Sulzer - VW s kompresorem

Pro všechna vozidla a zařízení s libovolným počtem kol, poháněná vzduchem chlazeným motorem VW a Porsche.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Sulzer - VW s kompresorem

Příspěvek od Pětišroub »

Vítam ty z vás, kteří, přilákáni názvem topicu, mi zase skočili na špek:-) V dnešním díle nepravidelníku o užitkových a užitečných aplikacích VW motorů v různých zařízeních si představíme mašinu na vzduch.

Na obrázcích je vyobrazen původní komplet přívěs s rotačním kompresorem Sulzer o výkonu 2,8m3/min. Kompresor je samozřejmě naháněn industriemotorem typ 126, 1600ccm. Celé zařízení lze sejmout z podvozku a odnést, součástí je i bedna s příslušenstvím.

Tohle je typ kompresoru, kdy je agragát pracovní zcela oddělen od agregátu pohonného, tzn. že motor je zcela plnohodnotný a kompletní. Existují ještě další typy kompresorů, které byly přímo vyráběny z VW motorů - dva válce byly využity jako pohon, dva jako pracovní prostor pro expedici vzduchu do zásobníku.

Pochází z výstroje CO.

z týhle fotky musí každej obdivovatel vzducháčů učurávat - patina, origo barva, příroda, poklice, VWčko s boostem:
sulzer1.jpg
sulzer1.jpg (54.54 KiB) Zobrazeno 8043 x
další krajinofka (pes není na prodej):
sulzer2.jpg
sulzer2.jpg (53.22 KiB) Zobrazeno 8043 x
detail motorovýho prostoru, je vidět že VW to dělalo s citem pro věc, je dobrý se od nich poučit a vesele kopírovat:
sulzer4.jpg
sulzer4.jpg (58.19 KiB) Zobrazeno 8043 x
kistna s příslušenstvím:
sulzer3.jpg
sulzer3.jpg (55.56 KiB) Zobrazeno 8043 x
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Sulzer - VW s kompresorem

Příspěvek od lišák »

Moc pěkný.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Vw-Blasen
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 407
Registrován: 14 čer 2010
Bydliště: Zábřeh

Re: Sulzer - VW s kompresorem

Příspěvek od Vw-Blasen »

Taky jsem skočil na ten boost :D musíš akorát narvat příslušnou hadici do sání a je to [-X Jinak pěknej kousek to jsis pořídil?
Vzduch se nepřehřívá ani nezmrzne..

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Sulzer - VW s kompresorem

Příspěvek od Sam »

Hmm, pekne. Skoro bych rekl, ze to je ten motor co ma Herbie v aute.
Přílohy
IM001803-sm.JPG
IM001803-sm.JPG (94.16 KiB) Zobrazeno 7987 x
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Mr.Vaahaa
Der Scheibenwischermeister
Příspěvky: 4768
Registrován: 08 bře 2004
Bydliště: v busíku
Kontaktovat uživatele:

Re: Sulzer - VW s kompresorem

Příspěvek od Mr.Vaahaa »

Tu spodní řemenici mám...kdyby jí někdo nutně potřeboval :-)
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Sulzer - VW s kompresorem

Příspěvek od Sam »

Vsimli jste si na techto motorech jakym zpusobem je reseno startovani ? Vetsina industrie puvodem z Nemecka ma klasicke startovani klikou zname z valecnych vozu KDF. Tyto industrie maji dumyslnou paku ktera se opre o setrvacnik a roztoci jej. Zatim vetsina industrie puvodem ze Svycarska, se kterou jsem mel tu cest se poznat, mela tento typ startovani.
Co z toho vyplyva ? Nic. snad jen, ze svycari nemaji zapotrebi se hrbit a donekonecna tocit klikou.... :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: Sulzer - VW s kompresorem

Příspěvek od yahoďák »

máš někde detailní snímek toho "švýcarského stylu startování"? Nějak mi to není z popisu ani z výše uvedených snímků jasné.
Obrázek

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Re: Sulzer - VW s kompresorem

Příspěvek od Pětišroub »

nejen snímek, ale i video:
http://www.youtube.com/user/stefigencev ... jOpcplMKN0" onclick="window.open(this.href);return false;
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Sulzer - VW s kompresorem

Příspěvek od Šíša »

Jj, startuje to jak švýcarské hodinky :D

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: Sulzer - VW s kompresorem

Příspěvek od yahoďák »

a přitom stačí jen násada od rejče :)
Obrázek

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: Sulzer - VW s kompresorem

Příspěvek od yahoďák »

Pětišroub píše:Tohle je typ kompresoru, kdy je agragát pracovní zcela oddělen od agregátu pohonného, tzn. že motor je zcela plnohodnotný a kompletní. Existují ještě další typy kompresorů, které byly přímo vyráběny z VW motorů - dva válce byly využity jako pohon, dva jako pracovní prostor pro expedici vzduchu do zásobníku.
áno..a to je tzv. Volks-air... který vyrábí v USA firma Dunn Right Inc. od roku 1987
dr3cav.gif
A sranda je, že to prodávají i jako kit pod heslem "All you need is a dual port type I or type III VW Engine!"
Kdybych byl jejich českým dealerem, zvolil bych heslo: "Shnil Vám brouk? Nevadí, postavte si kompresor a vyfoukejte tu shnilotinu z garáže!"
Obrázek

Odpovědět