Rele pro dynamo 12V - repase, oprava
Rele pro dynamo 12V - repase, oprava
zkousel jste nekdo nekdy opravovat relatko pro dynamo
to co je pod zadni sedackou ?
respektive co v nem krome odporovyho dratu, diody a kontaktu je ?
prece to musi jit spravit ne, neni to zadnej polovodicovaje bazmekt
fotky a prakticke zkusenosti vitany
to co je pod zadni sedackou ?
respektive co v nem krome odporovyho dratu, diody a kontaktu je ?
prece to musi jit spravit ne, neni to zadnej polovodicovaje bazmekt
fotky a prakticke zkusenosti vitany
... a vůbec !
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rele pro dynamo 12V - repase, oprava
jo, zkouseli a zjistil jsem ze vyjiskreny kontatky jiz nepujdou vymenit ani nejdou nejak rozumne sehnat novy -> beru od praka novyHerbie píše:zkousel jste nekdo nekdy opravovat relatko pro dynamo
to co je pod zadni sedackou ?
respektive co v nem krome odporovyho dratu, diody a kontaktu je ?
prece to musi jit spravit ne, neni to zadnej polovodicovaje bazmekt
fotky a prakticke zkusenosti vitany
Takze jsem ti asi moc nepomohl, ze ? A tedka koukam ze tobe jde o 12Volt... takze taky mimo misu. Nicmene to muselo ze mne ven
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
já to zkoušel u odborníka a on mi řek že ten odporovej drát na tu slídu už nikdo zpátky nedostane i kdyby sehnal ten se správným odporem. Nicméně mi proměřil odpor a předřadil nějakej jinej asi "cihlovej" či co se stejnou hodnotou - ale ještě jsem neměl odvahu to vyzkoušet.
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM
...takže mam taky přetrhlej ten odporovej drátek na slídě (proč to soudruzi nějak neochránili...)Žanek píše:já to zkoušel u odborníka a on mi řek že ten odporovej drát na tu slídu už nikdo zpátky nedostane i kdyby sehnal ten se správným odporem. Nicméně mi proměřil odpor a předřadil nějakej jinej asi "cihlovej" či co se stejnou hodnotou - ale ještě jsem neměl odvahu to vyzkoušet.
...proč by tam ten drátek jako nešel nandat??? ...ale jak zjistim jakej odporovej drátek tama mam dát, jelikož ho mam přetrženej, tak ho nezměřim.
...a ještě jeden debilní dotaz, k čemu tam vůbec je?
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=
- pajas
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 425
- Registrován: 01 čer 2005
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Obecně něco o regulátorech...
Regulátor činnosti dynama
Dynama máme vybavena externími regulátory (regulačními relé), které plní hned několik úkolů současně.
Regulace napětí - budicí vinutí je plně připojeno (stupeň I). V okamžiku, kdy napětí na výstupu dynama dosáhne určité předepsané úrovně (tzv. stupeň II), zapojí se do buzení rezistor. Pokud dojde k poklesu napětí pod předepsanou úroveň, je buzení opět zapojeno. Pokud při zvyšujících se otáčkách přes snížené buzení (v budícím vinutí je zapojen rezistor) dojde k překročení hodnoty maximálního napětí, propojí regulátor budicí vinutí do smyčky a tím jej zkratuje. Dynamo přestane dodávat proud a napětí prudce poklesne. Celý tento proces se opakuje několikrát za sekundu.
Proudová ochrana - při překročení maximálního přípusného odebíraného proudu dojde nejprve ke snížení buzení a posléze k jeho odpojení, kdy je budicí vinutí navzájem zkratováno, což má za následek zastavení dodávky elektrické energie na výstupu. Celý děj se opět opakuje několikrát za sekundu.
Připojovací relé (zpětný spínač) - při stojícím motoru odpojuje dynamo z okruhu vozidla. Pokud by se tak nestalo, dynamo by se roztočilo jako elektromotor. Zdrojem energie by v tomto případě byl akumulátor. V praxi se však dynamo roztořit nemůže, protože je bržděno elektromotorem, tudíž by došlo k jeho spálení.
Zmíněný popis činnosti se může regulátor od regulátoru lišit, bude záviset na jeho konstrukci, zvycích výrobce a způsobu regulace (tzv. plusová, minusová)
Regulátor činnosti dynama
Dynama máme vybavena externími regulátory (regulačními relé), které plní hned několik úkolů současně.
Regulace napětí - budicí vinutí je plně připojeno (stupeň I). V okamžiku, kdy napětí na výstupu dynama dosáhne určité předepsané úrovně (tzv. stupeň II), zapojí se do buzení rezistor. Pokud dojde k poklesu napětí pod předepsanou úroveň, je buzení opět zapojeno. Pokud při zvyšujících se otáčkách přes snížené buzení (v budícím vinutí je zapojen rezistor) dojde k překročení hodnoty maximálního napětí, propojí regulátor budicí vinutí do smyčky a tím jej zkratuje. Dynamo přestane dodávat proud a napětí prudce poklesne. Celý tento proces se opakuje několikrát za sekundu.
Proudová ochrana - při překročení maximálního přípusného odebíraného proudu dojde nejprve ke snížení buzení a posléze k jeho odpojení, kdy je budicí vinutí navzájem zkratováno, což má za následek zastavení dodávky elektrické energie na výstupu. Celý děj se opět opakuje několikrát za sekundu.
Připojovací relé (zpětný spínač) - při stojícím motoru odpojuje dynamo z okruhu vozidla. Pokud by se tak nestalo, dynamo by se roztočilo jako elektromotor. Zdrojem energie by v tomto případě byl akumulátor. V praxi se však dynamo roztořit nemůže, protože je bržděno elektromotorem, tudíž by došlo k jeho spálení.
Zmíněný popis činnosti se může regulátor od regulátoru lišit, bude záviset na jeho konstrukci, zvycích výrobce a způsobu regulace (tzv. plusová, minusová)
- pajas
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 425
- Registrován: 01 čer 2005
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Jak jsem psal, rezistor (postaru odpor a v praxi použitý odporový drát) je určen k omezení buzení. To znamená, že je velmi důležitý.Lugen píše:co?
Mechanické (relátkové) regulátory se nastavují přihýbáním kontaktů (třeba přihnutím palce na jhu směrem k cívce se spínací napětí zvyšuje)
Pro správnou činnost musí být pohyblivý kontakt v přesně definované pozici vůči kontaktům pevným a vůči jádru elektromagnetu a to se nedá při opálených a broušením ožužlaných dotycích realizovat.
Takhle vypadá pracoviště, kde se nastavují regulátory
Pokud nějakým způsobem zasáhneš do regulátoru, jeho nastavování Tě nemine
Vzhledem k tomu, že na správné činnosti regulátoru závisí životnost akumulátoru, v krajních případech se dá odpálit dynamo a ještě krajnějších zapálit auto, tak bych ho neopravoval
a sme v prdeli jak baťa s cvičkama, regulátor jako takovej je v pohodě, zkurvenej je ten odporovej drát kterej soudruzi nechali chytře venku...
...ted jen nastává otázka zda-li koupit boš nebo neboš, je to rozdíl 5tikila, sice to neni složité zařízení, ale zkurvit se to asi dá tim nastavenim...
...ted jen nastává otázka zda-li koupit boš nebo neboš, je to rozdíl 5tikila, sice to neni složité zařízení, ale zkurvit se to asi dá tim nastavenim...
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
myslíte že škodovky neměly dynama?
a že ceny PAL x BOSCH se nebudou velmi výrazně lišit?
a že ceny PAL x BOSCH se nebudou velmi výrazně lišit?
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
...hele jak jsi psal o tom škodováckym regulátoru na altík, tak mě to taky napadlo zeptat se na dynamo, ale nemaj. Přeci jen do jaký škodovky se naposled cpali 12v dynama...?!prak píše:myslíte že škodovky neměly dynama?
a že ceny PAL x BOSCH se nebudou velmi výrazně lišit?
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=