Měření výkonu motoru - veřejná výzva
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Měření výkonu motoru - veřejná výzva
Díky jednoduchosti koncepce vzduchem chlazených VW motorů je v naší československé kotlině mnoho lidí kteří se zabývají opravou či tuningem VW motorů. Je jedno, jestli se jedná o motorové specialisty, VW dílny, nebo garážové nadšence, kteří motor skládají doslova na koleně, vždy ale dojde max. k osazení motoru do auta a v lepším případě k prezentaci na nějakém tom sprintu na VW srazu.
Majitelé/konstruktéři následně uvádějí ne zcela přesné informace o výkonu daného motoru. Často je slyšet, že motor má 50, 75, 130 nebo 200+ koní. Vše ale s důvěryhodností typu: "Jedna paní povídala". Pojďme své motory otestovat. Když už ne samotný motor na dynamometru, tak alespoň v autě na válcové brzdě. Funguje to všude jinde ve světě, tak proč ne u nás? A když už motor na brzdu nedají konstruktéři kteří motory staví na zakázku, proč by to nemohli udělat nový majitelé ? Ověřených postupů a možností jak poskládát motor je publikováno i u nás dost, ale konkrétní data a výsledky v podobě křivek výkonu stále chybí... Přijde mi to škoda.
Pro úplnost přidávám odkaz na brzdu pro pražáky: http://www.mereni-vykonu.cz/mereni-vykonu.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Cena jednoho měření vychází na 1500 Kč. Brzdy v jiných lokacích není problém najít na internetu.
Majitelé/konstruktéři následně uvádějí ne zcela přesné informace o výkonu daného motoru. Často je slyšet, že motor má 50, 75, 130 nebo 200+ koní. Vše ale s důvěryhodností typu: "Jedna paní povídala". Pojďme své motory otestovat. Když už ne samotný motor na dynamometru, tak alespoň v autě na válcové brzdě. Funguje to všude jinde ve světě, tak proč ne u nás? A když už motor na brzdu nedají konstruktéři kteří motory staví na zakázku, proč by to nemohli udělat nový majitelé ? Ověřených postupů a možností jak poskládát motor je publikováno i u nás dost, ale konkrétní data a výsledky v podobě křivek výkonu stále chybí... Přijde mi to škoda.
Pro úplnost přidávám odkaz na brzdu pro pražáky: http://www.mereni-vykonu.cz/mereni-vykonu.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Cena jednoho měření vychází na 1500 Kč. Brzdy v jiných lokacích není problém najít na internetu.
- Přílohy
-
- 780023071_XVHmD-M.jpg (24.43 KiB) Zobrazeno 11562 x
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Měření výkonu motoru - veřejná výzva
Obcas mame Dyno test zadarmo na VWs shows,podminkou je ze majitel si sam dupe na pedal plyny,aby v pripade
poruchy motoru nesoudil osadku Dyno testu.Tady jsem nasel Spring Fling 2009 od poloviny je ukazka a dokonce se tam motam
v cerny veste s fotakem za broukem 1300
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=T70fY9GD ... re=related[/youtube]
poruchy motoru nesoudil osadku Dyno testu.Tady jsem nasel Spring Fling 2009 od poloviny je ukazka a dokonce se tam motam
v cerny veste s fotakem za broukem 1300
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=T70fY9GD ... re=related[/youtube]
Vwase nocni sichta...
Re: Měření výkonu motoru - veřejná výzva
já jsem pro Deklarovaný výkon některých motorů je občas opravdu úsměvný.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Leer
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1668
- Registrován: 03 led 2003
- Bydliště: v březnu je nejkrásnější Vídeň
Re: Měření výkonu motoru - veřejná výzva
výsledky budou více než zajímavé....v každém přípdadě jsem pro každou špatnost i když netuním
Veteran car club Česká lípa - www.vcc-ceskalipa.cz
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Měření výkonu motoru - veřejná výzva
Tak s chutí do toho a půl je hotovo. Leere, zajímavé, a možná ještě více než upravené, jsou dle mého právě sériové motory. Možnosti navýšení výkonu jsou dost omezené a boj o každého koníka je o to tvrdší.
Pro úpnost zde vytapetuji grafem z mé 1954 industrie. Nechal jsem ji na hambáka jak byla, běží dokonce na původních hlavních a ojničních ložiskách. V podstatě jediný zásah byla výměna karburace,zapalování a zvýšení kompresního poměru na standardních 6.5:1. Výkon na kolech je o 7PS níž.
Pro úpnost zde vytapetuji grafem z mé 1954 industrie. Nechal jsem ji na hambáka jak byla, běží dokonce na původních hlavních a ojničních ložiskách. V podstatě jediný zásah byla výměna karburace,zapalování a zvýšení kompresního poměru na standardních 6.5:1. Výkon na kolech je o 7PS níž.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Leer
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1668
- Registrován: 03 led 2003
- Bydliště: v březnu je nejkrásnější Vídeň
Re: Měření výkonu motoru - veřejná výzva
přesně tak to myslím, moje třicítka by mě fakt zajímala
Veteran car club Česká lípa - www.vcc-ceskalipa.cz
Re: Měření výkonu motoru - veřejná výzva
No, to je Same dost dobré. Stock třicítka má na kolech okolo 20 PS.
asi znáte test z VW Trends ...
Zdroj thesamba.com
P.S. jen nevím zda také navyšují výkon dle ISO.
asi znáte test z VW Trends ...
Zdroj thesamba.com
P.S. jen nevím zda také navyšují výkon dle ISO.
Re: Měření výkonu motoru - veřejná výzva
a taky koukám, že jsi jí vytočil na cca 4600 otáček ..... hm, dobré.
Jakou máš při testu zařazenou rychlost?
Jakou máš při testu zařazenou rychlost?
Re: Měření výkonu motoru - veřejná výzva
kde je to v Brne? (overeno, negugl)
Re: Měření výkonu motoru - veřejná výzva
Jdu do toho, asi je jedno s čím. Dejte vědět termín!!!!!!
Co přijde dál???
Re: Měření výkonu motoru - veřejná výzva
...to bude den " vypulenych oci "..
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Měření výkonu motoru - veřejná výzva
Hromadné měření dle mého nemá smysl. Celá akce zabere cca 30-60min na jedno auto. Měl jsem spíš na mysli vůbec se této myšlence věnovat, provést měření (je jedno kdy a kde) a následně se s ním pochlubit třeba zde na fóru.
Navíc Johnova poznámka mnohé napovídá. Brzda povětšinou ukazuje míň než jaké je očekávání majitele
Navíc Johnova poznámka mnohé napovídá. Brzda povětšinou ukazuje míň než jaké je očekávání majitele
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Měření výkonu motoru - veřejná výzva
Aha, já jsem myslel, že se nás sejde vícero a postupně budeme trápit auta na válcích, zatímco ostatní se spolu budou bavit u kafíčka. Bylo by to takové milé setkání a poklábosení se stejně postiženými VWlidmi.
A valení bulv také očekávám, zejména u sebe. Proto dopředu hlásím, že můj tříválcovýdvanáctitakt má výkon celých 12PSů.
A valení bulv také očekávám, zejména u sebe. Proto dopředu hlásím, že můj tříválcovýdvanáctitakt má výkon celých 12PSů.
Co přijde dál???
Re: Měření výkonu motoru - veřejná výzva
Kazdy, kto je aspon trochu seriozny ohladom vykonu jeho motora MUSI prejst Dyno testom.Tam vela ludi pozna, ze dvojite Webbers mu dali asi dva kone viac nez ma stock motor....merane samozrejme na chassis dynamometri, kde je namerany skutocny vykon na hnacich kolesach..ina forma merania nema zmysel, pretoze sa pouzivaju rozdielne normy vyhodnotenia vykonu motora, ktory nie je namontovany v aute...
Pri pohlade na grafy uvedene hore, je jasne, ze Okrasa motor ma najlepsiu charakteristiku...ciel celeho tuning motora je dostat vykonovu krivku co najdlhsiu, v najdlhsom rozsahu otacok....a to sa bez opakovaneho laborovania na dynamometri jednoducho neda dosiahnut...
Pri pohlade na grafy uvedene hore, je jasne, ze Okrasa motor ma najlepsiu charakteristiku...ciel celeho tuning motora je dostat vykonovu krivku co najdlhsiu, v najdlhsom rozsahu otacok....a to sa bez opakovaneho laborovania na dynamometri jednoducho neda dosiahnut...
Re: Měření výkonu motoru - veřejná výzva
To je myšleno při pohé změně karburace, doufám Prostě jen vysekat klasika sání a narvat tam Webbry, vše ostatní standart...john píše: ... dvojite Webbers mu dali asi dva kone viac nez ma stock motor...
Re: Měření výkonu motoru - veřejná výzva
Vacsina ludi to robi tym sposobom...je v tom samozrejme poznatelny rozdiel, ale je to sebaklam...rozdiel je v reakcii motora a v spotrebe...a jedine na Dyno sa to da spolahlivo dokazat...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Měření výkonu motoru - veřejná výzva
Same dobre secvicena osadka Dyna musi udelat za hodinu 4-5 aut
Vwase nocni sichta...
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: Měření výkonu motoru - veřejná výzva
Taky jsem si to tak predstavoval. Bylo by dobre se dohodnout se skutecnymi zajemci a na zaklade toho objednat termin, nejlepe nejaka sobota dopoledne.OB píše:Aha, já jsem myslel, že se nás sejde vícero a postupně budeme trápit auta na válcích, zatímco ostatní se spolu budou bavit u kafíčka. Bylo by to takové milé setkání a poklábosení se stejně postiženými VWlidmi.
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
Re: Měření výkonu motoru - veřejná výzva
Já bych se také přidal.
Zkusil bych to domluvit jestli by se nám nevěnovali nějaký říjnový víkend.
Třeba dají hromadnou slevu.
Zkusil bych to domluvit jestli by se nám nevěnovali nějaký říjnový víkend.
Třeba dají hromadnou slevu.
Re: Měření výkonu motoru - veřejná výzva
Johó, to je slovo do pranice. Vařím kávu, pokud ji tam nebudou mít.m.k. píše:Já bych se také přidal.
Zkusil bych to domluvit jestli by se nám nevěnovali nějaký říjnový víkend.
Třeba dají hromadnou slevu.
Co přijde dál???