Motorové Rogalo VW T1 1600
Motorové Rogalo VW T1 1600
Zdravím všechny!
Rád bych založil nové téma na motorové rogalo s motorem T1 série AB, přestavěným z 1300 na 1600, z let 1970 - 1973.
Modifikace, které na motoru mám:
- motor je přestavěn na 1600 ccm, původní sadu valců a pístů 1300 mám
- mechanické palivové čerpadlo je vyměněné za elektrické
- na motoru je karburátor DAAZ 2105-1107010-20
- na motoru je rozdělovač JFU 4 (0 231 146 101 a 113 905 205 AL) s podtlakovou regulací
Přikládám pár fotek mého rogala a budu vám moc vděčen za vaše rady, informace a pomoc při provozu mého miláčka.
Postupně budu do tohoto tématu přidávat své zkušenosti a hlavně dotazy na vás odborníky na VW vzduchem chlazené motory "flat4"
Děkuji. Martin
Rád bych založil nové téma na motorové rogalo s motorem T1 série AB, přestavěným z 1300 na 1600, z let 1970 - 1973.
Modifikace, které na motoru mám:
- motor je přestavěn na 1600 ccm, původní sadu valců a pístů 1300 mám
- mechanické palivové čerpadlo je vyměněné za elektrické
- na motoru je karburátor DAAZ 2105-1107010-20
- na motoru je rozdělovač JFU 4 (0 231 146 101 a 113 905 205 AL) s podtlakovou regulací
Přikládám pár fotek mého rogala a budu vám moc vděčen za vaše rady, informace a pomoc při provozu mého miláčka.
Postupně budu do tohoto tématu přidávat své zkušenosti a hlavně dotazy na vás odborníky na VW vzduchem chlazené motory "flat4"
Děkuji. Martin
Re: Motorové Rogalo VW T1 1600
OLEJ - OLEJ - OLEJ
Olej jsme důkladně probrali v tématu o oleji a myslím, že jej mohu za sebe uzavřít.
https://www.flat4.org/forum/viewtopic.p ... 00#p360739
Olej jsme důkladně probrali v tématu o oleji a myslím, že jej mohu za sebe uzavřít.
https://www.flat4.org/forum/viewtopic.p ... 00#p360739
Naposledy upravil(a) Joki dne 07 srp 2019, celkem upraveno 1 x.
Re: Motorové Rogalo VW T1 1600
BEZKONTAKTNÍ ZAPALOVÁNÍ - BEZKONTAKTNÍ ZAPALOVÁNÍ - BEZKONTAKTNÍ ZAPALOVÁNÍ
Rád bych s vámi probral bezkontaktní zapalování. Vše řeším s přihlédnutím na moji "leteckou úpravu motoru", mohu-li to tak nazvat.
Jde hlavně o bezporuchovost provozu!
Lze souhlasit s větou, že: "Pokud již existuje kvalitní a funkční bezkontaktní zapalování pro můj motor, pak bych jej měl pro zvýšení bezporuchovosti rogala pořídit." ???
Zajímá mě váš názor, budu rád za odpovědi.
Mám kamaráda, který je hračičkou přes motory, měl vlastní firmu kde chipovali a upravovali zejména VW koncernové motory. Je taky sběratelem starých aut a jeho odpověď byla zcela jednoznačně ANO. Podle něj je kladívko tím místem, které může způsobit častou poruchu motoru.
Hodně jsem hledal a našel jsem několik "úrovní" bezkontaktního zapalování. Mě bude zajímat pouze jedno a to je náhrada mechanického kladívka za bezkontaktní čidlo.
Existuje několik modelů/výrobců/tipů a tím i rozdílů v kvalitě.
1) Drahý, ale asi taky dobrý, možná i nejlepší může být modul COMPU-FIRE (cena cca. 3600 Kč)
https://shop-vwbrouk.cz/zapalovani-bezk ... re-p-22480
https://compufire.com/compu-fire-21101- ... utors.html
Pokud máte někdo s tímto modulem zkušenosti, prosím napište je. Modul vypadá robustně a kvalitně.
Zajímavá zkušenost při instalaci je detailně popsaná zde:
https://www.thesamba.com/vw/forum/viewt ... p?t=313744
2) Levnější, ale asi taky dobrý může být modul HOT SPARK 3BOS4U1 (cena cca. 1000 až 1200 Kč)
https://www.hot-spark.com/1-Bosch-Distributors.htm
Taky pod názvem POWERSPARK https://www.ebay.com/itm/Powerspark-Ele ... 1016445132
Pravděpodobně potřeba instalovat odpor 1,4 ohm https://www.hot-spark.com/1-HS14BR.htm
Toto řešení je trochu jiné, neumím posoudit zde je lepší nebo horší.
3) Nejlevnější řešení z Číny, z aliexpressu, moduly různých barev (cena cca. 600 Kč)
https://www.aliexpress.com/item/32728498807.html
https://www.aliexpress.com/wholesale?ca ... hText=JFU4
Zde bych se asi bál kvality provedení a označil bych toto jako nejhorší variantou.
4) Varianta výměny celého rozdělovače za EMPI/elektronik (cena cca. 2900 Kč) plus rezistor
http://www.broukservis.cz/porsche-356-9 ... 50-i35303/
Uvnitř bude patrně modul HOT SPARK z bodu 2, ale nejsem si tím jistý.
Rád bych s vámi probral bezkontaktní zapalování. Vše řeším s přihlédnutím na moji "leteckou úpravu motoru", mohu-li to tak nazvat.
Jde hlavně o bezporuchovost provozu!
Lze souhlasit s větou, že: "Pokud již existuje kvalitní a funkční bezkontaktní zapalování pro můj motor, pak bych jej měl pro zvýšení bezporuchovosti rogala pořídit." ???
Zajímá mě váš názor, budu rád za odpovědi.
Mám kamaráda, který je hračičkou přes motory, měl vlastní firmu kde chipovali a upravovali zejména VW koncernové motory. Je taky sběratelem starých aut a jeho odpověď byla zcela jednoznačně ANO. Podle něj je kladívko tím místem, které může způsobit častou poruchu motoru.
Hodně jsem hledal a našel jsem několik "úrovní" bezkontaktního zapalování. Mě bude zajímat pouze jedno a to je náhrada mechanického kladívka za bezkontaktní čidlo.
Existuje několik modelů/výrobců/tipů a tím i rozdílů v kvalitě.
1) Drahý, ale asi taky dobrý, možná i nejlepší může být modul COMPU-FIRE (cena cca. 3600 Kč)
https://shop-vwbrouk.cz/zapalovani-bezk ... re-p-22480
https://compufire.com/compu-fire-21101- ... utors.html
Pokud máte někdo s tímto modulem zkušenosti, prosím napište je. Modul vypadá robustně a kvalitně.
Zajímavá zkušenost při instalaci je detailně popsaná zde:
https://www.thesamba.com/vw/forum/viewt ... p?t=313744
2) Levnější, ale asi taky dobrý může být modul HOT SPARK 3BOS4U1 (cena cca. 1000 až 1200 Kč)
https://www.hot-spark.com/1-Bosch-Distributors.htm
Taky pod názvem POWERSPARK https://www.ebay.com/itm/Powerspark-Ele ... 1016445132
Pravděpodobně potřeba instalovat odpor 1,4 ohm https://www.hot-spark.com/1-HS14BR.htm
Toto řešení je trochu jiné, neumím posoudit zde je lepší nebo horší.
3) Nejlevnější řešení z Číny, z aliexpressu, moduly různých barev (cena cca. 600 Kč)
https://www.aliexpress.com/item/32728498807.html
https://www.aliexpress.com/wholesale?ca ... hText=JFU4
Zde bych se asi bál kvality provedení a označil bych toto jako nejhorší variantou.
4) Varianta výměny celého rozdělovače za EMPI/elektronik (cena cca. 2900 Kč) plus rezistor
http://www.broukservis.cz/porsche-356-9 ... 50-i35303/
Uvnitř bude patrně modul HOT SPARK z bodu 2, ale nejsem si tím jistý.
Re: Motorové Rogalo VW T1 1600
Ja mam na vsech autech Petronix bezkontakt a funguke to. Zaroven poznamenam, ze asi byl duvod proc lete ke motory, aj Limbach na bazi VW, mely vetsinou zdvojene zapalovani.. I kdyz ty zrejme doplachtis..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Motorové Rogalo VW T1 1600
zrovna jsem ho pro Jokiho fotil,nemohl jsem si vzpomenout když se mě na to ptal.i když já kdybych si dával bezkontaktní tak použiji originál vw z T3. Na druhou stranu představa že bezkontaktní zapalování je bezporuchové je mylná.Odcházely hodně zesilovače a byly hodně citlivé na vůle.A jak říká Pětišroub, řešilo se to zdvojením.
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Motorové Rogalo VW T1 1600
Si neodpustim
...ten rogalo je naozajstny dravec...
..tri zásobníky som do něj vypálil ako som ho skolil...
...no a doplachti bez motoru?
...ten rogalo je naozajstny dravec...
..tri zásobníky som do něj vypálil ako som ho skolil...
...no a doplachti bez motoru?
Vwase nocni sichta...
Re: Motorové Rogalo VW T1 1600
Dík za reakce.
Pánové, rád bych se dál zeptal na 4 okruhy:
1) Vidím že máš modul Pertronix, jak si spokojený? Kolik let již maká bez problémů?
Je tedy lepší a spolehlivější než kladívko, je to tak?
Předpokládám je to bezúdržbové, nemusíš to řešit a čistit jako kladívko?
Půjde namontovat do mého rozdělovače JFU 4 (0 231 146 101 a 113 905 205 AL) s podtlakovou regulací?
2) Ten Pertronix připomíná hodně modul HOT-SPARK a tam psali že je nutné dát 1,4W odpor aby modul neshořel. Je to nutné dát taky k Pertronixu?
3) A co modul COMPU-FIRE? Máte jej někdo? Místo malého kroužku má větší talíř s magnety. Bude to lepší, nebo stejné?
A nevím co s odporem. Možná je již zabudovaný uvnitř a nemusí se to řešit....
4) Poté co vyměním kladívku za nějaký modul musím štelovat předstih? Stroboskopem? A jak to udělám když tam je vrtule co ráda seká ruce???
Vím, je to hodně otázek. Budu moc rád když mi odpovíte.
Martin
Pánové, rád bych se dál zeptal na 4 okruhy:
1) Vidím že máš modul Pertronix, jak si spokojený? Kolik let již maká bez problémů?
Je tedy lepší a spolehlivější než kladívko, je to tak?
Předpokládám je to bezúdržbové, nemusíš to řešit a čistit jako kladívko?
Půjde namontovat do mého rozdělovače JFU 4 (0 231 146 101 a 113 905 205 AL) s podtlakovou regulací?
2) Ten Pertronix připomíná hodně modul HOT-SPARK a tam psali že je nutné dát 1,4W odpor aby modul neshořel. Je to nutné dát taky k Pertronixu?
3) A co modul COMPU-FIRE? Máte jej někdo? Místo malého kroužku má větší talíř s magnety. Bude to lepší, nebo stejné?
A nevím co s odporem. Možná je již zabudovaný uvnitř a nemusí se to řešit....
4) Poté co vyměním kladívku za nějaký modul musím štelovat předstih? Stroboskopem? A jak to udělám když tam je vrtule co ráda seká ruce???
Vím, je to hodně otázek. Budu moc rád když mi odpovíte.
Martin
Re: Motorové Rogalo VW T1 1600
prosímtě, čeho se snažíš dosáhnout? V rogalu jde, s trochou přehánění, o kejhák, takže bych tam necpal nevyzkoušené nebo pochybné komponenty.
K otázce: Petronix mi ve 4 autech, a třech typech rozdělovačů, zatím bezchybně fungoval. Předstih se dá nastavit i staticky, a motor poběží. jak se u rogal kontroluje, to netuším (je přístupný setrvačník? na něm by se dala označit horní ´vrať a tím pádem bys to kontroloval "odzadu") Pokud jsem o přesnost a výkon, podívejj se na systém EDIS. Eliminuje zcela rozdělovač, zapaluje podle polohy klikovky a používá sériové komponenty Ford. nebo další variantou dokoupit k tvému rozdělovači zásobu originál kladívka Bosch a použít CDI, které zkvalitní a prodlouží jiskru, a kladívko tam v tom okamžiku funguje jen jako nízkonapěťový spínač=neopaluje se. Údržba, mazání a seřizování odtrhu ovšem je stále nutné.
Opět poznámka, podíval bych se důsledně na možnost zdvojeného zapalování. 2 svíčky na válec, 2 cívky, dva odtrhy nebo moduly.
K otázce: Petronix mi ve 4 autech, a třech typech rozdělovačů, zatím bezchybně fungoval. Předstih se dá nastavit i staticky, a motor poběží. jak se u rogal kontroluje, to netuším (je přístupný setrvačník? na něm by se dala označit horní ´vrať a tím pádem bys to kontroloval "odzadu") Pokud jsem o přesnost a výkon, podívejj se na systém EDIS. Eliminuje zcela rozdělovač, zapaluje podle polohy klikovky a používá sériové komponenty Ford. nebo další variantou dokoupit k tvému rozdělovači zásobu originál kladívka Bosch a použít CDI, které zkvalitní a prodlouží jiskru, a kladívko tam v tom okamžiku funguje jen jako nízkonapěťový spínač=neopaluje se. Údržba, mazání a seřizování odtrhu ovšem je stále nutné.
Opět poznámka, podíval bych se důsledně na možnost zdvojeného zapalování. 2 svíčky na válec, 2 cívky, dva odtrhy nebo moduly.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Motorové Rogalo VW T1 1600
Compufire pouzivam dlhe roky bez problemu. Zivotnost modulu jè dana spravnou cievkou, ktora nema mat viac ako 3 Ohmy. Modul nema rad zapnute zapalovanie na dlhsiu dobu bez startovania.
Dalsia nespomenuta moznost je 123ignition.
Dalsia nespomenuta moznost je 123ignition.
Re: Motorové Rogalo VW T1 1600
Pro Pětišroub:
- máš pravdu, já zřejmě doplachtím...
- předělání na 2 svíčky a všechno zdvojené je řekl bych nereálné... To pak za rok, za dva koupím nějaký Rotax 582 a bude vyřešeno
- chci koupit modul Ignitor 1847V, což by měl být patrně ten správný, poraď mi prosím kde a jak koupit
- vrtule je napřímo na kovovém dílu od kliky, jsou tam rysky od předchozího majitele, patrně pro štelování stroboskopem
Pokud můžeš napiš mi prosím SZ, rád bych se s tebou domluvil
Děkuji, Martin
- máš pravdu, já zřejmě doplachtím...
- předělání na 2 svíčky a všechno zdvojené je řekl bych nereálné... To pak za rok, za dva koupím nějaký Rotax 582 a bude vyřešeno
- chci koupit modul Ignitor 1847V, což by měl být patrně ten správný, poraď mi prosím kde a jak koupit
- vrtule je napřímo na kovovém dílu od kliky, jsou tam rysky od předchozího majitele, patrně pro štelování stroboskopem
Pokud můžeš napiš mi prosím SZ, rád bych se s tebou domluvil
Děkuji, Martin
Re: Motorové Rogalo VW T1 1600
Typ odtrhu máš vybraný dobře, a zkus zavolat do www.vwbrouk.cz
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Motorové Rogalo VW T1 1600
VÝFUK - VÝFUK - VÝFUK
Pánové prosím poraďte mi ohledně výfuku. Na obrázcích vidíte jak mám výfuky na rogalu udělané.
Na každé straně je samostatný výfuk s výstupním otvorem - malou rourkou o vnitřním průměru 17mm.
Zdá se mi, že je to extrémně málo. Motor má zvláštní zvuk, první reakce dalších pilotů byla, že ty plyny nemají kudy ven...
Jaký by měl být průměr výstupní roury na každé straně?
Jak to je u sériových Brouků? Myslím že tam jsou všechny výfukové roury o průměru 35mm (1 3/8 "), ale nevím jaký průměr má výstupní roura za tlumičem. Stejných 35mm?
Tudíž když dám výstupní rourku o průměru 32mm bude to OK?
Děkuji.
Pánové prosím poraďte mi ohledně výfuku. Na obrázcích vidíte jak mám výfuky na rogalu udělané.
Na každé straně je samostatný výfuk s výstupním otvorem - malou rourkou o vnitřním průměru 17mm.
Zdá se mi, že je to extrémně málo. Motor má zvláštní zvuk, první reakce dalších pilotů byla, že ty plyny nemají kudy ven...
Jaký by měl být průměr výstupní roury na každé straně?
Jak to je u sériových Brouků? Myslím že tam jsou všechny výfukové roury o průměru 35mm (1 3/8 "), ale nevím jaký průměr má výstupní roura za tlumičem. Stejných 35mm?
Tudíž když dám výstupní rourku o průměru 32mm bude to OK?
Děkuji.
Re: Motorové Rogalo VW T1 1600
Brouk má v koncovce možná ještě menší průměr, ale zase jsou 2. Tohle patří k principu toho motoru
Otázka je, co máš vevnitř těch tlumičů.
Otázka je, co máš vevnitř těch tlumičů.
Re: Motorové Rogalo VW T1 1600
Prosím,
až budete mít někdo čas, změřte mi vnitřní průměr výfukové koncovky u standardního běžného výfuku.
Řekl bych že tu bude stejných 35mm (vnitřních 32mm) jako roury od motoru.
Děkuji.
Vy co máte vytuněné laufy, prosím neměřte, to budou jiné róry.....
https://images.app.goo.gl/WwxwEif6W7gnuDm66
až budete mít někdo čas, změřte mi vnitřní průměr výfukové koncovky u standardního běžného výfuku.
Řekl bych že tu bude stejných 35mm (vnitřních 32mm) jako roury od motoru.
Děkuji.
Vy co máte vytuněné laufy, prosím neměřte, to budou jiné róry.....
https://images.app.goo.gl/WwxwEif6W7gnuDm66
Re: Motorové Rogalo VW T1 1600
Pánové a dámy,
až budete u svého autíčka, prosím změřte mi to - vnitřní průměr výfukové koncovky u standardního výfuku.
Jinak budu muset nějaké vaše autíčko změřit až jej potkám venku a to mi můžete dát přes držku až uvidíte borca jak se krčí u vašeho výfuku a něco tam šudlí.....
až budete u svého autíčka, prosím změřte mi to - vnitřní průměr výfukové koncovky u standardního výfuku.
Jinak budu muset nějaké vaše autíčko změřit až jej potkám venku a to mi můžete dát přes držku až uvidíte borca jak se krčí u vašeho výfuku a něco tam šudlí.....
Re: Motorové Rogalo VW T1 1600
Std roura na busu s jedna švestkou má vnitřní průměr 28,5mm. Na nerez trubce od justkampers u std výfuku mám 32,5mm
Výstup z origo tlumiče 32,5mm.
Mám tuhle sestavičku ve VW originále https://www.beetle.cz/obchod/vyfuky-a-t ... 2-1-5-1-6/
Zajímavé je i to, že ve dvou místech (ohyby) je ta trubka docela dost zúžená.
Výstup z origo tlumiče 32,5mm.
Mám tuhle sestavičku ve VW originále https://www.beetle.cz/obchod/vyfuky-a-t ... 2-1-5-1-6/
Zajímavé je i to, že ve dvou místech (ohyby) je ta trubka docela dost zúžená.
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige
Re: Motorové Rogalo VW T1 1600
Pro eLzyx: Děkuji ti za informaci. M.
Re: Motorové Rogalo VW T1 1600
broučí píšťala 19 mm
Re: Motorové Rogalo VW T1 1600
zajímavé. Průtok spalin spočítat neumím, resp. musel bych pohledat ve školních sešitech/skriptech. Ale když to vezmu "po kupecku" přes plochu kružnic, tak busích 28,5mm dá 638mm2, broučí dual 19mm dá dohromady plochu 566mm2. Což, přepočteno zpátky na jednu trubku, dá 26,8mm. Bych očekával něco podobného. Ale asi dvě píšťaly = lepší průtok.
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15200
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorové Rogalo VW T1 1600
Nerozumím tomu co tu počítáš ? Pán na rogalu má dva výfuky stejně jako broučí výfuk. Že dvě svařené nádoby na každé straně s čůrem do boku nebude to pravé ořechové je jasné. Velikostí koncovky to nebude.eLzyx píše:zajímavé. Průtok spalin spočítat neumím, resp. musel bych pohledat ve školních sešitech/skriptech. Ale když to vezmu "po kupecku" přes plochu kružnic, tak busích 28,5mm dá 638mm2, broučí dual 19mm dá dohromady plochu 566mm2. Což, přepočteno zpátky na jednu trubku, dá 26,8mm. Bych očekával něco podobného. Ale asi dvě píšťaly = lepší průtok.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912