VWětráková diskuse - chlazení apod.

sedan, faltdach nebo kabrio, všichni, kdo máte brouka patříte SEM!!!
Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Žanek » 15 čer 2005

Herbie píše:ted me tak napada ma dvoukanal
(sahara s domeckem) stejny vetraky 13 i 16 ?
no právě - zatím bych řek že asi nee :oops:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3686
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvekod john » 15 čer 2005

Zatial som narazil na tri typy vetrakov,prvy ma sirku lopatiek 28 mm,ma ich 15 a 8 dier na nosnej casti,druhy je ten samy rozmer,ma vsak 27 lopatiek a treti ma 34 mm sirku lopatiek,ma ich 28 a ziadne diery na nosnej casti.Lopatky su taktiez inac tvarovane.Mam pocit,ze este nejaky iny typ bude existovat,no do sirky vetraku budu len dve velkosti.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvekod Herbie » 15 čer 2005

a je to rozlousknuty :-)

podle myho :
sahara bez domecku (jednokanaly) sire vetraku 28mm
sahara s domeckem (dvoukanaly) sire vetraku 34m
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Žanek » 15 čer 2005

Herbie píše:a je to rozlousknuty :-)

podle myho :
sahara bez domecku (jednokanaly) sire vetraku 28mm
sahara s domeckem (dvoukanaly) sire vetraku 34m
mám právě obavu, že to tak není - mám pocit, že jsem ze sahary s domečkem vyndal větrák sice modernějšího střihu, ale užší kurva užší
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3686
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvekod john » 15 čer 2005

To asi zavisi na tom,kto to pred Tebou menil.Sahara s dog house ma sirku lopatiek 34 mm na stock 1600 .

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4466
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod prak » 15 čer 2005

domeček nedomeček, na 1200 boudě bez domku jsem měl širokej. Samotnýmu je mi to divný, myslel jsem si to co Herbie. Na jednokanál 1600 bez domku mám hubenej. Prostě ten co máš, vraž do boudy a buď tam půjde, nebo ne. Problém je, když budeš mít širokou boudu a hubenej větrák, to je na hovno. V sobotu to změřím.
Počty lopatek a tvar se samo měnily, kromě toho děravej a neděravej větrák, příslušnost bohužel neznám.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Žanek » 24 čer 2005

změřeno 28mm a 34mm a mám doma obojí, i když ten větší jen jeden(zjistil jsem až když jsem vybalil Yahoďákův balíček, který jsem si dovezl zároveň s motorem), ale o víkendu to zkusím a řek bych, že jsou v saharách záměnný - páč ten širší má trochu jinej profil - podle mě budou sahary stejný, ale jak říkám ještě to o víkendu proměřím
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8714
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvekod yahoďák » 24 čer 2005

z toho co mi v garáži zbylo jsem naměřil (šířka měřena přes přední a zadní díl vwětráku-venkovní rozměr, není to tedy čistá šířka lopatek)
1) šířka 30mm a 16 lopatek....s největší pravděpodobností z motoru 25/30PS
2) šířka 37mm a 28 lopatek...na 99,9% pochází z 1,6 dvoukanál a tyhle větráky mám dva...

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Žanek » 24 čer 2005

yahoďák píše:z toho co mi v garáži zbylo jsem naměřil (šířka měřena přes přední a zadní díl vwětráku-venkovní rozměr, není to tedy čistá šířka lopatek)
1) šířka 30mm a 16 lopatek....s největší pravděpodobností z motoru 25/30PS
2) šířka 37mm a 28 lopatek...na 99,9% pochází z 1,6 dvoukanál a tyhle větráky mám dva...
to sedí - plus je vrtule 30mm a 28lopatek a to jsou 1300ky - a? jednokanál nebo doukanál (asi teda..)
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8714
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvekod yahoďák » 31 srp 2005

Názorná ukázka jednoduché úpravy, která prospěje účinnosti systému:
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod axoun » 21 črc 2006


black.tommy

tropy

Příspěvekod black.tommy » 21 črc 2006

Super v dnešním počasí asi nejlepší, good je i tip na ochranu při jízdě na špatné silnici, kterou v Čechách asi ani nemáme :lol:

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19252
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 28 úno 2007

Víte že u sériového chlazení dostává chladič oleje jen asi 15% z celkového objemu vzduchu, který dodává větrák? Zbytek jde na hlavy a válce. To platí pro dvoukanály s vysunutým chladičem.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvekod Lugen » 28 úno 2007

yahoďák píše:Názorná ukázka jednoduché úpravy, která prospěje účinnosti systému:



krásnej příklad recyklace, proč hovno splachovat, když ho lze využít i jinak :lol:
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8714
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvekod yahoďák » 28 úno 2007

a nejlépe se na saharu nanáší štětcem, že Lugčo :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvekod Lugen » 28 úno 2007

yahoďák píše:a nejlépe se na saharu nanáší štětcem, že Lugčo :wink:


docela paradox yahůdko
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8714
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvekod yahoďák » 28 úno 2007

tak jsme pokecali a teď vysvětli, co shledáváš na utěsnění spár (kudy může unikat chladící vzduch) za takovou prasárnu.

Metoda (a materiál) by samozřejmě mohla být zvolena sofistkovanější, neznámý autor téhle úpravy zřejmě preferoval funkci před vzhledem.

A není to rozhodně provedeno tím medvědím lejnem, jak se domníváš (obvyhle má hnědou barvu, proto jeho přezdívka), nýbrž hmotou zvanou spárovák, používanou v klempířině a mající pro tuto aplikaci celkem příznivé vlastnosti.
Obrázek

Uživatelský avatar
Sesto
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1712
Registrován: 09 čer 2003
Bydliště: Pressburg
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Sesto » 28 úno 2007

Viete mi povedat co je ta cierna umela hmota pod kapotou??
Na co to sluzi??
Prvy krat to mam pred ocami.
Obrázek

Uživatelský avatar
Sesto
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1712
Registrován: 09 čer 2003
Bydliště: Pressburg
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Sesto » 01 bře 2007

:lol:
Obrázek

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvekod Lugen » 01 bře 2007

Sesto píše:Viete mi povedat co je ta cierna umela hmota pod kapotou??
Na co to sluzi??
Prvy krat to mam pred ocami.


tak jestli myslíš to co je "přilepený na kapotě" tak to neni umělá hmota, ale plech, a je to odtokový systém pro dvoumřížkovou kapotu. Pro tu čtyřmříž to docela postrádá smysl. A jak již můžeš vydedukovat, je to bazmek který zamezí tomu,aby i při velký průtrži mračen se ti na rozdělovač a všeobecně do motoru nedostala ani kapka a ty jsi nemusel mít plastovou bestii vně ma kapotě
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=


Zpět na “Broučí fórum”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host