Sulzer - VW s kompresorem
Sulzer - VW s kompresorem
Vítam ty z vás, kteří, přilákáni názvem topicu, mi zase skočili na špek:-) V dnešním díle nepravidelníku o užitkových a užitečných aplikacích VW motorů v různých zařízeních si představíme mašinu na vzduch.
Na obrázcích je vyobrazen původní komplet přívěs s rotačním kompresorem Sulzer o výkonu 2,8m3/min. Kompresor je samozřejmě naháněn industriemotorem typ 126, 1600ccm. Celé zařízení lze sejmout z podvozku a odnést, součástí je i bedna s příslušenstvím.
Tohle je typ kompresoru, kdy je agragát pracovní zcela oddělen od agregátu pohonného, tzn. že motor je zcela plnohodnotný a kompletní. Existují ještě další typy kompresorů, které byly přímo vyráběny z VW motorů - dva válce byly využity jako pohon, dva jako pracovní prostor pro expedici vzduchu do zásobníku.
Pochází z výstroje CO.
z týhle fotky musí každej obdivovatel vzducháčů učurávat - patina, origo barva, příroda, poklice, VWčko s boostem:
další krajinofka (pes není na prodej):
detail motorovýho prostoru, je vidět že VW to dělalo s citem pro věc, je dobrý se od nich poučit a vesele kopírovat:
kistna s příslušenstvím:
Na obrázcích je vyobrazen původní komplet přívěs s rotačním kompresorem Sulzer o výkonu 2,8m3/min. Kompresor je samozřejmě naháněn industriemotorem typ 126, 1600ccm. Celé zařízení lze sejmout z podvozku a odnést, součástí je i bedna s příslušenstvím.
Tohle je typ kompresoru, kdy je agragát pracovní zcela oddělen od agregátu pohonného, tzn. že motor je zcela plnohodnotný a kompletní. Existují ještě další typy kompresorů, které byly přímo vyráběny z VW motorů - dva válce byly využity jako pohon, dva jako pracovní prostor pro expedici vzduchu do zásobníku.
Pochází z výstroje CO.
z týhle fotky musí každej obdivovatel vzducháčů učurávat - patina, origo barva, příroda, poklice, VWčko s boostem:
další krajinofka (pes není na prodej):
detail motorovýho prostoru, je vidět že VW to dělalo s citem pro věc, je dobrý se od nich poučit a vesele kopírovat:
kistna s příslušenstvím:
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Vw-Blasen
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 407
- Registrován: 14 čer 2010
- Bydliště: Zábřeh
Re: Sulzer - VW s kompresorem
Taky jsem skočil na ten boost musíš akorát narvat příslušnou hadici do sání a je to [-X Jinak pěknej kousek to jsis pořídil?
Vzduch se nepřehřívá ani nezmrzne..
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15200
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sulzer - VW s kompresorem
Hmm, pekne. Skoro bych rekl, ze to je ten motor co ma Herbie v aute.
- Přílohy
-
- IM001803-sm.JPG (94.16 KiB) Zobrazeno 8059 x
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Mr.Vaahaa
- Der Scheibenwischermeister
- Příspěvky: 4770
- Registrován: 08 bře 2004
- Bydliště: v busíku
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sulzer - VW s kompresorem
Tu spodní řemenici mám...kdyby jí někdo nutně potřeboval
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15200
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sulzer - VW s kompresorem
Vsimli jste si na techto motorech jakym zpusobem je reseno startovani ? Vetsina industrie puvodem z Nemecka ma klasicke startovani klikou zname z valecnych vozu KDF. Tyto industrie maji dumyslnou paku ktera se opre o setrvacnik a roztoci jej. Zatim vetsina industrie puvodem ze Svycarska, se kterou jsem mel tu cest se poznat, mela tento typ startovani.
Co z toho vyplyva ? Nic. snad jen, ze svycari nemaji zapotrebi se hrbit a donekonecna tocit klikou....
Co z toho vyplyva ? Nic. snad jen, ze svycari nemaji zapotrebi se hrbit a donekonecna tocit klikou....
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Sulzer - VW s kompresorem
máš někde detailní snímek toho "švýcarského stylu startování"? Nějak mi to není z popisu ani z výše uvedených snímků jasné.
Re: Sulzer - VW s kompresorem
nejen snímek, ale i video:
http://www.youtube.com/user/stefigencev ... jOpcplMKN0" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/user/stefigencev ... jOpcplMKN0" onclick="window.open(this.href);return false;
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Sulzer - VW s kompresorem
Jj, startuje to jak švýcarské hodinky
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Sulzer - VW s kompresorem
a přitom stačí jen násada od rejče
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Sulzer - VW s kompresorem
áno..a to je tzv. Volks-air... který vyrábí v USA firma Dunn Right Inc. od roku 1987 A sranda je, že to prodávají i jako kit pod heslem "All you need is a dual port type I or type III VW Engine!"Pětišroub píše:Tohle je typ kompresoru, kdy je agragát pracovní zcela oddělen od agregátu pohonného, tzn. že motor je zcela plnohodnotný a kompletní. Existují ještě další typy kompresorů, které byly přímo vyráběny z VW motorů - dva válce byly využity jako pohon, dva jako pracovní prostor pro expedici vzduchu do zásobníku.
Kdybych byl jejich českým dealerem, zvolil bych heslo: "Shnil Vám brouk? Nevadí, postavte si kompresor a vyfoukejte tu shnilotinu z garáže!"