Snížení brouka - obecná rozprava
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
Rozdíly mezi starším "tříšroubovým" a novějším "dvoušroubovým" systémem přední nápravy na superkách mám teď detailně nastudovány, neboť právě provádím záměnu jednoho typu za druhý, navíc spojenou s upgradem bubnů za kotouče. Změn mezi těmi dvěma typy náprav je opravdu spousta, v podstatě nezůstal na kameni kámen - liší se ramena, těhlice, phersony, čepy, horní uložení tlumičů a dokonce i stabilizátor a průměr pístnice. A jak Elvis správně uvedl, náprava se starším tříšroubovým provedením je o maličko užší než s dvoušroubovým, mělo by to být tuším o 8mm na každé straně, ale ještě to musím ověřit. Novější superky mají na přední nápravu předepsaná kola 5,5Jx15 ET34, zatímco starší superky 5,5Jx15 ET26. Při použití kola 5,5Jx15 ET26 na novější typ nápravy kolo leze z blatníku o kousíček víc, čehož si můžete v současné době všimnout na mém autě
A k Yahoďákově teorii s McPhersony s otevřenou lázní vs. s patronou: mohu potvrdit, že jsem viděl obě varianty u obou typů náprav. Do Phersonu s otevřenou lázní lze vždy implantovat patronu.
A k Yahoďákově teorii s McPhersony s otevřenou lázní vs. s patronou: mohu potvrdit, že jsem viděl obě varianty u obou typů náprav. Do Phersonu s otevřenou lázní lze vždy implantovat patronu.
Bug 1966 crossover PastellWeiss L90D
Duc 1999 SS caferacer SchwarzMatt
Duc 1999 SS caferacer SchwarzMatt
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
"otevřená lázeň" jak ty řikáš je ve všech autech nejen vw origo z výroby, když se opotřebí tlumič vymění se za patronu
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
Já řešil přibližně před rokem problém se snížením předkem mého brouk r.v.73 (Mc Pherson). Jelikož jsem ho přivezl již sníženého tím způsobem, že původní majitel zkrátil píst v patroně a zkrátil pera ( strašná práce).
Řešil jsem co stím, pozdro původní org. patrona nešla použít. Po několika dnech jsem sehnal v Praze chlápka, který repasuje a staví tlumiče ( super človíček) a ten přišel s řešením.
Postavil mi přímo tlumiče do org. pouzder s možností jejich rozebrání a nastavení jejich tuhosti. Přitom použil ještě původní zkrácené písty ze starých patron.
Takže auto zůstalo snížené, tlumiče super chodí a to vše mě stálo pár peněz cena za oba 3500,-
Jezdím na nich rok a bez problémů. Možná se to bude zdát někomu úplná blbost, ale jsou plně funkční a to mam kola 195/65/R15 na autě.
Řešil jsem co stím, pozdro původní org. patrona nešla použít. Po několika dnech jsem sehnal v Praze chlápka, který repasuje a staví tlumiče ( super človíček) a ten přišel s řešením.
Postavil mi přímo tlumiče do org. pouzder s možností jejich rozebrání a nastavení jejich tuhosti. Přitom použil ještě původní zkrácené písty ze starých patron.
Takže auto zůstalo snížené, tlumiče super chodí a to vše mě stálo pár peněz cena za oba 3500,-
Jezdím na nich rok a bez problémů. Možná se to bude zdát někomu úplná blbost, ale jsou plně funkční a to mam kola 195/65/R15 na autě.
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
Zdravim mám na Vás prosbu ... koupil jsem si asi před půl rokem vw mexico a mám tam torzky jak vzadu tak vepředu nějaký nápady jak to sundat dolů za co nejmíň peněz .... ale aby podvozek nešel brzo do kytek dík
- soe2
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3440
- Registrován: 16 kvě 2005
- Bydliště: ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
no proštuduj to tu celé a určo si vybereš....nejlevnější je asi vevaření ořechu do přední nápravy v kombinaci s nižším profilem plášťů a vzadu pootočení torzek...(návod bytu někde měl taky být o kolik zubů)...
s chrobákom nikdy nezostárňeš.....
Ferda projel - Lotyšsko,Litvu,Polsko,Německo,Slovensko, Rakousko,Slovinsko a Chorvatsko
2vw Mekky (Grossglockner a Wolfsburg) splněny
Ferda projel - Lotyšsko,Litvu,Polsko,Německo,Slovensko, Rakousko,Slovinsko a Chorvatsko
2vw Mekky (Grossglockner a Wolfsburg) splněny
- Skid
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2002
- Registrován: 25 dub 2007
- Bydliště: Veselí nad Lužnicí a Pha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
Ono je sundat a sundat. Kdyz to sundas moc, tak pocitej s tim, ze je lepsi tam dat uz nejake kvalitni a tvrdsi tlumice nez jsou originalni z mexika. Jinak jak na vevareni snizovacich orechu je toho tu receno defacto vse a snizeni zadku tu taky probehlo a daval sem nekam odkaz Prak jestli se nemylim.
A jestli jsi tu novy a nevis ani jak vypadaji ty snizovaci orechy na predni napravu tak je najdes zde: http://www.broukservis.cz/product_info. ... ts_id=1813" onclick="window.open(this.href);return false;
Tedy pokud tam mas usatou napravu, ktera na mexikancovi ma byt.
A lepsi je ty snizovaci orechy koupit oba a oba navarit na napracnici.
A jestli jsi tu novy a nevis ani jak vypadaji ty snizovaci orechy na predni napravu tak je najdes zde: http://www.broukservis.cz/product_info. ... ts_id=1813" onclick="window.open(this.href);return false;
Tedy pokud tam mas usatou napravu, ktera na mexikancovi ma byt.
A lepsi je ty snizovaci orechy koupit oba a oba navarit na napracnici.
VW Brouk alias Walda (1956)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)
- DuffY
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 820
- Registrován: 07 lis 2006
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
nejlevnější?
tenhle brouk ze slovenska má vepředu vyndanou jednu úzkou a jednu širokou torzku z každýho svazku a má tam zadní tlumiče ze škoda 120
a zadek bude asi o 2 zuby pootočenej viz http://www.vwbroukklub.cz/nuke/modules. ... cle&sid=22
vepředu pneu 135/70 a zadek myslim 195/65
pokud vím tak na tom jezdí už 3 roky a bez problémů
tenhle brouk ze slovenska má vepředu vyndanou jednu úzkou a jednu širokou torzku z každýho svazku a má tam zadní tlumiče ze škoda 120
a zadek bude asi o 2 zuby pootočenej viz http://www.vwbroukklub.cz/nuke/modules. ... cle&sid=22
vepředu pneu 135/70 a zadek myslim 195/65
pokud vím tak na tom jezdí už 3 roky a bez problémů
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
vyndáním některých prutů časem zničíš profilové uložení ve středu nápravy
chvíli to funguje, pak skončíš najednou na břiše
chvíli to funguje, pak skončíš najednou na břiše
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- soe2
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3440
- Registrován: 16 kvě 2005
- Bydliště: ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
no bať....se to tam musí zákonitě vychechlat...řekl bych že ořechy sou ideální...a nebo snížené náboje..ale ty sou poněkud cenově jinde.
s chrobákom nikdy nezostárňeš.....
Ferda projel - Lotyšsko,Litvu,Polsko,Německo,Slovensko, Rakousko,Slovinsko a Chorvatsko
2vw Mekky (Grossglockner a Wolfsburg) splněny
Ferda projel - Lotyšsko,Litvu,Polsko,Německo,Slovensko, Rakousko,Slovinsko a Chorvatsko
2vw Mekky (Grossglockner a Wolfsburg) splněny
- Skid
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2002
- Registrován: 25 dub 2007
- Bydliště: Veselí nad Lužnicí a Pha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
Tohle snizeni uz se taky rozjizdi u nas co sem dal Duffy. (zdravim Marenu)
Bych si radsi priplatil a sel cestou vevarenejch orechu.
Bych si radsi priplatil a sel cestou vevarenejch orechu.
VW Brouk alias Walda (1956)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
no..to je progres..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- soe2
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3440
- Registrován: 16 kvě 2005
- Bydliště: ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
pokrok nezastavíš....
s chrobákom nikdy nezostárňeš.....
Ferda projel - Lotyšsko,Litvu,Polsko,Německo,Slovensko, Rakousko,Slovinsko a Chorvatsko
2vw Mekky (Grossglockner a Wolfsburg) splněny
Ferda projel - Lotyšsko,Litvu,Polsko,Německo,Slovensko, Rakousko,Slovinsko a Chorvatsko
2vw Mekky (Grossglockner a Wolfsburg) splněny
- Knofel
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 263
- Registrován: 13 bře 2011
- Bydliště: Co by kamenem dohodil od Ostravy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
Zdravím, známý co dělal hodně do aut říkal, že do brouků dávali bez velkých úprav přední nápravu z golfa mk1. Tak se chcu zeptat zda je to vůbec možné, protože se mi to nějak nezdálo... Popřípadě rozvinout na toto téma diskuzi. (vím, mluvili jste tu o tlumičích. Já ale myslím celou nápravu)
- loufes
- Internetový troll fauwer,loufes..
- Příspěvky: 958
- Registrován: 25 čer 2010
- Bydliště: Hlinsko v čechách.
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
Možná tak do superky,ale do klasiky těžko...a každopádně je to dobytčina....Knofel píše:Zdravím, známý co dělal hodně do aut říkal, že do brouků dávali bez velkých úprav přední nápravu z golfa mk1. Tak se chcu zeptat zda je to vůbec možné, protože se mi to nějak nezdálo... Popřípadě rozvinout na toto téma diskuzi. (vím, mluvili jste tu o tlumičích. Já ale myslím celou nápravu)
Už mám brouka hotovýho....Když se chce,tak to jde
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
Pravdepodobne mel ten znamy na mysli pouziti samotnych McPersonu z Golfa1 do brouka 1303
To je jedina pravdepodobna alternativa.
kazdopadne do klasickeho brouka (co ma vpredu napravu s torznima tyčema) pouzit golfackej podvozek nemozno
To je jedina pravdepodobna alternativa.
kazdopadne do klasickeho brouka (co ma vpredu napravu s torznima tyčema) pouzit golfackej podvozek nemozno
... a vůbec !
- Knofel
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 263
- Registrován: 13 bře 2011
- Bydliště: Co by kamenem dohodil od Ostravy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
Jojo do superky, ale prej celou nápravu. Ne jenom tlumiče... Takže jste se s tím nikdo zatím nesetkali?
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
ne nesetkali, asi jde o dezinterpretaci nebo nedorozumění... a pravděpodobnost, že se s tím setkáme je mizivá, dej si chvilku práce a najdi si , jak vypadá náprava Golf 1, jaký má tvar ramen a kde jsou uložena a porovnej to s 1303.
Skutečně jen "vzpěry", nebo-li persny jsou konstrukčně stejné u G1 á 1303 s novějším typem nápravy, ale i tam je záměna blbost, protože golf má jaksi motor vepředu a tím pádem bude pružení a tlumení jinak dimenzováno než u brouka...
Skutečně jen "vzpěry", nebo-li persny jsou konstrukčně stejné u G1 á 1303 s novějším typem nápravy, ale i tam je záměna blbost, protože golf má jaksi motor vepředu a tím pádem bude pružení a tlumení jinak dimenzováno než u brouka...
- Knofel
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 263
- Registrován: 13 bře 2011
- Bydliště: Co by kamenem dohodil od Ostravy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
No a ještě má hnaný předek že... Právě proto se mi to nezdálo, tak se ptám. Díky
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
mám dojem že ten tvůj známej nemluvil o golfu,ale o jedničkovým pólu
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
....to už zní lépe, Polo 86 má litá ramena konstrukčně podobná jako 1302/1. 1303. Otázka je, jestli je to stejné i rozměrově, pod takovým Polem jsem nikdy ani neležel, natož, abych něco měřil. Vzpěra tam vypadá taky podobně,ale těhlice je u předohrabu jiná, že... takže nelze mluvit o použití přední nápravy bez úprav, leda některých částí...a pořád mi nedochází, proč by to kdokoliv měl dělat, žádné výhody mě nanapadají , superky a první Polo se dobou svojí produkce téměř kryly, takže dostupnost dílů na obojí musela být v každé době podobná.
Taková blbost...ale dobře jsme si pokecali
Taková blbost...ale dobře jsme si pokecali