Slavní broukaři
Re: Slavní broukaři
Takhle začínali Chinaski
MICHAL MALÁTNÝ, ZPĚVÁK KAPELY CHINASKI, VOLKSWAGEN TRANSPORTER: První auto, které jsem si pořídil, bylo pro kapelu. Psal se rok 1990 a ta sranda mě stála deset tisíc. Poprvé jsme vyjeli z Jičína do Prahy hrát na akci právě zrozeného Divadelního spolku Kašpar, na festival Civilní obrana divadlem. Dochovala se jediná fotografie - parkujeme v Karlově ulici před DAMU. Než jsem to auto vyměnil jednou v noci v A Studiu Rubín za kytaru, jezdilo s námi asi rok. Škoda, že není vidět zepředu, je to ten nejstarší model s obrovským znakem VW na čumáku, pro nás v té době zhmotnění všech hipísáckých tužeb."
http://auto.idnes.cz/foto.aspx?r=auto_o ... _maltn.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
MICHAL MALÁTNÝ, ZPĚVÁK KAPELY CHINASKI, VOLKSWAGEN TRANSPORTER: První auto, které jsem si pořídil, bylo pro kapelu. Psal se rok 1990 a ta sranda mě stála deset tisíc. Poprvé jsme vyjeli z Jičína do Prahy hrát na akci právě zrozeného Divadelního spolku Kašpar, na festival Civilní obrana divadlem. Dochovala se jediná fotografie - parkujeme v Karlově ulici před DAMU. Než jsem to auto vyměnil jednou v noci v A Studiu Rubín za kytaru, jezdilo s námi asi rok. Škoda, že není vidět zepředu, je to ten nejstarší model s obrovským znakem VW na čumáku, pro nás v té době zhmotnění všech hipísáckých tužeb."
http://auto.idnes.cz/foto.aspx?r=auto_o ... _maltn.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
1966
- martin_100
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2565
- Registrován: 01 srp 2007
- Bydliště: Rybnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Slavní broukaři
ty vole ponorka za desítku
Re: Slavní broukaři
posledního majitele stála půlku..
- Giovanni
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 303
- Registrován: 15 bře 2014
- Bydliště: Plzeň
Re: Slavní broukaři
No to bych se posral ... a on to vymění za kytaru!!! Vypatlanec
Stará láska možná rezaví, ale na to to nejezdí
Re: Slavní broukaři
Nevím jestli vypatlanec. Nikdo tady nezmnínil za jakou....
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Slavní broukaři
Ale kolego. Nac ta prikra slova.Giovanni píše:No to bych se posral ... a on to vymění za kytaru!!! Vypatlanec
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- martin_100
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2565
- Registrován: 01 srp 2007
- Bydliště: Rybnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Slavní broukaři
to je fuk za jakou kytaru... kytara je na hovno a je jich všude mraky... ponorky nejsou
Re: Slavní broukaři
Kytara je na hraní...na hovno jsou jiné věci...martin_100 píše:to je fuk za jakou kytaru... kytara je na hovno a je jich všude mraky... ponorky nejsou
a ponorky jsou....a je jich taky mraky...jenže všechny jsou za ehmmm nesmysl...
Vaše jistota je ve zgarbech.
- Giovanni
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 303
- Registrován: 15 bře 2014
- Bydliště: Plzeň
Re: Slavní broukaři
Díky kolegomartin_100 píše:to je fuk za jakou kytaru... kytara je na hovno a je jich všude mraky... ponorky nejsou
Stará láska možná rezaví, ale na to to nejezdí
Re: Slavní broukaři
...už sem slyšel o lidech co se prosadili...získali uznání a dejme tomu přišli ke slušnýmu jmění díky hudebnímu nástroji...
...ale nikdy sem neslyšel o lidech co by se prosadili a přišli k nějakýmu jmění a uznání díky tomu že jezdí nějakým specifickým autem...pokud se nejednalo o motoristickej sport...
...ale nikdy sem neslyšel o lidech co by se prosadili a přišli k nějakýmu jmění a uznání díky tomu že jezdí nějakým specifickým autem...pokud se nejednalo o motoristickej sport...
You can't win 'em all...
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Slavní broukaři
A co Samba z Kladna ? Umělec je, slavný svým způsobem taky a jmění má také velkéPetr914 píše:...už sem slyšel o lidech co se prosadili...získali uznání a dejme tomu přišli ke slušnýmu jmění díky hudebnímu nástroji...
...ale nikdy sem neslyšel o lidech co by se prosadili a přišli k nějakýmu jmění a uznání díky tomu že jezdí nějakým specifickým autem...pokud se nejednalo o motoristickej sport...
Jinak mne docela baví řeči o tom co by kdyby před 25lety. V té době byla cena a zájem o staré VW menší naž v dnešní době o Škodu Favorit 135L. "Vypatlanec" ten, kdo v dnešní době nesype peníze do Fáva a pošle auto do šrotu....
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Slavní broukaři
...no to by šlo i spojit Same...
...musíme politicky zatlačit na usambuli...aby se dal na Fáčka...páč ty maj velkej potenciál do budoucna...zejména pro sběratele koroze...
...čili bychom ho posunuli od kilogramů koroze k tunám koroze a to se cení...
...musíme politicky zatlačit na usambuli...aby se dal na Fáčka...páč ty maj velkej potenciál do budoucna...zejména pro sběratele koroze...
...čili bychom ho posunuli od kilogramů koroze k tunám koroze a to se cení...
You can't win 'em all...
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Slavní broukaři
Je potřeba si uvědomit, že dobrá kytara už tehdy mohla stát mnohem víc než 10.000Kč, dále, že zmíněná suma v roce 1990 nebyla zcela zanedbatelná částka a konečně, že Ponorka tou dobou nebylo nic jiného než stará, opotřebená dodávka, která toho má víc za sebou než před sebou... byly problémy se shánění dílů a kvalitního servisu (kdepak byl internet)... takže cena docela úměrná a výměna mohla být výhodná.
Ponorek je docela dost (jen jich není moc u nás), ale není jich zase tolik, aby i dneska mohly stát jako dvojnásobek běžného platu. Ovšem že je někdo ochotnej dát za tutéž opotřebovanou, jen o něco starší dodávku statisíce, málem miliony, když by si za stejné peníze mohl koupit auto zcela jiné technické úrovně, nebo mnohem raritnější (myšleno s ohledem na to, kolik bylo ponorek vyrobeno) ...to si vysvětluju uměle vyvolanou histerií okolo ponorek a možná ještě více oním zhmotněním všech hipísáckých tužeb
Kam až může vést, když se člověk při koupi a užívání vozu řídí hipí tužbama si ukážeme na následujícím příběhu, který souvisí s tématem víc než některé předchozí plky ... je totiž o "slavném" , je o broukovi a hlavně má souvislost se zmíněnou kapelou:
Věřte nebo ne, v polovině devadesátých let jsem se pracovně setkal s jedním týpkem, který podle jeho slov byl zakládajícím členem sk. Starý hadry, ale tou dobou (kdy začínali být úspěšní jako Chinaski) už s nima nebyl. Zaboha si nepamatuju na jeho jméno, jen že byl z Ostravy a byl to rocker šmrnclej hipíkem, samý korálky a šátky a tak. Jednou jen tak mezi řečí jsem řekl, že chci Volkswagen Brouk. Načež on i jeho děvče pravili, že to je moc špatný auto. Povídám proč?? A dozvěděl jsem se historku, jak si jejich kamarád pořídil svoje první auto, byl to brouk dědek s faltdachem. Aniž by něco moc řešili, začali jezdit a záhy někde plně naložený vůz dostal smyk v zatáčce a bokem narazil do protijedoucího vozu. Holka to odnesla zlomenou pánví, takže chápu, že pro ní to nebyl dobrý zážitek... ale ostatní? Ta logika je neúprosná: skočím do auta o kterým dohromady nic nevím, co má diagonální gumy, možná sjetý, možná špatně nahuštěný, možná špatně nastavený poloosy a proto postavený zadní kola do V (stejnou příčinu měla nehoda kamarádovo sestry v té době .... každopádně narvu to do zatáčky víc než to snese a když se stane neštěstí, tak za to může Brouk a je to špatný auto. Co k tomu dodat? Snad jen malou parafrázi:
Dělejte lásku, ne auta
Ponorek je docela dost (jen jich není moc u nás), ale není jich zase tolik, aby i dneska mohly stát jako dvojnásobek běžného platu. Ovšem že je někdo ochotnej dát za tutéž opotřebovanou, jen o něco starší dodávku statisíce, málem miliony, když by si za stejné peníze mohl koupit auto zcela jiné technické úrovně, nebo mnohem raritnější (myšleno s ohledem na to, kolik bylo ponorek vyrobeno) ...to si vysvětluju uměle vyvolanou histerií okolo ponorek a možná ještě více oním zhmotněním všech hipísáckých tužeb
Kam až může vést, když se člověk při koupi a užívání vozu řídí hipí tužbama si ukážeme na následujícím příběhu, který souvisí s tématem víc než některé předchozí plky ... je totiž o "slavném" , je o broukovi a hlavně má souvislost se zmíněnou kapelou:
Věřte nebo ne, v polovině devadesátých let jsem se pracovně setkal s jedním týpkem, který podle jeho slov byl zakládajícím členem sk. Starý hadry, ale tou dobou (kdy začínali být úspěšní jako Chinaski) už s nima nebyl. Zaboha si nepamatuju na jeho jméno, jen že byl z Ostravy a byl to rocker šmrnclej hipíkem, samý korálky a šátky a tak. Jednou jen tak mezi řečí jsem řekl, že chci Volkswagen Brouk. Načež on i jeho děvče pravili, že to je moc špatný auto. Povídám proč?? A dozvěděl jsem se historku, jak si jejich kamarád pořídil svoje první auto, byl to brouk dědek s faltdachem. Aniž by něco moc řešili, začali jezdit a záhy někde plně naložený vůz dostal smyk v zatáčce a bokem narazil do protijedoucího vozu. Holka to odnesla zlomenou pánví, takže chápu, že pro ní to nebyl dobrý zážitek... ale ostatní? Ta logika je neúprosná: skočím do auta o kterým dohromady nic nevím, co má diagonální gumy, možná sjetý, možná špatně nahuštěný, možná špatně nastavený poloosy a proto postavený zadní kola do V (stejnou příčinu měla nehoda kamarádovo sestry v té době .... každopádně narvu to do zatáčky víc než to snese a když se stane neštěstí, tak za to může Brouk a je to špatný auto. Co k tomu dodat? Snad jen malou parafrázi:
Dělejte lásku, ne auta
- Gynekolog
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 250
- Registrován: 14 dub 2012
- Bydliště: Lužnice
- Kontaktovat uživatele:
Re:
Narazil jsem na fotku tak ji sem hned přikládámMarek píše:Starej chlívák Charles Bukowski vlastnil modrýho brouka r.v. 1967 - dle jeho vlastních slov - tuším, že z knihy 'Ženy' - poslední dobrej model. Btw - mezi beatniky je někdy řazen, i když psát začal mnohem později a na nákladní vlak nebyl schopen vylézt. Jediné, co by ho opravňovalo být beatnikem je jedna pařba s Nealem Cassadym a následná vražedná jízda autem.
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Slavní broukaři
dobré odpoledne všem, k páteční kávě po obědě si dovolím naservírovat trochu ostřejší zákusek v podobě slavného broukaře a jeho vypečeného brouka:
Billy Gibbons / ZZ Top
netřeba představovat, ani zdůrazňovat, že ZZ Top mají kladný vztah k pořádným autům, jejich Ford Hotrod "Eliminator" je díky klipům notoricky známý. Přesto mile překvapí, že Billy G. zatoužil právě po VW brouk. Naopak nepřekvapí, že to musel být řádný custom: Brouk je postaven na podvozku 1970, sníženo o 5". Karoserie je z roku 1969, rám předního okna a střecha jsou sníženy o 3,5", obráceně otevírací dveře bez klik. Černá lesklý lak je decentně zdoben pruhem přecházejícím z boků na přední kapotu, grafika jasně identifikuje majitele. Další obrázek odhalí modifikaci světel: vpředu vyklápěcí z Corvette, vzadu zapuštěné Cadillac 1959, žádné blinkry, střecha bez okna: Motor pochopitelně nemohl zůstat seriový - typ 1 1835, vačka Bugpack, výfuk modifikovaný Monza, single Dellorto 36mm, 009 rozdělovač. To vlevo není kompresor - supercharger, nýbrž kompresor klimatizace, v Texasu je přece jen poněkud tepleji: No a poslední snímek nám ukazuje suicide doors a... třeba že Billy si ho nemusí leštit sám, má na to lidi :
Billy Gibbons / ZZ Top
netřeba představovat, ani zdůrazňovat, že ZZ Top mají kladný vztah k pořádným autům, jejich Ford Hotrod "Eliminator" je díky klipům notoricky známý. Přesto mile překvapí, že Billy G. zatoužil právě po VW brouk. Naopak nepřekvapí, že to musel být řádný custom: Brouk je postaven na podvozku 1970, sníženo o 5". Karoserie je z roku 1969, rám předního okna a střecha jsou sníženy o 3,5", obráceně otevírací dveře bez klik. Černá lesklý lak je decentně zdoben pruhem přecházejícím z boků na přední kapotu, grafika jasně identifikuje majitele. Další obrázek odhalí modifikaci světel: vpředu vyklápěcí z Corvette, vzadu zapuštěné Cadillac 1959, žádné blinkry, střecha bez okna: Motor pochopitelně nemohl zůstat seriový - typ 1 1835, vačka Bugpack, výfuk modifikovaný Monza, single Dellorto 36mm, 009 rozdělovač. To vlevo není kompresor - supercharger, nýbrž kompresor klimatizace, v Texasu je přece jen poněkud tepleji: No a poslední snímek nám ukazuje suicide doors a... třeba že Billy si ho nemusí leštit sám, má na to lidi :
-
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1539
- Registrován: 24 srp 2009
- Bydliště: Tábor zdraví venkov
Re: Slavní broukaři
Teď jsem nasucho polknul...já tohle rád,zajímavé...
Ideální majitel brouka,buggy,buse...a co dál??
- Radek
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 771
- Registrován: 10 bře 2004
- Bydliště: mezi Libercem a Děčínem
Re: Slavní broukaři
Jamie Hyneman (moderátor Mythbusters) jezdí v '64 doplu.
- Gynekolog
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 250
- Registrován: 14 dub 2012
- Bydliště: Lužnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Slavní broukaři
@Radek
tak to by měla bejt tahle:
zdroj: https://www.flickr.com/photos/29051501@ ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
tak to by měla bejt tahle:
zdroj: https://www.flickr.com/photos/29051501@ ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Radek
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 771
- Registrován: 10 bře 2004
- Bydliště: mezi Libercem a Děčínem
Re: Slavní broukaři
Ano, vypadá tak, jen mne mate ta anglická značka, s tou se dá najít hodně fotek. Na Sambě ale píšou, že ho Jamie prodal, tak asi skončil v Evropě.
Další - Jack Nicholson:
Další - Jack Nicholson: