dynamo vs. alternátor

sedan, faltdach nebo kabrio, všichni, kdo máte brouka patříte SEM!!!
Odpovědět

V autě mám

dynamo
14
47%
alternátor
14
47%
nevim
2
7%
 
Celkem hlasů: 30

Uživatelský avatar
threeseven
náhodný kreativec
Příspěvky: 2529
Registrován: 13 led 2003
Bydliště: Za Vídrholcem doprava a ještě kousek
Kontaktovat uživatele:

dynamo vs. alternátor

Příspěvek od threeseven »

V této diskuzi se řeší nedobíjení dynama.

Pro mě novinka, pro ostatní asi ne...

Dynamo dobíjí?

Dosud žiju v domnění, že dynamo pouze vyrábí proud a dobíjení je záležitost sofistikovanějšího alternátoru.

Eventuelně - když to tu budeme řešit - šlo by popsat rozdíly mezi dynamem a altíkem?
I don´t want to start any blasphemous rumours but I think that God has sick sense of humor
and when I die I expect to find him laughing...

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19297
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

auvajs

Kubo. oba jsou to točivé přístroje na výrobu proudu alébrž šťávy. Liší se jen v konstrukci, obojí má určité výhody i nevýhody. Zkusil jsi strýčka googla?

Něco malinko viz také: http://www.flat4.org/oldschool/techhelp ... 20na%2012V
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
bugz
zrůdný magor flat4.org
Příspěvky: 1979
Registrován: 12 črc 2005
Bydliště: Kardanová Řečice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bugz »

Pokud si vzpomínám na učebnici fyziky pro sedmou třídu zš, tak by dynamo mělo dodávat stejnosměrný proud a alternátor střídavý, ale je usměrňován na stejnosměrný komutátorem nebo diodou.

Alternátory se používají páč mají vyšší efektivnost.

Ale možná zase mlžím..... :wink:
flat4 teoretik gang member number 1

Uživatelský avatar
threeseven
náhodný kreativec
Příspěvky: 2529
Registrován: 13 led 2003
Bydliště: Za Vídrholcem doprava a ještě kousek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od threeseven »

Pětišroub píše:auvajs
pardón
Pětišroub píše:Kubo. oba jsou to točivé přístroje na výrobu proudu alébrž šťávy.
...dlouho jsem je z toho podezříval
Pětišroub píše:Liší se jen v konstrukci, obojí má určité výhody i nevýhody. Zkusil jsi strýčka googla?
nezkusil, Flat je rychlejší a česky
Pětišroub píše:Něco malinko viz také: http://www.flat4.org/oldschool/techhelp ... 20na%2012V
tohle pomohlo. I když ty fotky... mě to přijde obojí oválný (když se dostatečně odstrojí)
I don´t want to start any blasphemous rumours but I think that God has sick sense of humor
and when I die I expect to find him laughing...

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12997
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

bugz píše:Pokud si vzpomínám na učebnici fyziky pro sedmou třídu zš, tak by dynamo mělo dodávat stejnosměrný proud a alternátor střídavý, ale je usměrňován na stejnosměrný komutátorem nebo diodou.

Alternátory se používají páč mají vyšší efektivnost.

Ale možná zase mlžím..... :wink:
je usmernovan diodovym mustkem
ale jinak je to tak jak rikas :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Krystof
Vrátný Hřejivého archivu
Příspěvky: 1065
Registrován: 09 pro 2004
Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy

Příspěvek od Krystof »

bugz píše:Pokud si vzpomínám na učebnici fyziky pro sedmou třídu zš, tak by dynamo mělo dodávat stejnosměrný proud a alternátor střídavý, ale je usměrňován na stejnosměrný komutátorem nebo diodou.

Alternátory se používají páč mají vyšší efektivnost.

Ale možná zase mlžím..... :wink:
Pán pravdu má (až na detaily s usmerňovaním).

To 37: dobíja alternátor aj dynamo. Nezáleží na zdroji. O dobíjanie sa stará regler - rozdeľuje prúd podľa aktuálnej spotreby v aute. Prebytočný ide naspäť do baterky. Keby dynamo nedobíjalo, veľa by si si nezajazdil.

Uživatelský avatar
Krystof
Vrátný Hřejivého archivu
Příspěvky: 1065
Registrován: 09 pro 2004
Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy

Příspěvek od Krystof »

Tak Herbie bol rýchlejší :wink:

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3694
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Bugs ma pravdu v zakladnom rozdeleni,komutator je vsak iba zalezitost dynama.Herbie ma pravdu s diodami,tiez fyzika zakladnej skoly,a ak ma pamat neklame,vola sa to Gretzov mostik.
PS.Krystof ma pravdu vo vsetkom...

Uživatelský avatar
5amba
Příspěvky: 218
Registrován: 15 bře 2005
Bydliště: UH
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 5amba »

No a jeste k tomu aby dynamo davola stavu staci kdyz se toci. Alternator potrebujes nabudit. Skracene s dynamem to roztahnes i bez baterky a s altikem NE.
Tady Samba, ten z 5TP

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3978
Registrován: 28 srp 2006

Příspěvek od Šíša »

john píše:Bugs ma pravdu v zakladnom rozdeleni,komutator je vsak iba zalezitost dynama.Herbie ma pravdu s diodami,tiez fyzika zakladnej skoly,a ak ma pamat neklame,vola sa to Gretzov mostik.
PS.Krystof ma pravdu vo vsetkom...
Hihi... Krystof nemá ve všem pravdu.

Regler, neboli regulátor, nezabezpečuje "směrování" přebytečného proudu zpět do baterky. Jeho úlohou je udržovat výstupní napětí na určité hodnotě(okolo 13.8V +/-) a kam se ten výkon "nasměruje" je otázkou momentální spotřeby.
Tj pustím "KurňaHustouMegaVýkonouHifi" soustavu a proud pujde jen do toho + při slabém altíku/dynamu zbytek i z baterie.
A když bude spotřeba malá, tak se většina bude ukládat do baterky. Samozdřejmně až po dobu nabití baterie, ta se poté buď bude přebíjet(u dynama předpokládám... ale ty moc neznám...), nebo se nebude nic dít(u altíku když nebude zatíženej odběrem nebude dodávat proud).
Ikdyž pořád je tam nějaká zátěž, jako zapalování, osvětlení apod

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

nemůžu hlasovat - používám obojí :lol:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3694
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Nebudeme sa chytat za slovicka,myslene to bolo v hrubom obraze,co je pre vacsinu zucastnenych viac ako dost.
Co sa tyka prebijania : pri spravne nastavenom regulatore nedochadza k tomuto javu ani u altiku,ani u dynama.Ked je bateria plne nabita,tak neprijme viac ako par mA a to nevyvola prebijanie.
Spravny koment je,ze system odobera prud z dynama / pri beziacom motore /.Ak je odber vacsi ako dynamo moze dodat,rozdiel sa taha z baterie.V opacnom pripade,ak je odber mensi ako vykon dynama,prebytocna energia je pouzita na dobijanie baterie.

Uživatelský avatar
Krystof
Vrátný Hřejivého archivu
Příspěvky: 1065
Registrován: 09 pro 2004
Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy

Příspěvek od Krystof »

:lol:
Myslím, že si rozumieme. Snažil som sa to povedať ľudovo.

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3694
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Krystof,ja Ta rozumiem dobre...

Odpovědět