Chevy Corvair
Chevy Corvair
Když jsem to viděl na vlastní bulvy v Corvette muzeu, čuměl jsem jak puk
Vzduchem chlazený boxer v zádi, připomíná to Karmann-Ghia a kombík zase typ 4... akorát tak nějak v měřítku 1,5:1 - stejně jako motor.
info v kostce z wiki:
Poprvé odhalen veřejnosti herečkou Shirley Bonne zpočátku roku 1960. Pracovalo se na něm pod taktovkou Eda Cola od 1956 a byl to přelom ve výrobě aut z unifikovaných dílů. Tuhost karoserie byla dosahována použitím různě tvarovaných skel a zesilovaných dveří. Corvairům poháněl zadní kola flat-6 aircooled motor o objemu 2296, 2375 nebo 2683 ccm, uložený vzadu nad kyvnou nápravou (odtud Unsafe at any speed Ralpha Nadera). Problémy s kyvnou nápravou a převracením se u GM snažili řešit, navíc jakýsi stabilizátor byl v nabídce prý za extra 6USD od počátku a jako standard byl montován v ročníku '64. Od modelového roku '65 měly Corvairy vzadu klasické nezávislé zavěšení, ale stigmatu pana Nadera už se nezbavily a tak byla výroba v roce 1969 ukončena. Mezi roky 1960 a 1969 bylo vyrobeno 1 786 243 automobilů všech typů.
Modelová řada obsáhla vše při dané velikosti: 2 a 4 dvéřové hardtopy, kombi (Lakewood – kapacita až 8 pasažérů), 2 dvéřové kabrio, dodávku, bus, valník i sportovní kupé - Monza GT, která byla průkopníkem třídy Pony cars později okoupené Fordem Mustang a podobnými kousky.
Corvair sedan 1960
Corvair Monza '68
Cabrio '62
Corvair Sebring Spyder '61
Corvair Monza GT
Corvair Lakewood
Corvair v provedení bus
A valník
Panel Van (Corvan)
Motůrek a řízek
Rear Engine, rear drive
Turbocharged
Unsafe at any speed
Jakékoli upřesnění, opravy a další obrázky vítány
Vzduchem chlazený boxer v zádi, připomíná to Karmann-Ghia a kombík zase typ 4... akorát tak nějak v měřítku 1,5:1 - stejně jako motor.
info v kostce z wiki:
Poprvé odhalen veřejnosti herečkou Shirley Bonne zpočátku roku 1960. Pracovalo se na něm pod taktovkou Eda Cola od 1956 a byl to přelom ve výrobě aut z unifikovaných dílů. Tuhost karoserie byla dosahována použitím různě tvarovaných skel a zesilovaných dveří. Corvairům poháněl zadní kola flat-6 aircooled motor o objemu 2296, 2375 nebo 2683 ccm, uložený vzadu nad kyvnou nápravou (odtud Unsafe at any speed Ralpha Nadera). Problémy s kyvnou nápravou a převracením se u GM snažili řešit, navíc jakýsi stabilizátor byl v nabídce prý za extra 6USD od počátku a jako standard byl montován v ročníku '64. Od modelového roku '65 měly Corvairy vzadu klasické nezávislé zavěšení, ale stigmatu pana Nadera už se nezbavily a tak byla výroba v roce 1969 ukončena. Mezi roky 1960 a 1969 bylo vyrobeno 1 786 243 automobilů všech typů.
Modelová řada obsáhla vše při dané velikosti: 2 a 4 dvéřové hardtopy, kombi (Lakewood – kapacita až 8 pasažérů), 2 dvéřové kabrio, dodávku, bus, valník i sportovní kupé - Monza GT, která byla průkopníkem třídy Pony cars později okoupené Fordem Mustang a podobnými kousky.
Corvair sedan 1960
Corvair Monza '68
Cabrio '62
Corvair Sebring Spyder '61
Corvair Monza GT
Corvair Lakewood
Corvair v provedení bus
A valník
Panel Van (Corvan)
Motůrek a řízek
Rear Engine, rear drive
Turbocharged
Unsafe at any speed
Jakékoli upřesnění, opravy a další obrázky vítány
...Let the good times roll...
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 393
- Registrován: 11 lis 2005
- Bydliště: nussdorf
Re: Chevy Corvair
Tak když už jsme u těch Corvairů, neměli bychom zapomenout na Chevy Ultravan!
Tenhleten motorhome byl poháněn motorem a převodovkou z vozu Chevy Corvair. Karoserii navrhl David Peterson (letecký konstruktér a návrhář, ) nakonci šedesátých let. Limitovaná série těchto vozů se začala vyrábět v červnu r. 1970 ve společnosti Ultra Van Corporation of Hutchinson v Kansasu.
Konstrukce připomínala v mnoha směrech letadlo : na hliníkových žebrech byly přinýtovány pláty hliníkového plechu (střecha a boky) a oblé rohové části karoserie byly vyrobeny ze sklolaminátu.
Z celkově vyrobených 370 kusů jich ještě minimálně 200 brázdí severoamerické silnice.
Mimochodem, mám pocit, že hrál i ve filmu CARS.(?)
Tenhleten motorhome byl poháněn motorem a převodovkou z vozu Chevy Corvair. Karoserii navrhl David Peterson (letecký konstruktér a návrhář, ) nakonci šedesátých let. Limitovaná série těchto vozů se začala vyrábět v červnu r. 1970 ve společnosti Ultra Van Corporation of Hutchinson v Kansasu.
Konstrukce připomínala v mnoha směrech letadlo : na hliníkových žebrech byly přinýtovány pláty hliníkového plechu (střecha a boky) a oblé rohové části karoserie byly vyrobeny ze sklolaminátu.
Z celkově vyrobených 370 kusů jich ještě minimálně 200 brázdí severoamerické silnice.
Mimochodem, mám pocit, že hrál i ve filmu CARS.(?)
Re: Chevy Corvair
zajímavé pro nás je, že výše uvedený agregát sloužil pro v 70. létech populární konverze do VW. V brouku byl problém s rozměry a hmotností, ale v busech a rámových buggy už to bylo o něco lepší. Protože se motor Corvairu točil obráceně než motor VW, obnášela konverze i instalaci zrcadlové vačky a výměnu jiných dílů motoru.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Chevy Corvair
Bubáku, fiat 850 a Volha v pozadí... ten pán v Corvairu s luxusním klobrcem se vyskytuje je někde u nás?? ..(Hradec n. M.??)bubák píše:....
...Let the good times roll...
Re: Chevy Corvair
nene, tohle jsme ulovili po cestě na Podzimní Podmitrov, kdy jsme s Křižmenem, Želvobobem, Karlosem, Jarisem a dalšíma navštívili sraz veteránů v Tišnově
Nenech se zmást fiatem a volhou, byla tam krásná sbírka 'opravdových' aut.
Pán v klobouku o tom autě povídal rád a hezky.
Nenech se zmást fiatem a volhou, byla tam krásná sbírka 'opravdových' aut.
Pán v klobouku o tom autě povídal rád a hezky.
pan chytrej
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 393
- Registrován: 11 lis 2005
- Bydliště: nussdorf
Re: Chevy Corvair
Chevy Corvairu se ujala i karosárna Pininfarina, respektive její designér Tom Tjaarda. Zajímavým prvkem této studie jsou tzv. ,,Oriental Eyes" - přední světlomety.
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 393
- Registrován: 11 lis 2005
- Bydliště: nussdorf
Re: Chevy Corvair
Ještě pár obrázků tohoto podle mě zdařilého dílka.......
Všimněte si jiného tvaru sloupků čelního skla.
Všimněte si jiného tvaru sloupků čelního skla.
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 393
- Registrován: 11 lis 2005
- Bydliště: nussdorf
Re: Chevy Corvair
YENKO STINGER
Když v roce 1965 Don Yenko ( závodník a manažer s vozy Chevrolet Corvette) zjistil, že už nemůže v americkém seriálu cestovních vozů SCCA konkurovat vozům Ford Mustang Carolla Shellbyho, rozhodl se, pro ročník 1966 nasadit úplně nový model Chevroletu. Použil model Corvair/Corsa. Aby dosáhl homologace, musel vyrobit nejméně 100 vozů. Tyto kusy vyrobil během jednoho měsíce na sklonku roku 1965 ale lišily se se např. v množství úprav na karoserii i podle výkonu motorů (od 160 - 240 hp)
Jeden z těchto vozů ( s výrobním číslem YS-043) vlastní i známý herec Tim Allen ( mmj. - Kutil Tim...)
Když v roce 1965 Don Yenko ( závodník a manažer s vozy Chevrolet Corvette) zjistil, že už nemůže v americkém seriálu cestovních vozů SCCA konkurovat vozům Ford Mustang Carolla Shellbyho, rozhodl se, pro ročník 1966 nasadit úplně nový model Chevroletu. Použil model Corvair/Corsa. Aby dosáhl homologace, musel vyrobit nejméně 100 vozů. Tyto kusy vyrobil během jednoho měsíce na sklonku roku 1965 ale lišily se se např. v množství úprav na karoserii i podle výkonu motorů (od 160 - 240 hp)
Jeden z těchto vozů ( s výrobním číslem YS-043) vlastní i známý herec Tim Allen ( mmj. - Kutil Tim...)
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Chevy Corvair
Jak pise Buca na prvni pohled jsem myslel,ze je na prodej Ghia,ale je to Corvair a s turbem.
Po chvilce se mi podarilo otevrit i motor a videt turbo vyrobene Chevroletem.Cena lidova $2750
Po chvilce se mi podarilo otevrit i motor a videt turbo vyrobene Chevroletem.Cena lidova $2750
Vwase nocni sichta...
Re: Chevy Corvair
Člověče, Udeesko, kam na to chodíš? Ja jsem teď na skok v Ohiu, ale zatím jsem viděl max. jen nějaký Ford pickup z 50 let. A na autoshow ke dni otců, či co, v Toledu bylo celkem 40 aut, z toho asi 25 byly corvetty a mustangy, pak replika AC cobry a jeden ovál s patinkou (a stejně jsem si zapomněl foťák doma)...
...Let the good times roll...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Chevy Corvair
Co jezdis do takovejch nehostinnejch prdeli? Ja jel vcera pro pizzu a nasel kousek ode me
a v inzeratech jich je celkem13(z toho valnik a buggy),takze to zas az takova rarita asi nebude
a v inzeratech jich je celkem13(z toho valnik a buggy),takze to zas az takova rarita asi nebude
Vwase nocni sichta...
Re: Chevy Corvair
Všechno je možné, myslel sem si žetohohle flata asi nikdy neuvidím.A v neděli v Klášterci sem si ho nejen ošahal. Je nádherná konstrukce! Pár foto tady http://cpvmost.webnode.cz/album/foto-z- ... ct1034-jpg
911
914
902
105.30
914
902
105.30
- DuffY
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 820
- Registrován: 07 lis 2006
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chevy Corvair
tohle někdo nedávno odhalil v nějaké stodole v anglii, nepíše z jakýho modelu to je ani co to je za obsah
problém s chlazením odhalen
problém s chlazením odhalen
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Chevy Corvair
Corvair Monza GT Concept z roku 1963,ktert se nedostal do vyroby mel ten samy motor jako Monza SS,skoda
ze vyroba tyhle koncepce byla ukoncena z duvodu bezpecnosti.Cely pripad byl vsak vykonstruovan na lzi a zkusebni
ridic Fordu zamerne poskodil pri zkusebni bezpecnostni jizde poskodil Corvair.Uz jen to,ze jel na podhustenych
pneumatikach hovori o nefer jednani
ze vyroba tyhle koncepce byla ukoncena z duvodu bezpecnosti.Cely pripad byl vsak vykonstruovan na lzi a zkusebni
ridic Fordu zamerne poskodil pri zkusebni bezpecnostni jizde poskodil Corvair.Uz jen to,ze jel na podhustenych
pneumatikach hovori o nefer jednani
Vwase nocni sichta...
Re: Chevy Corvair
...Let the good times roll...
Re: Chevy Corvair
Od včerejška budou každou sobotu dávat na Discovery pořad Desert Car Kings... Začíná kousek po 20té hodině...Včera se tam tuším Corvair objevil. Jinak pořad vřele doporučuji. [-X Na rozdíl od jiných pořadů zde auta neupravují, ale restaurují...