renovace do originálu, originál s patinkou, nebo úprava?
Tak koukám, že celá diskuze pomalu končí. Rozdrobila se na jednotlivé detaily. Nicméně můžeme pokračovat.
Pokud to shrnu máte většinou stejný názor. Myslím si, že asi nejlépe to popsal Yahoďák na tom se asi všichni shodneme. Jsem stejného názoru jako Vy ostatní. Přesto já si myslím, že kdyby kolem mne šla například 1303 v originálním stavu, tak bych ji asi neupravoval, ale naopak bych ji udělal do originálu.
Jak vidím z různých diskuzí začínají se schánět originální díly na staré Brouky. To je potěšitelné protože jak jsem psal jinde A? chceme či nechceme VW Brouk je již veterán.
A proto Broukům zdar a zejména těm nejstarším!!!
Pokud to shrnu máte většinou stejný názor. Myslím si, že asi nejlépe to popsal Yahoďák na tom se asi všichni shodneme. Jsem stejného názoru jako Vy ostatní. Přesto já si myslím, že kdyby kolem mne šla například 1303 v originálním stavu, tak bych ji asi neupravoval, ale naopak bych ji udělal do originálu.
Jak vidím z různých diskuzí začínají se schánět originální díly na staré Brouky. To je potěšitelné protože jak jsem psal jinde A? chceme či nechceme VW Brouk je již veterán.
A proto Broukům zdar a zejména těm nejstarším!!!
Co přijde dál???
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
rozebrání čísla podvozku jsem popisoval v rubrice technické údaje na klubových stránkách www.vwbroukklub.cz. Označení "mezityp" je hrozně zavádějící a asi i nepřesné. Po celou dobu výroby se brouk měnil. Je fakt, že v roce 1967 asi nejvíc a proto po tomto roce ještě pořádně nevěděli, jak to má vypadat, byly pořád ještě linky na starší díly, tak se to šilo z toho, co bylo zrovna k dispozici.krizmen píše:já mám číslo 118756467. Co je to za mezityp?
11 je typ brouk, 8 je modelový rok 1968 (1. 8. 1967 - 31. 7. 1968), zbytek je pořadové číslo. Je dost vysoké, takže pravděpodobně vyroben až koncem modelového roku (někde to mám po týdnech, budu to hledat).
Hodně záleží na verzi brouka. Lepší verze byly strojeny tak jak známe i pozdější brouky. Tzv. "mezytypy", o které tu zdá se jde, jsou většinou verze standart.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- axoun
- Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
- Příspěvky: 2776
- Registrován: 19 srp 2004
- Kontaktovat uživatele:
Si myslim, že k tomuhle neni co dodat.tak taky něco málo k renovaci nebo úpravám:
1) kategorie preclíci, oválci - zásadně do originálu, nic neprznit, radši si ruce useknout!
2) kategorie: brouci do roku 63 včetně: pokud možno do originálu, pokud úpravy, tak jen pro vylepšení funkce a vratné (12V , modernější motor, štelovací náprava, brzdy...)
3) kategorie brouci 64 - 67 - taky pokud možno do originálu nebo decentní úpravy nevratné (posadit na podlahu z automata s rychlou převodovkou, metalíza, modernizace interiéru a všechny výše popsané vratné)
4) kategorie brouci 8/67 - 68 - mezityp, první model s malejma předníma lampama - do originálu, nebastlit, je jich málo a svoje kouzlo mají
5) kategorie - brouci od roku 68 do 2003 (včetně mexik, 1302, 1303) - a? si to každej upravuje jak chce - teda radši s vkusem a fortelně.
Dovětek: - v kategoriích 3) a 4), kde bych připustil prznění a bastlení, bych hodně přihlížel ke stavu auta při pořízení - pokud je v původním originál a kompletním stavu, tak by samo yhřích ho tunit ( i když to bude třeba 1302 nebo 1200 student) a naopak, pokud se na něm už vyřádilo několik "ladičů", tak nemá cenu ho honit do originálu. A ještě v kategoriích 1) až 3) bych připustil "dobový tuning" jako BRM nebo Empi kola, kompresor Judson, fender skirts, rozháněče much, dobové zahrádky, Hazet, dobové přídavné lampy, rádia a tak
I když v něterejch věcech jsem větší konzerva než zdejší elita.
Třá bych neprznil KDčka nebo 181-čky ničim, co by vybočovalo ze svý éry. Ale ze začátku jsem taky řikal, že bych nesnižoval, a teď už bych se tomu zase až tak nebránil.
Tuninig mě míjí. Silný auta kompnezujou "krátký péra." Vytuněný brouci jsou dle mě jen známkou osobního komplexu z čehosi - podpora nedostatečného sebevědomí.
Z toho zjevně plyne že mám "dlouhý péro" a netrpim mindráky.... asi.... že
- Mr.Vaahaa
- Der Scheibenwischermeister
- Příspěvky: 4770
- Registrován: 08 bře 2004
- Bydliště: v busíku
- Kontaktovat uživatele:
s tou "tabulkou" plne souhlasim....i kdyz mam chut dat na ovalka OBCAS BRMka
ty kola se mi na broukovi proste libej
asi do toho pujdu ale budu mit dve sady kol a kdyz pojedu do Vysaku nebo na Zbraslav tak bych tam dal klasiku
jinak vse ostatni do org.......teda pokud je to mozne
ty kola se mi na broukovi proste libej
asi do toho pujdu ale budu mit dve sady kol a kdyz pojedu do Vysaku nebo na Zbraslav tak bych tam dal klasiku
jinak vse ostatni do org.......teda pokud je to mozne
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
axoun píše: Třá bych neprznil KDčka nebo 181-čky ničim, co by vybočovalo ze svý éry. Ale ze začátku jsem taky řikal, že bych nesnižoval, a teď už bych se tomu zase až tak nebránil.
No vidiš, prostě tě to bude pomalu nahlodávat a nahlodávat a jednou taky dospěješ k tomu, že lehká retro úprava Termixe mu jen prospěje:)
KdFko prznit je asi blbost (i když to jen teoretizuju, nikdy jsem žádný neměl a asi mít nebudu), ale 181ka - těm to sluší:D
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
ale Same, ukaz mi nekoho kdo ma 100% original se vsim vsudySameleon píše:Jak se uz parkrat na techto strankach psalo...Pri rekonstrukci takoveho auta se da jit pouze dvema smery. Bud pujde auto do originalu nebo do p....
dragbug.com team
tak 100% originál to nikdy nebude, neboť některé opotřebené či porouchané spotřební, nebo i kmenové náhradní díly byly v průběhu let nahrazeny za nové výrobky. Pod pojmem originál si Sam představuje vozidlo, které se svým vzhledem a konfigurací nejvíce přibližuje stavu, v jakém vyjelo z továrny. Což tento dědek naštěstí splňuje (exteriér+interiér).
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Tak muj názor je docely vyhraněnej, jedině do originálu... i moje 1302. Teda na drobnou vyjímku, jako je moderní radio.
Je teda fak že kdybych přehazoval prachy vidlema tak bych asi koketoval nad preclíkem v resto-look. Celej černej, plnej chromu a dobovejch doplňků, sníženej ale na origo pětišroubovejch plechách a pod kapotou nějaký zvěrtstvo, ale zásadně vzduchovýho boxera.
Je teda fak že kdybych přehazoval prachy vidlema tak bych asi koketoval nad preclíkem v resto-look. Celej černej, plnej chromu a dobovejch doplňků, sníženej ale na origo pětišroubovejch plechách a pod kapotou nějaký zvěrtstvo, ale zásadně vzduchovýho boxera.
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=
- Želvák Bob
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1931
- Registrován: 14 zář 2003
- Bydliště: Brno - centrum
... proč si nemůžeš připustit to, že jsou lidi, kterým se brouk líbí a přitom rádi jezdí rychle? Ne každej může mít dvě auta pro zábavu. Já sem zažranej do brouků, ale když jedu - klidně bych využil potenciál nějakýho porsche. Na 911 turbo nemám, a tak chci upravit broučka aby jel aspoň trochu slušně. I tak mi to spolkne víc než roční výplatu. Ale je to můj sen, a tak na tom dělám. A klidně se přiznám, že bych nepohrdl ani tady v česku vyráběnou replikou porsche 356 s motorem ze subaru (cca 250 PS) - už jen pro to svezení.axoun píše: ... silný auta kompnezujou "krátký péra." Vytuněný brouci jsou dle mě jen známkou osobního komplexu z čehosi - podpora nedostatečného sebevědomí.
Z toho zjevně plyne že mám "dlouhý péro" a netrpim mindráky.... asi.... že
Z předchozího zjevně plyne že já mám "krátký péro" a trpim mindráky.... asi.... že ... a nestydím se za to
... buggy je pláží král ...
http://www.zakeri.cz
http://www.buggybob.galerie.cz/
http://www.fotopoezie.zonerama.com
http://www.zakeri.cz
http://www.buggybob.galerie.cz/
http://www.fotopoezie.zonerama.com
Sameleon klepnul na hlavičku hřebíku. Protože každej má právo si auto udělat tak jak se mu líbí. To je základ, ale přesto bych se jaksi necítil ve své kůži kdyby například udělal válečného Půleňáka tak, že by rozšířil blatníky a dal tam litá kola a Recaro sedačky. Nemohl bych se zbavit dojmu, že majitel tohoto auta je zralej pro doktora Chocholouška.
A proto motto dnešního dne je:
VY NÁS TEDY ZÁSOBUJETE, PANE KARFÍK!!!!!!!!
A proto motto dnešního dne je:
VY NÁS TEDY ZÁSOBUJETE, PANE KARFÍK!!!!!!!!
Co přijde dál???