- 406732.jpg (137.85 KiB) Zobrazeno 6383 x
Počátkem sedmdesátých let se karosárna Karmann snažila rozšířit svoji produkci o tehdy módní automobily pro volný čas. V malých sériích vyráběla vozy Buggy GF, tedy buginy s laminátovou karoserií na upraveném podvozku Brouka, na jejichž vzniku měla nemalý podíl redakce časopisu Gute Fahrt, určeného milovníkům značky Volkswagen. V roce 1971 firma Karmann postavila prototyp víceúčelového automobilu jménem Gipsy a vystavila jej na pařížském autosalonu. Jeho základem byl nezkrácený podvozek kupé Volkswagen Karmann Ghia s rozvorem 2,4 m, poháněný vzduchem chlazeným plochým čtyřválcem 1,6 l o výkonu 50 koní (37 kW), uloženým vzadu. Čtyřmístná karoserie byla zhotovena z laminátu, pod nímž se skrýval pomocný trubkový rám. Jednoduché hranaté tvary odpovídaly tehdejší módě vozů tohoto druhu, prolisy na bocích byly ozdobeny tapetou imitující dřevo. Prototyp neměl dveře, vpředu v bočních výřezech karoserie však byly závěsy pro případnou montáž lehkých laminátových dvířek. Čelní sklo se dalo sklopit na přední kapotu, plátěná střecha byla samozřejmě skládací a Gipsy se tak mohl proměnit ve zcela otevřený plážový vůz. Zadní sedadla byla sklopná, jejich složením vznikla ložná plocha pro přepravu rozměrnějších předmětů. Atraktivní vůz zůstal jen ve stadiu prototypu; ve Wolfsburgu zřejmě usoudili, že by mohl odlákat část zájemců o robustněji stavěný Volkswagen 181 s plechovou karoserií.