Volkhart V2 Sagitta

Pro všechna vozidla a zařízení s libovolným počtem kol, poháněná vzduchem chlazeným motorem VW a Porsche.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Volkhart V2 Sagitta

Příspěvek od Pětišroub »

Velmi zajímavý prototyp aerodynamického vozu, na základě KdF Typ 60 vznikal od roku 1944. Původně měl být vůz rychlým kurýrním vozem Luftwaffe a jeho vývoj coby neefektivní a neekonomický zastavil samotný Albert Speer. Do konstrukce byl zapojen závodník, rekordní jezdec a testovací jezdec Opelu Kurt Volkhart, design má na svědomí průkopník a pionýr aplikace aerodynamických zákonů do praxe konstruktér Reinhard von Koenig-Fachsenfeld. Karoserii vyrobila firma Helmut Fuchs Niederwenningern/Ruhr. Vyrobeny byly zřejmě dva kusy, tento jediný se zachoval a byl dokončen až po válce, v roce 1949, ve Wuppertalu.

Do názvu vozu se promítá i jméno průmyslníka Sagitty, který dokončení vozu financoval. Vůz je od roku 1956 v rukou jediného majitele, jenž se těsně po dokončení studií v těsně poválečných letech na dokončení vozu podílel.

Vůz je poháněný agregátem 25PS a dosahuje výborného koeficientu aerodynamického odporu 0,17.

Osobně se mi celá historka s Luftwaffe zdá přitažená za vlasy, ale v Říši se za války investovalo do lecčehos.
Přílohy
1944-v2-sagitta-14.jpg
1944-v2-sagitta-11.jpg
tn_1944-v2-sagitta-15.jpg
tn_1944-v2-sagitta-15.jpg (9.98 KiB) Zobrazeno 9628 x
1944-v2-sagitta-17.jpg
1944-v2-sagitta-19.jpg
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Volkhart V2 Sagitta

Příspěvek od Sam »

No to je proste nadhera. 64K10 tomu kouka z oci. Nemuzu si pomoct ale vypada to jako by to bylo foceno v Hamburgu. Asi bude treba udelat pres zimu dalsi poznavaci vylet...
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Re: Volkhart V2 Sagitta

Příspěvek od Pětišroub »

no, to auto vypadá, jako by někdo vzal 64K10 a podíval se na něj za střízliva:)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Volkhart V2 Sagitta

Příspěvek od udeeska »

To je nadhera co se jeste v dnesni dobe po tolika letech nedovime noveho =D>
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Re: Volkhart V2 Sagitta

Příspěvek od Pětišroub »

Fotky jsou z Hamburgu, ale cca dva roky staré. Expozice se neustále přeměňuje, někdy je bohatší, jindy chudší, ale je to alespoň záruka že pokaždé když tam člověk dorazí, bude jiná.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Leer
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1668
Registrován: 03 led 2003
Bydliště: v březnu je nejkrásnější Vídeň

Re: Volkhart V2 Sagitta

Příspěvek od Leer »

no velmi pěkně, to je krásná rartika....kdyby jen Habmurg nebyl tak daleko :(
Veteran car club Česká lípa - www.vcc-ceskalipa.cz

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: Volkhart V2 Sagitta

Příspěvek od yahoďák »

Pěkný Pětišroube, jsem rád, že jsem zase našel na flat4 chvilku, tohle stojí za to!

Jinak ta historka s kurýrním vozem LW se mi nezdá ani tak přitažená za vlasy, jako marketingová finta pro navýšení ceny vozu (co si budeme povídat válečné věci jsou v kurzu). Sice to zní reálně, Speer by tou dobou měl pravomoc projekt stopnout, ale myslím si, že v roce 1944 měla LW a vůbec celá říše dost jiné starosti než vyvíjet takhle výrobně složitý vůz, nadto zbytečný = nahraditelný ze stávajících zdrojů.
Sam píše:64K10 tomu kouka z oci. Nemuzu si pomoct ale vypada to jako by to bylo foceno v Hamburgu. ...
Auto stálo v Muzeu Prototyp v letech 2008/2009 a je o něm zmínka v reportáži o otevření muzea. Zde hodnověrný zdroj (Spiegel) uvádí rok sestrojení 1947, místo Wuppertal. O vzniku za války ani zmínka.... těžko říct, jisté je, že základem je KdF 60 a je to zajímavá věc.

A podoba s Rekordwagenem je značná i u dalšího Volkhartova projektu...tříkolka Pinguin s motorem 10PS (víc netuším, zřejmě nedošlo k realizaci)
Přílohy
El triciclo Pinguin de Volkhart con 10cv.jpg
El triciclo Pinguin de Volkhart con 10cv.jpg (7.98 KiB) Zobrazeno 9365 x
Obrázek

Uživatelský avatar
beetle66
junior modtýmu a Viktor Čistič
Příspěvky: 1878
Registrován: 01 pro 2006

Re: Volkhart V2 Sagitta

Příspěvek od beetle66 »

Dnes vyšel článek na auto.cz o V2 Sagitta, resp. o jeho velmi dobrém Cx, který je udáván jen 0,217. Toto číslo se rozchází s číslem, které udává 5š, kde je tedy pravda:)
Obrázek
1966

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Re: Volkhart V2 Sagitta

Příspěvek od Pětišroub »

jsou dvě varianty. Buď jsem se přepsal, nebo to v Prototypu měli blbě uvedené na popisce vystaveného kusu:)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
elvis
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1226
Registrován: 28 bře 2006
Bydliště: Benešov u Prahy

Re: Volkhart V2 Sagitta

Příspěvek od elvis »

Varianty jsou 3 a možná i více.
Udělali chybu na webu. :wink:
... do killa !

Uživatelský avatar
beetle66
junior modtýmu a Viktor Čistič
Příspěvky: 1878
Registrován: 01 pro 2006

Re: Volkhart V2 Sagitta

Příspěvek od beetle66 »

Tak, či onak, jeho křivky jsou opravdu povedené, byť třeba Tatra tohle uměla již daleko dříve!

Obrázek
1966

Vašek_1
Příspěvky: 1
Registrován: 28 led 2014

Re: Volkhart V2 Sagitta

Příspěvek od Vašek_1 »

Včera se mi dostal do rukou Auto Tip 09/2013, kde byla fotka a pár informací o tomhle zajímavém autě, o jehož existenci jsem doteď neměl ani tušení. Cx tam uváděli 0,217. Koukám, že tady se ale najde všechno... :D

Odpovědět