Porsche 912 - moje soukromá fascinace
Je to tak jak říkáš. Motor pocházel z předcházejícího modelu 356. Objem měl 1600 to byl motor čistě Porsche, ale později byl objem zvednut na 2.0, motor pocházel z dílny VW/Porsche, myslím, že tento motor se pak uplatnil v Porsche 914/4 2.0, teda jakémusi nástupci P912. Výkon oproti 1.6 se zvednul o nějakých 10 koní..Ivan912 píše:Ahoj, mam na vas dotaz. Ten motor co se montoval do Porsche 912 byl puvodem z 356 a byl to VW? Koukal jsem na jednu nabidku na netu, byla to krasna 912ka s dvoulitrem, coz je pozdejsi verze urcena pro ameriku (aspon myslim) a byla u toho poznamka ze je tam meneny VW motor. Diky za info!
1966
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
u této nabídky je na místě opatrnost
Je to tak jak píše beetle 66, většina 912 měla motor jako 356 ( o pár příspěvků zpět je nafocen v detailech), pouze malá serie 912E měla čtyřválec z Porsche 914. Ovšem to je v zásadě VW motor Typ 4, jen pro Porsche měl jiné hlavy, větší ventily, kompresi a další detaily pro vyšší výkon.
Takže se taky může stát, že pokud je v té 912 uveden VW motor, může se jednat o "obyčejný" typ 4 motor určený pro VW T2 Bus. Kromě nižšího výkonu (cca 80PS od boku) je hlavní problém v tom, že díky neoriginalitě ta 912 značně ztrácí hodnotu osazením tohoto motoru.
Na první pohled se dají motory Typ4 Porsche a Bus rozlišit podle počtu šteftů, které připevňují sací potrubí k hlavě. Bus = 4, Porsche= 3. Další identifikace možná podle výrobního čísla motoru, je-li původní.
(alespoň u motorů 1,8 to tak je, u dvoulitru nevím jistě a taky doufám, že to nemám obráceně, až se objeví John, nebo Petr914, tak to buď potvrdí, nebo vyvrátí)
Je to tak jak píše beetle 66, většina 912 měla motor jako 356 ( o pár příspěvků zpět je nafocen v detailech), pouze malá serie 912E měla čtyřválec z Porsche 914. Ovšem to je v zásadě VW motor Typ 4, jen pro Porsche měl jiné hlavy, větší ventily, kompresi a další detaily pro vyšší výkon.
Takže se taky může stát, že pokud je v té 912 uveden VW motor, může se jednat o "obyčejný" typ 4 motor určený pro VW T2 Bus. Kromě nižšího výkonu (cca 80PS od boku) je hlavní problém v tom, že díky neoriginalitě ta 912 značně ztrácí hodnotu osazením tohoto motoru.
Na první pohled se dají motory Typ4 Porsche a Bus rozlišit podle počtu šteftů, které připevňují sací potrubí k hlavě. Bus = 4, Porsche= 3. Další identifikace možná podle výrobního čísla motoru, je-li původní.
(alespoň u motorů 1,8 to tak je, u dvoulitru nevím jistě a taky doufám, že to nemám obráceně, až se objeví John, nebo Petr914, tak to buď potvrdí, nebo vyvrátí)
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
snad jen že 2,0 do busa má 70Ps a do Porsche 100Ps, ale i ten bus je teoreticky předělatelnej - taky je otázka karburace/vstřikování jaký je použito. Jinak 912E má s původní 912kou shodné snad jen označení protože jinak vychází z podstatně modernější verze 911ky než původní 912, které vychází z modelové řady 1967 - 1970.
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM
Co sa tyka 912....rok 66-69 obsah motora 1600 / povodne 356/ podladeny na nizsi vykon.Karoseria totozna s 911 s malymi rozdielmi na pristrojovej doske a jednoduchsie prvky brzd a interieru.
Inac sa 912 vyvijala spolu s 911 az do bodu,kde iba pohonna jednotka a prevodovka boli rozdielne od 911.
912T r.76 mal uz VW 2.0 l motor,ktory sa od 73 roku pouzival aj v 914.
914. R.73 a 74 mali prefix motora GA ###### a 75 - 76 mali prefix GC ######
Inac sa 912 vyvijala spolu s 911 az do bodu,kde iba pohonna jednotka a prevodovka boli rozdielne od 911.
912T r.76 mal uz VW 2.0 l motor,ktory sa od 73 roku pouzival aj v 914.
914. R.73 a 74 mali prefix motora GA ###### a 75 - 76 mali prefix GC ######
...pro doplnění...veškerý typy motoru Typ4 o obsahu 2.0...se specifikací Porsche...
Typ4 - 2.0
Produktion(Modelljahre) 1973-1976
Motortypen GA95, GB100, GC88
Zylinder 4
Hubraum 2,0 Liter
...verze GA je první model s výkonem 95 PSů...
...verze GB je model druhej s výkonem 100 PSů...
...verze GC je model pro Californii, kde platily vždycky přísný emisní normy...proto je uškrcenej,má nížší kompresi a díky tomu dává 88 PSů...
...takže sme si to tu pěkně všechno řekli,ale co je na tom sranda největší je to,že krom fajnšmekra od sebe ty Typ4 motory nikdo nerozezná...vyráběly se v objemech 1.7...1.8...2.0
...jediný,co může dát člověku aspoň 80% jistotu jsou první písmena(písmeno) ve výrobním čísle motoru...u dvoulitru je to právě to GA,GB,GC...tim vždycky začíná výrobní číslo na bloku motoru shora...
...tady je W...protože se jedná o verzi motoru Typ4 o objemu 1.7 litru...
...pokud tam bude chybět logo VW nebo písmeno(písmena) na začátku...pryč vod toho...
...a tady už je Typ4 s dvojitou karburací,spřaženej s převodovkou a vejfuckem...komplet...připravenej na osazení do auta...
...no a o motoru 356 1600 ccm vim to,co už tu zaznělo...a víc vědět nepotřebuju...a to z toho důvodu,že za zrepasovanej motor Porsche 356 1600 chtěj v DE cca 9000 EUR...a za zrepasovanej motor VW Typ4 2.0 s Porsche specifikací chtěj cca. 2500 EUR...
...no a tim pádem s velkou radostí přenecham starost o motor Porsche 356 1600 majitelům 356 a 912...
Typ4 - 2.0
Produktion(Modelljahre) 1973-1976
Motortypen GA95, GB100, GC88
Zylinder 4
Hubraum 2,0 Liter
...verze GA je první model s výkonem 95 PSů...
...verze GB je model druhej s výkonem 100 PSů...
...verze GC je model pro Californii, kde platily vždycky přísný emisní normy...proto je uškrcenej,má nížší kompresi a díky tomu dává 88 PSů...
...takže sme si to tu pěkně všechno řekli,ale co je na tom sranda největší je to,že krom fajnšmekra od sebe ty Typ4 motory nikdo nerozezná...vyráběly se v objemech 1.7...1.8...2.0
...jediný,co může dát člověku aspoň 80% jistotu jsou první písmena(písmeno) ve výrobním čísle motoru...u dvoulitru je to právě to GA,GB,GC...tim vždycky začíná výrobní číslo na bloku motoru shora...
...tady je W...protože se jedná o verzi motoru Typ4 o objemu 1.7 litru...
...pokud tam bude chybět logo VW nebo písmeno(písmena) na začátku...pryč vod toho...
...a tady už je Typ4 s dvojitou karburací,spřaženej s převodovkou a vejfuckem...komplet...připravenej na osazení do auta...
...no a o motoru 356 1600 ccm vim to,co už tu zaznělo...a víc vědět nepotřebuju...a to z toho důvodu,že za zrepasovanej motor Porsche 356 1600 chtěj v DE cca 9000 EUR...a za zrepasovanej motor VW Typ4 2.0 s Porsche specifikací chtěj cca. 2500 EUR...
...no a tim pádem s velkou radostí přenecham starost o motor Porsche 356 1600 majitelům 356 a 912...
You can't win 'em all...
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Tak mi to nedá, abych neinformoval o tomto kousku z porsche komunity, který hodně lidem v poslední době zamotal hlavu.
Jde o Porsche 912 v provedení targa z roku 1967. Celou dobu od svého vzniku pobývala ve slunné Kalifornii, byla garážovaná a majitel se o ní staral jak nejlépe dovedl. Díky tomu neprošla skoro žádnou rekonstrukcí a tak jak ji vidíte, tak je z větší části v originál laku, s originál příslušenstvím. Samozřejmostí je, že čísla motoru, převodovky sedí s karosérií.
Jde o Porsche 912 v provedení targa z roku 1967. Celou dobu od svého vzniku pobývala ve slunné Kalifornii, byla garážovaná a majitel se o ní staral jak nejlépe dovedl. Díky tomu neprošla skoro žádnou rekonstrukcí a tak jak ji vidíte, tak je z větší části v originál laku, s originál příslušenstvím. Samozřejmostí je, že čísla motoru, převodovky sedí s karosérií.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
taky už je na pěkný ceně, končí až v 21:00
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
beige, skoro původní k tomu moje oblíbená 912, ty si umíš vybrat Same. výběr je jedna věc a realizace druhá takže...?Sam píše:Tak mi to nedá, abych neinformoval o tomto kousku z porsche komunity, který hodně lidem v poslední době zamotal hlavu.
Jde o Porsche 912 v provedení targa z roku 1967. Celou dobu od svého vzniku pobývala ve slunné Kalifornii, byla garážovaná a majitel se o ní staral jak nejlépe dovedl. Díky tomu neprošla skoro žádnou rekonstrukcí a tak jak ji vidíte, tak je z větší části v originál laku, s originál příslušenstvím. Samozřejmostí je, že čísla motoru, převodovky sedí s karosérií.
1966