Typ4 motor

Pro všechna vozidla a zařízení s libovolným počtem kol, poháněná vzduchem chlazeným motorem VW a Porsche.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Typ4 motor

Příspěvek od Milosak_1 »

Zakládám tento topic, abychom si přiblížili motor Typ 4. Možná to moderátoři přesunou do FAQ - nechám to na nich, vč. přejmenování topicu. Ocenil bych příspěvky všech, kteří o tomto motoru VĚDÍ (podotýkám ještě jednou - VĚDÍ, nikoliv tuší, čí předpokládájí) a že jich je tu na fóru spousta.

Základní rozdíly mezi typem 4 a typem 1 jsou následující :
Typ 4 používá :
- plnoprůtokový olejový filtr kromě síťového filtru v olejové vaně. Tento filtr zvyšuje životnost motoru protože se k ložiskům a ostatním třecím plochám dostane důkladně filtrovaný olej
- hliníkové slitiny než slabší hořčíkové slitiny používané u typu 1
Typ 4 má :
- větší chladič oleje.
- větší olejové čerpadlo
- gufera na obou koncích klikové hřídele
- chladicí turbínu přímo na klice
- větší setrvačník
- zvýšenou kapacitu oleje (3,5 litru oproti 2,5 litrů na typu 1).
- standardně 2 karburátory

Těmito vylepšeními a letitými zkušenostmi z typu 1, konečně mohli zvýšit objem a výkon. Jak vidno ze základních rozdílů, typ4 je mohutnější, větší, je v podstatě celo hlinikový a všeobecně se lépe chladí (pokud je vše jak má být).

Postupně to tu budu doplňovat, ať to máme na jednom místě na tomto forumu.
Naposledy upravil(a) Milosak_1 dne 01 říj 2012, celkem upraveno 3 x.
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5044
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: Typ4 motor

Příspěvek od maxmax »

Hele máte někdo zkušenosti s karburací Solex 36-40, v páru,pro motor typ 4? :roll: Samo 2litr
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: Typ4 motor

Příspěvek od Milosak_1 »

Zkoušel jsem to a výsledek je následující :

Difuzor u 32-34 = 32mm průměr sacího kanálu na hlavě
Difuzor u 36-40 = 36mm průměr sacího kanálu na hlavě

Takže pokud dáš 36-40 na "malou" hlavu, nemá význam, ztrácí se výhoda 36-40
Pokud dáš velké hlavy na 2,0 motor = dobrá volba vč 36-40 karbeců

32-34 na 2,0 otryskování 132,5 / 140
36-40 na 1,8 otrýskování 132,5 / 120 u 2,0l bych volil 140 a nebo i 145
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5044
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: Typ4 motor

Příspěvek od maxmax »

bylo by to na CUčko :roll:
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: Typ4 motor

Příspěvek od Milosak_1 »

maxmax píše:bylo by to na CUčko :roll:
S velkou hlavou a né moc ostrou klikou (která tam i je) by si myslím to mohlo vrčet.
Pokud 36-40 dokážou na 5.000 otáčkách nakrmit 1,8, tak jsem si jist, že stihnou nakrmit 2,0l na 4.000 otáček (stejně CU vačka nedovolí o moc víc)
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5044
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: Typ4 motor

Příspěvek od maxmax »

nepotřebuju ani tak otáčky, jako krouťák, nemám závodní auto, ale cesťák, Peller mi říkal, abych to zkombinoval s dlouhým sáním,chci teď přes zimu vycuknout motor, a přestrojit ho konečně na kulaťácký plechy, tak bych to udělal při jednom :roll:
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Typ4 motor

Příspěvek od Šíša »

Kratke sani ... dobre plni ve vysokych otackach
Dlouhe sani ... dobre plni v nizkych otackach
... zjednoduseno, bere se to od klapky dal ...


Vysel bych asi ze vstrikovani, tam to sani je dlouhe a paklize to funguje, tak si to vsichni pochvaluji. V pripade instalace centralniho karbece by tomohlo fungovat, informace jsou, nicmene ja jdu cestou vstrikovani (nicmene pri funkcnich karbecech jdu slepou ulickou ... alias vlastnim vytvorem ... alespon se procvicim v kodovani :lol: #-o ... pocitam tak pul roku )

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5044
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: Typ4 motor

Příspěvek od maxmax »

Já budu mít dva karburátory, jako to mám teď, jenom o číslo větší, a jednoduší v tom, že jsou oba stejné, ne jako ty původní, kdy je jeden řídící, a druhý pomocný.....
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: Typ4 motor

Příspěvek od Milosak_1 »

Pro ty, co si neumí poradit s dvěma karburátory je nejideálnější řešení za 320 USD toto :
Obrázek
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
Mexiko 1983
Příspěvky: 205
Registrován: 13 říj 2016
Bydliště: Český Šterndberk

Re: Typ4 motor

Příspěvek od Mexiko 1983 »

Za komlet to není tak hrozná cena :roll:

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: Typ4 motor

Příspěvek od yahoďák »

to sice jo, ale single Weber není zrovna nejlepší volba.
Obrázek

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5044
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: Typ4 motor

Příspěvek od maxmax »

Tak všichni mrcasej na 16ctky d :lol: va karbece a pořádnej motor si dám jeden?
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Uživatelský avatar
lukas49
Příspěvky: 210
Registrován: 27 zář 2010
Bydliště: Trenčín

Re: Typ4 motor

Příspěvek od lukas49 »

nejake poznatky uz za obdobie co mam a venujem sa typ 4 motorom

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
VW 1303 73" T4T 2258cc
http://www.vwchrobakklub.sk/ http://www.facebook.com/VwChrobakKlubTrencin

Uživatelský avatar
Mexiko 1983
Příspěvky: 205
Registrován: 13 říj 2016
Bydliště: Český Šterndberk

Re: Typ4 motor

Příspěvek od Mexiko 1983 »

Já se teprve seznamuji s Typ 4. Tak vítám ten to topic :D

Odpovědět