kola na naše VW stroje

sedan, faltdach nebo kabrio, všichni, kdo máte brouka patříte SEM!!!
Odpovědět
Uživatelský avatar
vako
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 830
Registrován: 07 úno 2005
Bydliště: Kežmarok - Poprad
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vako »

mam obute pneu 145/65 na 6" disku a v pohode.. nemusis sa bat, pozri foto na vwolkers
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Vseobecne uznavana odchylka medzi sirkou disku a spravnou sirkou pneumatiky je + / - 20.0 mm

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SO 545 »

asi tak obut sa da kdeco na kadeco ale len spravna volba plni ucel
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19866
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

mám 145/65 na 4.5 a je to tak akorát
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SO 545 »

Mam 155 na 4,5 a je to presne na chlp :lol:
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
SkejT
Příspěvky: 187
Registrován: 23 črc 2007
Bydliště: pod Pradědem

Příspěvek od SkejT »

mala ochutnavka a provokacka 8-[

Obrázek

Uživatelský avatar
Sesto
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1712
Registrován: 09 čer 2003
Bydliště: Pressburg
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sesto »

Tie kolesa vazia viac nez som cakal
Obrázek
Obrázek

přesunuto zu všeobecných dotazů.Y.

Uživatelský avatar
andre911
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 515
Registrován: 20 led 2006
Bydliště: oft in Deutschland unterwegs :-)

Příspěvek od andre911 »

Přátelé, přečetl jsem snad všechny topic-y týkající se kol, ale odpověď na to, co bych potřeboval zjistit jsem tak nějak nenašel... Četba mne tedy odradila od řešení sitace tzv. "převařáky", konkrétně výměna středů v discích typu "ropovod družba", znalci vědí... :lol:
Takže k věci, o co mi jde : chystám se na svůj "allroad TL" (co do výšky!) napáchat pneu 195 dopředu a dozadu 205/50R15. Jsou mi jasné rozměry ráfků, ET, všechno, ale mám vybrané ALU disky s roztečí 5x112 (Passat, atp.)
A teď: co a jak s podložkama? Jak mají/musí být "tlusté"? Je jedna s děr společná pro prošroubování skrz disk, podložku až do originálního závitu na brzdě? Jak se řeší uchycení podložky, zápustnými šrouby? Má s tím, prosím, někdo zkušenost??? :?: doufám, že tu nepropírám již proprané... :oops: děkuji předem za sofistikované odbornosti :D

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19866
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

hlavně to sešroubuj tak, aby sis zase někde nenamlátil hubu

(tunyngpyčo!)

:)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
andre911
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 515
Registrován: 20 led 2006
Bydliště: oft in Deutschland unterwegs :-)

Příspěvek od andre911 »

Pětišroub píše:hlavně to sešroubuj tak, aby sis zase někde nenamlátil hubu (tunyngpyčo!) :)
Ano, první důležitá věc již vyřčena, děkuji Pětišroube :D Co dál? Spíše jak na to??? :idea:

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

žádná díra není společná, protože rozteč je jiná - a šířku podložky si moc volit nemůžeš - musí pojmout hlavy šroubů
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

...koukni...když použijem logiku...

...jeden šroub lze dát durch podložku i náboj kola jedině v případě,kdy je rozteč totožná...ale máme na ní víc/míň upěvňovacích spojů(děr)...takže tuhle fintu můžeš použít třeba u konverze 4 x 130 mm na 5 x 130 mm...a vobráceně...

...zápustný šrouby a matky můžeš použít zase jen v případě,že je podložka dostatečně silná...aby mohla "vstřebat" šroub/matku se správnou vejškou hlavy...což je odhadem distanční podložka od 2 cm vejš...dělá se víc systémů upevnění...

...tlustá musí bejt tak akorát...nesmí ti kolo škrtat o podvozkový segmenty směrem ke středu vozu...a zároveň se nesmíš dostat přes mezní hodnoty směrem ven...abys nedřel o blatníky...

...tendle celej dotaz...je dotaz na výrobce ráfku,kterej vlastníš a zároveň na výrobce vozu...nikdo to tu skutečně neřešil...aspoň písemně myslim...z toho důvodu...že cpát na auto ráfky,co zbyly po strejdovi...respektive si je levně koupil...páč sou to ty zaručeně pravý...tak todle celý je naprostá zhovadilost...

...ráfků na VW aircooled i sprohlášením výrobce o montovatelnosti včetně TÜV je jak sraček...

...tuningu zdar!!!...
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19866
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

já bych to asi udělal tak..dopředu nový kotouče se správnou roztečí, případně blank a převrtat a dozadu, protože se na Typ 3 blank kotouče nedělaj, dát jako downgrade bubny z brouka, blank, a nechat navrtat díry se správnou roztečí. To je jediný technicky čistý a bezpečný řešení, ale trošku se to tím začíná prodražovat.

A Bubny Typ 3 mi prodat :-)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
andre911
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 515
Registrován: 20 led 2006
Bydliště: oft in Deutschland unterwegs :-)

Příspěvek od andre911 »

Petr914 píše:...cpát na auto ráfky,co zbyly po strejdovi...respektive si je levně koupil...páč sou to ty zaručeně pravý...tak todle celý je naprostá zhovadilost...

...ráfků na VW aircooled i sprohlášením výrobce o montovatelnosti včetně TÜV je jak sraček...

...tuningu zdar!!!...
Tak s tou společnou "ďourou" mi to taky docvaklo, viděl jsem to u podložky z 4x100 na 5x100... Já ty disky ještě nemám, jen se mi prostě jedny moc líbí a není to o ceně nebo že by někde zbyly, jsou prostě pěkný a dovedu si je na tom autě představit. Spusta VWéček má kola z 911 a taky to museli nějak řešit, když zrovna neměnili celý nápravy i kvůli brzdám Porsche... Kola s odpovídájícími parametry, EMPI a jiné "old school" se mi moc nelíbí, ale to je věc názoru, že? :idea:

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

...samozřejmě...je to věc názoru...s tim souhlasim...

...buď použiješ 5š řešení...nebo si to spočítáš...nebo se obrátíš s dotazem na VW...nebo poradí někdo další...
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
andre911
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 515
Registrován: 20 led 2006
Bydliště: oft in Deutschland unterwegs :-)

Příspěvek od andre911 »

Co jsem tak brouzdal po netu, tak na spoustě brouků jsou k vidění všelijaký kolesa, který tam evidentně drží za pomoci těchto "nápravných prostředků", tak už to jistě někdo řešil... Jen ho najít :wink: Chci to prostě provést jak nejlépe to půjde, z hlediska technického, a věřím, že i výsledný dojem neubere klasice na kráse, spíše naopak :)

Pavel
Příspěvky: 20
Registrován: 21 srp 2007
Bydliště: doma kousek od Phy

Příspěvek od Pavel »

kup si nějakej ťuning časák a tam je spousta výrobců těchto podložek ,technické dotazy bych směřoval na ně :lol:

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

P.S. - podložky budou shodný s těma na škodovky "hundrtky" a tam je tunerů jako máku - vzhůru dolů
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8946
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

napřed zkus jednu věc - vezmi to kolo, zkus ho jen tak provizorně posadit na kotouč a dát kola do rejdu...ev. s nějakou distancí...totéž vzadu (bez zatáčení pochopitelně :lol: )
Jde o to, že je celkem slušná pravděpodobnost, že kombinace poměrně širokého ráfku z Passata proti serii (7"??) a jeho ET tě dostane do potíží - buď bude kolo v podběhu o něco drhnout, nebo i při malé šířce podložek poleze ven z blatníku, při propružení bude ničit lem atd.

Odpoveěz si sám, jestli to stojí za to.

Pokud ano a nebo to bude (náhodou) vycházet, tak nejčistší řešení bude koupě blank kotoučů jak psal 5š a nebo ještě lépe koupit rovnou přední kotouče s roztečí 5x112, např. zde:
http://www.csp-shop.de/cgi-bin/shop/sho ... 5736749928
Zadek buď downgrade na broučí bubny, ty lze na CSP opět koupit v 5x112, nebo upgrade na broučí zadní kotouče blank a navrtat 5x112 - to samozřejmě obnáší další nákladnou a složitou přestavbu zadku na kotoučové brzdy.
No a když se dívám, jak vypadá zadní buben na Typ, tak si dovedu představit, že se do něj mimo rozteč 4x130 vyvrtají díry na 5x112, ovšem nevím, zda by šel stejně upravit i jeho unašeč.
Obrázek
A proč rovnou rozteč 5x112? Protože buď tam budou kola náhodou pasovat přímo a nebo pod ně přijdou jen distanční podložky, nikoliv redukční s nutností jejich šroubování do bubnů - prostě jen dáš patřičně dlouhé šrouby a podložky mohou být lehounké z Al a vůbec je to čístší a jednodušší řešení než dvoje šrouby.
Dlouhé šrouby a výroba podložek třeba zde:
http://www.podlozky.wbs.cz/index.html
Obrázek

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19866
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

unašeč je, stejně jako např. broučí buben, lehce žebrovanej a proto to s těma dírama nevychází správně.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Odpovědět