Dotazy pro sekci VWzduchem chlazený zbytek vkládejte sem!!!

Pro všechna vozidla a zařízení s libovolným počtem kol, poháněná vzduchem chlazeným motorem VW a Porsche.
Odpovědět
JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 482
Registrován: 19 srp 2008

ostřikovač - nožní pumpa - funkce

Příspěvek od JirkaB »

Ahoj, 356 určitě není jediný vzducháč s beztlakovou nádrží/pytlíkem ostřikovače s nožní pumpou.
Tak se ptám, jak to funguje?
- nožní pumpa nemá přisávání vzduchu, jen jeden přívod - sešlápnutím tlačí, puštěním saje
- od pumpy vede k t-kusu, co asi nemá být T-kus, ale přepouštěcí ventil - už jsem objednal, protože tam mám T-kus s redukcí
- jeden výstup je do nádržky
- druhý výstup je k dalšímu T-kusu - ??? je to jen rozdělovač ??? - mám tam stejný T-kus - nožička má mikrootvor - břevno je volně průchozí na plný průměr
- oba výstupy k tryskám
Foot-Pump-Diagram.gif
Foot-Pump-Diagram.gif (17.5 KiB) Zobrazeno 586 x
(obrázek použit od prodejce dílů prs356.co.uk)

Trysky, nádržka/pytlík je originál, ale zbytek je asi blbě. První T-kus musí být přepouštěcí ventil, ale co druhý - pos 8? To už asi obyčejná rozdvojka, ale má být redukovaná nebo raději 3x průchozí? Neměla by být od druhého T-kusu stejná vzdálenost k tryskám? Podle obrázku vypadá, že ne.
Potkal jste někdo funkční jednohadičkový systém s nožní pumpou?
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15922
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotazy pro sekci VWzduchem chlazený zbytek vkládejte sem!!!

Příspěvek od Sam »

Díl 9
https://www.ebay.com/itm/134575986074
Ostatní si dohledáš podle part numbers. Osvědčilo se mi jít po originálech, pokud jsou, než se trápit s druhovýrobou.

Jinak s ostřikovačema je problém neustále. Na 1950 VW jsem ho měl mechanický ale tlak byl tak nízký, že tryska spíš vlhla než že by vyprodukovala takový čůrek, že vy se vůbec od trysky odlepil, nedej bože doletěl až na okno.
Na 78 BMW mám zase pumpu elektrickou ale je tak silná, že i když je nasměrováno co nejníž, přestřelí to celé auto.

Hodně zdaru.
Přílohy
IMG_2053.jpeg
IMG_2052.jpeg
IMG_2051.jpeg
IMG_2050.jpeg
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 482
Registrován: 19 srp 2008

Ostřikovač jednovývodová nožní pumpa

Příspěvek od JirkaB »

Takže vyřešeno, pumpa pracuje v režimu sání a výtlaku. Podtlakem saje z vaku, přetlakem tlakuje trysky. První T-kus je dvojitý zpětný ventil. Směrem k vaku je otevřená trasa při podtlaku, směrem k tryskám je otevřená při přetlaku. Další rozdělovací T-kus nesmí být redukovaný, normálně průchozí. Na délce hadiček nezáleží.

Po prvním pokusu, kdy jsem nechal "původní" redukovaný T-kus první tryska sotva dostříkla na spodní kraj skla, druhá byla suchá. Takže t-kus ven, odvrtat redukci (jiný jsem neměl), nasadit zpět a ..... první tryska stříká na střechu auta, druhá na strop garáže. Po seřízení obě poslušně stříkají na horní kraj okna.

Takže i archaický systém dokáže slušně okno i strop nastříkat. Ten strop mne překvapil :)
Trysky asi mají taky nějaký ventil v sobě, ale nevím jestli ještě dobře fungují. Předpokládám, že měl otevírat při tlaku větším než, aby tryska stříkala a aby jen nečůrala a neodkapávala (při poklesu tlaku). Nemám chytrý mobil, chtělo by to video ve zpomaleném režimu a pak by to šlo poznat.

Můj předchůdce tam tedy dal T-kusy co asi nemohly s touto pumpou nikdy fungovat. Horní část T-kusu byla plně průchozí, nožička byla redukovaná na průměr "trysky". T-kus byl tak vystříknutý. Použity tam byly oba tyto specifické T-kusy. Pořád jsem z toho nebyl moudrý a ono to bylo špatně a přitom to vypadalo dost dobově.

PS: nejhorší bylo sehnat matici M9x0,75. Jedna chyběla, nebo při demontáži někam zapadla. Fa Meva ji používá na PB hořáky, na regulátoru ji mají, nádhernou, ale nechtěli mi ji prodat jako ND. Tak je tam matice z elektroniky, místo klíče 14mm, je 11mm a hodně tenká. Ale drží. Tak kdyby se někomu někde válela matice M9x0,75 na klíč 14, tak se hlásím.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

Uživatelský avatar
Milan NM
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 756
Registrován: 25 pro 2015
Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom

Re: Dotazy pro sekci VWzduchem chlazený zbytek vkládejte sem!!!

Příspěvek od Milan NM »

A pointa? Okrem toho že niekto to zbastlil.

JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 482
Registrován: 19 srp 2008

jednovývodový ostřikovač

Příspěvek od JirkaB »

Kdyby někdo nevěděl jak jednovývodový ostřikovač funguje, tak aby to zde našel.
Jsou tu i schémata a popsaní funkce. Ne každý ji zná, já třeba bádal a díky nesprávným dílům jsem nevěděl kudy a jak. A je to i o tom, že to může fungovat a zalévat i strop.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

Odpovědět