Typ4 motor
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Typ4 motor
Zakládám tento topic, abychom si přiblížili motor Typ 4. Možná to moderátoři přesunou do FAQ - nechám to na nich, vč. přejmenování topicu. Ocenil bych příspěvky všech, kteří o tomto motoru VĚDÍ (podotýkám ještě jednou - VĚDÍ, nikoliv tuší, čí předpokládájí) a že jich je tu na fóru spousta.
Základní rozdíly mezi typem 4 a typem 1 jsou následující :
Typ 4 používá :
- plnoprůtokový olejový filtr kromě síťového filtru v olejové vaně. Tento filtr zvyšuje životnost motoru protože se k ložiskům a ostatním třecím plochám dostane důkladně filtrovaný olej
- hliníkové slitiny než slabší hořčíkové slitiny používané u typu 1
Typ 4 má :
- větší chladič oleje.
- větší olejové čerpadlo
- gufera na obou koncích klikové hřídele
- chladicí turbínu přímo na klice
- větší setrvačník
- zvýšenou kapacitu oleje (3,5 litru oproti 2,5 litrů na typu 1).
- standardně 2 karburátory
Těmito vylepšeními a letitými zkušenostmi z typu 1, konečně mohli zvýšit objem a výkon. Jak vidno ze základních rozdílů, typ4 je mohutnější, větší, je v podstatě celo hlinikový a všeobecně se lépe chladí (pokud je vše jak má být).
Postupně to tu budu doplňovat, ať to máme na jednom místě na tomto forumu.
Základní rozdíly mezi typem 4 a typem 1 jsou následující :
Typ 4 používá :
- plnoprůtokový olejový filtr kromě síťového filtru v olejové vaně. Tento filtr zvyšuje životnost motoru protože se k ložiskům a ostatním třecím plochám dostane důkladně filtrovaný olej
- hliníkové slitiny než slabší hořčíkové slitiny používané u typu 1
Typ 4 má :
- větší chladič oleje.
- větší olejové čerpadlo
- gufera na obou koncích klikové hřídele
- chladicí turbínu přímo na klice
- větší setrvačník
- zvýšenou kapacitu oleje (3,5 litru oproti 2,5 litrů na typu 1).
- standardně 2 karburátory
Těmito vylepšeními a letitými zkušenostmi z typu 1, konečně mohli zvýšit objem a výkon. Jak vidno ze základních rozdílů, typ4 je mohutnější, větší, je v podstatě celo hlinikový a všeobecně se lépe chladí (pokud je vše jak má být).
Postupně to tu budu doplňovat, ať to máme na jednom místě na tomto forumu.
Naposledy upravil(a) Milosak_1 dne 01 říj 2012, celkem upraveno 3 x.
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: Typ4 motor
Hele máte někdo zkušenosti s karburací Solex 36-40, v páru,pro motor typ 4? Samo 2litr
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: Typ4 motor
Zkoušel jsem to a výsledek je následující :
Difuzor u 32-34 = 32mm průměr sacího kanálu na hlavě
Difuzor u 36-40 = 36mm průměr sacího kanálu na hlavě
Takže pokud dáš 36-40 na "malou" hlavu, nemá význam, ztrácí se výhoda 36-40
Pokud dáš velké hlavy na 2,0 motor = dobrá volba vč 36-40 karbeců
32-34 na 2,0 otryskování 132,5 / 140
36-40 na 1,8 otrýskování 132,5 / 120 u 2,0l bych volil 140 a nebo i 145
Difuzor u 32-34 = 32mm průměr sacího kanálu na hlavě
Difuzor u 36-40 = 36mm průměr sacího kanálu na hlavě
Takže pokud dáš 36-40 na "malou" hlavu, nemá význam, ztrácí se výhoda 36-40
Pokud dáš velké hlavy na 2,0 motor = dobrá volba vč 36-40 karbeců
32-34 na 2,0 otryskování 132,5 / 140
36-40 na 1,8 otrýskování 132,5 / 120 u 2,0l bych volil 140 a nebo i 145
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: Typ4 motor
S velkou hlavou a né moc ostrou klikou (která tam i je) by si myslím to mohlo vrčet.maxmax píše:bylo by to na CUčko
Pokud 36-40 dokážou na 5.000 otáčkách nakrmit 1,8, tak jsem si jist, že stihnou nakrmit 2,0l na 4.000 otáček (stejně CU vačka nedovolí o moc víc)
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: Typ4 motor
nepotřebuju ani tak otáčky, jako krouťák, nemám závodní auto, ale cesťák, Peller mi říkal, abych to zkombinoval s dlouhým sáním,chci teď přes zimu vycuknout motor, a přestrojit ho konečně na kulaťácký plechy, tak bych to udělal při jednom
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:
Re: Typ4 motor
Kratke sani ... dobre plni ve vysokych otackach
Dlouhe sani ... dobre plni v nizkych otackach
... zjednoduseno, bere se to od klapky dal ...
Vysel bych asi ze vstrikovani, tam to sani je dlouhe a paklize to funguje, tak si to vsichni pochvaluji. V pripade instalace centralniho karbece by tomohlo fungovat, informace jsou, nicmene ja jdu cestou vstrikovani (nicmene pri funkcnich karbecech jdu slepou ulickou ... alias vlastnim vytvorem ... alespon se procvicim v kodovani ... pocitam tak pul roku )
Dlouhe sani ... dobre plni v nizkych otackach
... zjednoduseno, bere se to od klapky dal ...
Vysel bych asi ze vstrikovani, tam to sani je dlouhe a paklize to funguje, tak si to vsichni pochvaluji. V pripade instalace centralniho karbece by tomohlo fungovat, informace jsou, nicmene ja jdu cestou vstrikovani (nicmene pri funkcnich karbecech jdu slepou ulickou ... alias vlastnim vytvorem ... alespon se procvicim v kodovani ... pocitam tak pul roku )
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: Typ4 motor
Já budu mít dva karburátory, jako to mám teď, jenom o číslo větší, a jednoduší v tom, že jsou oba stejné, ne jako ty původní, kdy je jeden řídící, a druhý pomocný.....
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: Typ4 motor
Pro ty, co si neumí poradit s dvěma karburátory je nejideálnější řešení za 320 USD toto :
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
- Mexiko 1983
- Příspěvky: 205
- Registrován: 13 říj 2016
- Bydliště: Český Šterndberk
Re: Typ4 motor
Za komlet to není tak hrozná cena
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Typ4 motor
to sice jo, ale single Weber není zrovna nejlepší volba.
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: Typ4 motor
Tak všichni mrcasej na 16ctky d va karbece a pořádnej motor si dám jeden?
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:
Re: Typ4 motor
nejake poznatky uz za obdobie co mam a venujem sa typ 4 motorom
VW 1303 73" T4T 2258cc
http://www.vwchrobakklub.sk/ http://www.facebook.com/VwChrobakKlubTrencin
http://www.vwchrobakklub.sk/ http://www.facebook.com/VwChrobakKlubTrencin
- Mexiko 1983
- Příspěvky: 205
- Registrován: 13 říj 2016
- Bydliště: Český Šterndberk
Re: Typ4 motor
Já se teprve seznamuji s Typ 4. Tak vítám ten to topic