Depozit + Registr vozidel + Povinné ručení (2015-2017)
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
nemáš pravdu. Zákaz stání na ulici má souvislost s dočasným vyřazením. Povinnost platit ručení nemáš, ale pak dojde k akci podle odstavce b).Strycf píše:Zadne povinne ruceni ani depozit neni nutny!Auto ale nesmi stat na pozemni komunikaci.Tzn. pokud nekdo ma napr. dvacet aut na dokladech ve sve garazi,na svem pozemku,tak po tom nikomu nic neni.Nevim kdo tu zanesl famu ohledne povinosti platit ruceni,nechce se mi to hledat...Pokud vam to reknou v pojistovne,tak jim neverte-jde jim o kseft!
(1) Obecní úřad obce s rozšířenou působností rozhodne o trvalém vyřazení motorového vozidla a přípojného vozidla z registru, pokud
a) motorové vozidlo a přípojné vozidlo zaniklo,
b) zaniklo pojištění odpovědnosti z provozu vozidla týkající se registrovaného vozidla a nebyla-li ve lhůtě čtrnácti dnů od zániku pojištění odpovědnosti z provozu vozidla uzavřena nová pojistná smlouva o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla (netýká se vozidel dočasně vyřazených z registru).
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
Paráda. Vrazim dvoulitr a jdu to řešit.Herbie píše:myslel to tak jak to napsal
uz se to tu mnohokrat resilo
Mas-li auto vyrobeny pred rokem 81 a projdes-li klubovou testaci na historicke vozidlo, ziskas-li prukaz historickeho vozidla
sjedna ti Ceska Pojistovna zakonne pojisteni jako bys mel veteransky papiry
37 aka pomeranc to tak ma
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
mám to taky, pohoda. Platit ručení s testací je levnější jak dávat doklady do depozitu.
Čekám kdy nám to zruší
Čekám kdy nám to zruší
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
[quote="prak"][quote="Strycf"]Zadne povinne ruceni ani depozit neni nutny!Auto ale nesmi stat na pozemni komunikaci.Tzn. pokud nekdo ma napr. dvacet aut na dokladech ve sve garazi,na svem pozemku,tak po tom nikomu nic neni.Nevim kdo tu zanesl famu ohledne povinosti platit ruceni,nechce se mi to hledat...Pokud vam to reknou v pojistovne,tak jim neverte-jde jim o kseft![/quote]
nemáš pravdu. Zákaz stání na ulici má souvislost s dočasným vyřazením. Povinnost platit ručení nemáš, ale pak dojde k akci podle odstavce b).
[i]
(1) Obecní úřad obce s rozšířenou působností rozhodne o trvalém vyřazení motorového vozidla a přípojného vozidla z registru, pokud
a) motorové vozidlo a přípojné vozidlo zaniklo,
b) zaniklo pojištění odpovědnosti z provozu vozidla týkající se registrovaného vozidla a nebyla-li ve lhůtě čtrnácti dnů od zániku pojištění odpovědnosti z provozu vozidla uzavřena nová pojistná smlouva o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla (netýká se vozidel dočasně vyřazených z registru).[/i][/quote]
Ptal jsem se na to v Podnikatelske pojist. Zadny kontakt mezi pojistovnou a mestskym uradem neexistuje(alespon zatim).Stejne jako mezi STK a mest.uradem.Zakon je jedna vec a praxe druha.Je jasne,ze pokud auto stoji v garazi,nemuze nemuze se ucastnit pojistne udalosti.O to tady prece jde.Je nesmysl,aby bylo pojistene.Asi jako kdyz si sjednas cestovni pojisteni do zahranici a zustanes doma...
nemáš pravdu. Zákaz stání na ulici má souvislost s dočasným vyřazením. Povinnost platit ručení nemáš, ale pak dojde k akci podle odstavce b).
[i]
(1) Obecní úřad obce s rozšířenou působností rozhodne o trvalém vyřazení motorového vozidla a přípojného vozidla z registru, pokud
a) motorové vozidlo a přípojné vozidlo zaniklo,
b) zaniklo pojištění odpovědnosti z provozu vozidla týkající se registrovaného vozidla a nebyla-li ve lhůtě čtrnácti dnů od zániku pojištění odpovědnosti z provozu vozidla uzavřena nová pojistná smlouva o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla (netýká se vozidel dočasně vyřazených z registru).[/i][/quote]
Ptal jsem se na to v Podnikatelske pojist. Zadny kontakt mezi pojistovnou a mestskym uradem neexistuje(alespon zatim).Stejne jako mezi STK a mest.uradem.Zakon je jedna vec a praxe druha.Je jasne,ze pokud auto stoji v garazi,nemuze nemuze se ucastnit pojistne udalosti.O to tady prece jde.Je nesmysl,aby bylo pojistene.Asi jako kdyz si sjednas cestovni pojisteni do zahranici a zustanes doma...
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
v dnešním světě kompůjtrů, jůtrůtrů,jůtrůtrů.....
...je to jen otázka času - když si můžou sdílet informace pojišťovny navzájem, proč by se nemohly informace sdílet i s ostatníma úřadama, že.
Logicky máš pravdu, ale zákon hovoří jasnou řečí a pravděpodobnost, že se úředník probudí a bude konat je malá, ale je.
A pokud jde o Č.podnikatelskou, tak to je nehorší banda neschopný verbeže, jakou jsem kdy zažil (fakt otřesný zkušenosti s jejich sklužbama, nejlevnější není vždy nejlepší, to je na dlouhý vyprávění), těm bych nevěřil ani dobrý den.
...je to jen otázka času - když si můžou sdílet informace pojišťovny navzájem, proč by se nemohly informace sdílet i s ostatníma úřadama, že.
Logicky máš pravdu, ale zákon hovoří jasnou řečí a pravděpodobnost, že se úředník probudí a bude konat je malá, ale je.
A pokud jde o Č.podnikatelskou, tak to je nehorší banda neschopný verbeže, jakou jsem kdy zažil (fakt otřesný zkušenosti s jejich sklužbama, nejlevnější není vždy nejlepší, to je na dlouhý vyprávění), těm bych nevěřil ani dobrý den.
Kvaku, ta výhode je pro lidi, co mají veterána v původním stavu. Žádný veteránský klub by neměl dát testaci historického vozidla autu, který by bylo přespříliš nepůvodní (viz. "Tvůj" dvoulitr). Pokud by tak nějaký klub jednal, ohrožuje všechny ostatní "poctivé" veteránisty a jen zvyšuje riziko, že o výhodu všichni přijdou. Pokud máš veterána s původním dvoulitrovým motorem nebo třeba ameriku s čtyřlitrem, je to ok, proč by ne?Kvak píše:Paráda. Vrazim dvoulitr a jdu to řešit.Herbie píše:myslel to tak jak to napsal
uz se to tu mnohokrat resilo
Mas-li auto vyrobeny pred rokem 81 a projdes-li klubovou testaci na historicke vozidlo, ziskas-li prukaz historickeho vozidla
sjedna ti Ceska Pojistovna zakonne pojisteni jako bys mel veteransky papiry
37 aka pomeranc to tak ma
Dneska se půjdu zeptat na to sezónní pov. ručení.
- Pavel Kubín
- Pan Vierloch
- Příspěvky: 129
- Registrován: 29 srp 2003
to Strycf: Uvažuješ logicky, že když se auto neúčastní provozu a stojí třeba přes celou zimu v garáži, tak můžeš přestat platit pojištění, bez nějakého otravného odhlašovaní apod. Jenže zákony se řídí logikou málokdy, nač by potom byli chudáci právníci? Jeden to elegantně vysvětluje třeba tady:
Dotaz vznesl:
Ivoš, 29. listopad 2005, 8:04
Dobrý den,
co mně hrozí, když vlastním vozidlo , u kterého si platím povinné ručení jen na dobu určitou a jinak mimo tuto dobu vozidlo stojí v garáži a není používáno.Nedávám reg.značku do depozita, protože úřední úkon zabere vždy skoro celý den a jsem názoru, že když nejezdím a nejsem na veřejném místě, je to mojí věcí.Jaká je a kde najdu právní úpravu tohoto problému.
Odpověděl:
JUDr. Tomáš Beran, 30. listopad 2005, 22:16
Bohužel z hlediska zákona to pouze Vaše věc není bez ohledu na to, kde je vozidlo zaparkováno. Pokud není vozidlo vyřazeno z evidence motorových vozidel, musí být povinné ručení sjednáno. Tato otázka je řešena zákonem č. 168/1999 Sb. V každém případě lze sjednání povinného ručení nebo odhlášení vozidla doporučit, protože provoz vozidla (tím se myslí i to, že stojí v garáži) bez sjednaného pojištění je sankcionován pokutou až 20 000 Kč a zákazem řízení vozidel na jeden rok. Sice se to nemusí nikdo dozvědět, nicméně na to rozhodně nelze doporučit spoléhat.
Zdroj:
http://www.autoweb.cz/pravni-poradna/
Dotaz vznesl:
Ivoš, 29. listopad 2005, 8:04
Dobrý den,
co mně hrozí, když vlastním vozidlo , u kterého si platím povinné ručení jen na dobu určitou a jinak mimo tuto dobu vozidlo stojí v garáži a není používáno.Nedávám reg.značku do depozita, protože úřední úkon zabere vždy skoro celý den a jsem názoru, že když nejezdím a nejsem na veřejném místě, je to mojí věcí.Jaká je a kde najdu právní úpravu tohoto problému.
Odpověděl:
JUDr. Tomáš Beran, 30. listopad 2005, 22:16
Bohužel z hlediska zákona to pouze Vaše věc není bez ohledu na to, kde je vozidlo zaparkováno. Pokud není vozidlo vyřazeno z evidence motorových vozidel, musí být povinné ručení sjednáno. Tato otázka je řešena zákonem č. 168/1999 Sb. V každém případě lze sjednání povinného ručení nebo odhlášení vozidla doporučit, protože provoz vozidla (tím se myslí i to, že stojí v garáži) bez sjednaného pojištění je sankcionován pokutou až 20 000 Kč a zákazem řízení vozidel na jeden rok. Sice se to nemusí nikdo dozvědět, nicméně na to rozhodně nelze doporučit spoléhat.
Zdroj:
http://www.autoweb.cz/pravni-poradna/
- axoun
- Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
- Příspěvky: 2776
- Registrován: 19 srp 2004
- Kontaktovat uživatele:
...při čtení mezi řádky lze toto doporučení v právnické hantýrce přeložit do lidové češtiny asi takhle:Pavel Kubín píše:....Sice se to nemusí nikdo dozvědět, nicméně na to rozhodně nelze doporučit spoléhat.
Zdroj:
http://www.autoweb.cz/pravni-poradna/
-Já jsem právník vole, tak po mě nechtěj doporučení neplatit zákonný ručení. Ve skutečosti to ale bude každýmu u prdele, jestliže z tý garáže nevyjedeš.
Dyť jo. K originálu mi chybí právě jen ten dvoulitr. Ovšem i se stávající 1600 podle mě mám nárok na atest. Size v roce 1979 se šestnáctky do busíků nedávaly, ale o desetiletí dřív ano. Nebo je ta podmínka mít tam motor, s jakym to vyjelo z fabriky? To snad ne. V tom případě jsem to zbastlil novejma pneumatikama Matador, který se tam v roce 1979 rozhodně nedávaly.Vašek píše:Kvaku, ta výhode je pro lidi, co mají veterána v původním stavu. Žádný veteránský klub by neměl dát testaci historického vozidla autu, který by bylo přespříliš nepůvodní (viz. "Tvůj" dvoulitr). Pokud by tak nějaký klub jednal, ohrožuje všechny ostatní "poctivé" veteránisty a jen zvyšuje riziko, že o výhodu všichni přijdou. Pokud máš veterána s původním dvoulitrovým motorem nebo třeba ameriku s čtyřlitrem, je to ok, proč by ne?Kvak píše:Paráda. Vrazim dvoulitr a jdu to řešit.
Dneska se půjdu zeptat na to sezónní pov. ručení.
Útoky jako "viz. tvůj dvoiltr" a "poctivý veteránista" neberu v potaz, paač je mi jasný, že ti chybí kontext.
Jedná se o bus 1979 - dvoulitr neni můj extra výmysl, dvoulitr tam patří. Je to to nejpůvodnější, co tam můžu mít.
Herbie píše:myslel to tak jak to napsal
uz se to tu mnohokrat resilo
Mas-li auto vyrobeny pred rokem 81 a projdes-li klubovou testaci na historicke vozidlo, ziskas-li prukaz historickeho vozidla
sjedna ti Ceska Pojistovna zakonne pojisteni jako bys mel veteransky papiry
37 aka pomeranc to tak ma
hele, a jak je to, pokud mam auto na firmu?
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]
- Pavel Kubín
- Pan Vierloch
- Příspěvky: 129
- Registrován: 29 srp 2003
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Tohle by me take zajimalo....sSATYRr píše:Herbie píše:myslel to tak jak to napsal
uz se to tu mnohokrat resilo
Mas-li auto vyrobeny pred rokem 81 a projdes-li klubovou testaci na historicke vozidlo, ziskas-li prukaz historickeho vozidla
sjedna ti Ceska Pojistovna zakonne pojisteni jako bys mel veteransky papiry
37 aka pomeranc to tak ma
hele, a jak je to, pokud mam auto na firmu?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912