Potřeboval jsem vyrobit pár atypických ozubených kol, až dorazí poreferuji, ale myslím že by se mohl hodit odkaz na výrobce.
http://www.tumlikovo.cz/fotogalerie-2/ozubenakola/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ozubená kola
- Ales-X
- beznadějný žumpofil
- Příspěvky: 996
- Registrován: 18 čer 2008
- Bydliště: Wild West
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ozubená kola
Nevím přesně, ale někde z Jižní Moravy, já se dohodl po telefonu a emailu a kola jdou poštou.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15201
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ozubená kola
Praci tohohole pana jiz dlouho obdivuju. Pro mne dalsi z polobohu. Jsem zvedavy na reference.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Ales-X
- beznadějný žumpofil
- Příspěvky: 996
- Registrován: 18 čer 2008
- Bydliště: Wild West
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ozubená kola
Jsou to ozubená kola do převodovky soustruhu .. kdepak asi soudruzi z polské lidově demokratické republiky udělali chybu ...
Ty plastová jsou původní polská ozubená kola, které moc nevydrželi, potřeboval jsem vyříznout závit se stoupáním 1,25mm, nastavil vše potřebné a už po dvou otáčkách se ozvala rána a pak cvakaní a universálka se mě přestala otáčet, kola tedy nebyl konstruovaná na přenášení tak velkého točivého momentu jako je otáčení obrobku a ještě posuv suportu při stoupání 1,25mm a to jsem přitom ubíral po 0,1mm po zkušenostech se sílou soustruhu.
Následovala tedy reklamace a dovozce slíbil okamžitě zaslat nové plastová kola, což mě nějak neuspokojilo a začal jsem hledat a zjišťovat náhradu, na http://www.c-n-c.cz/index.php" onclick="window.open(this.href);return false; jsem našel kontakt na tohoto člověka s odvalovací frézou.
Domluva proběhla po telefonu, podrobnosti mailem a za týden jsem již měl z pošty oznámení a doručení balíku na dobírku
Jsou vážně špičkové provedené, mám radost že tu jsou stále lidi kteří svému řemeslu rozumí a umějí ho udělat poctivě a ne jen odfláknout kus spotřebního šmejdu. Jediný problém jsem měl s těsnou drážkou na pero na menším kole, kolo se musí po hřídeli volně posouvat, ale bez vůle, ale to jsem si doladil pár tahy jehlového pilníku a dokončil brusnou pastou a pohybem pera v drážce
Nová kola mají i snížený modul z 2,25 na 1,5 a tak by patka zuby neměla být namáhána takovou silou jako u kol původních.
.. možná namítnete že to nemá s VW vzduchem chlazeným nic společného, ale on k provozu soustruh je potřeba stále pokud nechci všechny díly objednávat a kupovat nové a stejně to ve finále skončí u toho že díl je třeba doupravit aby byl použitelný.
.. také je možné si nechat udělat kola třeba pro zdvojené zapalování http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... 394&start=" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... 281&start=" onclick="window.open(this.href);return false;
Ty plastová jsou původní polská ozubená kola, které moc nevydrželi, potřeboval jsem vyříznout závit se stoupáním 1,25mm, nastavil vše potřebné a už po dvou otáčkách se ozvala rána a pak cvakaní a universálka se mě přestala otáčet, kola tedy nebyl konstruovaná na přenášení tak velkého točivého momentu jako je otáčení obrobku a ještě posuv suportu při stoupání 1,25mm a to jsem přitom ubíral po 0,1mm po zkušenostech se sílou soustruhu.
Následovala tedy reklamace a dovozce slíbil okamžitě zaslat nové plastová kola, což mě nějak neuspokojilo a začal jsem hledat a zjišťovat náhradu, na http://www.c-n-c.cz/index.php" onclick="window.open(this.href);return false; jsem našel kontakt na tohoto člověka s odvalovací frézou.
Domluva proběhla po telefonu, podrobnosti mailem a za týden jsem již měl z pošty oznámení a doručení balíku na dobírku
Jsou vážně špičkové provedené, mám radost že tu jsou stále lidi kteří svému řemeslu rozumí a umějí ho udělat poctivě a ne jen odfláknout kus spotřebního šmejdu. Jediný problém jsem měl s těsnou drážkou na pero na menším kole, kolo se musí po hřídeli volně posouvat, ale bez vůle, ale to jsem si doladil pár tahy jehlového pilníku a dokončil brusnou pastou a pohybem pera v drážce
Nová kola mají i snížený modul z 2,25 na 1,5 a tak by patka zuby neměla být namáhána takovou silou jako u kol původních.
.. možná namítnete že to nemá s VW vzduchem chlazeným nic společného, ale on k provozu soustruh je potřeba stále pokud nechci všechny díly objednávat a kupovat nové a stejně to ve finále skončí u toho že díl je třeba doupravit aby byl použitelný.
.. také je možné si nechat udělat kola třeba pro zdvojené zapalování http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... 394&start=" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... 281&start=" onclick="window.open(this.href);return false;
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15201
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ozubená kola
učůrávám.... mooc pěkný.
Jinak ty plastový převody, to je opravdu do nebe volající. Nebyl výrobce EinHell (jednopeklo ?):)
Jinak ty plastový převody, to je opravdu do nebe volající. Nebyl výrobce EinHell (jednopeklo ?):)
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Ales-X
- beznadějný žumpofil
- Příspěvky: 996
- Registrován: 18 čer 2008
- Bydliště: Wild West
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ozubená kola
Je to Asist, po zkušenostech se sloupovou vrtačkou kterou jsem si kupoval v roce 2000 a kterou jsem doplnil odměřováním a křížovým stolem na frézování jsem značce důvěřoval ale za těch 10let je vidět přechod ke spotřební filosofii.
Re: Ozubená kola
A do čeho ty plastový shity zabíraly? Taky plast? Aby nevznikla řetězová reakce...