
Snížení brouka - obecná rozprava
- Knofel
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 263
- Registrován: 13 bře 2011
- Bydliště: Co by kamenem dohodil od Ostravy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
Taky sem si říkal no. Známý argumentoval tím, že z Golfu ( respektivě asi Pola ) se dá náprava sehnat na každém vrakáči za pár korun, kdežto na brouka ne... 

- marena1989
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 271
- Registrován: 04 led 2009
- Bydliště: Nový Bor - (Liberec)
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
Skid píše:Tohle snizeni uz se taky rozjizdi u nas co sem dal Duffy. (zdravim Marenu)![]()
Bych si radsi priplatil a sel cestou vevarenejch orechu.
Na tuhle metodu mě přivedl kamarád. Za dobu co jsem to měl takto uděláno tak jsem došel k několika věcem. Jako výhodu je to, že auto je ve předu oproti sérii o nějakých 4-5 cm níž. Pak další věc je ta, že to je práce zhruba na odpoledne ( dá se zvládnout i dřív ale když to někdo dělá prvně



VW Brouk 1200 Mexico 1982, Edice Special Bug ... 

- Knofel
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 263
- Registrován: 13 bře 2011
- Bydliště: Co by kamenem dohodil od Ostravy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
Pánové, tak změna... Ta náprava prej byla z golfa I ale ZADNÍ úhlovka! To už je reálnější? S touto úpravou jezdí světle modrej brouk po Ostravě a dotyčný pán má prej dalších 15 VW. Znáte ho někdo?
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
mě to přijde jako kravina, Golfy mají vlečenou zadní nápravu a moderní odpružení vinutejma pružinama, úplně odlišný od brouka s lébrem. Nevylučuju že to někdo nějak vkutil do brouka, ale nenapadá mě jedinej důvod proč by to někdo dělal..jedině tak na přehlídku domácího kutilství..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8920
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
Knofele, ty jsi vytrvalej
Co jde a co se občas dělalo, je zadní náprava z 944 (nebo asi i z 924, nevím přesně)...ta je kontrukčně stejná jako zadní broučí IRS, ale má ramena řešena jako hliníkové odlitky, takže po nějakých lehkých úpravách použít jde...zejména u performance staveb je výhodná v tom, že se použijí i zadní kotoučové brzdy.
Celé tvoje tápání je buď v tom, že špatně posloucháš co Ti pán povídá a nebo to už je hodně dlouho, co on to řešil a už si to nepamatuje přesně, protože dnes už není pravda, že by se na každém vrakáči válely G1čky a první Pola, jak plyne z tohoto:
a teď další pán na holení:

jak píše 5š, je to blbost, ještě větší než přední náprava, ta golfí náprava je hlavně tuhá, v celku...opět poradím, aby sis někde našel její obrázek.Knofel píše:.. Ta náprava prej byla z golfa I ale ZADNÍ úhlovka! To už je reálnější? S touto úpravou jezdí světle modrej brouk po Ostravě a .....
Co jde a co se občas dělalo, je zadní náprava z 944 (nebo asi i z 924, nevím přesně)...ta je kontrukčně stejná jako zadní broučí IRS, ale má ramena řešena jako hliníkové odlitky, takže po nějakých lehkých úpravách použít jde...zejména u performance staveb je výhodná v tom, že se použijí i zadní kotoučové brzdy.
Celé tvoje tápání je buď v tom, že špatně posloucháš co Ti pán povídá a nebo to už je hodně dlouho, co on to řešil a už si to nepamatuje přesně, protože dnes už není pravda, že by se na každém vrakáči válely G1čky a první Pola, jak plyne z tohoto:
a že by se nedala sehnat náprava na brouka, to se mi taky nezdáKnofel píše:Taky sem si říkal no. Známý argumentoval tím, že z Golfu ( respektivě asi Pola ) se dá náprava sehnat na každém vrakáči za pár korun, kdežto na brouka ne...

a teď další pán na holení:
to je celkem logický, když stejnou hmotnost má najednou pružit o dost menší průřez ne? Tohle řešení je prostě jen o tom, že se auto snadno a rychle sníží ale jdou do háje jízdní vlastnosti a životnost (což padlo už na minulé stránce)...ale nakonec jsi se rozhodl dobře:marena1989 píše: A spočívá to v těch torzních tyčích z každého svazku se vyndají 2 ... Nevím jak je to u svazků u jiných modelů ale mám klasiku rok 1982 ušatou nápravu. Tak vždy ta vrchní a spodní tyč v tom svazku se vyndá čili celkem 4. Pak se to složí zpět dohromady a je to bez problémů. Akorát na můj vkus se pak předek až moc změkčí.
Ano, rozhodně jsou jiné, lepší varianty a snížení prostřednictvím vybrakování svazků nedoporučujememarena1989 píše:Tak jsem koupil raději štelovací přes 5š od CSP a maximální spokojenost ...Ale jak již bylo zmíněno výše jsou i jiné varianty ...

- Knofel
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 263
- Registrován: 13 bře 2011
- Bydliště: Co by kamenem dohodil od Ostravy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
Jasně no. Vím jak vypadá zadní náprava z Golfa, ale kdo ví, tak se radši zeptám.
- firestorm69
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1090
- Registrován: 21 bře 2009
- Bydliště: Bratislava
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
Máte niekto aj konkrétnu skúsenosť so znížením predku výmenou tehlíc?
Pripadá mi to najrozumnejšia cesta (cena a robota). Podla údajov to položím o 2,5", čo je cca 7 cm a to by mi vyhovovalo. Vadí mi ale, že znížené tehlice nápravu rozšíria (+- o 1, 1,5 cm na strane) a pri zachovaní rovnakej výšky pneu, čo je moja predstava, by asi bolo potrebné nápravnicu zúžiť, hm? Tým pádom zase len jebačka s demontážou a rezanie a zváranie
Ak to niekto máte znížené takýmto spôsobom, dajte info.
Ď.
Pripadá mi to najrozumnejšia cesta (cena a robota). Podla údajov to položím o 2,5", čo je cca 7 cm a to by mi vyhovovalo. Vadí mi ale, že znížené tehlice nápravu rozšíria (+- o 1, 1,5 cm na strane) a pri zachovaní rovnakej výšky pneu, čo je moja predstava, by asi bolo potrebné nápravnicu zúžiť, hm? Tým pádom zase len jebačka s demontážou a rezanie a zváranie

Ak to niekto máte znížené takýmto spôsobom, dajte info.
Ď.
carpe diem
- Skid
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2002
- Registrován: 25 dub 2007
- Bydliště: Veselí nad Lužnicí a Pha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
firestorm69 píše:Máte niekto aj konkrétnu skúsenosť so znížením predku výmenou tehlíc?
Pripadá mi to najrozumnejšia cesta (cena a robota). Podla údajov to položím o 2,5", čo je cca 7 cm a to by mi vyhovovalo. Vadí mi ale, že znížené tehlice nápravu rozšíria (+- o 1, 1,5 cm na strane) a pri zachovaní rovnakej výšky pneu, čo je moja predstava, by asi bolo potrebné nápravnicu zúžiť, hm? Tým pádom zase len jebačka s demontážou a rezanie a zváranie![]()
Ak to niekto máte znížené takýmto spôsobom, dajte info.
Ď.
Premyslis davat i jiny rozmer pneu? 1,5 cm neni tolik, to se ti to tam nevejde?
VW Brouk alias Walda (1956)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
Znizenie pomocou " dropped spindles " ma ako vsetko svoje klady a zapory...
Klady su, ze nenastane potreba korigovat geometriu,/ pokial je spravna / ,nie je potrebne menit dlzku tlmicov...
Zapory su spomenuta rozsirena stopa, ktora vyvola za urcitych okolnosti kontakt pneumatiky s blatnikom...riesi sa to bud zuzenim napravy / nedoporucujem /, rozsirenim blatnikov / najjednoduchsie / a zaroven znizenym profilom prednej pneumatiky.Standardna pneu nebude chytat blatnik len pri jazde rovno, bez tocenia volantu...co je vysoko neprakticke...
Znizeny profil prednej pneumatiky navodi chybu citania tachometra / v mojom pripade 7.5 km /..dalsi problem nastane v pripade potreby pouzitia rezervy ...to sa da porazit pouzitim znizeneho profilu na vsetkych kolesach...
Pri znizenom profile pneumatiky staci preformovat rantlik na blatniku, co vsak staci len pri jazde v jednej osobe....pri plnom zatazeni auta bude v zatackach stale kontakt s blatnikom...
Po znizeni predku a nezmenenej vyske zadnej napravy " rake" je znacny, co neprispieva k dobremu chovaniu...
to znamena, ze je potrebne patricne znizit zadok, co zase trochu zvysi predok, co je ziaduce...
Je s tym dost srania, ale az to je, je to rozdiel k dobremu...
Klady su, ze nenastane potreba korigovat geometriu,/ pokial je spravna / ,nie je potrebne menit dlzku tlmicov...
Zapory su spomenuta rozsirena stopa, ktora vyvola za urcitych okolnosti kontakt pneumatiky s blatnikom...riesi sa to bud zuzenim napravy / nedoporucujem /, rozsirenim blatnikov / najjednoduchsie / a zaroven znizenym profilom prednej pneumatiky.Standardna pneu nebude chytat blatnik len pri jazde rovno, bez tocenia volantu...co je vysoko neprakticke...

Znizeny profil prednej pneumatiky navodi chybu citania tachometra / v mojom pripade 7.5 km /..dalsi problem nastane v pripade potreby pouzitia rezervy ...to sa da porazit pouzitim znizeneho profilu na vsetkych kolesach...
Pri znizenom profile pneumatiky staci preformovat rantlik na blatniku, co vsak staci len pri jazde v jednej osobe....pri plnom zatazeni auta bude v zatackach stale kontakt s blatnikom...
Po znizeni predku a nezmenenej vyske zadnej napravy " rake" je znacny, co neprispieva k dobremu chovaniu...
to znamena, ze je potrebne patricne znizit zadok, co zase trochu zvysi predok, co je ziaduce...
Je s tym dost srania, ale az to je, je to rozdiel k dobremu...
- firestorm69
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1090
- Registrován: 21 bře 2009
- Bydliště: Bratislava
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
Ďakujem Johnovi za vyčerpávajúcu odpoveď priamo zo "zdroja informácií".
Keď si to všetko zrátam a hlavne, keď pripočítam to, že na niektoré akcie brávam aj spolucestujúcich (dve detiská a žena
) + zodpovedajúcu bagáž, dochádzam k tomu, že sa na znižovanie vyprdnem.
Praktičnosť v tomto prípade zvíťazí nad výzorom...
Keď si to všetko zrátam a hlavne, keď pripočítam to, že na niektoré akcie brávam aj spolucestujúcich (dve detiská a žena

Praktičnosť v tomto prípade zvíťazí nad výzorom...

carpe diem
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
vhodnější by pro tebe bylo vevařit potřebné elementy do nápravy..světlou výšku si určíš, když to nepřeženeš tak s čepy není problém.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- firestorm69
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1090
- Registrován: 21 bře 2009
- Bydliště: Bratislava
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
Asi to tak na koniec dopadne. Mám jedného chroba na orgány, takže keď pôjde pod nôž, spácham štelovaciu nápravu a pri vhodnej príležitosti ju tam fúknem. To zníženie pre mňa prijateľné a pre moje oko decentné predstavuje nejakých 4-5 cm, takže nerozhádžem geometriu a keď budem napakovaný pridvihnem to a môžem frčať aj s famíliou. Rád by som zároveň zachoval aj rovnakú výšku všetkých pneu, a to bude limitujúce, pri pokladaní predku.
carpe diem
- DuffY
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 820
- Registrován: 07 lis 2006
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
dědkovská kastle, ušatá náprava, snížené náboje, origo tlumiče, ráfky a pneu = žádné škrtání


- loufes
- Internetový troll fauwer,loufes..
- Příspěvky: 958
- Registrován: 25 čer 2010
- Bydliště: Hlinsko v čechách.
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
Jestli se do týhle debaty mohu taky zapojit,tak jsem taky pro vevaření ořechů (Snižovacích elementů) do nápravy.Jednak jsou snížený těhlice dost drahý a snížení má pouze jednu možnost a ořechy v nápravě mají větší variabilitu nastavení a je to relativně laciná záležitost.A při vevaření ořechů do nápravy je taky šance lehce nápravu zůžit,aby neškrtaly kola o lem blatníku.
Už mám brouka hotovýho....Když se chce,tak to jde 

- firestorm69
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1090
- Registrován: 21 bře 2009
- Bydliště: Bratislava
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
Keby to sadlo tak ako ukázal Duffy, to by bolo príma.
Niečo z rozšírenia by sa možno dalo kompenzovať užšími diskami a úzkymi pneumatikami, ale krájanie a zužovanie nápravy, to ma moc neberie.
Ideál by bol položiť to o 5 cenťákov, všetky štyri pneu mať v rovnako vysoké, vpredu poprípade užšie a nič z pôvodnosti (tlmiče, podložky, rezanie a zváranie)nápravy nekrvaviť.
Asi nemožné...

Niečo z rozšírenia by sa možno dalo kompenzovať užšími diskami a úzkymi pneumatikami, ale krájanie a zužovanie nápravy, to ma moc neberie.
Ideál by bol položiť to o 5 cenťákov, všetky štyri pneu mať v rovnako vysoké, vpredu poprípade užšie a nič z pôvodnosti (tlmiče, podložky, rezanie a zváranie)nápravy nekrvaviť.
Asi nemožné...

carpe diem
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
[quote="DuffY"]dědkovská kastle, ušatá náprava, snížené náboje, origo tlumiče, ráfky a pneu = žádné škrtání
quote]
Dedkovske blatniky su formovane trochu inac...
Nainstalovat znizovacie orechy je sice dobra cesta, ktora da viac moznosti nastavenia vysky, je vsak pracna a vo vacsine pripadov nespravne prevedena...taktiez vyzaduje fichtlovanie s dlzkou tlmicov a korekciu geometrie pri kazdej zmene.../ pokial majitelovi zalezi na spravnej funkcii napravy /
quote]
Dedkovske blatniky su formovane trochu inac...
Nainstalovat znizovacie orechy je sice dobra cesta, ktora da viac moznosti nastavenia vysky, je vsak pracna a vo vacsine pripadov nespravne prevedena...taktiez vyzaduje fichtlovanie s dlzkou tlmicov a korekciu geometrie pri kazdej zmene.../ pokial majitelovi zalezi na spravnej funkcii napravy /
- loufes
- Internetový troll fauwer,loufes..
- Příspěvky: 958
- Registrován: 25 čer 2010
- Bydliště: Hlinsko v čechách.
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
Ale vždyt je to běžná věc,dělá to každej,to vevaření snižovacích ořechů není nic světobornýho a když už je tam vaříš,tak si to před tím oměříš,o kolik tu nápravu můžeš zůžit.Je to práce na pár hodin....
Už mám brouka hotovýho....Když se chce,tak to jde 

Re: Snížení brouka - obecná rozprava
V tom mas pravdu, robi to kazdy...loufes píše:Ale vždyt je to běžná věc,dělá to každej,to vevaření snižovacích ořechů není nic světobornýho a když už je tam vaříš,tak si to před tím oměříš,o kolik tu nápravu můžeš zůžit.Je to práce na pár hodin....

Tieto komenty ber tak, ze ja nerobim nic len preto , aby to bolo urobene...musi to byt urobene spravne a presne...
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
Navazuji na Machaluv komentar v jeho projektu:
Prijde mi vsak skoda, ze tam nepisou k tem osazovanym kolum jednu podstatnou informaci: zalis neboli ET. Dnes, kdy se trh s koly hemzi ruznymi replikami, je zalis daneho kola naprosto klicovy parametr, ktery rozhoduje o tom, jestli bude kolo utopene nebo poleze z blatniku ven. Pro ilustraci: mam replikove Cosmic 5,5Jx15 ET45 a zjistil jsem, ze repliku vyrabi i jiny vyrobce a tam je ET40. Jasne, rozdil 5mm neni tragedie. Zajimavejsi je to vsak u replik kol Fuchs. Originaly maji zalis mezi 45-50, zatimco repliky mivaji kolem 20 a to uz je rozdil 2cm... Chtel jsem tim jen rict, ze znacka a rozmer rafku neni dostacujici podminkou k tomu, ze je bez problemu osadite
Proto bych se primlouval, aby (budeme-li chtit neco takoveho rozjet i tady na Flatu) kazdy krome rozmeru rafku uvadel i ET.
Příklad:
Předek
Stock VW ušatá náprava s vevařenými hřebínky od Gene Berga (zakoupeno v CSP)
Stock VW kotoučové těhlice
Caster shims cca 3mm
Krátké Kofap tlumiče (zakoupeno v Kuří)
Ráfek KronnPrinz 5,5Jx15 ET26
Pneu 165/65 R15
Zadek
Stock výška
Stock tlumiče
Stock bubnová brzda
Ráfek KronnPrinz 5,5Jx15 ET26
Pneu 195/65 R15
Nedrhne vůbec nic, a to ani při plném zatížení obou náprav. Plánuji předek i zadek ještě o 3cm dolů a jiná kola 5,5Jx15 ET45, předek obuji do 175/55 R15, zadek zůstane. Fotky po změně budou později...
Ten topic na Sambe jsem pred casem taky se zajmem proletl. Nekteri teda jedou silene extremy, ale taky je tam rada aut snizenych tak akorat, a to se mi libi.máchal píše:Několik nocí jsem strávil prohlížením těchto stránek
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto ... isc+brakes" onclick="window.open(this.href);return false;
Prijde mi vsak skoda, ze tam nepisou k tem osazovanym kolum jednu podstatnou informaci: zalis neboli ET. Dnes, kdy se trh s koly hemzi ruznymi replikami, je zalis daneho kola naprosto klicovy parametr, ktery rozhoduje o tom, jestli bude kolo utopene nebo poleze z blatniku ven. Pro ilustraci: mam replikove Cosmic 5,5Jx15 ET45 a zjistil jsem, ze repliku vyrabi i jiny vyrobce a tam je ET40. Jasne, rozdil 5mm neni tragedie. Zajimavejsi je to vsak u replik kol Fuchs. Originaly maji zalis mezi 45-50, zatimco repliky mivaji kolem 20 a to uz je rozdil 2cm... Chtel jsem tim jen rict, ze znacka a rozmer rafku neni dostacujici podminkou k tomu, ze je bez problemu osadite

Příklad:
Předek
Stock VW ušatá náprava s vevařenými hřebínky od Gene Berga (zakoupeno v CSP)
Stock VW kotoučové těhlice
Caster shims cca 3mm
Krátké Kofap tlumiče (zakoupeno v Kuří)
Ráfek KronnPrinz 5,5Jx15 ET26
Pneu 165/65 R15
Zadek
Stock výška
Stock tlumiče
Stock bubnová brzda
Ráfek KronnPrinz 5,5Jx15 ET26
Pneu 195/65 R15
Nedrhne vůbec nic, a to ani při plném zatížení obou náprav. Plánuji předek i zadek ještě o 3cm dolů a jiná kola 5,5Jx15 ET45, předek obuji do 175/55 R15, zadek zůstane. Fotky po změně budou později...
Bug 1966 crossover PastellWeiss L90D
Bulli 1970 crossover DunkelGrau / HellGrau
Duc 1999 SS caferacer SchwarzMatt
Bulli 1970 crossover DunkelGrau / HellGrau
Duc 1999 SS caferacer SchwarzMatt
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
Johne, rad bych si jen overil, jestli ono "nespravne provedeni ve vetsine pripadu" tkvi v poruseni souososti napravy po jejim rozrezani, nebo byva problem jeste v necem jinem.john píše: Nainstalovat znizovacie orechy je sice dobra cesta, ktora da viac moznosti nastavenia vysky, je vsak pracna a vo vacsine pripadov nespravne prevedena...taktiez vyzaduje fichtlovanie s dlzkou tlmicov a korekciu geometrie pri kazdej zmene.../ pokial majitelovi zalezi na spravnej funkcii napravy /
Rozrezani napravy totiz u Gene Bergova reseni s ozubenym hrebinkem neni treba - naprava se pouze narizne (vyrizne se male okenko, aby se uvolnilo stredove ulozeni torzniho svazku a mohlo se volne otacet).
Bug 1966 crossover PastellWeiss L90D
Bulli 1970 crossover DunkelGrau / HellGrau
Duc 1999 SS caferacer SchwarzMatt
Bulli 1970 crossover DunkelGrau / HellGrau
Duc 1999 SS caferacer SchwarzMatt