brouk - konverze na elektromobil
brouk - konverze na elektromobil
Svyho casu tady probehl od kolegy Redhota odkaz na vyrobce konverzni sady na brouka na elektromobil. Docela by me zajimalo, zda s tim nema nekdo zkusenost, popr. s elektromobily obecne.
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]
zaujalo me to, tak to rozjizdej v Israeli (snaha zbavit se zavislosti na arabske rope) a kdesi na evropskym severu, Dansko snad? System je postavenej na siti dobijecich stanic, kde se prijede a za uplatu se provede vymena vycuclyho akumulatoru za nacuclej. Vycuclej se dobiji pro dalsiho klienta. Rychle, ciste, elegantni. Zadny podzemni tanky, bordel v palivu, konvoje cisteren...
Problem je, jak celou vec zdanit....takze vetsi podpora dalsich statu se nepredpoklada.
Problem je, jak celou vec zdanit....takze vetsi podpora dalsich statu se nepredpoklada.
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]
- mhepp
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 297
- Registrován: 25 zář 2007
- Bydliště: Předklášteří / Brno
Zadny konvoje ropy po silnicich...
Ono to je relativni...
Na vyrobu elektricke energie je potreba vyrobit jinou energii a tu premenit v elektrickou... To v soucasne dobe probiha tak, ze se vyrobi teplo, to se premeni v pohyb a ten pohyb se premeni v elektrinu. Kazda tato premena energie znamena ztraty. Plus jeste ztraty na vedeni a ztraty pri dobijeni akumulatoru...
No Kdyz se to takhle spocita, tak na zacatky bude potreba minimalne 2x vic energie, nez se dostane do baterky... A vzhledem k tomu, ze elektricka energie se dela prevazne z uhli, tak v tom nevidim az takove vyhody.
Na vyrobu elektricke energie je potreba vyrobit jinou energii a tu premenit v elektrickou... To v soucasne dobe probiha tak, ze se vyrobi teplo, to se premeni v pohyb a ten pohyb se premeni v elektrinu. Kazda tato premena energie znamena ztraty. Plus jeste ztraty na vedeni a ztraty pri dobijeni akumulatoru...
No Kdyz se to takhle spocita, tak na zacatky bude potreba minimalne 2x vic energie, nez se dostane do baterky... A vzhledem k tomu, ze elektricka energie se dela prevazne z uhli, tak v tom nevidim az takove vyhody.
----~~~~====>>>> Jsem jen motolama <<<<====~~~~----
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
- bugz
- zrůdný magor flat4.org
- Příspěvky: 1979
- Registrován: 12 črc 2005
- Bydliště: Kardanová Řečice
- Kontaktovat uživatele:
Pár přestaveb na elektromotory se na webu dá najít, většina mají jednu společnou věc, z brouka se umístěním na místo zadních sedaček baterií stává dvoumístmé auto. Baterie (tedy správně terminologicky akumulátory) jsou drahé na pořízení a bez pravidelného provozu se jim výrazně zkracuje životnost.
Je to spíš taková záležitost pro nadšence, ortodoxní hippíky z Californie a lidi co se nudou kopou do prdele a vymešlej z nedostatku zápřahu a přebytku peněz píč*viny.
Z poslední doby je poměrně nadějnou technologií palivový článek, ale náklady na výrobu článků a výrobu vodíku zatím zamezují jeho rozšíření a taky je tu ta olejářská loby, že.
A taky by se možná dal udělat brouk na hybridní pohon. Jen se nesmějte. Amíci se taky smáli buzerantům že kupují Prius a dneska si je kupují taky.
Stačil by maloobsahový spalovací motor, třeba přeplňovaný vznětový jedno-dvouválec na biologické palivo (prostě olejíček, je jedno jestli rostlinný nebo dětský) s generátorem a elektromotory v nábojích kol. podle použití i třeba 4x2 nebo 4x4.
Tyhle technologie už jsou dneska dávno zralé na velkosériovou výrobu, bohužel světová ekonomika je postavená na ropě a nejdříve musí šejci pořádně podojit všechny bez rozdílu.
Je to spíš taková záležitost pro nadšence, ortodoxní hippíky z Californie a lidi co se nudou kopou do prdele a vymešlej z nedostatku zápřahu a přebytku peněz píč*viny.
Z poslední doby je poměrně nadějnou technologií palivový článek, ale náklady na výrobu článků a výrobu vodíku zatím zamezují jeho rozšíření a taky je tu ta olejářská loby, že.
A taky by se možná dal udělat brouk na hybridní pohon. Jen se nesmějte. Amíci se taky smáli buzerantům že kupují Prius a dneska si je kupují taky.
Stačil by maloobsahový spalovací motor, třeba přeplňovaný vznětový jedno-dvouválec na biologické palivo (prostě olejíček, je jedno jestli rostlinný nebo dětský) s generátorem a elektromotory v nábojích kol. podle použití i třeba 4x2 nebo 4x4.
Tyhle technologie už jsou dneska dávno zralé na velkosériovou výrobu, bohužel světová ekonomika je postavená na ropě a nejdříve musí šejci pořádně podojit všechny bez rozdílu.
flat4 teoretik gang member number 1
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Výhody plynou pro městské aglomerace, kde odpadnou zplodiny, které vyprodukují dopravní prostředky (ať už individuálkní,nebo hromadné)
Samozřejmě se elektrická energie musí nějak, z něčeho a někde vyrábět, takže dopady na životní prostředí budou stále...ale asi už ne takové jako třeba na Mostecku kvůli těžbě uhlí pro elektrárny.
No a pokud jde o tranfer elektrické energie od místa původu až po konečného spotřebitele, tak je zcela bez debaty, že vodiče (ať už na sloupech, nebo pod zemí) jsou pro svoje okolí jednoznačně šetrnější a bezpečnější nežli tankery, ropovody a kamiony s cisternama. Nemluvě o možnosti bezdrátového přenosu energie...
Vše je totiž o technologii, možná za pár desítek let bude distribuce a akumulování elektřiny na zcela efektivnější úrovni.
Otázka je, jestli ten vývoj něco nebrzdí......třeba ropná lobby.
Samozřejmě se elektrická energie musí nějak, z něčeho a někde vyrábět, takže dopady na životní prostředí budou stále...ale asi už ne takové jako třeba na Mostecku kvůli těžbě uhlí pro elektrárny.
No a pokud jde o tranfer elektrické energie od místa původu až po konečného spotřebitele, tak je zcela bez debaty, že vodiče (ať už na sloupech, nebo pod zemí) jsou pro svoje okolí jednoznačně šetrnější a bezpečnější nežli tankery, ropovody a kamiony s cisternama. Nemluvě o možnosti bezdrátového přenosu energie...
Vše je totiž o technologii, možná za pár desítek let bude distribuce a akumulování elektřiny na zcela efektivnější úrovni.
Otázka je, jestli ten vývoj něco nebrzdí......třeba ropná lobby.
- mhepp
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 297
- Registrován: 25 zář 2007
- Bydliště: Předklášteří / Brno
Ona ta ropná lobby v tom je určitě... Vždyť pan Diesel, když vyráběl ten svůj geniální motor, tak vůbec nemyslel na něco jako nafta, ale stavěl jej na OLEJ, který se vypěstuje v Africe -- chtěl vyřešit hlad... Ale ouha, přišli šejci a je to tak, jak to je...
Výhoda elektřiny je nesporně v tom, ze se zplodiny přesunou z města, ale v předchozím příspěvku jsem chtěl naznačit, že těch zplodin, které vzniknou z výroby elektřiny pro tyto auta budou větší, než s konvenčním pohonem díky malé efektivnosti při výrobě a přenosu...
Výhoda elektřiny je nesporně v tom, ze se zplodiny přesunou z města, ale v předchozím příspěvku jsem chtěl naznačit, že těch zplodin, které vzniknou z výroby elektřiny pro tyto auta budou větší, než s konvenčním pohonem díky malé efektivnosti při výrobě a přenosu...
----~~~~====>>>> Jsem jen motolama <<<<====~~~~----
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...