VWětráková diskuse - chlazení apod.
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Máme to s kamarátom vyskúšané. Keď sme v začiatkoch pretesňovali motor jeden tiež mechanik nám povedal nech sa na termostat vykašleme on to tak tiež má a všetko v pohode akurát o jednu pakáreň s montážou
termostatu menej. Tak sme to zmontovali a pretože sme vedeli ako sa motor správal pred a po sme zistili že sytič sa už vypol ale motor ešte nemal chu? beža? na voľnobeh ako má.Nebolo to nič strašné ale po opätovnom vmontovaní termostatu išiel motor hladko a bez výkyvov.
Keď to raz namontovali tak to tam má by? a aj spravne nastavené fungova?. Správnos? otvárania termostatu dobré jest preveri?.
termostatu menej. Tak sme to zmontovali a pretože sme vedeli ako sa motor správal pred a po sme zistili že sytič sa už vypol ale motor ešte nemal chu? beža? na voľnobeh ako má.Nebolo to nič strašné ale po opätovnom vmontovaní termostatu išiel motor hladko a bez výkyvov.
Keď to raz namontovali tak to tam má by? a aj spravne nastavené fungova?. Správnos? otvárania termostatu dobré jest preveri?.
Tak mě napadá vážná věc, a sice jestli já "to" tam vůbec tedy mám. Auto mi na volnoběh vždycky chcípá, dokud se dokonale nezahřeje na provozní teplotu (někdy i pak, zejména při brždění). A to tam mám druhý karbec půjčený od praka, je to jakš takš seřízený (i před tím byla snaha to nějak seřídit) a hcípá to, chcípá to, chcípá to. Mohlo by to být třeba i tím... Hned jak půjdu do garáže podívat se na autíčko jak tam spinká musím se podívat.....SO 545 píše:Máme to s kamarátom vyskúšané. Keď sme v začiatkoch pretesňovali motor jeden tiež mechanik nám povedal nech sa na termostat vykašleme on to tak tiež má a všetko v pohode akurát o jednu pakáreň s montážou
termostatu menej. Tak sme to zmontovali a pretože sme vedeli ako sa motor správal pred a po sme zistili že sytič sa už vypol ale motor ešte nemal chu? beža? na voľnobeh ako má.Nebolo to nič strašné ale po opätovnom vmontovaní termostatu išiel motor hladko a bez výkyvov.
Keď to raz namontovali tak to tam má by? a aj spravne nastavené fungova?. Správnos? otvárania termostatu dobré jest preveri?.
Oranžovou Tatrou to začalo...
z tveho prispevku by to nekdo mohl chapat ze bimetalovej sytic a termostat spolu primo souvisi, to ale neni pravda.SO 545 píše:Máme to s kamarátom vyskúšané. Keď sme v začiatkoch pretesňovali motor jeden tiež mechanik nám povedal nech sa na termostat vykašleme on to tak tiež má a všetko v pohode akurát o jednu pakáreň s montážou
termostatu menej. Tak sme to zmontovali a pretože sme vedeli ako sa motor správal pred a po sme zistili že sytič sa už vypol ale motor ešte nemal chu? beža? na voľnobeh ako má.Nebolo to nič strašné ale po opätovnom vmontovaní termostatu išiel motor hladko a bez výkyvov.
Keď to raz namontovali tak to tam má by? a aj spravne nastavené fungova?. Správnos? otvárania termostatu dobré jest preveri?.
Pro upresneni ... sytic se ohriva ihned po zapnuti klicku, tedy pruchodem proudu, zatimco termostat se ohriva teprve az od vlastniho motoru.
Tedy, pokud je klapkami zamezen privod vzduchu k valcum, je vetsi sance ze se motor stihne ohrat drive nez systic vypne.
V lete je to v podstate fuk, protoze motor se ohreje raz dva.
V zime je to horsi, protoze sytic vypne dycky o dost driv nez se to ohreje tak aby to bezelo pekne pravidelne.
stačí ohřát v teplé vodě a sledovat, zda se natahuje. Já to prověřil horkovzdušným fénem, kde jsem sledoval, zda mechanismus klapek, které prošly povrchovou úpravou, někde nevázne. Zde je plně otevřen, vyplňuje celý pracovní prostor svého držáku:axoun píše:áno, ale ako? 8-[Keď to raz namontovali tak to tam má by? a aj spravne nastavené fungova?. Správnos? otvárania termostatu dobré jest preveri?.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
posrat se může jen tím, že se v něm udělá díra. To se mi stalo, ale motoru to neublíží zavařením. Už to někde nahoře tuším proběhlo, ale vzadu na spojovacím táhle je pružina, která klapky otevře a pak to chladí furt.Herbie píše:BTW vime o nekom komu se posral termostat tak ze by uvaril motor? pripadne jak se posral ?htd píše:Ja nejezdim v zime, takze preferuji bez klapek... proc? Az vam selze termostat v lete, tak poznate
Zkusenosti, rady atd ??
Bordel může zabránit jejich úplnému uzavření, ne otevření. Navíc jsem ho tam nikdy neviděl.Brmbošek píše:Pozor na bordel mezi žebry vlnovce Pokud tam něco je, jako třeba kamínky s olejem, tak se krok vlnovce zkracuje. Proto se při základním nastavení klapek se špinavým vlnovcem, který není stažen na minimum a následném zahřátí motoru na provozní teplotu klapky neotevřou úplně.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- axoun
- Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
- Příspěvky: 2776
- Registrován: 19 srp 2004
- Kontaktovat uživatele:
Tohle se netýká termostatu, ale chlazení jo: jeden "chytrej" pán, když viděl prostor pod kapotou motoru v Termixu, prones větu: "To ti nemůže nikdy chladit!" Nelíbilo se mu zvukový těsnění, který tam předchozí majitel auta prasecky nafrkal z jakýsi tý podivný vatoviny potažený hliníkovou fólií nebo kýhočerta (víte co myslim, kdyžtak nafotim)... Může to mít nějakej vliv na uchlazení motoru? Podle mě jen minimální. Ta teplota se přece nedrží v motoru jako v zateplenym domečku, ale vyfičí s větrem ne?
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Naprostej souhlas. Daval jsem si tam tuhle zvuk izolaci taky a zadne problemy s chlazenim nepozoruji. Ale jak rika Anonym , pozor na vetrak. Ja mel izolaci samolepici a ta mela tendenci se pri plnym plynu odchlypovat a vetrak se ji snazil nacucnout. Nastesti mam v aute teplomer, takze jsem defekt odhalil hned v zarodku.Anonymous píše:Hele pokud s tim máš pokrytou i zadní část motorovýho prostoru, tak si dej jen pozor at se to neutrhne a nepřikreje to větrák, to by pak bylo po chlazení. Co se týče kumulace teplého vzduchu, tak k žádné nedochází, vše odchází spodem. Odvod plechařinou je naprosto zanedbatelný.
PS: Stejne se divim, ze se budiky na mereni teploty motoru nemontovaly do brouku standardne.
Ja na ten teplomer pokukuju casteji nez na tachometr
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Sameleon píše:Naprostej souhlas. Daval jsem si tam tuhle zvuk izolaci taky a zadne problemy s chlazenim nepozoruji. Ale jak rika Anonym , pozor na vetrak. Ja mel izolaci samolepici a ta mela tendenci se pri plnym plynu odchlypovat a vetrak se ji snazil nacucnout. Nastesti mam v aute teplomer, takze jsem defekt odhalil hned v zarodku.Anonymous píše:Hele pokud s tim máš pokrytou i zadní část motorovýho prostoru, tak si dej jen pozor at se to neutrhne a nepřikreje to větrák, to by pak bylo po chlazení. Co se týče kumulace teplého vzduchu, tak k žádné nedochází, vše odchází spodem. Odvod plechařinou je naprosto zanedbatelný.
PS: Stejne se divim, ze se budiky na mereni teploty motoru nemontovaly do brouku standardne.
Ja na ten teplomer pokukuju casteji nez na tachometr
Díky chlupíci, udělali jste mi radost páčsem si přesně to myslel. Ten teploměr je dobrá věc, což jsem viděl na i při cestě z Jeseníků, gdyž jste mi oba (i anonymous ) frnklli a v zápětí chladili u krajnice.
ax