přesně - ta nutná úprava je v podstatě minimální - je to prakticky to samý jako použít 13kový hlavy na 16kuPětišroub píše:1.7 hlav na 2.0 motoru bych se nebál. Jde o to, aby práce nebyla odflinknutá a motor posloužil.
Servis - Prochazka(Blansko) - zkusenosti
Jiný rozměry všeho. Type4 reference web říká, že hlavy můžou být zaměněny.
Krom toho Haynes se zmiňuje o různých drobných rozdílech mezi 1.7 a 1.8/2.0 jako např jiný tvar sacích a výfukových otvorů.
Krom toho Haynes se zmiňuje o různých drobných rozdílech mezi 1.7 a 1.8/2.0 jako např jiný tvar sacích a výfukových otvorů.
- Želvák Bob
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1931
- Registrován: 14 zář 2003
- Bydliště: Brno - centrum
... pokračování ...
Po úpravě hlav na průměr válců (105 mm) a dovezení do dílny konečně zjistili, že nepasují ojnice - resp. klika má malej zdvih! Co z toho vyplývá?
Pavel Procházka neměl dvoulitra ale sedmnáctistovku!
Nedal si ani tu práci aby si to přeměřil!
Teď musí nechat udělat přebrus mojí kliky atd. a snad to už bude OK.
Řekl mi, že na mě prodělá, protože ví, že mi nemůže tohle všechno naúčtovat (to je logické, slíbil mi dvoulitra a je to jeho problém - taky nemůže chtít po nikom platit přebrus dvou klik a bloků, když mu dodá jen jeden motor)
Dál z toho vyplývá, že se hned tak neprojedu...
Bude muset sehnat a nabastlit výfukový svody (1700ccm) na můj luxusně vyvařenej výfuk (díky, Ugo) a nakonec najít čas na moji návštěvu, kdy se to všechno nacpe do busíka.
Jdu si přebrousit meče a sekery ... [smilie=twak.gif]
Po úpravě hlav na průměr válců (105 mm) a dovezení do dílny konečně zjistili, že nepasují ojnice - resp. klika má malej zdvih! Co z toho vyplývá?
Pavel Procházka neměl dvoulitra ale sedmnáctistovku!
Nedal si ani tu práci aby si to přeměřil!
Teď musí nechat udělat přebrus mojí kliky atd. a snad to už bude OK.
Řekl mi, že na mě prodělá, protože ví, že mi nemůže tohle všechno naúčtovat (to je logické, slíbil mi dvoulitra a je to jeho problém - taky nemůže chtít po nikom platit přebrus dvou klik a bloků, když mu dodá jen jeden motor)
Dál z toho vyplývá, že se hned tak neprojedu...
Bude muset sehnat a nabastlit výfukový svody (1700ccm) na můj luxusně vyvařenej výfuk (díky, Ugo) a nakonec najít čas na moji návštěvu, kdy se to všechno nacpe do busíka.
Jdu si přebrousit meče a sekery ... [smilie=twak.gif]
... buggy je pláží král ...
http://www.zakeri.cz
http://www.buggybob.galerie.cz/
http://www.fotopoezie.zonerama.com
http://www.zakeri.cz
http://www.buggybob.galerie.cz/
http://www.fotopoezie.zonerama.com
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Bobe, a nebylo by misto brouseni mecu a sekyr lepsi proste vzit si svoje fidlatka a nechat si udelat motor jinde ? Me to prijde jako dost nesodildni jednani a byt natvem miste, tak za
a) nejsem spokojeny se stale se oddalujicim se terminem dokonceni
b) stale se zvysujici castkou, kterou budes muset vysazet na stul za motor
c) ale hlavne bych asi ztratil duveru v dobre odvedenou praci.
a) nejsem spokojeny se stale se oddalujicim se terminem dokonceni
b) stale se zvysujici castkou, kterou budes muset vysazet na stul za motor
c) ale hlavne bych asi ztratil duveru v dobre odvedenou praci.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
po c) je to čo by mňa štvalo najviac..
ak niekto skladá motor a nemá šajn ani o kľuke "neviem neviem"
ak niekto skladá motor a nemá šajn ani o kľuke "neviem neviem"
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- Želvák Bob
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1931
- Registrován: 14 zář 2003
- Bydliště: Brno - centrum
Věc se má tak, že populární věta: "alternativa existuje" je pro brňáka s omezenou přepravní i finanční kapacitou momentálně trochu mimo. Jirka Vichtů nestíhá a stejně kdokoli v této fázi by za to asi odmítal převzít odpovědnost. Takže kdybych to odvezl (a stejně bych musel něco poplatit) tak budu opět čekat a seriózní stavitel to pošle ještě jednou na přebrus (pro jistotu), bude schánět další lágry, atd. atd.Sameleon píše:Bobe, a nebylo by misto brouseni mecu a sekyr lepsi proste vzit si svoje fidlatka a nechat si udelat motor jinde ? Me to prijde jako dost nesodildni jednani a byt natvem miste, tak za
a) nejsem spokojeny se stale se oddalujicim se terminem dokonceni
b) stale se zvysujici castkou, kterou budes muset vysazet na stul za motor
c) ale hlavne bych asi ztratil duveru v dobre odvedenou praci.
To ovšem neznamená, že hluboce nepociťuji všechny tři zmíněné body.
... vědět to nebude pořádně ani on, protože to staví jeho mechoš - nějakej Mirek. Ale jinak máš pravdu - blok možná ze sedmnáctky, klika z dvoulitra, válce taky hlavy zase z tý sedmnáctky, vačka - kdo ví? a zbastlenej výfuk ... Jejda - když to tak čtu, nejraději bych mu to nechal a koupil si klasickou šestnáctku!Kvak píše:c) ať to dopadne jakkoliv, bude to dost prapodivnej motor, o kterym jedině Procházka bude vědět, co je zač. Na kohokoliv jinýho bude číhat překvapení takřka na každym rohu.
(ale na tu už nemám)
... buggy je pláží král ...
http://www.zakeri.cz
http://www.buggybob.galerie.cz/
http://www.fotopoezie.zonerama.com
http://www.zakeri.cz
http://www.buggybob.galerie.cz/
http://www.fotopoezie.zonerama.com
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
IMHO preprava nekam dal od Brna neni zas tak velky problem, vysledna castka v cene motoru zanedbatelna. Nakoupene dily by se daly casem rozprodat....To co se jeste Prochazkovic nezaplatilo bych neresil, nechal bych mu jeho fidlatka....Nevim, pro me by byla kvalita provedene prace na prvnim miste. Ale jak pisu: In My Humble Opinion....Zelvak Bob píše: Věc se má tak, že populární věta: "alternativa existuje" je pro brňáka s omezenou přepravní i finanční kapacitou momentálně trochu mimo. Jirka Vichtů nestíhá a stejně kdokoli v této fázi by za to asi odmítal převzít odpovědnost. Takže kdybych to odvezl (a stejně bych musel něco poplatit) tak budu opět čekat a seriózní stavitel to pošle ještě jednou na přebrus (pro jistotu), bude schánět další lágry, atd. atd.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
IMHO - Zatím jsem zaznamenal dvě pozice vůči Typ4 motoru: Jedna skupina lidí naprosto na něj nedá dopustit, druhá skupina lidí na ně nadává a hájí Typ1 motory.
Malou osobní investigací jsem zjistil, že ti, co mají poctivě udělaný Typ4 motory od profíků jsou s nima naprosto spokojení (ovšem za hodně peněz a je potřeba dodržet vysoký stupeň původnosti).
Ti, co na ně nadávaj jsou vesměs lidi, kteří to se znalostí Typ1 motorů nějak pošolíchali a následně upadli do nekončící smyčky nastavování a seřizování a s pocitem, že to byla drahá sranda, jenž za to nestála se vrátili k Typ1. Paač poctivě postavená 1600 pojede líp než rozjebanej Typ4.
Bobe, nechci malovat na zeď, ale pokud ten mechanik neni profík a nepostaví ten bastl dobře (hodně dobře), budeš po nějaký době na svůj pseudo-dvoulitr nadávat a vrátíš se k neunavený šestnáctce, která ti ve finále poslouží líp. Osobně bych od toho v tuto chvíli už dával ruce pryč.
Malou osobní investigací jsem zjistil, že ti, co mají poctivě udělaný Typ4 motory od profíků jsou s nima naprosto spokojení (ovšem za hodně peněz a je potřeba dodržet vysoký stupeň původnosti).
Ti, co na ně nadávaj jsou vesměs lidi, kteří to se znalostí Typ1 motorů nějak pošolíchali a následně upadli do nekončící smyčky nastavování a seřizování a s pocitem, že to byla drahá sranda, jenž za to nestála se vrátili k Typ1. Paač poctivě postavená 1600 pojede líp než rozjebanej Typ4.
Bobe, nechci malovat na zeď, ale pokud ten mechanik neni profík a nepostaví ten bastl dobře (hodně dobře), budeš po nějaký době na svůj pseudo-dvoulitr nadávat a vrátíš se k neunavený šestnáctce, která ti ve finále poslouží líp. Osobně bych od toho v tuto chvíli už dával ruce pryč.
Ovšem know-how ohledně Typ1 motoru tu vesměs je skoro všude. Alespoň základní, jak postavit stock Typ1 motor. Většina pravd o Typ1 platí i v případě Typ4, ale IMHO neplatí implikace "Rozumim Typ1, zvládnu Typ4."john píše:Velmi striedmy nazor.Dovolim si vsak povedat,ze T1 potrebuje tu istu davku vedomosti a zrucnosti ako T4.
Takže opět IMHO si myslim, že Typ1 motor by ten mechanik mohl zvládnout na jedničku, kdežto v případě takovéhoto bastlení Typu4 si tím tak jistý nejsem. Na základě výše zmíněného si myslím, že Bob s tím motorem bude mít potíže a nepřinese kýžený efekt. Solidně postavená šestnáctka (a mohl by se snáz spolehnout, že bude opravdu solidně), mu pak poslouží líp, než pobastlenej Typ4. Ale to ukáže čas.
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
Zas takové tajemno bych tomu nedával. Je to obdobný motor a oba typy prostě potřebují zručnost a znalosti. Děs z typu 4 je tu jen proto, že ho tu málokdo z přítomných (na fóru) byť jen rozebral.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
sranda je vtom že rozeberie ho každý kto má aspoň jednu ruku ale kto ho zloží a úspešne je majster....
Paač poctivě postavená 1600 pojede líp než rozjebanej Typ4.
Kvaku dovolím si tvrdiť že je to obojstranné...
Paač poctivě postavená 1600 pojede líp než rozjebanej Typ4.
Kvaku dovolím si tvrdiť že je to obojstranné...
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Herbie si vedľa
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- Želvák Bob
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1931
- Registrován: 14 zář 2003
- Bydliště: Brno - centrum
... takže další novinky:
Nakonec nechal Pavel přebrousit i ten můj blok, takže výsledná (prozatím) konfigurace je:
Blok, klika, ojnice (vše z mýho dvoulitra)
válce 94x71 nové kolbenschmidt
hlavy upravené ze sedmnáctky (z Pavlova motoru)
karboše, ovládání, rozdělovač, větrák a plechařina (ode mě)
cívku, lágry a kompletaci dodá Procházkovic dílna
... a k té debatě o 1600 ccm typ 1:
Bral bych ji - ovšem dvoulitra před generálkou už jsem měl, kdežto tu šestnáctku bych teprve musel koupit + tu generálku - té bych se nevyhnul (to už jsem zažil loni, když mi na šestnáctce z druhé ruky vyběhla ojnice po 600-ti kilometrech) - takže jsem to zkusil s tím dvoulitrem. A jak už poznamenal Yahoďák, moje důvěřivost v lidi občas fakt hraničí s naivitou. Takže, když mi Pavel slíbil za tak malý peníze funkční motor ...
Halt jsem to nedomyslel.
Ale vzhledem k tomu, že mám posledních cca 8 roků smůlu skoro ve všem co dělám - tak mě to nevyvádí z míry. V porovnání se starostí o postižený dítě a tím, že mi z rodné rodiny zůstali na světě jen dva lidi (s kterýma jsem si navíc nikdy nerozuměl) je tohle nepodstatná banalitka.
Nakonec nechal Pavel přebrousit i ten můj blok, takže výsledná (prozatím) konfigurace je:
Blok, klika, ojnice (vše z mýho dvoulitra)
válce 94x71 nové kolbenschmidt
hlavy upravené ze sedmnáctky (z Pavlova motoru)
karboše, ovládání, rozdělovač, větrák a plechařina (ode mě)
cívku, lágry a kompletaci dodá Procházkovic dílna
... a k té debatě o 1600 ccm typ 1:
Bral bych ji - ovšem dvoulitra před generálkou už jsem měl, kdežto tu šestnáctku bych teprve musel koupit + tu generálku - té bych se nevyhnul (to už jsem zažil loni, když mi na šestnáctce z druhé ruky vyběhla ojnice po 600-ti kilometrech) - takže jsem to zkusil s tím dvoulitrem. A jak už poznamenal Yahoďák, moje důvěřivost v lidi občas fakt hraničí s naivitou. Takže, když mi Pavel slíbil za tak malý peníze funkční motor ...
Halt jsem to nedomyslel.
Ale vzhledem k tomu, že mám posledních cca 8 roků smůlu skoro ve všem co dělám - tak mě to nevyvádí z míry. V porovnání se starostí o postižený dítě a tím, že mi z rodné rodiny zůstali na světě jen dva lidi (s kterýma jsem si navíc nikdy nerozuměl) je tohle nepodstatná banalitka.
... buggy je pláží král ...
http://www.zakeri.cz
http://www.buggybob.galerie.cz/
http://www.fotopoezie.zonerama.com
http://www.zakeri.cz
http://www.buggybob.galerie.cz/
http://www.fotopoezie.zonerama.com