Rozdíly mezi součástkami

sedan, faltdach nebo kabrio, všichni, kdo máte brouka patříte SEM!!!
Odpovědět
Uživatelský avatar
Jirka
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 549
Registrován: 14 srp 2005
Bydliště: Luhačovice/Zlín

Rozdíly mezi součástkami

Příspěvek od Jirka »

Jelikož jsem se sekl v inzerci a označil sání na 12-ku za sání na 13-ku, byl bych rád, kdyby mi někdo pomohl a udělal mi (možná nejen mě) v tom jasno.
Takže sání na 12-ku má rozteč mezi středem dír sání je 60 cm (celkové rozpětí mezi konci saní je 63 cm) a průměr děr mi vyšel 22mm.
Obrázek

Jak je to s rozměry u sání na 13-ku?
Liší se snad dvoukanálové sání na 13-ku a dvoukanálové sání na 16-ku?
Kdyby to někdo doplnil o ilustrační fotky, bylo by to fajn...
Pro laika je obtížné poznat ten rozdíl, když to nikde není názorně vyfocené a každý druhý motor je skládačka... :?
Raději se zeptat, než pak litovat...

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

dvoukanálová sání se nepatrně liší vnitřním průměrem a part-numberama..ale defacto jsou záměnná ze 13ky na 16ku a naopak..

sání na jednokanál 1300-1500-1600 josu naprosto totožná a příruby k hlavám jsou šikmé s převlečným kroužkem, který se na kolínkách volně pohybuje.

sání na 1200 byla spousta druhů (34PS, 30PS, 25PS...) ale společným znakem je že jsou jednodílná a příruba je vodorovně s hlavou. Rozteč je o 5 mm menší než na 1300-1500-1600
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

Pětišroub píše:dvoukanálová sání se nepatrně liší vnitřním průměrem a part-numberama..ale defacto jsou záměnná ze 13ky na 16ku a naopak..
dovolim si nesouhlasit
hlavnim rozdilem mezi sanim na 1300 a 1600 dvoukanal je velikost priruby pod karburatorem

na 1300 dvoukanal se dava karburator s mensi prirubou (30,31 PICT)
na 1600 dvoukanal se dava vetsi karbec tzn 34PICT
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

jo, to je pravda, já to myslel tak, že na motor ty sání sedí. Pro karburátory se prodávají redukce v obou provedeních tzn z malého sání na velký karburátor i naopak.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Capario
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 632
Registrován: 02 črc 2006
Bydliště: Strakonice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Capario »

tak třeba semka...jsou vzájemně záměnné hlavy z 1.6 jednokanál za hlavy 16 dvoukanál, přestože je hlava 1.6 dvoukanál asi o 4 mm kratší ( = celkově nižší) ?Zdali nebudou problémy např s pasováním výfuku, délkou tyček ventilů apod.
Better smoke and fly then drink and drive

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SO 545 »

bezproblemu samozrejme s adekvatnym sanim
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
Jirka
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 549
Registrován: 14 srp 2005
Bydliště: Luhačovice/Zlín

Příspěvek od Jirka »

A co takhle vačkové hřidele? Rozdíly jsou jen ve velikostech?
Raději se zeptat, než pak litovat...

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

Pětišroub píše:dvoukanálová sání se nepatrně liší vnitřním průměrem a part-numberama..ale defacto jsou záměnná ze 13ky na 16ku a naopak..

sání na jednokanál 1300-1500-1600 josu naprosto totožná a příruby k hlavám jsou šikmé s převlečným kroužkem, který se na kolínkách volně pohybuje.

sání na 1200 byla spousta druhů (34PS, 30PS, 25PS...) ale společným znakem je že jsou jednodílná a příruba je vodorovně s hlavou. Rozteč je o 5 mm menší než na 1300-1500-1600
rozteč sání je menší asi o 20mm :wink: 5š asi myslel rozteč šroubů na hlavě, která je naopak asi o těch 5mm větší u 1200ccm
Naposledy upravil(a) Žanek dne 22 zář 2008, celkem upraveno 1 x.
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

Jirka píše:A co takhle vačkové hřidele? Rozdíly jsou jen ve velikostech?
rozdíly jsou malé, ale podle roku výroby můžou být, je to ale docela složité a přesná čísla toho stejně moc neřeknou, obecně platí, že 1200ccm má o něco "tupější" vačku než zbytek sériových motorů. Kromě 15ky typu G 42PS.
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Jirka
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 549
Registrován: 14 srp 2005
Bydliště: Luhačovice/Zlín

Příspěvek od Jirka »

rozdíly jsou malé, ale podle roku výroby můžou být
Podle roku výroby motoru nebo vačky?
Tady je pár fotek, je možné z toho poznat, jestli je to na 12-ku nebo vyšší?
Obrázek
Obrázek
Raději se zeptat, než pak litovat...

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

ne
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Odpovědět