tentokrát si rozšíříme obzory sympatickým víceúčelovým vozítkem, které pohání vzduchem chlazený motor německé výroby, většina kusů byla vyrobeno v Řecku pod taktovkou koncernu Chrysler.. na první pohled poněkud bizarní kombinace, ale nepředbíhejme, napřed obrázky, bez nich to nemá cenu
Pohonnou jednotkou je plochý, vzduchem chlazený dvouválec BMW objemu 697, který ač původně motocyklové kontrukce našel uplatnění v mnoha malých automobilech a užitkových vozítcích, např. BMW 700, Faun Kraka, nebo Isetta, z níž vycházel první návrh a prototyp, sice zajímavý, leč poněkud nepraktický:
Doufám, že mi odpustíte, že to není poháněno VWčkem, na omluvu uvedu, že převodovka pohánějící zadní kola byla čtyřrychlostní dle patentu Porsche a myslím, že z obrázku níže je patrná příbuznost s broučí:
Názorný řez ukazující jednoduchou, ale odolnou konstrukci:
PS: on by tam ten broučí agregát asi naprasit šel
Historie v kostce začíná 1960 - 1961 vývojem a výrobou několika prvních kusů u Německého výrobce traktorů Fahr, následně byla prodána licenční práva a výroba se přesouvá do Řecka, do nově založené továrny Farco. Tu později převzal Chrysler, výroba Farmobilu skončila v roce 1966.
Nakonec pár obrázků pro dokreslení variabilnosti:
hasič z Německa:
a něco málo dobového propagačního materiálu, zejména "Jolly" je fajn:
nu, co Vy na to?
Jednalo se o maximálně jednoduchý užitkový automobil. Samonosná karoserie svařená z ocelových plechů, značně variabilní provedení (sklápěcí okno, sundavací stříška a dveře, snadná montáž sajten, plachty, přídavných sedadel atd.Farmobil
Re: Farmobil
je to hnusnýyahoďák píše:nu, co Vy na to?
snížit, fuchsy, pak frndulína a zlepší se to
pan chytrej