Mechanický posilovač brzd - finty a řešení

sedan, faltdach nebo kabrio, všichni, kdo máte brouka patříte SEM!!!
Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

Pětišroub píše:jinak tedy "rychlost nástupu brzdné síly" nebo jak to nazvat je na všech 4 kolech stejná, je to přeci kapalinový okruh a zpoždění do zadních brz je zanedbatelné, důležitý je poměr mezi silou hlavního válce a silou, jaké válečky působí na brzdové čelisti (destičky).
skvěle shrnuto .... eee skoro :wink:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

tak co k tomu máš? :lol:
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
5amba
Příspěvky: 219
Registrován: 15 bře 2005
Bydliště: UH
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 5amba »

Pětišroub píše:vyzkoušený to má tenhle pán a to stačí:

http://www.glenn-ring.com/Beetle.html

já mám komponenty zatím po krabicích

:oops:

Hezke, ale pise tam ze ma zadni bubny z typu 3 i s prednima trmenama a namixovanym zbytkem o brzd.valci ani tuk.
Tady Samba, ten z 5TP

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

já mu klidně napíšu ale mám pocit že hlavní válec má sériovej dvouokruhovej a dozadu se dávají přední prasátka ze superky.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

To %amba: spatne si si to precital,vzadu su komplet T3 brzdy s Mintex paknami.

Uživatelský avatar
5amba
Příspěvky: 219
Registrován: 15 bře 2005
Bydliště: UH
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 5amba »

No tak to je maso protoze jestli predni tak to je prumer 23,5 +/- tak ted v tom mam supergulas. Asi nezbude nic jineho nez to hezky vyzkouset >
namontovat, odvzdusnit, projet, namontovat, odvzdusnit, projet, namontovat, odvzdusnit, projet, namontovat, odvzdusnit, projet,.... :cry:
Tady Samba, ten z 5TP

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

já vznesu na Mr. Ringa uctivý dotaz pro uspokojení všech broukařů z ČR :lol:
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SO 545 »

Žanek píše:
5amba píše: Bo predky uz budou flokovat a vzadu nic ? ( dvouokruhovy valec ).
Tady má navrch jednookruh - neboť tlak v kapalině je v celém objemu konstantní :wink:
Ano ale asi nieje účel brzdiť auto šmykom všetkými kolesami to by bolo neovládatelné preto sa v autách používa obmedzovač buď vo válci alebo po ceste k zadným brzdám.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
5amba
Příspěvky: 219
Registrován: 15 bře 2005
Bydliště: UH
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 5amba »

SO 545 píše:
Žanek píše:
5amba píše: Bo predky uz budou flokovat a vzadu nic ? ( dvouokruhovy valec ).
Tady má navrch jednookruh - neboť tlak v kapalině je v celém objemu konstantní :wink:
Ano ale asi nieje účel brzdiť auto šmykom všetkými kolesami to by bolo neovládatelné preto sa v autách používa obmedzovač buď vo válci alebo po ceste k zadným brzdám.
Jo, ael co vim tak ten omezovac ma spojitost se zatizemin zadni napravy. Funkguje to tak ze kdyz mas auto nalozene a brzdis tak brzdis v poho protoze zadek je stale dole, kdyz je auto prazdne a brzdis tak se ti zadek zvedne protoze je lehky ( hlavne u veci vse v predu ) a tady teprve nastupuje omezovac brzdneho tlaku ( aby se ti neblokly zdni kola ) a vetsinou to funguje na mechanickem principu ( namontovan na zadni naprave ).
Pokud je nejake takove zarizeni u brouka tak jsem ho jeste nevidel :)
Tady Samba, ten z 5TP

Uživatelský avatar
Kvak
propadlík Janeba
Příspěvky: 1807
Registrován: 21 úno 2004

Příspěvek od Kvak »

5amba píše:
SO 545 píše:
Žanek píše:Tady má navrch jednookruh - neboť tlak v kapalině je v celém objemu konstantní :wink:
Ano ale asi nieje účel brzdiť auto šmykom všetkými kolesami to by bolo neovládatelné preto sa v autách používa obmedzovač buď vo válci alebo po ceste k zadným brzdám.
Jo, ael co vim tak ten omezovac ma spojitost se zatizemin zadni napravy. Funkguje to tak ze kdyz mas auto nalozene a brzdis tak brzdis v poho protoze zadek je stale dole, kdyz je auto prazdne a brzdis tak se ti zadek zvedne protoze je lehky ( hlavne u veci vse v predu ) a tady teprve nastupuje omezovac brzdneho tlaku ( aby se ti neblokly zdni kola ) a vetsinou to funguje na mechanickem principu ( namontovan na zadni naprave ).
Pokud je nejake takove zarizeni u brouka tak jsem ho jeste nevidel :)
Nevim jak u brouka, v kulaťáku je. (Omezovač brzdného účinku zadní nápravy aby bylo jasno - a je někde poblíž zadní nápravy)

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

u brouka je prd - rozdělení brzdné síly je dáno právě různým průměrem prasátek vzadu/vpředu - navíc u brouka je zadní náprava bržděna mnohem větší silou (poměrně k přední) než u aut s motorem vepředu.

A konstantní tlak je i v dvouokruhovém systému, ale jen když je všechno 100%ně odvzdušněno a nestrháno.
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

silou je bržděna stejnou ale je tam mnohem větší frikce mezi zadníma kolama a asfaltem, než u nezatížené přední nápravy.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

Pětišroub píše:silou je bržděna stejnou .
fakt? tak mi vysvětli velikostní rozdíl bubnů (třeba felda má tak poloviční) - podle mně je větší styčná plocha=větší brzdná síla - samozřejmě adekvátně tlaku na pedál
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

Žanek píše:fakt? tak mi vysvětli velikostní rozdíl bubnů (třeba felda má tak poloviční) - podle mně je větší styčná plocha=větší brzdná síla - samozřejmě adekvátně tlaku na pedál
To bych sem netahal - felda a jakékoliv jiné moderní auto má menší bubny proč? Protože má posilovač.

Uživatelský avatar
5amba
Příspěvky: 219
Registrován: 15 bře 2005
Bydliště: UH
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 5amba »

Zpet k problemu. Ma teda nekdo podlozeno jake je spravna konfigurace brzdove systemu ( kotouce - bubny ) u brouka od r. 68 a mladsi :?: :?:

teda presne prumer dvouokruhoveho hlavniho brzdoveho valce a prumer zadnich prasatek. :?:

Moje informace je valec 19,5 prase 17 , je to jinak nebo ne ?
Tady Samba, ten z 5TP

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

5amba píše:Moje informace je valec 19,05 prase 17 , je to jinak nebo ne ?
jo to je i má informace - takto to sedí pro kotouče. Pokud jsou vepředu bubny tak tam je prase 22mm. A pokud někdo dává dozadu větší gumu než dopředu tak se doporučuje dát dozadu 19,05mm prase.
Naposledy upravil(a) Žanek dne 28 čer 2006, celkem upraveno 1 x.
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

yahoďák píše:To bych sem netahal - felda a jakékoliv jiné moderní auto má menší bubny proč? Protože má posilovač.
protože má motor vepředu a relativně lehkou prdel - to co utlačí posilovač to utlačíš taky - jen se musíš sakra zapřít - posilovač je o pohodlí ne o větší síle, tam kde je pořádná páka je ta výsledná síla shodná, jen se člověk bez posilovače víc nadře - jde o to jak je sestava pedál/páka vymyšlená :wink: .Auta s posilovačem s ním počítají a páka je tedy kratší, proto se zdá pedál s vypnutým motorem tvrdší.
Naposledy upravil(a) Žanek dne 28 čer 2006, celkem upraveno 1 x.
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

končím diskusi, je někdo proti? nikdo. Zdržel se někdo hlasování - není tomu tak, děkuji vám.

5amba: tvoje informace jsou správné. Brouk s normálním motorem a obnoveným a seřízeným brzdovým systémem má dostatek síly na zastavení v každé situaci.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
5amba
Příspěvky: 219
Registrován: 15 bře 2005
Bydliště: UH
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 5amba »

Pětišroub píše:končím diskusi, je někdo proti? nikdo. Zdržel se někdo hlasování - není tomu tak, děkuji vám.

5amba: tvoje informace jsou správné. Brouk s normálním motorem a obnoveným a seřízeným brzdovým systémem má dostatek síly na zastavení v každé situaci.
To je sice pravda, ale prece jenom ty kotouce nemaji takovy ten "fadink"
neboli brzdi vice mene furt stejne. HOWG [smilie=wavey.gif]
Tady Samba, ten z 5TP

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

T3 hlavny brzdovy valec 19.05 mm,zdvih 36 mm
zadne prasiatko 22.2 mm
Priemer bubna 248.1 mm / vnutorny /

1200 / 1300 predne bubny vnutorny priemer 230.1 mm
prasiatko 22.2 mm
hrubka oblozenia 3.8 - 4.0 mm

Ostatne modely s bubnami vpredu :
priemer bubna 248.1 mm
prasiatko 23.81 mm
hrubka oblozenia 3.8 - 4.0 mm

Kotucove brzdy :
priemer valca brzdica 40.4 mm
priemer disku 277.0 mm
hrubka oblozenia 11.5 mm

Zadne bubny
priemer bubna 230.0 mm
prasiatko 17.46 mm
hrubka oblozenia 3.8 - 4.0 mm

Odpovědět