Wendax WL1200 1949
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Wendax WL1200 1949
Za auty prodávanými pod značkou Wendax stojí hamburský výrobce drezín a lehkých drážních vozidel Draisinenbau Dr. Alpers. V poválečných časech hledala náhradní výrobní program a krom výroby nábytku z ocelových trubek to zkusila i s automobily prodávanými prostřednictvím Wendax Fahrzeugbau Gmbh.
Známé jsou především malé osobními vozy s předním pohonem, jejichž pohon zajišťovaly dvoudobé dvouválce od výrobce Ilo. První model byl objemu 498, pozdější poháměný motorem 746ccm nesl název WS750:
Vůz měl sice poměrně moderně řešenou karoserii bez středového sloupku:
Ale vzhledem ke značné poruchovosti a nespolehlivosti dané maloseriovou ruční výrobou a zejména při ceně 5.750,-DM (porovnání s VW broukem je poněkud tristní), neměla tato vozidla úspěch a jejich výroba brzy skončila
Ovšem výrobce to nevzdával a hledal další mezeru na trhu s lehkým nákladním automobilem Wendax WL1200:
Hranatá kabina klasické konstrukce (dřevěná kostra potažená ocelovým plechem celkem jasně odkazuje na minulost výrobce, to podstatné se ovšem skrývá pod sedačkou - pohon zajišťoval broučí motor 25PS a poháněma byla přední kola. Zbytek vozu tvoří ocelový rám a jednoduchá dřevěná korba.
Při pohotovostní hmotnosti 1520Kg měl vůz užitečnou hmotnost 1280kg , maximální rychlost činila 60km/h.
Počet vyrobených kusů nebude velký, protože Wendax se stejně jako ostatní soudobí výrobci vozidel (nebo individuálních karoserií na podvozku z brouka) potýkal s nezájmem VW o tuto produkci - továrna nestíhala vyrábět brouky v dostatečném množství, aby plnila požadavky zákazníků, takže produkce dílů a navíc v podstatě pro konkurenci, nepřipadala v úvahu. Z tohoto důvodu byly první kusy nabízeny s novým VW motorem, kdežto pozdější bývaly osazeny generálovanými motory KdF ze zásob po Wehrmachtu.
Je dost zajímavé, že výroba podobně koncipovaného náklaďáku Tempo byla zahájena také v Hamburgu a to dokonce ve stejném roce, takže se naskýtá otázka, kdo od koho "opisoval"?
Každopádně zahájení výroby VW Transporteru T1 učinilo podobným vozům přítrž, ale je paradoxní, že po letech se samo VW k této koncepci vrátilo a dokonce i ve tvaru kabiny se možná nechalo inspirovat...viz.:
Mravenec EA 489
Re: Wendax WL1200 1949
pán s Yahodou je velmi výkonnej ve špionáži. Kdes to probůh vyhrabal? Inspirace Hormigy designem tohoto vozu je jasná
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Wendax WL1200 1949
..někdo hlasuje a klá .. někdo hledá a ještě mám další kousky v zásobě.
Re: Wendax WL1200 1949
uzasne....jiz se nemoho dockat usazeni wendaxu do sirsiho historickeho ramce skrzeva pokracovani Serialu o KdF..
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]
Re: Wendax WL1200 1949
...mrdat KdF...
...no čoveče ta limuzínka je pěkná...v týdle době se k velice podobnejm designům "čumáku" uchylovalo designerský studio Ghia...nemáš potuchy...jestli v tomdle nemůžou mít taky pracky?...
...no čoveče ta limuzínka je pěkná...v týdle době se k velice podobnejm designům "čumáku" uchylovalo designerský studio Ghia...nemáš potuchy...jestli v tomdle nemůžou mít taky pracky?...
You can't win 'em all...
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Wendax WL1200 1949
Petře, myslím si, že výrobce WS750 někde opisoval...
Zajímalo by mě, kolik se Wendax WL1200 vyrobilo, případně dochovalo, nejspíš asi žádný... zatím jsem se nedopátral více informací, ale narazil jsem na ebay.ch na nabídku prospektu na toto vozidlo, podívejte se na miniatury: byl by to parádní příspěvek do mé sbírky VW prospektů, ale cena 120 Euro sofort za jeden list A5, který ani nemusí být originál? Jsem hodně velkej blázen, ale ne zase uplnej. Ještě zkusím napsat Ježíškovi, jestli by s tím něco nešlo udělat
Zajímalo by mě, kolik se Wendax WL1200 vyrobilo, případně dochovalo, nejspíš asi žádný... zatím jsem se nedopátral více informací, ale narazil jsem na ebay.ch na nabídku prospektu na toto vozidlo, podívejte se na miniatury: byl by to parádní příspěvek do mé sbírky VW prospektů, ale cena 120 Euro sofort za jeden list A5, který ani nemusí být originál? Jsem hodně velkej blázen, ale ne zase uplnej. Ještě zkusím napsat Ježíškovi, jestli by s tím něco nešlo udělat