brouk - konverze na elektromobil

sedan, faltdach nebo kabrio, všichni, kdo máte brouka patříte SEM!!!
Odpovědět
Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

brouk - konverze na elektromobil

Příspěvek od sSATYRr »

Svyho casu tady probehl od kolegy Redhota odkaz na vyrobce konverzni sady na brouka na elektromobil. Docela by me zajimalo, zda s tim nema nekdo zkusenost, popr. s elektromobily obecne.
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

Vysoká cena kvalitních akumulátorů, hodně prostoru, značná hmotnost (i když..kde jsou časy olověných aku:-)..nelze přihlásit, no asi stejná blbost, jako předělávat to na plyn, ale pokud to udržíme v rytmu akademické debaty, tak žádný problém :)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Mirek
Příspěvky: 226
Registrován: 20 čer 2008
Bydliště: stř. Čechy, Kokořín

Příspěvek od Mirek »

Přer pár dny jsem jel na elektrickém skůtru. Překvapilo mě zrychlení. Ale je to hóóódně divný. A do auta mi to nepasuje už vůbec, narozdíl od plynu :wink: (viz jinde)

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Příspěvek od sSATYRr »

zaujalo me to, tak to rozjizdej v Israeli (snaha zbavit se zavislosti na arabske rope) a kdesi na evropskym severu, Dansko snad? System je postavenej na siti dobijecich stanic, kde se prijede a za uplatu se provede vymena vycuclyho akumulatoru za nacuclej. Vycuclej se dobiji pro dalsiho klienta. Rychle, ciste, elegantni. Zadny podzemni tanky, bordel v palivu, konvoje cisteren...

Problem je, jak celou vec zdanit....takze vetsi podpora dalsich statu se nepredpoklada.
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Uživatelský avatar
jps
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 562
Registrován: 13 srp 2007
Bydliště: Praha 8

Příspěvek od jps »

vhledem k tomu, že jeden z hlavních vývozců ropy ohlásil zásoby při současném tempu těžby na 20let a na Aljašce se ještě ani nekoplo, tak bych se na to docela začal těšit.. jaký asi bude ticho u silnic.. :shock:

Uživatelský avatar
mhepp
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 291
Registrován: 25 zář 2007
Bydliště: Předklášteří / Brno

Zadny konvoje ropy po silnicich...

Příspěvek od mhepp »

Ono to je relativni...

Na vyrobu elektricke energie je potreba vyrobit jinou energii a tu premenit v elektrickou... To v soucasne dobe probiha tak, ze se vyrobi teplo, to se premeni v pohyb a ten pohyb se premeni v elektrinu. Kazda tato premena energie znamena ztraty. Plus jeste ztraty na vedeni a ztraty pri dobijeni akumulatoru...

No Kdyz se to takhle spocita, tak na zacatky bude potreba minimalne 2x vic energie, nez se dostane do baterky... A vzhledem k tomu, ze elektricka energie se dela prevazne z uhli, tak v tom nevidim az takove vyhody.
----~~~~====>>>> Jsem jen motolama <<<<====~~~~----
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...

Uživatelský avatar
bugz
zrůdný magor flat4.org
Příspěvky: 1979
Registrován: 12 črc 2005
Bydliště: Kardanová Řečice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bugz »

Pár přestaveb na elektromotory se na webu dá najít, většina mají jednu společnou věc, z brouka se umístěním na místo zadních sedaček baterií stává dvoumístmé auto. Baterie (tedy správně terminologicky akumulátory) jsou drahé na pořízení a bez pravidelného provozu se jim výrazně zkracuje životnost.
Je to spíš taková záležitost pro nadšence, ortodoxní hippíky z Californie a lidi co se nudou kopou do prdele a vymešlej z nedostatku zápřahu a přebytku peněz píč*viny.

Z poslední doby je poměrně nadějnou technologií palivový článek, ale náklady na výrobu článků a výrobu vodíku zatím zamezují jeho rozšíření a taky je tu ta olejářská loby, že.

A taky by se možná dal udělat brouk na hybridní pohon. Jen se nesmějte. Amíci se taky smáli buzerantům že kupují Prius a dneska si je kupují taky.
Stačil by maloobsahový spalovací motor, třeba přeplňovaný vznětový jedno-dvouválec na biologické palivo (prostě olejíček, je jedno jestli rostlinný nebo dětský) s generátorem a elektromotory v nábojích kol. podle použití i třeba 4x2 nebo 4x4.
Tyhle technologie už jsou dneska dávno zralé na velkosériovou výrobu, bohužel světová ekonomika je postavená na ropě a nejdříve musí šejci pořádně podojit všechny bez rozdílu.
flat4 teoretik gang member number 1

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

Výhody plynou pro městské aglomerace, kde odpadnou zplodiny, které vyprodukují dopravní prostředky (ať už individuálkní,nebo hromadné)

Samozřejmě se elektrická energie musí nějak, z něčeho a někde vyrábět, takže dopady na životní prostředí budou stále...ale asi už ne takové jako třeba na Mostecku kvůli těžbě uhlí pro elektrárny.

No a pokud jde o tranfer elektrické energie od místa původu až po konečného spotřebitele, tak je zcela bez debaty, že vodiče (ať už na sloupech, nebo pod zemí) jsou pro svoje okolí jednoznačně šetrnější a bezpečnější nežli tankery, ropovody a kamiony s cisternama. Nemluvě o možnosti bezdrátového přenosu energie...

Vše je totiž o technologii, možná za pár desítek let bude distribuce a akumulování elektřiny na zcela efektivnější úrovni.

Otázka je, jestli ten vývoj něco nebrzdí......třeba ropná lobby.
Obrázek

Uživatelský avatar
mhepp
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 291
Registrován: 25 zář 2007
Bydliště: Předklášteří / Brno

Příspěvek od mhepp »

Ona ta ropná lobby v tom je určitě... Vždyť pan Diesel, když vyráběl ten svůj geniální motor, tak vůbec nemyslel na něco jako nafta, ale stavěl jej na OLEJ, který se vypěstuje v Africe -- chtěl vyřešit hlad... Ale ouha, přišli šejci a je to tak, jak to je...

Výhoda elektřiny je nesporně v tom, ze se zplodiny přesunou z města, ale v předchozím příspěvku jsem chtěl naznačit, že těch zplodin, které vzniknou z výroby elektřiny pro tyto auta budou větší, než s konvenčním pohonem díky malé efektivnosti při výrobě a přenosu...
----~~~~====>>>> Jsem jen motolama <<<<====~~~~----
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...

Uživatelský avatar
Ales-X
beznadějný žumpofil
Příspěvky: 996
Registrován: 18 čer 2008
Bydliště: Wild West
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ales-X »

Ono za chvilku to bude celkem rozšířený pohon quantya
Naposledy upravil(a) Ales-X dne 07 lis 2008, celkem upraveno 3 x.

Uživatelský avatar
jps
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 562
Registrován: 13 srp 2007
Bydliště: Praha 8

Příspěvek od jps »

jaderná energie by mohla být řešením a sbohem uhlí. :idea:
sklad vyhořelého paliva je nic ve srovnáním rozsahu devastace po těžbě uhlí..

Odpovědět