Snížení brouka - obecná rozprava

sedan, faltdach nebo kabrio, všichni, kdo máte brouka patříte SEM!!!
Odpovědět
Uživatelský avatar
Hrošík
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 517
Registrován: 06 zář 2006
Bydliště: Nedaleko

Re: Snížení brouka - obecná rozprava

Příspěvek od Hrošík »

Rozdíly mezi starším "tříšroubovým" a novějším "dvoušroubovým" systémem přední nápravy na superkách mám teď detailně nastudovány, neboť právě provádím záměnu jednoho typu za druhý, navíc spojenou s upgradem bubnů za kotouče. Změn mezi těmi dvěma typy náprav je opravdu spousta, v podstatě nezůstal na kameni kámen - liší se ramena, těhlice, phersony, čepy, horní uložení tlumičů a dokonce i stabilizátor a průměr pístnice. A jak Elvis správně uvedl, náprava se starším tříšroubovým provedením je o maličko užší než s dvoušroubovým, mělo by to být tuším o 8mm na každé straně, ale ještě to musím ověřit. Novější superky mají na přední nápravu předepsaná kola 5,5Jx15 ET34, zatímco starší superky 5,5Jx15 ET26. Při použití kola 5,5Jx15 ET26 na novější typ nápravy kolo leze z blatníku o kousíček víc, čehož si můžete v současné době všimnout na mém autě :)

A k Yahoďákově teorii s McPhersony s otevřenou lázní vs. s patronou: mohu potvrdit, že jsem viděl obě varianty u obou typů náprav. Do Phersonu s otevřenou lázní lze vždy implantovat patronu.
Bug 1966 crossover PastellWeiss L90D
Duc 1999 SS caferacer SchwarzMatt

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Re: Snížení brouka - obecná rozprava

Příspěvek od Lugen »

"otevřená lázeň" jak ty řikáš je ve všech autech nejen vw origo z výroby, když se opotřebí tlumič vymění se za patronu
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Mates
Příspěvky: 21
Registrován: 18 bře 2008
Bydliště: Votice

Re: Snížení brouka - obecná rozprava

Příspěvek od Mates »

Já řešil přibližně před rokem problém se snížením předkem mého brouk r.v.73 (Mc Pherson). Jelikož jsem ho přivezl již sníženého tím způsobem, že původní majitel zkrátil píst v patroně a zkrátil pera ( strašná práce).
Řešil jsem co stím, pozdro původní org. patrona nešla použít. Po několika dnech jsem sehnal v Praze chlápka, který repasuje a staví tlumiče ( super človíček) a ten přišel s řešením.
Postavil mi přímo tlumiče do org. pouzder s možností jejich rozebrání a nastavení jejich tuhosti. Přitom použil ještě původní zkrácené písty ze starých patron.
Takže auto zůstalo snížené, tlumiče super chodí a to vše mě stálo pár peněz cena za oba 3500,-
Jezdím na nich rok a bez problémů. Možná se to bude zdát někomu úplná blbost, ale jsou plně funkční a to mam kola 195/65/R15 na autě.

Fanda
Příspěvky: 4
Registrován: 26 říj 2010

Re: Snížení brouka - obecná rozprava

Příspěvek od Fanda »

Zdravim mám na Vás prosbu ... koupil jsem si asi před půl rokem vw mexico a mám tam torzky jak vzadu tak vepředu nějaký nápady jak to sundat dolů za co nejmíň peněz .... ale aby podvozek nešel brzo do kytek dík :D :D :D :D

Uživatelský avatar
soe2
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3440
Registrován: 16 kvě 2005
Bydliště: ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Snížení brouka - obecná rozprava

Příspěvek od soe2 »

no proštuduj to tu celé a určo si vybereš....nejlevnější je asi vevaření ořechu do přední nápravy v kombinaci s nižším profilem plášťů a vzadu pootočení torzek...(návod bytu někde měl taky být o kolik zubů)...
s chrobákom nikdy nezostárňeš.....
Ferda projel - Lotyšsko,Litvu,Polsko,Německo,Slovensko, Rakousko,Slovinsko a Chorvatsko
2vw Mekky (Grossglockner a Wolfsburg) splněny

Uživatelský avatar
Skid
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2002
Registrován: 25 dub 2007
Bydliště: Veselí nad Lužnicí a Pha
Kontaktovat uživatele:

Re: Snížení brouka - obecná rozprava

Příspěvek od Skid »

Ono je sundat a sundat. Kdyz to sundas moc, tak pocitej s tim, ze je lepsi tam dat uz nejake kvalitni a tvrdsi tlumice nez jsou originalni z mexika. Jinak jak na vevareni snizovacich orechu je toho tu receno defacto vse a snizeni zadku tu taky probehlo a daval sem nekam odkaz Prak jestli se nemylim.

A jestli jsi tu novy a nevis ani jak vypadaji ty snizovaci orechy na predni napravu tak je najdes zde: http://www.broukservis.cz/product_info. ... ts_id=1813" onclick="window.open(this.href);return false;
Tedy pokud tam mas usatou napravu, ktera na mexikancovi ma byt.
A lepsi je ty snizovaci orechy koupit oba a oba navarit na napracnici.
VW Brouk alias Walda (1956)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)

Uživatelský avatar
DuffY
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 820
Registrován: 07 lis 2006
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Snížení brouka - obecná rozprava

Příspěvek od DuffY »

nejlevnější?
tenhle brouk ze slovenska má vepředu vyndanou jednu úzkou a jednu širokou torzku z každýho svazku a má tam zadní tlumiče ze škoda 120
a zadek bude asi o 2 zuby pootočenej viz http://www.vwbroukklub.cz/nuke/modules. ... cle&sid=22
vepředu pneu 135/70 a zadek myslim 195/65
Obrázek
pokud vím tak na tom jezdí už 3 roky a bez problémů

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Re: Snížení brouka - obecná rozprava

Příspěvek od prak »

vyndáním některých prutů časem zničíš profilové uložení ve středu nápravy
chvíli to funguje, pak skončíš najednou na břiše
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
soe2
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3440
Registrován: 16 kvě 2005
Bydliště: ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Snížení brouka - obecná rozprava

Příspěvek od soe2 »

no bať....se to tam musí zákonitě vychechlat...řekl bych že ořechy sou ideální...a nebo snížené náboje..ale ty sou poněkud cenově jinde.
s chrobákom nikdy nezostárňeš.....
Ferda projel - Lotyšsko,Litvu,Polsko,Německo,Slovensko, Rakousko,Slovinsko a Chorvatsko
2vw Mekky (Grossglockner a Wolfsburg) splněny

Uživatelský avatar
Skid
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2002
Registrován: 25 dub 2007
Bydliště: Veselí nad Lužnicí a Pha
Kontaktovat uživatele:

Re: Snížení brouka - obecná rozprava

Příspěvek od Skid »

Tohle snizeni uz se taky rozjizdi u nas co sem dal Duffy. (zdravim Marenu) \:D/
Bych si radsi priplatil a sel cestou vevarenejch orechu.
VW Brouk alias Walda (1956)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Snížení brouka - obecná rozprava

Příspěvek od Pětišroub »

no..to je progres..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
soe2
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3440
Registrován: 16 kvě 2005
Bydliště: ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Snížení brouka - obecná rozprava

Příspěvek od soe2 »

pokrok nezastavíš.... :D
s chrobákom nikdy nezostárňeš.....
Ferda projel - Lotyšsko,Litvu,Polsko,Německo,Slovensko, Rakousko,Slovinsko a Chorvatsko
2vw Mekky (Grossglockner a Wolfsburg) splněny

Uživatelský avatar
Knofel
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 263
Registrován: 13 bře 2011
Bydliště: Co by kamenem dohodil od Ostravy
Kontaktovat uživatele:

Re: Snížení brouka - obecná rozprava

Příspěvek od Knofel »

Zdravím, známý co dělal hodně do aut říkal, že do brouků dávali bez velkých úprav přední nápravu z golfa mk1. Tak se chcu zeptat zda je to vůbec možné, protože se mi to nějak nezdálo... Popřípadě rozvinout na toto téma diskuzi. :) (vím, mluvili jste tu o tlumičích. Já ale myslím celou nápravu)

Uživatelský avatar
loufes
Internetový troll fauwer,loufes..
Příspěvky: 958
Registrován: 25 čer 2010
Bydliště: Hlinsko v čechách.

Re: Snížení brouka - obecná rozprava

Příspěvek od loufes »

Knofel píše:Zdravím, známý co dělal hodně do aut říkal, že do brouků dávali bez velkých úprav přední nápravu z golfa mk1. Tak se chcu zeptat zda je to vůbec možné, protože se mi to nějak nezdálo... Popřípadě rozvinout na toto téma diskuzi. :) (vím, mluvili jste tu o tlumičích. Já ale myslím celou nápravu)
Možná tak do superky,ale do klasiky těžko...a každopádně je to dobytčina....
Už mám brouka hotovýho....Když se chce,tak to jde :wink:

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Snížení brouka - obecná rozprava

Příspěvek od Herbie »

Pravdepodobne mel ten znamy na mysli pouziti samotnych McPersonu z Golfa1 do brouka 1303
To je jedina pravdepodobna alternativa.

kazdopadne do klasickeho brouka (co ma vpredu napravu s torznima tyčema) pouzit golfackej podvozek nemozno
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Knofel
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 263
Registrován: 13 bře 2011
Bydliště: Co by kamenem dohodil od Ostravy
Kontaktovat uživatele:

Re: Snížení brouka - obecná rozprava

Příspěvek od Knofel »

Jojo do superky, ale prej celou nápravu. Ne jenom tlumiče... Takže jste se s tím nikdo zatím nesetkali?

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: Snížení brouka - obecná rozprava

Příspěvek od yahoďák »

ne nesetkali, asi jde o dezinterpretaci nebo nedorozumění... a pravděpodobnost, že se s tím setkáme je mizivá, dej si chvilku práce a najdi si , jak vypadá náprava Golf 1, jaký má tvar ramen a kde jsou uložena a porovnej to s 1303.
Skutečně jen "vzpěry", nebo-li persny jsou konstrukčně stejné u G1 á 1303 s novějším typem nápravy, ale i tam je záměna blbost, protože golf má jaksi motor vepředu a tím pádem bude pružení a tlumení jinak dimenzováno než u brouka...
Obrázek

Uživatelský avatar
Knofel
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 263
Registrován: 13 bře 2011
Bydliště: Co by kamenem dohodil od Ostravy
Kontaktovat uživatele:

Re: Snížení brouka - obecná rozprava

Příspěvek od Knofel »

No a ještě má hnaný předek že... Právě proto se mi to nezdálo, tak se ptám. Díky :)

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: Snížení brouka - obecná rozprava

Příspěvek od evinsen »

mám dojem že ten tvůj známej nemluvil o golfu,ale o jedničkovým pólu

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: Snížení brouka - obecná rozprava

Příspěvek od yahoďák »

....to už zní lépe, Polo 86 má litá ramena konstrukčně podobná jako 1302/1. 1303. Otázka je, jestli je to stejné i rozměrově, pod takovým Polem jsem nikdy ani neležel, natož, abych něco měřil. Vzpěra tam vypadá taky podobně,ale těhlice je u předohrabu jiná, že... takže nelze mluvit o použití přední nápravy bez úprav, leda některých částí...a pořád mi nedochází, proč by to kdokoliv měl dělat, žádné výhody mě nanapadají , superky a první Polo se dobou svojí produkce téměř kryly, takže dostupnost dílů na obojí musela být v každé době podobná.
Taková blbost...ale dobře jsme si pokecali :)
Obrázek

Odpovědět