VWětráková diskuse - chlazení apod.
VWětráková diskuse - chlazení apod.
Děcka, nevíte, jestli byl v motorech 25HP a/nebo 30HP větrák odlehčený kulatými otvory ve stěně větráku?
Naposledy upravil(a) Pětišroub dne 19 črc 2004, celkem upraveno 2 x.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Želvák Bob
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1931
- Registrován: 14 zář 2003
- Bydliště: Brno - centrum
Ty je tam máš???
...a neudělal Ti je tam někdo brokovnicí???
...a neudělal Ti je tam někdo brokovnicí???
... buggy je pláží král ...
http://www.zakeri.cz
http://www.buggybob.galerie.cz/
http://www.fotopoezie.zonerama.com
http://www.zakeri.cz
http://www.buggybob.galerie.cz/
http://www.fotopoezie.zonerama.com
- Želvák Bob
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1931
- Registrován: 14 zář 2003
- Bydliště: Brno - centrum
... taková doba a žádnej další poznatek...
... že by přece jen ta brokovnice???
... že by přece jen ta brokovnice???
... buggy je pláží král ...
http://www.zakeri.cz
http://www.buggybob.galerie.cz/
http://www.fotopoezie.zonerama.com
http://www.zakeri.cz
http://www.buggybob.galerie.cz/
http://www.fotopoezie.zonerama.com
Větrák na Broučka
Nojo, díry ve větráku, ale já mám větráky, který mají dokonce nejenom různý díry na větráku, ale i jiný počet lopatek ))) Nevíte, jestli líp fouká větrák s více lopatkami, nebo naopak? (Myslím, že neplatí úměra čím víc, tím ...... víc) ;o)))
zajímavosti:
větrák na 1200...24 lopatek
větrák na 1300/1500...28 lopatek
větrák na 1600...28(?) lopatek, ale o 5 mm širší než předchozí větráky.
Zajímavý je, že větráky obecně žerou asi 5 koní z výkonu...
První dva větráky jsou záměnný a větší počet lopatek není na škodu.
Větrák je nejúčinnější mezi cca 3000-3500 ot. min, což by taky mohlo přispět k diskusi o vytáčení motoru. Poté již množství dodaného vzduchu nevzrůstá úměrně k otáčkám motoru a motor se nechladí úměrným množstvím vzduchu.
Otáčky větráku jsou v poměru 1,6:1 k otáčkám motoru.
větrák na 1200...24 lopatek
větrák na 1300/1500...28 lopatek
větrák na 1600...28(?) lopatek, ale o 5 mm širší než předchozí větráky.
Zajímavý je, že větráky obecně žerou asi 5 koní z výkonu...
První dva větráky jsou záměnný a větší počet lopatek není na škodu.
Větrák je nejúčinnější mezi cca 3000-3500 ot. min, což by taky mohlo přispět k diskusi o vytáčení motoru. Poté již množství dodaného vzduchu nevzrůstá úměrně k otáčkám motoru a motor se nechladí úměrným množstvím vzduchu.
Otáčky větráku jsou v poměru 1,6:1 k otáčkám motoru.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Mr.Vaahaa
- Der Scheibenwischermeister
- Příspěvky: 4768
- Registrován: 08 bře 2004
- Bydliště: v busíku
- Kontaktovat uživatele:
no vetrak tu jeden mam za zadama...je takovej bilej ma tri listy a jsou na nem 4 polohy....asi kamamasutara....
docela jede
docela jede
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Chlazení - mýty a legendy
Původní samostatný topis:
"Chlazení - mýty a legendy"
jsem sloučil s VWětrákovou dsikuzí....Y.
K tomuto auditku, i když mi přijde, že už se opakuji, mě inspirovala jedna debata, vedená s kolegou broukařem přes ICQ. Jednalo se konkrétně o používání kompletních chladících systémů na broučích motorech.
I když se při této diskusi jednalo o centrálním Porsche chlazení myslím, že moje úvaha je obecně platná i pro chlazení broučí. Mezi těmito dvěma totiž v podstatě není vůbec žádný rozdíl, snad jen ten, že centrální chlazení pracuje efektivněji a s menším vlivem na výkon motoru. Dle mého názoru je nutné, aby na motorech, které jsou užívány pro pravidelný provoz v rozdílných teplotních podmínkách, bylo chlazení kompletní a to včetně klapek, těsnění a deflektorů. Žádné z těchto zařízení nebylo na motorech samoúčelně a pokud je někdo nepoužívá, tak si dovoluji tvrdit, že pouze z důvodu úspory času, peněz, potíží, nebo z lehkomyslnosti.
Důvodem, proč fabrika používala termostat a klapky je ten, aby bylo možné průběžně regulovat a stabilizovat teplotu v prostoru hlav a válců a také zkrátit zahřívací dobu motoru. Funkce je následující. Po nastartování motoru je termostat smrš?en a klapky uzavřeny, vzduch od větráku je usměrněn mimo válce a hlavy. Motor se tedy rychle zahřívá tím, jak vyvíjí teplo. Se vzrůstající teplotou se termostat otevírá a tím i klapky a vzduch od sahary je usměrněn tam, kde je to nutné. Mnoho broučích motorů jezdí bez termostatu, s klapkami v lepším případě plně otevřenými. V takovém případě se motor zahřívá o mnoho déle a jak známo, podchlazený motor, pracující za studena se rychle opotřebovává...na tomto místě mi vypadlo únavou pero z ruky...
Co dodat? Spend your time, do it right.
"Chlazení - mýty a legendy"
jsem sloučil s VWětrákovou dsikuzí....Y.
K tomuto auditku, i když mi přijde, že už se opakuji, mě inspirovala jedna debata, vedená s kolegou broukařem přes ICQ. Jednalo se konkrétně o používání kompletních chladících systémů na broučích motorech.
I když se při této diskusi jednalo o centrálním Porsche chlazení myslím, že moje úvaha je obecně platná i pro chlazení broučí. Mezi těmito dvěma totiž v podstatě není vůbec žádný rozdíl, snad jen ten, že centrální chlazení pracuje efektivněji a s menším vlivem na výkon motoru. Dle mého názoru je nutné, aby na motorech, které jsou užívány pro pravidelný provoz v rozdílných teplotních podmínkách, bylo chlazení kompletní a to včetně klapek, těsnění a deflektorů. Žádné z těchto zařízení nebylo na motorech samoúčelně a pokud je někdo nepoužívá, tak si dovoluji tvrdit, že pouze z důvodu úspory času, peněz, potíží, nebo z lehkomyslnosti.
Důvodem, proč fabrika používala termostat a klapky je ten, aby bylo možné průběžně regulovat a stabilizovat teplotu v prostoru hlav a válců a také zkrátit zahřívací dobu motoru. Funkce je následující. Po nastartování motoru je termostat smrš?en a klapky uzavřeny, vzduch od větráku je usměrněn mimo válce a hlavy. Motor se tedy rychle zahřívá tím, jak vyvíjí teplo. Se vzrůstající teplotou se termostat otevírá a tím i klapky a vzduch od sahary je usměrněn tam, kde je to nutné. Mnoho broučích motorů jezdí bez termostatu, s klapkami v lepším případě plně otevřenými. V takovém případě se motor zahřívá o mnoho déle a jak známo, podchlazený motor, pracující za studena se rychle opotřebovává...na tomto místě mi vypadlo únavou pero z ruky...
Co dodat? Spend your time, do it right.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Píšeš jako bys je tam něměl, ale neviděl jsem, tak nevím. Klapky jsou vmontovány dospod sahary a spočívají v :
1. samotné klapky - na každé straně sahary 1ks.
2. spojovací táhlo, které spojuje výše uvedené a je po celé šířce sahary (mezi saharou a kastlí lze určit pohmatem) s napínací pružinou, která při selhání systému klapky otevře, aby se motor neuhřál
3. spojovací táhlo klapek a termostatu - je mezi válci na pravé straně motoru
4. termostat s držákem - je na bloku motoru, na pravé straně pod válci, viditelný blbě zespod a zezadu, jakoby od výfuku.
Geniálně jednoduché a jednoduše geniální. Pryč s vodou.
Teda, tyhle výše uvedené součástky byly na všech broučích motorech, s menšími obměnami, od začátku až do konce, takže bys je tam měl mít tak,y, jestli teda ten motor někdo neprznil.
1. samotné klapky - na každé straně sahary 1ks.
2. spojovací táhlo, které spojuje výše uvedené a je po celé šířce sahary (mezi saharou a kastlí lze určit pohmatem) s napínací pružinou, která při selhání systému klapky otevře, aby se motor neuhřál
3. spojovací táhlo klapek a termostatu - je mezi válci na pravé straně motoru
4. termostat s držákem - je na bloku motoru, na pravé straně pod válci, viditelný blbě zespod a zezadu, jakoby od výfuku.
Geniálně jednoduché a jednoduše geniální. Pryč s vodou.
Teda, tyhle výše uvedené součástky byly na všech broučích motorech, s menšími obměnami, od začátku až do konce, takže bys je tam měl mít tak,y, jestli teda ten motor někdo neprznil.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)