1600cm ..1700cm
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
ak nájdeš dielňu ktorá ti upravý /aircooled/ hlavy na väčšie ventily daj vedieť prosím.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
john on to len skúša ... a možno potom kúpi nové hlavy
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- Želvák Bob
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1931
- Registrován: 14 zář 2003
- Bydliště: Brno - centrum
... pokud o to opravdu stojíš, tak ti můžu přenechat tyhle ventily i se sedlama, vše nové, nevybalené - chtěl jsem to stejně jako ty, nakonec jsem se rozhodl šetřit na lepší hlavy a na tu přechodnou dobu budu mít st. hlavy ze šestnáctky ...HANZO píše:..a tie ventily 40/35,5 by aj mohli byt...daju sa kupit v ADIPE aj sedla?
... buggy je pláží král ...
http://www.zakeri.cz
http://www.buggybob.galerie.cz/
http://www.fotopoezie.zonerama.com
http://www.zakeri.cz
http://www.buggybob.galerie.cz/
http://www.fotopoezie.zonerama.com
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
měl jsem na mysli vyzkoušet max otáčky motoru - každá vačka je poněkud originál - pokud chceš mít jistotu tak dej dvojité pružiny a nemusíš mít rozhodně strach, že to nepojede.HANZO píše:????a to ze pises ze motor vyskusat je pre mna tiez dost zdrvujuce..
Dávat větší ventily do sériových hlav lze, nelze to však doporučit - už jen proto, že hlavy které jsou tak dost náchylné k praskání se ztenčí pravě ještě v tom nejkritičtějším místě. Sériové hlavy lze použít, ale pak nech ventilyjak jsou - upravené hlavy totiž používají "dlouhý" závit svíčky, který má menší průměr a tedy nechává více místa právě mezi svíčkou a sedlem.
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM
O hovne?? No ja neviem urcite ci mi to spravia..o jednej firme by som vedel,tento tyzden sa tam idem spytat,preto som chcel vediet ake ventily by tam pasovali..nakoniec ako hovori SO sa kupia nove, ale to bude naozaj naozaj posledna alternativa na kt nechcem ani len pomysliet..vy o takej firme nikto nic neviete?a vzdy kupujete nove hlavy?
TN-833BP www.hanzosclub.sk
Zanek az teraz som cital tvoj prispevok a znie to dost rozumne..Dakujem za tvoje a vsetky prispevky..asi to je lepsie nechat stock a vyskusat ako to pojde a ako sa to bude chovat a potom popripade posetrit ako Zelvak Bob..Dakujem za ponuku..keby nieco sa ozvem
TN-833BP www.hanzosclub.sk
- Želvák Bob
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1931
- Registrován: 14 zář 2003
- Bydliště: Brno - centrum
Marek píše:Na hovno to určitě není, protože to tady čte spousta dalších lidí, která - až přijde jejich čas - bude vědět co a jak...
... nooo, myslím, že nebudou.
Motory se už tady párkrát řešily, a jak to vypadá, ještě několikrát budou. Možná by nebylo od věci udělat čistě technickej topic, kde by bez plků byly v jednotlivých příspěvcích rozvedené ověřené a doporučené komba ve stylu:
určení motoru, obsah, použité díly (vačka, vahadla, hlavy, karburace atd.), případné limity motoru (třeba očekávaná výdrž v km), rizikové oblasti při stavbě a eventuálně zdroj info. a jeho věrohodnost. Možná i očekávaný +- výkon.
Vykecávat tam o známých věcech typu "když použiješ tohle skvělý kombo na 2,3 litovej motor a dáš tam st. pružiny tak to půjde do kopru" není ani třeba. Snad by jen v jednom příspěvku mohl někdo fundovanej shrnout nedoporučené postupy a díly spolu s důvody a případně to doplňovat za použití volby "upravit příspěvek".
A nebylo by od věci shrnout z probraných topiců návod na "relativně levný a výkonný motor" i když je každýmu soudnýmu jedinci jasné, že přerobený st. hlavy nejsou totéž co magnumy a už vůbec ne S/E, že starej karbec je jinej než novej a že dynamicky vyvážená klika s protizávažím má smysl. Že "levnej" motor nebude nakonec o moc levnější než drahej a jeho výkon a životnost budou poněkud problematické.
Pro ilustraci: mám v krabicích skoro komplet za cca 40 - 50.000,- a to tam nejsou ty drahý hlavy a i karboše mám "jen" zrepasovaný 2x DRLA 40. A to ještě přibudou ojnice a silnější olejový čerpadlo, o kterým vím, že na moje kombo není nutný, ale v tlaku oleje jsem trošku paranoidní a chci jezdit v klidu. A taky nevím, kolik si vemou za to vyvážení klikovky.
A to všechno jen proto, že jsem chtěl stavět velkej motor za "levno". Nakonec jsem mohl vzít ze Zlína celej polomotor 1775 ccm a osadit ho a byl bych jen asi o 10.000 výš (i s tou koupí karburace). A bylo by to komplet nový (mimo těch karbošů).
Tak se už konečně koukejme poučit! [-o<
... buggy je pláží král ...
http://www.zakeri.cz
http://www.buggybob.galerie.cz/
http://www.fotopoezie.zonerama.com
http://www.zakeri.cz
http://www.buggybob.galerie.cz/
http://www.fotopoezie.zonerama.com
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
takovej topic je trošku utopie a to z těchto důvodů:
1) kolik to vydrží km je závislé taky na lidském faktoru...sebelepší motor nevydrží věčně, když se k němu řidič bude chovat jako prase a/nebo často jezdit sprinty
2) sebeosvědčenější recept na stavbu motoru (v jakémkoliv stupni výkonových úprav) není ještě zárukou úspěchu. Výsledek může ovlivnit kvalita odvedené práce, dodržení postupů a tolerancí, kompromisy při použití jetých dílů. Na rovinu : kdo z nás má doma potřebné vybavení - přípravky, stroje? A to směřuje k bodu 3
3) proč by kdokoliv, kdo se stavbou motorů zabývá a investoval do vybavení a času na získávání zkušeností měl všem vykládat do podrobna co a jak zkombinovat a sestavit a připravovat se tím o chleba?
4) i když se některé kombinace a postupy dají stáhnout nebo vyčíst, stejně bych doporučil zvážit svoje možnosti a raději se obrátit na odborníky, poskládat motor není totéž co ho postavit, repase seriovky je něco jiného než nakoupit nadstandartní díly a pak to zkusit a třeba se dožít nemilého překvapení.
1) kolik to vydrží km je závislé taky na lidském faktoru...sebelepší motor nevydrží věčně, když se k němu řidič bude chovat jako prase a/nebo často jezdit sprinty
2) sebeosvědčenější recept na stavbu motoru (v jakémkoliv stupni výkonových úprav) není ještě zárukou úspěchu. Výsledek může ovlivnit kvalita odvedené práce, dodržení postupů a tolerancí, kompromisy při použití jetých dílů. Na rovinu : kdo z nás má doma potřebné vybavení - přípravky, stroje? A to směřuje k bodu 3
3) proč by kdokoliv, kdo se stavbou motorů zabývá a investoval do vybavení a času na získávání zkušeností měl všem vykládat do podrobna co a jak zkombinovat a sestavit a připravovat se tím o chleba?
4) i když se některé kombinace a postupy dají stáhnout nebo vyčíst, stejně bych doporučil zvážit svoje možnosti a raději se obrátit na odborníky, poskládat motor není totéž co ho postavit, repase seriovky je něco jiného než nakoupit nadstandartní díly a pak to zkusit a třeba se dožít nemilého překvapení.
Zelvak a aj Yahodak maju pravdu, ale skor sa priklonim k Bobovi.Myslim ze ten technicky topic by bol velmi zaujimavy a hlavne tie zostavy a nazory co a ako..ale bohuzial ty co o tom najviac vedia,budu stale ticho, lebo ako povedal Yahodak:budu sa pripravovat o chleba...preto si vazim ked niekto niecim poradi a prispie z vlastnych skusenosti..
TN-833BP www.hanzosclub.sk
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Ok, Hanzo, jenom bych Ti osvětlil, že já nejsem ten, kdo staví a připraví se o chleba, a proto mlčí, sám jsem si nechal motor postavit a myslím , že toho nebudu litovat. Nechal jsem si poradit od stavitele, moje 1776 není žádnej radikální závoďák a co je na ní provedeno jsem už na fóru popsal.
Ale netroufám si to vydávat za zaručenej návod, každý má jiné požadavky.
Možná bych to dokázal sám, možná bych se pak proklínal, že drahý součástky šly do kopru, protože jsem něco nevěděl, opomenul, posral...kde by pak byla úspora za práci odborníka?
ad optimální, vhodná, doporučená sestava to tu už padlo:
Já tuhle debatu nepovažuju moc za přínos, protože tu padají různé názory, které si někdy i odporují, ale není tady prostor pro důkladnou analýzu typu:
1) co stavitel od motoru přesně chtěl a co pro to tudíž volbou konkrétních součástek udělal...ale komplexně, všechny součástky na konkrétním motoru
2) objektivní změření výkonu a jeho průběhu
3) možnost svézt se s tím motorem v autě na vlastní kůži a získání subjektivních pocitů z jeho práce
PS: kvalitně zrepasovaná 1600 v broukovi na hezký svezení stačí.
Ale netroufám si to vydávat za zaručenej návod, každý má jiné požadavky.
Možná bych to dokázal sám, možná bych se pak proklínal, že drahý součástky šly do kopru, protože jsem něco nevěděl, opomenul, posral...kde by pak byla úspora za práci odborníka?
ad optimální, vhodná, doporučená sestava to tu už padlo:
Nebo knihu.Pětišroub píše:kluci ja si myslim ze s nasima zkusenostma je lepsi otevrit nejaky zahranicni casopis a oprasknout nejake overene combo...
Já tuhle debatu nepovažuju moc za přínos, protože tu padají různé názory, které si někdy i odporují, ale není tady prostor pro důkladnou analýzu typu:
1) co stavitel od motoru přesně chtěl a co pro to tudíž volbou konkrétních součástek udělal...ale komplexně, všechny součástky na konkrétním motoru
2) objektivní změření výkonu a jeho průběhu
3) možnost svézt se s tím motorem v autě na vlastní kůži a získání subjektivních pocitů z jeho práce
PS: kvalitně zrepasovaná 1600 v broukovi na hezký svezení stačí.
Yahodak to vyjadril uplne presne.
Ak das recept na taky,alebo onaky motor,je to subjektivna zalezitost.Jedine,co sa da v tomto pripade robit,je dat usmernenie.Usmernenia nie su akceptovane z hladiska toho,ze nikto neveri tomu,co je napisane...urcite bolo nejake tajomstvo zatajene,alebo naopak,dali mi naschval zlu informaciu...
To je jednoducho ludska povaha.
Skusim napisat skutocne v kratkosti par bodov,ktore su ABSOLUTNE nutne dodrzat.:
Pri stavbe stock motora je povinne sledovat Workshop maual a dodrziavat vsetky hodnoty uvedene...ako svate pismo....
Kazda skratka,alebo pouzitie nedoporucenych suciastok,alebo voli znamena skratenu zivotnost. Bodka.
Pri stavbe motora zo zvysenym,vysokym,alebo super vykonom,to je nieco uplne ine.
Tu sa stavitel musi spolahnut bud na osvedceny recept niekoho,kto mal pozitivne vysledky v tej - ktorej variacii motora , alebo radsej verit svojej neomylnosti,alebo dokonca genialite a prist s niecim bombastickym...
A v tomto pripade je rada draha...
Kazdy sa bavi o vackach,S/F hlavach,klukovky s protizavazim atd....atd...,nikto nepovedal ani slovo o uprave olejovych galerii v bloku,ktora je absolutny zaciatok a podmienka pri stavbe vykonneho motora.Nikto nepovedal ani slovo o tom,ze si kupil vacku ,samozrejme s nanitovanym rozvodovym kolom,ktoreho tolerancia k hnaciemu kolu je uplne spatna,plnoprietokove olejove filtre su uznane a pouzite iba par ludmi,ktori vedia viac.A tak by som mohol pokracovat do nekonecna.
Zaver toho je,ze VW vzduchom chladeny motor nie je ziadna podradna a jednoducha verzia motora,naopak je viac komplikovany,nez sa zda.
Ak das recept na taky,alebo onaky motor,je to subjektivna zalezitost.Jedine,co sa da v tomto pripade robit,je dat usmernenie.Usmernenia nie su akceptovane z hladiska toho,ze nikto neveri tomu,co je napisane...urcite bolo nejake tajomstvo zatajene,alebo naopak,dali mi naschval zlu informaciu...
To je jednoducho ludska povaha.
Skusim napisat skutocne v kratkosti par bodov,ktore su ABSOLUTNE nutne dodrzat.:
Pri stavbe stock motora je povinne sledovat Workshop maual a dodrziavat vsetky hodnoty uvedene...ako svate pismo....
Kazda skratka,alebo pouzitie nedoporucenych suciastok,alebo voli znamena skratenu zivotnost. Bodka.
Pri stavbe motora zo zvysenym,vysokym,alebo super vykonom,to je nieco uplne ine.
Tu sa stavitel musi spolahnut bud na osvedceny recept niekoho,kto mal pozitivne vysledky v tej - ktorej variacii motora , alebo radsej verit svojej neomylnosti,alebo dokonca genialite a prist s niecim bombastickym...
A v tomto pripade je rada draha...
Kazdy sa bavi o vackach,S/F hlavach,klukovky s protizavazim atd....atd...,nikto nepovedal ani slovo o uprave olejovych galerii v bloku,ktora je absolutny zaciatok a podmienka pri stavbe vykonneho motora.Nikto nepovedal ani slovo o tom,ze si kupil vacku ,samozrejme s nanitovanym rozvodovym kolom,ktoreho tolerancia k hnaciemu kolu je uplne spatna,plnoprietokove olejove filtre su uznane a pouzite iba par ludmi,ktori vedia viac.A tak by som mohol pokracovat do nekonecna.
Zaver toho je,ze VW vzduchom chladeny motor nie je ziadna podradna a jednoducha verzia motora,naopak je viac komplikovany,nez sa zda.
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
nicméně jak Hanzova tak Bobova konfigurace už několikrát postavena byla........................ale jak píše John, každá maličkost hraje roli - třeba jen materiál víčka olejové pumpy - o plnoprůtokové filtraci jako o nutnosti ani nemluvě. Ale tady skutečně nelze poradit univerzální dokonalou úpravu motoru, ani dělat komplexní návod. Nicméně pokud někdo má jasnou představu:
pak lze dopočítat a navrhnout prostředky k jejímu dosaženíŽanek píše:Zkrátka je nutno mít co nejpřesněji specifikovaný cíl a jemu vše přizpůsobit
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM
- vako
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 830
- Registrován: 07 úno 2005
- Bydliště: Kežmarok - Poprad
- Kontaktovat uživatele:
Zaklad pre dobry motor je aspon znalost nemciny, alebo anglictiny. Ak nie, tak nacuvat rady co funguju a robia radost.. tato tema je stara aspon 30 rokov, je spusta otestovanych motorov s plnym priebehom grafov a cele komba s popisom, zacinajuc od vykonu az po zivotnost. Ja sa tiez len divim... fungovat to bude, ale kratko, ver mi.. tato skladba je dost divna..silna vacka a slabe vsetko ostatne..cudo judo. Tak ako vravi John, zacni uplne, ale uplne od spodu..skrina-full flow, loziska, atd.
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers
VWolkers
vako..ako mozes povedat ze dost divna ked dohromady este nic nemam a len sa pytam co moze byt najlepsie..mam zatial len objednanu kluku s protizavazim a loziskami a sadu valcov a piestov 90,5(MYSLIM ZE TYM SOM NIC NEPOKAZIL)...potom budem spekulovat dalej..planujem Webre 40IDF...ani vacku este nemam kupenu..nic..ved preto sa stale o tom bavime...vako píše:.. tato skladba je dost divna..silna vacka a slabe vsetko ostatne..cudo judo. s
TN-833BP www.hanzosclub.sk