Dobrý den. Až nám napadnou závěje a silničáři i komunál nebudou stíhat, vzpomeneme si na tuhle šikovnou mašinku.
Samochodná sněžná fréza s motorem VW pochází z dílen společnosti Schiller a narodila se v roce 1975. Svůj život strávila ve službě švýcarské armády, za což svědčí svému svěžímu vzhledu bez zásahu těch so ci myslí, že to umí líp než výrobce. Tento život byl jednoduchý, což dokazuje stav zhruba 140 hodin provozu. Dalších 40 hodin pak strávila u správce přírodního kluziště o celkové délce 6 km.
Konstrukce frézy je extrémně masivní a předimenzovaná. Pohon zajišťuje vzduchem chlazený motor Volkswagen motor typ 126 (1600ccm) s výkonem 46 PS. Pracovní tedy úklidová výška je až 140 cm, šířka pak 120cm. Celé zařízení váží 1300kg, protože by nebylo možné klasické vodění obsluhou, využívá obsluha jednoduché pracoviště se sklopnou sedačkou. Převod síly zajišťují dvě samostatné převodovky, 4 rychlosti vpřed, jedna vzad. Dvě rychlosti frézování, dvě rychlosti odhozu. Fréza se může pohybovat na standardních kolech (plus případně sněhové řetězy), nebo na sadě pojezdových pásů.
Fréza zatáčí na principu rozdílné rychlosti pohonu jednotlivých kol/pásů, tedy stejně jako tank.
Nashledanou v zimě..
Schiller: aircooled mlejnek na sníh
Schiller: aircooled mlejnek na sníh
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Schiller: aircooled mlejnek na sníh
zima se blíží a podobnou mašinku bychom jistě přivítali:-)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Schiller: aircooled mlejnek na sníh
Schiller se dělal i s třícou. Výrobce považoval za vhodné filtrovat olej Knechtem.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)