"натрубок для отсоса нартерных разов"
Něco o karburátorech DAAZ je zde:
https://forum.ladaklub.com/viewtopic.ph ... =DAAZ+2105
Naposledy upravil(a) Joki dne 12 bře 2020, celkem upraveno 2 x.
Re: Motorové Rogalo VW T1 1600
rišmen píše:vidím hadici z karburátoru na rozdělovač, to je špatně. Tenhle karbec neumí ovládat rozdělovač, ten byl u žigula pouze odstředivý. Přípojka slouží k přisávání vzduchu pod klapku.
Ahoj rišmen, ještě doplním, že karburátory DAAZ už podporovali podtlakovou regulaci, píše se to zde:
https://forum.ladaklub.com/viewtopic.ph ... 05#p199251
a zde jeden schematický obrázek:
Re: Motorové Rogalo VW T1 1600
výplachové tlaky ti moc asi neříkajíJoki píše:Pánové,
proto jsem tady, proto jsem se přidal do tohoto fóra abych s vámi mohl konzultovat svůj motor a věci kolem něj.
S kým jiným už? S rogalisty co mají letecké Rotaxy asi ne.
Vy jste machři na VW, proto budu rád a hodně vděčen když vám budu stát za občasnou radu. Děkuji.
Same dík, za tvůj názor. Ale trochu s ním nesouhlasím. Ale jenom trochu.
To že nemám pořádné tlumiče a že vůbec nevím co v nich je, to přiznávám.
Ale dvě věci které mě vedou k diskusi o průměru výfukových trubek:
1) Když stávajících 17 mm budu postupně zavařovat na 10 pak 5 a pak 2 mm, je nám asi všem jasné, že motor nepojede pokaždé stejně dobře. To mě vede k tomu, že i dnešních 17 mm je ŠPATNĚ.
2) Další 2 piloti rogal s VW motory hned řekli: "... zvuk máš divný, ty plyny asi nemají kudy ven... máš tam malé otvory ..."
Proto celá ta moje diskuse.
Už jsem se rozhodl, že na obou stranách udělám otvory a následně navařím rourky o průměru 28,5 nebo 32 mm.
Snad tím nic neposeru....
Dík všem za rady.
Martin
Re: Motorové Rogalo VW T1 1600
Bohužel ne.
Napiš mi prosím tě svůj názor Evinsen.
Ponechat tam 17mm otvory, nebo lepší tam dát 28 či 32 trubky?
Dík.
Napiš mi prosím tě svůj názor Evinsen.
Ponechat tam 17mm otvory, nebo lepší tam dát 28 či 32 trubky?
Dík.
Re: Motorové Rogalo VW T1 1600
joki, dobře že si sem dal obrázek. Není to teda asi stejný karbec, ale novejší. Každopádně je alespoň vidět, kde se stala chyba. Kam máš připojený vývod označený "do filterboxu" ?
vývod výfuku máš jak od mopedu. Možná to ale vyhovuje režimu v jakým ten motor beží. Na autě máme sice díry větší, ale taky je točíme třeba
až k 5000ot. Tipnul bych si že ty ho točíš tak 2-3000ot. Jestli máš pocit že ten motor je přidušenej, tak tam prostě přivař větší trubku a uvidíš.
vývod výfuku máš jak od mopedu. Možná to ale vyhovuje režimu v jakým ten motor beží. Na autě máme sice díry větší, ale taky je točíme třeba
až k 5000ot. Tipnul bych si že ty ho točíš tak 2-3000ot. Jestli máš pocit že ten motor je přidušenej, tak tam prostě přivař větší trubku a uvidíš.
Re: Motorové Rogalo VW T1 1600
já bych díry zachoval ale dal tam kolínko po směru letu jako to mají všechny letadla.motor spaliny musí trochu vytlačovat,jinak je tam průvan a střílí to.o ventilech nemluvě.teď to musí mít zvuk jak když foukáš do lahve
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorové Rogalo VW T1 1600
Já teda tomu vůbec nerozumím, ale co se podívat na motory těch dvou pilotů kteří to mají zřejmě odladěné.Joki píše:2) Další 2 piloti rogal s VW motory hned řekli: "... zvuk máš divný, ty plyny asi nemají kudy ven... máš tam malé otvory ..."
Proto celá ta moje diskuse.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Motorové Rogalo VW T1 1600
rišmen píše:joki, dobře že si sem dal obrázek. Není to teda asi stejný karbec, ale novejší. Každopádně je alespoň vidět, kde se stala chyba. Kam máš připojený vývod označený "do filterboxu" ?
vývod výfuku máš jak od mopedu. Možná to ale vyhovuje režimu v jakým ten motor beží. Na autě máme sice díry větší, ale taky je točíme třeba
až k 5000ot. Tipnul bych si že ty ho točíš tak 2-3000ot. Jestli máš pocit že ten motor je přidušenej, tak tam prostě přivař větší trubku a uvidíš.
Rišmen, vývod označený "do filterboxu" - tam mám právě napojen podtlak z rozdělovače, viz. obrázky na začátku, je to tam dobře vidět.
Zde to nebude problém přehodit a podtlak z rozdělovače dám tam kam patří - to znamená do vývodu "do rozdelovaca"
"do rozdelovaca" tam je teď je napojeno něco jiného, musím zjistit co. Zavolám původnímu majiteli a zjistím. Do Milovic do hangáru teď nepojedu, takže to nenafotím.
Pokud by ale oba podtlaky v obou těchto trubkách byly stejné, pak je jedno kde je co.
Lze na toto odpovědět? Jsou ty podtlaky stejné? Asi ne, nebo?
Re: Motorové Rogalo VW T1 1600
no právě že jsem to to viděl, tak jsem ti tu otázku položil, abys to viděl taky. Když do filterboxu, tak ne na rozdělovač. Stejný to není. Jak jsem už psal, je to přisávání vzduchu pod klapku. V podstatě volnoběžnej vzduch, ještě k tomu smradlavej z bloku. Podtlaková regulace rozdělovače je ve tvým případě úplně zbytečná, asi nepoznáš rozdíl s ní nebo bez. Motor běží v konstantních otáčkách, nevergluješ furt s plynem jako v autě. Až to předěláš, budeš muset znovu nastavit volnoběh a předstih.
Re: Motorové Rogalo VW T1 1600
Nahrál jsem několik videí pro ukázku zvuku motoru.
Na zemi se zdá že je vše v pořádku, zvuk je zcela OK
https://drive.google.com/open?id=164Bo6 ... v7KPa2lNt8
Při rozjezdu po dráze začíná být slyšet sípavý cvakavý (prdící) zvuk
https://drive.google.com/open?id=16rH94 ... _IVSfSuKZv
A za letu je slyšet pořád
https://drive.google.com/open?id=1sYHRh ... c7DHsvl1rw
Na zemi se zdá že je vše v pořádku, zvuk je zcela OK
https://drive.google.com/open?id=164Bo6 ... v7KPa2lNt8
Při rozjezdu po dráze začíná být slyšet sípavý cvakavý (prdící) zvuk
https://drive.google.com/open?id=16rH94 ... _IVSfSuKZv
A za letu je slyšet pořád
https://drive.google.com/open?id=1sYHRh ... c7DHsvl1rw
Re: Motorové Rogalo VW T1 1600
udělej to kolínko,jestli to tlačí do proudu vzduchu...atd.