VWětráková diskuse - chlazení apod.

sedan, faltdach nebo kabrio, všichni, kdo máte brouka patříte SEM!!!
Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19268
Registrován: 02 led 2003

VWětráková diskuse - chlazení apod.

Příspěvekod Pětišroub » 29 dub 2004

Děcka, nevíte, jestli byl v motorech 25HP a/nebo 30HP větrák odlehčený kulatými otvory ve stěně větráku?
Naposledy upravil(a) Pětišroub dne 19 črc 2004, celkem upraveno 2 x.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Želvák Bob
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1931
Registrován: 14 zář 2003
Bydliště: Brno - centrum
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Želvák Bob » 30 dub 2004

:lol: Ty je tam máš??? :shock:

...a neudělal Ti je tam někdo brokovnicí??? :wink:

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19268
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 30 dub 2004

právě že ne, vypadá to jako originál:-o Vyfotím to.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Leer
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1668
Registrován: 03 led 2003
Bydliště: v březnu je nejkrásnější Vídeň

Příspěvekod Leer » 30 dub 2004

Na obou třicítkách který mám nic podobnýho není.
Veteran car club Česká lípa - www.vcc-ceskalipa.cz

Uživatelský avatar
Želvák Bob
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1931
Registrován: 14 zář 2003
Bydliště: Brno - centrum
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Želvák Bob » 11 kvě 2004

:lol: ... taková doba a žádnej další poznatek...

... že by přece jen ta brokovnice???

OB

Příspěvekod OB » 13 kvě 2004

Ano na starých větrácích byly kulaté díry. Přibližný průměr 18-20 mm. U ještě starších, tedy válečných větráků jsou také díry přibližně lichoběžníkového tvaru a plech z díry je ohnutý ro pravého úhlu směrem k dynamu.
Pokud by někdo měl toto provedení na prodej rád bych ho koupil.
OB

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19268
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 13 kvě 2004

Díky za info, ta moje verze má ty kulaté dírky na ploše zadní stěny.

Větrák je k dispozici.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

OB

Příspěvekod OB » 14 kvě 2004

Díky Bluebugu ale těchto větráků mám spóustu. Zajímal by mne pouze ten nejstarší.
OB

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19268
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 14 kvě 2004

Tak ten bohužel nemá, i když...ve sklepě jsou ještě neprobádané kouty...
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Marty
Příspěvky: 84
Registrován: 19 črc 2004
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Větrák na Broučka

Příspěvekod Marty » 19 črc 2004

Nojo, díry ve větráku, ale já mám větráky, který mají dokonce nejenom různý díry na větráku, ale i jiný počet lopatek :o))) Nevíte, jestli líp fouká větrák s více lopatkami, nebo naopak? (Myslím, že neplatí úměra čím víc, tím ...... víc) ;o)))

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19268
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 19 črc 2004

zajímavosti:

větrák na 1200...24 lopatek
větrák na 1300/1500...28 lopatek
větrák na 1600...28(?) lopatek, ale o 5 mm širší než předchozí větráky.

Zajímavý je, že větráky obecně žerou asi 5 koní z výkonu...

První dva větráky jsou záměnný a větší počet lopatek není na škodu.

Větrák je nejúčinnější mezi cca 3000-3500 ot. min, což by taky mohlo přispět k diskusi o vytáčení motoru. Poté již množství dodaného vzduchu nevzrůstá úměrně k otáčkám motoru a motor se nechladí úměrným množstvím vzduchu.

Otáčky větráku jsou v poměru 1,6:1 k otáčkám motoru.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Žanek » 19 črc 2004

spíš by se mohlo otevřít téma - úpravy chlazení - změna větráku
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Mr.Vaahaa
Der Scheibenwischermeister
Příspěvky: 4660
Registrován: 08 bře 2004
Bydliště: v busíku
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Mr.Vaahaa » 20 črc 2004

no vetrak tu jeden mam za zadama...je takovej bilej ma tri listy a jsou na nem 4 polohy....asi kamamasutara....
docela jede :twisted:
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19268
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 20 črc 2004

tak si dej pozor, aby tě to neofouklo a odkráčej do Bahna...
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8722
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvekod yahoďák » 20 črc 2004

...systém chlazení Porsche údajně přidá (nebo spíš ušetří) oproti sériovému chlazení až 8PS (u nadupaných motorů typ 1-4)

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Žanek » 21 črc 2004

Dneska je takový vedro, že se špatně chladěj i čluny na přehradě natož ty naše motůrky - co v takovým počasí? :oops:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19268
Registrován: 02 led 2003

Chlazení - mýty a legendy

Příspěvekod Pětišroub » 15 lis 2004

Původní samostatný topis:
"Chlazení - mýty a legendy"
jsem sloučil s VWětrákovou dsikuzí....Y.


K tomuto auditku, i když mi přijde, že už se opakuji, mě inspirovala jedna debata, vedená s kolegou broukařem přes ICQ. Jednalo se konkrétně o používání kompletních chladících systémů na broučích motorech.

I když se při této diskusi jednalo o centrálním Porsche chlazení myslím, že moje úvaha je obecně platná i pro chlazení broučí. Mezi těmito dvěma totiž v podstatě není vůbec žádný rozdíl, snad jen ten, že centrální chlazení pracuje efektivněji a s menším vlivem na výkon motoru. Dle mého názoru je nutné, aby na motorech, které jsou užívány pro pravidelný provoz v rozdílných teplotních podmínkách, bylo chlazení kompletní a to včetně klapek, těsnění a deflektorů. Žádné z těchto zařízení nebylo na motorech samoúčelně a pokud je někdo nepoužívá, tak si dovoluji tvrdit, že pouze z důvodu úspory času, peněz, potíží, nebo z lehkomyslnosti.

Důvodem, proč fabrika používala termostat a klapky je ten, aby bylo možné průběžně regulovat a stabilizovat teplotu v prostoru hlav a válců a také zkrátit zahřívací dobu motoru. Funkce je následující. Po nastartování motoru je termostat smrš?en a klapky uzavřeny, vzduch od větráku je usměrněn mimo válce a hlavy. Motor se tedy rychle zahřívá tím, jak vyvíjí teplo. Se vzrůstající teplotou se termostat otevírá a tím i klapky a vzduch od sahary je usměrněn tam, kde je to nutné. Mnoho broučích motorů jezdí bez termostatu, s klapkami v lepším případě plně otevřenými. V takovém případě se motor zahřívá o mnoho déle a jak známo, podchlazený motor, pracující za studena se rychle opotřebovává...na tomto místě mi vypadlo únavou pero z ruky...

Co dodat? Spend your time, do it right.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8722
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvekod yahoďák » 15 lis 2004

..napsal jsi to moc hezky, svatá pravda, oni tam ve fabrice nedávali ty klapky pro nic za nic, že (a to i u Porsche - v originálním provedení tam je obdoba broučích klapek, kdežto některé sady z druhovýroby je postrádají).

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod axoun » 15 lis 2004

Todle by mě zajímalo páč v zimě jezdit hodlám.

v čem spočívá pořízení oněch klapek a všeho co by zajistilo optimální provoz? Cena, kde, jak a tak. (Pro blbečky prosím?) :roll:
Díky

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19268
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 15 lis 2004

Píšeš jako bys je tam něměl, ale neviděl jsem, tak nevím. Klapky jsou vmontovány dospod sahary a spočívají v :

1. samotné klapky - na každé straně sahary 1ks.
2. spojovací táhlo, které spojuje výše uvedené a je po celé šířce sahary (mezi saharou a kastlí lze určit pohmatem) s napínací pružinou, která při selhání systému klapky otevře, aby se motor neuhřál
3. spojovací táhlo klapek a termostatu - je mezi válci na pravé straně motoru
4. termostat s držákem - je na bloku motoru, na pravé straně pod válci, viditelný blbě zespod a zezadu, jakoby od výfuku.

Geniálně jednoduché a jednoduše geniální. Pryč s vodou.

Teda, tyhle výše uvedené součástky byly na všech broučích motorech, s menšími obměnami, od začátku až do konce, takže bys je tam měl mít tak,y, jestli teda ten motor někdo neprznil.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)


Zpět na “Broučí fórum”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti