Beetle 63 Four-Cam

Pro všechna vozidla a zařízení s libovolným počtem kol, poháněná vzduchem chlazeným motorem VW a Porsche.
Odpovědět
Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Beetle 63 Four-Cam

Příspěvek od udeeska »

Nekteri si jiste pamatuji muj prispevek z pikniku u Dennyho Akera,byvaleho automobiloveho zavodnika
VW/Porsche dealera.Daval jsem fotografii brouka z r.63,teda hlavne jeho motoru,ktery pochazi z
Porsche 356 Carrera.
Nekteri ridici Porsche 356 a Spyderu byli flustrovani z duvodu "naladovosti"tohoto motoru a v nejednom pripade
doslo zadosti o vymenu motoru za klasicky.
A to je pripad kdy v r.1965 prijel k Dennymu do dilen ridic P356 Carrery 59 a stezoval si na svuj naladovej motor
a chtel ho vymenit za klasicky.V te dobe mel Denny na dvore vrak vozu P356 Coupe po nehode z nehoz pouzil zanovni
neporuseny motor pro vymenu,stastny zakaznik zaplatil,odjel a Four-Cam zustal dennymu.
Ten nevahal a hned se rozhodnul ho namontovat do dva roky stareho brouka,dneska rika,ze s tim mel tolik prace,
ze by se do toho uz nikdy nepustil.Motorovy prostor musel byt rozsiren,museli se vyrobit nove plechy k ucinnemu
chlazeni,na prave strane se musel udelat hrb na kapote aby bylo misto pro pravy carburator Weber 40 DCM1,za
zadni sedackou namontovat hlinikovy tank s termostatem na olej pro mazani motoru(dry-sump system).
Vetsi brzdy z P356A posilily zastavit drive tezsiho a silnejsiho 105Hp brouka,prevodovka VW zustala zachovana.
Palubova deska byla upravena pro vsazeni instrumentu z Carrery,radio Bendix Saphire zustalo zachovano a z ceho je
volant si jiz Denny nepamatuje.Teplo obstaravalo benzinove topeni Southwind(aftermarket),ktere se dodavaly jako
standart pro vozy vyvazene na Aljasku.
Barva je Mercedes stribrna,aby vozu dodala sportovni charakter a pneu 165-15 Continental radial-tehoz casu nova technologie
(2 pneu jsou original z r.65).
Denny vuz uzival pro denni jezdeni do r.68,kdy jel Denny na lyzovani a cestou se protocilo lozisko na klikove hridely.Po oprave
bylo rozhodnuto,ze auto jde do duchodu a po GO motoru ma do dnes najeto pouze 5.000 mil

Clanek vysel v casopise Ultra VW tento mesic z pera a fotoaparatu Stephana Szantaije,s kterym jsem se loni seznamil a dostal od nej jim
podepsanou knihu"Demon Bugs".Zaroven je tam dalsi clanek s obrazky o celem pikniku na kterem bohuzel chybi muj Helmut,
protoze se krcil v koutku :(
Přílohy
IMG_0001_crop.jpg
IMG_00012_crop.jpg
DSC_0237.JPG
DSC_0258.JPG
Denny Aker
Denny Aker
IMG_00011_crop.jpg
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Beetle 63 Four-Cam

Příspěvek od OB »

To je krása. Velmi pěkné a čisté auto.
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: Beetle 63 Four-Cam

Příspěvek od yahoďák »

paráda, zvenku nenápadný dědek a přitom je na něm odvedeno spousty práce a pojede náramně.

PS: druhý obrázek odspoda je vhůru nohama
Obrázek

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Beetle 63 Four-Cam

Příspěvek od udeeska »

Mas pravdu predsedo a zrovna je tu zaber na jeden ze zapalovacich systemu Perma-Tune,ktery oproti
originalnimu zapalovani Judson dava "horkou jiskru",oproti zapalovani Judson,ktere bylo neuspokojive
a nejednomu motoru zpusobilo proderaveni pistu pri studenem -ostrem behu.
Přílohy
IMG_0002_crop_crop.jpg
webCAVOLKYG.jpg
Vwase nocni sichta...

Odpovědět