VWětráková diskuse - chlazení apod.

sedan, faltdach nebo kabrio, všichni, kdo máte brouka patříte SEM!!!
Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4446
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod SO 545 » 15 lis 2004

Máme to s kamarátom vyskúšané. Keď sme v začiatkoch pretesňovali motor jeden tiež mechanik nám povedal nech sa na termostat vykašleme on to tak tiež má a všetko v pohode akurát o jednu pakáreň s montážou
termostatu menej. Tak sme to zmontovali a pretože sme vedeli ako sa motor správal pred a po sme zistili že sytič sa už vypol ale motor ešte nemal chu? beža? na voľnobeh ako má.Nebolo to nič strašné ale po opätovnom vmontovaní termostatu išiel motor hladko a bez výkyvov.

Keď to raz namontovali tak to tam má by? a aj spravne nastavené fungova?. Správnos? otvárania termostatu dobré jest preveri?.

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod axoun » 15 lis 2004

Keď to raz namontovali tak to tam má by? a aj spravne nastavené fungova?. Správnos? otvárania termostatu dobré jest preveri?.


áno, ale ako? 8-[

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4446
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod SO 545 » 15 lis 2004

axoun: Najdem v literatúre a zašlem

Uživatelský avatar
htd
E-bay monster
Příspěvky: 1030
Registrován: 03 led 2003
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod htd » 15 lis 2004

Ja nejezdim v zime, takze preferuji bez klapek... proc? Az vam selze termostat v lete, tak poznate :twisted:

Návštěvník

Příspěvekod Návštěvník » 15 lis 2004

axoun: Najdem v literatúre a zašlem


díky

ax

Vašek
vzduchem chlazený Sysifos
Příspěvky: 507
Registrován: 01 pro 2003
Bydliště: Praha 4 - Chodov

Příspěvekod Vašek » 15 lis 2004

SO 545 píše:Máme to s kamarátom vyskúšané. Keď sme v začiatkoch pretesňovali motor jeden tiež mechanik nám povedal nech sa na termostat vykašleme on to tak tiež má a všetko v pohode akurát o jednu pakáreň s montážou
termostatu menej. Tak sme to zmontovali a pretože sme vedeli ako sa motor správal pred a po sme zistili že sytič sa už vypol ale motor ešte nemal chu? beža? na voľnobeh ako má.Nebolo to nič strašné ale po opätovnom vmontovaní termostatu išiel motor hladko a bez výkyvov.

Keď to raz namontovali tak to tam má by? a aj spravne nastavené fungova?. Správnos? otvárania termostatu dobré jest preveri?.


Tak mě napadá vážná věc, a sice jestli já "to" tam vůbec tedy mám. Auto mi na volnoběh vždycky chcípá, dokud se dokonale nezahřeje na provozní teplotu (někdy i pak, zejména při brždění). A to tam mám druhý karbec půjčený od praka, je to jakš takš seřízený (i před tím byla snaha to nějak seřídit) a hcípá to, chcípá to, chcípá to. Mohlo by to být třeba i tím... :roll: Hned jak půjdu do garáže podívat se na autíčko jak tam spinká :D musím se podívat.....
Oranžovou Tatrou to začalo... :-)

Uživatelský avatar
Brmbošek
Příspěvky: 101
Registrován: 03 lis 2004
Bydliště: LánoVW - Krkonoše

Příspěvekod Brmbošek » 15 lis 2004

Pozor na bordel mezi žebry vlnovce :!: Pokud tam něco je, jako třeba kamínky s olejem, tak se krok vlnovce zkracuje. Proto se při základním nastavení klapek se špinavým vlnovcem, který není stažen na minimum a následném zahřátí motoru na provozní teplotu klapky neotevřou úplně. :?
nebo ne?

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvekod Herbie » 15 lis 2004

SO 545 píše:Máme to s kamarátom vyskúšané. Keď sme v začiatkoch pretesňovali motor jeden tiež mechanik nám povedal nech sa na termostat vykašleme on to tak tiež má a všetko v pohode akurát o jednu pakáreň s montážou
termostatu menej. Tak sme to zmontovali a pretože sme vedeli ako sa motor správal pred a po sme zistili že sytič sa už vypol ale motor ešte nemal chu? beža? na voľnobeh ako má.Nebolo to nič strašné ale po opätovnom vmontovaní termostatu išiel motor hladko a bez výkyvov.

Keď to raz namontovali tak to tam má by? a aj spravne nastavené fungova?. Správnos? otvárania termostatu dobré jest preveri?.


z tveho prispevku by to nekdo mohl chapat ze bimetalovej sytic a termostat spolu primo souvisi, to ale neni pravda.

Pro upresneni ... sytic se ohriva ihned po zapnuti klicku, tedy pruchodem proudu, zatimco termostat se ohriva teprve az od vlastniho motoru.
Tedy, pokud je klapkami zamezen privod vzduchu k valcum, je vetsi sance ze se motor stihne ohrat drive nez systic vypne.
V lete je to v podstate fuk, protoze motor se ohreje raz dva.
V zime je to horsi, protoze sytic vypne dycky o dost driv nez se to ohreje tak aby to bezelo pekne pravidelne.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvekod Herbie » 15 lis 2004

htd píše:Ja nejezdim v zime, takze preferuji bez klapek... proc? Az vam selze termostat v lete, tak poznate :twisted:


BTW vime o nekom komu se posral termostat tak ze by uvaril motor? pripadne jak se posral ?
Zkusenosti, rady atd ??

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19252
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 16 lis 2004

axoun píše:
Keď to raz namontovali tak to tam má by? a aj spravne nastavené fungova?. Správnos? otvárania termostatu dobré jest preveri?.


áno, ale ako? 8-[


stačí ohřát v teplé vodě a sledovat, zda se natahuje. Já to prověřil horkovzdušným fénem, kde jsem sledoval, zda mechanismus klapek, které prošly povrchovou úpravou, někde nevázne. Zde je plně otevřen, vyplňuje celý pracovní prostor svého držáku:

Obrázek
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4446
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod SO 545 » 16 lis 2004

Pä?skrutka alias Speede Gonzales. Rychlejší ako myšlienka.
Pekné ilustračné foto.

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod axoun » 16 lis 2004

Pä?skrutka alias Speede Gonzales.


=D> :lol: =D>

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4466
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod prak » 16 lis 2004

Herbie píše:
htd píše:Ja nejezdim v zime, takze preferuji bez klapek... proc? Az vam selze termostat v lete, tak poznate :twisted:


BTW vime o nekom komu se posral termostat tak ze by uvaril motor? pripadne jak se posral ?
Zkusenosti, rady atd ??

posrat se může jen tím, že se v něm udělá díra. To se mi stalo, ale motoru to neublíží zavařením. Už to někde nahoře tuším proběhlo, ale vzadu na spojovacím táhle je pružina, která klapky otevře a pak to chladí furt.

Brmbošek píše:Pozor na bordel mezi žebry vlnovce Pokud tam něco je, jako třeba kamínky s olejem, tak se krok vlnovce zkracuje. Proto se při základním nastavení klapek se špinavým vlnovcem, který není stažen na minimum a následném zahřátí motoru na provozní teplotu klapky neotevřou úplně.

Bordel může zabránit jejich úplnému uzavření, ne otevření. Navíc jsem ho tam nikdy neviděl.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19252
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 16 lis 2004

senk jů, aspoň se nemusím opakovat.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod axoun » 25 led 2005

Tohle se netýká termostatu, ale chlazení jo: jeden "chytrej" pán, když viděl prostor pod kapotou motoru v Termixu, prones větu: "To ti nemůže nikdy chladit!" Nelíbilo se mu zvukový těsnění, který tam předchozí majitel auta prasecky nafrkal z jakýsi tý podivný vatoviny potažený hliníkovou fólií nebo kýhočerta (víte co myslim, kdyžtak nafotim)... Může to mít nějakej vliv na uchlazení motoru? Podle mě jen minimální. Ta teplota se přece nedrží v motoru jako v zateplenym domečku, ale vyfičí s větrem ne?

Návštěvník

Příspěvekod Návštěvník » 25 led 2005

Hele pokud s tim máš pokrytou i zadní část motorovýho prostoru, tak si dej jen pozor at se to neutrhne a nepřikreje to větrák, to by pak bylo po chlazení. Co se týče kumulace teplého vzduchu, tak k žádné nedochází, vše odchází spodem. Odvod plechařinou je naprosto zanedbatelný.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12256
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Sam » 26 led 2005

Anonymous píše:Hele pokud s tim máš pokrytou i zadní část motorovýho prostoru, tak si dej jen pozor at se to neutrhne a nepřikreje to větrák, to by pak bylo po chlazení. Co se týče kumulace teplého vzduchu, tak k žádné nedochází, vše odchází spodem. Odvod plechařinou je naprosto zanedbatelný.

Naprostej souhlas. Daval jsem si tam tuhle zvuk izolaci taky a zadne problemy s chlazenim nepozoruji. Ale jak rika Anonym ;-), pozor na vetrak. Ja mel izolaci samolepici a ta mela tendenci se pri plnym plynu odchlypovat a vetrak se ji snazil nacucnout. Nastesti mam v aute teplomer, takze jsem defekt odhalil hned v zarodku.

PS: Stejne se divim, ze se budiky na mereni teploty motoru nemontovaly do brouku standardne.
Ja na ten teplomer pokukuju casteji nez na tachometr :P
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Návštěvník

Příspěvekod Návštěvník » 26 led 2005

Sameleon píše:
Anonymous píše:Hele pokud s tim máš pokrytou i zadní část motorovýho prostoru, tak si dej jen pozor at se to neutrhne a nepřikreje to větrák, to by pak bylo po chlazení. Co se týče kumulace teplého vzduchu, tak k žádné nedochází, vše odchází spodem. Odvod plechařinou je naprosto zanedbatelný.

Naprostej souhlas. Daval jsem si tam tuhle zvuk izolaci taky a zadne problemy s chlazenim nepozoruji. Ale jak rika Anonym ;-), pozor na vetrak. Ja mel izolaci samolepici a ta mela tendenci se pri plnym plynu odchlypovat a vetrak se ji snazil nacucnout. Nastesti mam v aute teplomer, takze jsem defekt odhalil hned v zarodku.

PS: Stejne se divim, ze se budiky na mereni teploty motoru nemontovaly do brouku standardne.
Ja na ten teplomer pokukuju casteji nez na tachometr :P



Díky chlupíci, udělali jste mi radost páčsem si přesně to myslel. Ten teploměr je dobrá věc, což jsem viděl na i při cestě z Jeseníků, gdyž jste mi oba (i anonymous :wink: ) frnklli a v zápětí chladili u krajnice.
ax

Pavel.pl
plameňák fóra flat4.org
Příspěvky: 28
Registrován: 02 bře 2004
Bydliště: praha,3,

Příspěvekod Pavel.pl » 26 led 2005

ja tam alobaly mam taky ,jsou podlepeny jeste nejakym asfaltem a myslim,ze mne dost zachranily pri mi ohnivy prihode .tak ze nejen proti hluku jsou tam dobry.plamenak.
dedek58

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod axoun » 27 led 2005

Pavel.pl píše:ja tam alobaly mam taky ,jsou podlepeny jeste nejakym asfaltem a myslim,ze mne dost zachranily pri mi ohnivy prihode .tak ze nejen proti hluku jsou tam dobry.plamenak.


díky to rád slyšim.
navrhuju zapsat pod pavlův nick plameňák (fóra) - já osobně už mu teda jinak neřikám...


Zpět na “Broučí fórum”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti