Mechanický posilovač brzd - finty a řešení

sedan, faltdach nebo kabrio, všichni, kdo máte brouka patříte SEM!!!
Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

john píše:c. ak skutocne chceme vynalozit menej usilia na zastavenie,,lepsie riesenie je kombinovat rozne priemery tesneni hlavneho valca a brzdovych valeckov / piestov brzdica.
Aleluja :wink:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4489
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SO 545 »

to c: tu asi nikto nikdy riešiť nebude. Howgh Možno sa mylim...
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

SO 545 píše:to c: tu asi nikto nikdy riešiť nebude. Howgh Možno sa mylim...
:wink: hej
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4489
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SO 545 »

tak to tu potom ukáž... 8)
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

SO 545 píše:tak to tu potom ukáž... 8)
není to žádná věda: menší hlavní válec a naopak větší brzdové válečky = menší síla potřebná k jejich pohybu, ale zase delší dráha pedálu - je třeba to mít přesně seřízený a častěji doseřizovávat.
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19300
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

válec zůstává stejný a používají se čuníci z varianta, busa, 181...nebo ze superky
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Příspěvek od sSATYRr »

popojedeme (pro usklibnuti :))
klasickej aktivni posilovat brzd je asi technicky nerealizovatelnej... :?:
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

sSATYRr píše:popojedeme (pro usklibnuti :))
klasickej aktivni posilovat brzd je asi technicky nerealizovatelnej... :?:
pokud se vleze tak proč ne - ale například padnoucí z busa by se nevlezl :wink:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19300
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

vleze se, ale vlastně se nevleze
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

asi jsem se nevyjádřil úplně přesně, ale kdybys vyřezal kus kladiva a kufru a možná i nápravy tak by šel použít z busa :wink: - ale je to totálně zbytečný :lol:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Příspěvek od sSATYRr »

Žanek píše: kdybys vyřezal kus kladiva a kufru a možná i nápravy
jdo do toho, chci damskou nozku na pedalu :twisted: 8)
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19300
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

k tomu Ssate potřebuješ něco komplet jinýho než uřízlý kladivo
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3694
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

[quote="Žanek"není to žádná věda: menší hlavní válec a naopak větší brzdové válečky = menší síla potřebná k jejich pohybu, ale zase delší dráha pedálu - je třeba to mít přesně seřízený a častěji doseřizovávat.[/quote]

Zanku,Tvoj keyboard je rychlejsi nez ma byt...myslim,ze si to chcel napisat obratene.

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

hmmm - mám to správně :? - je třeb zdůraznit, že poměry předek/zadek musí zůstat zachovány, ale jinak platí, že když např. dám menší průměr hlavního válce tak na něj budu vyvýjet menší tlak po delší dráze
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
5amba
Příspěvky: 218
Registrován: 15 bře 2005
Bydliště: UH
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 5amba »

:idea:
No ja nevim presne, ale co vim tak klasicky brzdovy valec ma prumer 19 mm ( presne 19,05 mm ) o zadnem jinem jsem neslysel nevidel a zadni prasatko ma obvykle 17 mm na typ3 19 mm takze jedine vymenit to zadni prase 17 za 19. Nebo je to jinak ? :?:

Jakou konfiguraci ma spravne mit 1500 a 1600 kde byly kotouce vpredu jiz z vyroby ? :?:
Tady Samba, ten z 5TP

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3694
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Standardny brouci hlavny valec ma 3/4" / 19.05 mm /priemer tesniacich manziet.Za ucelom objasnenia veci povieme,ze pri plnom pracovnom kroku vytlaci 1 liter brzdovej kvapaliny.Hlavny brzdovy valec s priemerom 20.64 mm vytlaci asi o 19% viac,co robi 1.19 litra.Tento zvyseny obsah brzdovej kvapaliny z hydrodynamickeho hladiska nerobi nic ,mimo skratenia kroku brzdoveho pedalu.Sila potrebna na zastavenie je rovnaka.Tu sa mozu uplatnit ergonomicke rozdiely soferov,no zvycajne je prijemnejsie brzdit pri kratkom kroku pedalu,nez ho tlacit do podlahy.
Na znizenie operacnej sily je potrebne zvysit ucinnost brzdicov,vymenou za vacsie,alebo viacpiestove,s vacsou brzdiacou plochou dosticiek.S tym sa samozrejme musi zvacsit aj hlavny valec.
Vakuove posilovace nie su aktualne z dovodov,ze podtlakova charakteristika je znacne limitovana a posilovac by musel mat enormne velky zasobnik,alebo vakuova pumpa by musela byt vsadena do systemu,to je dalsi hltac koni uz tak slabeho motora...

Uživatelský avatar
5amba
Příspěvky: 218
Registrován: 15 bře 2005
Bydliště: UH
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 5amba »

Kdyz uz jsme u plochy desticek tak ty origo brouci co jsou na kotoucich tak ani nepresahuji pres obvod pistku, Vy tam uvas pouzivate nejake vetsi ( uz jsem o tom premyslel ale jen tak okrajove, protoze ta plocha ktera je ucinna u originalu je opravdu mala ). Treba z jineho typu nebo zakazkova vyroba ?
Tady Samba, ten z 5TP

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3694
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

My pouzivame Brembo,alebo Porsche brzdice.Je jasne,ze urcite upravy su nevyhnutne..

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

john píše: nerobi nic ,mimo skratenia kroku brzdoveho pedalu.Sila potrebna na zastavenie je rovnaka.
Johne já ti tak nerad oponuju, ale tohle prostě není pravda - síla je nutně také větší - je to jako systém pák, akorát nosným mediem je kapalina. A hlavní válce se dělají ty dva výše zmíněné plus 17mm a 22mm.
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19300
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Odpovědět