Käfer mit dieselmotor??
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Käfer mit dieselmotor??
Jedna otázka v Ondrovo veselém kvízu mě inspirovala k tomuto topicu.
Tak a teď se historici ukažte: sériově se sice diesel do brouka nemontoval, ale zkoušel se někdy?? Nemám samozřejmě na mysli montáž koncernového čtyřválce 1,5 - 1,6D přes redukci do novodobějších brouků, což se občas v německu nechá vidět, ale tovární prototypy....
Tak a teď se historici ukažte: sériově se sice diesel do brouka nemontoval, ale zkoušel se někdy?? Nemám samozřejmě na mysli montáž koncernového čtyřválce 1,5 - 1,6D přes redukci do novodobějších brouků, což se občas v německu nechá vidět, ale tovární prototypy....
Omlouvám se typové označení pokusných vozů musím ještě najít. Protože jsem se stěhoval mám to někde v nějaké bedně. Ale určitě to pošlu.
Pan Porsche byl velmi nadaný technický konstruktér. Nejenže vyvíjel dieselový motor ale například již 5ti stupňovou převodovku, zařízení na použití propanbutanu do motoru a podobně. Je nutné si uvědomit, že tento vývoj probíhal přibližně v letech 1938 až 1945. Což přibližně odpovídá válce.
Vzhledem k tomu, že docházeli zásoby paliva na všech frontách natož ve Vaterlandu, tak se vývoji pohonné jednotky věnovali i jiní konstruktéři.
Hezký příklad nehospodárnosti v německé armádě. Všechny motory německých tanků, kolopásových tahačů 18t měli motory například Maybach s obsahem 10,5 litru. Dovedete si představit spotřebu???? Na silnici 30l a v terénu něco kolem 60 litrů. Co asi papinkal tento motor na volnoběh? 3l na hodinu??? Nevím, ale není divu, že zásoby paliva se rychle vyplýtvali.
Pan Porsche byl velmi nadaný technický konstruktér. Nejenže vyvíjel dieselový motor ale například již 5ti stupňovou převodovku, zařízení na použití propanbutanu do motoru a podobně. Je nutné si uvědomit, že tento vývoj probíhal přibližně v letech 1938 až 1945. Což přibližně odpovídá válce.
Vzhledem k tomu, že docházeli zásoby paliva na všech frontách natož ve Vaterlandu, tak se vývoji pohonné jednotky věnovali i jiní konstruktéři.
Hezký příklad nehospodárnosti v německé armádě. Všechny motory německých tanků, kolopásových tahačů 18t měli motory například Maybach s obsahem 10,5 litru. Dovedete si představit spotřebu???? Na silnici 30l a v terénu něco kolem 60 litrů. Co asi papinkal tento motor na volnoběh? 3l na hodinu??? Nevím, ale není divu, že zásoby paliva se rychle vyplýtvali.
Co přijde dál???
Takže jsem vyhledal literaturu v bednách a posílám Vám zajímavé typy které vytvořil jako prototyp pan Porsche.
Například:
Typ 309 pokusný dieslový motor
Typ 278 synchronizovaná převodovka
Typ 179 vstřikování paliva (benzínu)
Typ 115 motor s kompresorem
Typ 177 5ti stupňová převodovka pro VW teréní vůz
Typ 231 pohon na acetylén
Typ 235 elektrický pohon
Typ 239 pohon na dřevoplyn
Typ 247 pohon - letecký motor
a podobné jiné pokusné vozy. Vybral jsem jen ty nejzajímavější.
Například:
Typ 309 pokusný dieslový motor
Typ 278 synchronizovaná převodovka
Typ 179 vstřikování paliva (benzínu)
Typ 115 motor s kompresorem
Typ 177 5ti stupňová převodovka pro VW teréní vůz
Typ 231 pohon na acetylén
Typ 235 elektrický pohon
Typ 239 pohon na dřevoplyn
Typ 247 pohon - letecký motor
a podobné jiné pokusné vozy. Vybral jsem jen ty nejzajímavější.
Co přijde dál???