Při studeném motoru to nastartuji na otočení, ovšem jakmile se motor zahřál a odstavil jsem brouka na cca. 5min. už jsem startoval stylem že motor se jenom převaloval a trvalo mu delší dobu něž naskočil. Usuzuji, že při studeném motoru jsou součástky smrštěné a tudíž není problém motor bez velkého odporu nastartovat. Ovšem při zahřátem motoru (jak je již známo) se součástky teplem roztahují a tudíž vzniká vetší odpor při protáčením motoru. Moje původní baterie už byla natolik stará že tento problém přisuzuji jí. Uvidíme zda se moje teorie ověří nebo zda-li bude problém někde jinde.john píše:Maggiolino :
popis prosim,aky mas vlastne problem,ktory sa da riesit 450A.
Akumulátory - Akuma, Varta, Banner, Bull ???
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
usuzuješ správně - problém,však nemusí být v baterii ale může být i ve startéruMaggiolino píše:Při studeném motoru to nastartuji na otočení, ovšem jakmile se motor zahřál a odstavil jsem brouka na cca. 5min. už jsem startoval stylem že motor se jenom převaloval a trvalo mu delší dobu něž naskočil. Usuzuji, že při studeném motoru jsou součástky smrštěné a tudíž není problém motor bez velkého odporu nastartovat. Ovšem při zahřátem motoru (jak je již známo) se součástky teplem roztahují a tudíž vzniká vetší odpor při protáčením motoru. Moje původní baterie už byla natolik stará že tento problém přisuzuji jí. Uvidíme zda se moje teorie ověří nebo zda-li bude problém někde jinde.john píše:Maggiolino :
popis prosim,aky mas vlastne problem,ktory sa da riesit 450A.
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM
- threeseven
- náhodný kreativec
- Příspěvky: 2548
- Registrován: 13 led 2003
- Bydliště: Za Vídrholcem doprava a ještě kousek
- Kontaktovat uživatele:
ani bych se nedivil. o pár příspěvků výš jsem pořizoval baterku a nakonec to skončilo startérem.Žanek píše:usuzuješ správně - problém,však nemusí být v baterii ale může být i ve startéruMaggiolino píše:Při studeném motoru to nastartuji na otočení, ovšem jakmile se motor zahřál a odstavil jsem brouka na cca. 5min. už jsem startoval stylem že motor se jenom převaloval a trvalo mu delší dobu něž naskočil. Usuzuji, že při studeném motoru jsou součástky smrštěné a tudíž není problém motor bez velkého odporu nastartovat. Ovšem při zahřátem motoru (jak je již známo) se součástky teplem roztahují a tudíž vzniká vetší odpor při protáčením motoru. Moje původní baterie už byla natolik stará že tento problém přisuzuji jí. Uvidíme zda se moje teorie ověří nebo zda-li bude problém někde jinde.john píše:Maggiolino :
popis prosim,aky mas vlastne problem,ktory sa da riesit 450A.
uvidíš za týden, dva.
I don´t want to start any blasphemous rumours but I think that God has sick sense of humor
and when I die I expect to find him laughing...
and when I die I expect to find him laughing...
Povedal by som,ze usudok je vcelku nespravny,pretoze tepelna roztaznost
neovplyvni startovanie za tepla.Suciastky v motore sa viac -menej roztahuju rovnako,cize vole zostavaju rovnake.
Skor je to stav karburacie a zapalovania.
Taktiez to moze byt zapricinene velkym ubytkom napatia pri startovani,vzhladom na zasrany komutator startera,
vybehane puzdro pastorku,zaoxidovane kontakty atd.
neovplyvni startovanie za tepla.Suciastky v motore sa viac -menej roztahuju rovnako,cize vole zostavaju rovnake.
Skor je to stav karburacie a zapalovania.
Taktiez to moze byt zapricinene velkym ubytkom napatia pri startovani,vzhladom na zasrany komutator startera,
vybehane puzdro pastorku,zaoxidovane kontakty atd.
Bohužel ani karburátor a ani zapalování s tím nemá co do činění. Psal jsem, že při starotvání zahřátého motoru se motor jen tak ledabile převaluje a chytí až po pár otočkách. Aby jsme si správně rozuměli, při studeném startu to s tím motorem zatočí jak kdyby tam nebyly svíčky a hned naskočí, ale jakmile je motor zahřátý, točí to sním pomalu a ledabile. Spíš se přikláním ještě k možnosti startéru. Ale ani zapalování a a ni karburátor s motrem netočí.john píše:Povedal by som,ze usudok je vcelku nespravny,pretoze tepelna roztaznost
neovplyvni startovanie za tepla.Suciastky v motore sa viac -menej roztahuju rovnako,cize vole zostavaju rovnake.
Skor je to stav karburacie a zapalovania.
Taktiez to moze byt zapricinene velkym ubytkom napatia pri startovani,vzhladom na zasrany komutator startera,
vybehane puzdro pastorku,zaoxidovane kontakty atd.
Maggiolino
Co som mienil karburaciou z zapalovanim je,ze aj pri teplom motore potrebujem 1 otacku motora na to,aby to chytilo.To dokazes aj so starou baterkou.Uvedom si,ze pri startovani,pri odbere okolo 100A / za predpokladu dobreho starteru / a viac pri neudrzovanom , namerias pokles napatia ,ktory moze byt 5-8 V,co velakrat nestaci na silnu iskru.Odpor v kazdom spoji od baterie po starter,spinaciu skrinku,zvycajne noha na brzde,kontakty na cievke atd.vsetko vyvola dalsi zbytocny pokles napatia a vysledok je to,co popisujes.
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
když je motor vyběhanej, tak s ním má startér za tepla větší problémy než za studena to je jasný, páč musí zdolávat větší kompresi - ale pokud je všechno v richtigu mělo by se to pěkně motat i za tepla - v tomto případě to motá málo a to by mohlo být buď vydechlou baterkou nebo startérem - to znamená, že počkáme až se to vyzkouší s novou baterkou a pak uvidíme 8) a když ta nepomůže je to startérem - víc bych v tom nehledal
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM
Samozřejmě tuto úvahu Ti neberu, ale v tom případě to nevysvětluje, situaci startování při studeném motoru na otočku. Mám zkušenosti z statních vozidel, jako je třeba Škoda Octávia atd. že stačí opravdu pokles napětí v baterii a při zahřátém motoru se podstatně hůř startuje. Samozřejmě další v pořadí závad se i u Octávie řeší unavený startér. No uvidíme, o víkendu to pořádně projedu a hned zjistím kde je vlastně zakopaný pes. V každém případě tu baterku kterou jsem tam namotoval jsem nic nezkazil. Už stejně potřeboval brouk novou a tak s jí dočkal. Půjdem vylučovacím způsobem a ono se na to časem příjde.john píše:Co som mienil karburaciou z zapalovanim je,ze aj pri teplom motore potrebujem 1 otacku motora na to,aby to chytilo.To dokazes aj so starou baterkou.Uvedom si,ze pri startovani,pri odbere okolo 100A / za predpokladu dobreho starteru / a viac pri neudrzovanom , namerias pokles napatia ,ktory moze byt 5-8 V,co velakrat nestaci na silnu iskru.Odpor v kazdom spoji od baterie po starter,spinaciu skrinku,zvycajne noha na brzde,kontakty na cievke atd.vsetko vyvola dalsi zbytocny pokles napatia a vysledok je to,co popisujes.
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
možná v tom hledáme něco složitého, co tam vůbec není. Baterka třebá má pět let a je po ní.
Poklesy napětí a ztráty všude cestou jsem u jednoho broka řešil cívkou ze škodovky s předřazeným odporem. Cívka je cca 8V (nevím přesně). Při startování je odpor vyřazen a jakmile pustíte klíček, tak jde proud přes odpor. Zatímco dříve to chytlo až po startování (jen jak se točil setrvačností), s touto cívkou to chytalo okamžitě. Mrkněte do schémata Š120M.
Poklesy napětí a ztráty všude cestou jsem u jednoho broka řešil cívkou ze škodovky s předřazeným odporem. Cívka je cca 8V (nevím přesně). Při startování je odpor vyřazen a jakmile pustíte klíček, tak jde proud přes odpor. Zatímco dříve to chytlo až po startování (jen jak se točil setrvačností), s touto cívkou to chytalo okamžitě. Mrkněte do schémata Š120M.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
To:John. Tak jsem dnes broučka pořádně projel, zahřál, nechal chvilku odpočinout a po chvilce jsem ho šel znovu nastartovat. Čekal jsem, jestli se projeví můj problém se startováním teplého motoru. Motor naskočil okamžitě na první otáčku a bez problému. Snažil jsem se navodit problémovou situaci se startováním několik po sobě a můžu si v klidu vydechnou. Bylo to baterkou. Pro upřesnění mám 16-tku a dal jsem tam baterku 44 Ah se zvýšeným startovacím proudem na 450 A.
- threeseven
- náhodný kreativec
- Příspěvky: 2548
- Registrován: 13 led 2003
- Bydliště: Za Vídrholcem doprava a ještě kousek
- Kontaktovat uživatele:
Vyndal jsem z auta baterku a zjistil, že kolem + kontaktu se mi nějak nahromadily tyrkysové krystalky.
Nevíte co to je a jak se to tam dostalo?
(tipoval bych že špatným kontaktem)
Nevíte co to je a jak se to tam dostalo?
(tipoval bych že špatným kontaktem)
I don´t want to start any blasphemous rumours but I think that God has sick sense of humor
and when I die I expect to find him laughing...
and when I die I expect to find him laughing...
- threeseven
- náhodný kreativec
- Příspěvky: 2548
- Registrován: 13 led 2003
- Bydliště: Za Vídrholcem doprava a ještě kousek
- Kontaktovat uživatele:
- axoun
- Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
- Příspěvky: 2776
- Registrován: 19 srp 2004
- Kontaktovat uživatele:
Taxem neska koupil Boschku, 50 Ah, kterou sem eště nikdá neviděl... Že má startovací šlehu větší než 55 Ah-ka je celkem fuk, jak řikal john, to může bejt jen mámení a šalba, ale vona má dokonce voko. Když je nabitá svítí voko zeleně, když voko zčerná měla by se dobít a když voko vybledne - baterka je zralá k ekologické likvidaci. No viděls´ te to někdo někdy někde?