Akumulátory - Akuma, Varta, Banner, Bull ???

sedan, faltdach nebo kabrio, všichni, kdo máte brouka patříte SEM!!!
Maggiolino

Příspěvek od Maggiolino »

john píše:Maggiolino :
popis prosim,aky mas vlastne problem,ktory sa da riesit 450A.
Při studeném motoru to nastartuji na otočení, ovšem jakmile se motor zahřál a odstavil jsem brouka na cca. 5min. už jsem startoval stylem že motor se jenom převaloval a trvalo mu delší dobu něž naskočil. Usuzuji, že při studeném motoru jsou součástky smrštěné a tudíž není problém motor bez velkého odporu nastartovat. Ovšem při zahřátem motoru (jak je již známo) se součástky teplem roztahují a tudíž vzniká vetší odpor při protáčením motoru. Moje původní baterie už byla natolik stará že tento problém přisuzuji jí. Uvidíme zda se moje teorie ověří nebo zda-li bude problém někde jinde.

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

Maggiolino píše:
john píše:Maggiolino :
popis prosim,aky mas vlastne problem,ktory sa da riesit 450A.
Při studeném motoru to nastartuji na otočení, ovšem jakmile se motor zahřál a odstavil jsem brouka na cca. 5min. už jsem startoval stylem že motor se jenom převaloval a trvalo mu delší dobu něž naskočil. Usuzuji, že při studeném motoru jsou součástky smrštěné a tudíž není problém motor bez velkého odporu nastartovat. Ovšem při zahřátem motoru (jak je již známo) se součástky teplem roztahují a tudíž vzniká vetší odpor při protáčením motoru. Moje původní baterie už byla natolik stará že tento problém přisuzuji jí. Uvidíme zda se moje teorie ověří nebo zda-li bude problém někde jinde.
usuzuješ správně - problém,však nemusí být v baterii ale může být i ve startéru :wink:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
threeseven
náhodný kreativec
Příspěvky: 2548
Registrován: 13 led 2003
Bydliště: Za Vídrholcem doprava a ještě kousek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od threeseven »

Žanek píše:
Maggiolino píše:
john píše:Maggiolino :
popis prosim,aky mas vlastne problem,ktory sa da riesit 450A.
Při studeném motoru to nastartuji na otočení, ovšem jakmile se motor zahřál a odstavil jsem brouka na cca. 5min. už jsem startoval stylem že motor se jenom převaloval a trvalo mu delší dobu něž naskočil. Usuzuji, že při studeném motoru jsou součástky smrštěné a tudíž není problém motor bez velkého odporu nastartovat. Ovšem při zahřátem motoru (jak je již známo) se součástky teplem roztahují a tudíž vzniká vetší odpor při protáčením motoru. Moje původní baterie už byla natolik stará že tento problém přisuzuji jí. Uvidíme zda se moje teorie ověří nebo zda-li bude problém někde jinde.
usuzuješ správně - problém,však nemusí být v baterii ale může být i ve startéru :wink:
ani bych se nedivil. o pár příspěvků výš jsem pořizoval baterku a nakonec to skončilo startérem.

uvidíš za týden, dva.
I don´t want to start any blasphemous rumours but I think that God has sick sense of humor
and when I die I expect to find him laughing...

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Povedal by som,ze usudok je vcelku nespravny,pretoze tepelna roztaznost
neovplyvni startovanie za tepla.Suciastky v motore sa viac -menej roztahuju rovnako,cize vole zostavaju rovnake.
Skor je to stav karburacie a zapalovania.
Taktiez to moze byt zapricinene velkym ubytkom napatia pri startovani,vzhladom na zasrany komutator startera,
vybehane puzdro pastorku,zaoxidovane kontakty atd.

Maggiolino

Příspěvek od Maggiolino »

john píše:Povedal by som,ze usudok je vcelku nespravny,pretoze tepelna roztaznost
neovplyvni startovanie za tepla.Suciastky v motore sa viac -menej roztahuju rovnako,cize vole zostavaju rovnake.
Skor je to stav karburacie a zapalovania.
Taktiez to moze byt zapricinene velkym ubytkom napatia pri startovani,vzhladom na zasrany komutator startera,
vybehane puzdro pastorku,zaoxidovane kontakty atd.
Bohužel ani karburátor a ani zapalování s tím nemá co do činění. Psal jsem, že při starotvání zahřátého motoru se motor jen tak ledabile převaluje a chytí až po pár otočkách. Aby jsme si správně rozuměli, při studeném startu to s tím motorem zatočí jak kdyby tam nebyly svíčky a hned naskočí, ale jakmile je motor zahřátý, točí to sním pomalu a ledabile. Spíš se přikláním ještě k možnosti startéru. Ale ani zapalování a a ni karburátor s motrem netočí.
Maggiolino

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Co som mienil karburaciou z zapalovanim je,ze aj pri teplom motore potrebujem 1 otacku motora na to,aby to chytilo.To dokazes aj so starou baterkou.Uvedom si,ze pri startovani,pri odbere okolo 100A / za predpokladu dobreho starteru / a viac pri neudrzovanom , namerias pokles napatia ,ktory moze byt 5-8 V,co velakrat nestaci na silnu iskru.Odpor v kazdom spoji od baterie po starter,spinaciu skrinku,zvycajne noha na brzde,kontakty na cievke atd.vsetko vyvola dalsi zbytocny pokles napatia a vysledok je to,co popisujes.

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

když je motor vyběhanej, tak s ním má startér za tepla větší problémy než za studena to je jasný, páč musí zdolávat větší kompresi - ale pokud je všechno v richtigu mělo by se to pěkně motat i za tepla - v tomto případě to motá málo a to by mohlo být buď vydechlou baterkou nebo startérem - to znamená, že počkáme až se to vyzkouší s novou baterkou a pak uvidíme 8) a když ta nepomůže je to startérem - víc bych v tom nehledal
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Maggiolino

Příspěvek od Maggiolino »

john píše:Co som mienil karburaciou z zapalovanim je,ze aj pri teplom motore potrebujem 1 otacku motora na to,aby to chytilo.To dokazes aj so starou baterkou.Uvedom si,ze pri startovani,pri odbere okolo 100A / za predpokladu dobreho starteru / a viac pri neudrzovanom , namerias pokles napatia ,ktory moze byt 5-8 V,co velakrat nestaci na silnu iskru.Odpor v kazdom spoji od baterie po starter,spinaciu skrinku,zvycajne noha na brzde,kontakty na cievke atd.vsetko vyvola dalsi zbytocny pokles napatia a vysledok je to,co popisujes.
Samozřejmě tuto úvahu Ti neberu, ale v tom případě to nevysvětluje, situaci startování při studeném motoru na otočku. Mám zkušenosti z statních vozidel, jako je třeba Škoda Octávia atd. že stačí opravdu pokles napětí v baterii a při zahřátém motoru se podstatně hůř startuje. Samozřejmě další v pořadí závad se i u Octávie řeší unavený startér. No uvidíme, o víkendu to pořádně projedu a hned zjistím kde je vlastně zakopaný pes. V každém případě tu baterku kterou jsem tam namotoval jsem nic nezkazil. Už stejně potřeboval brouk novou a tak s jí dočkal. Půjdem vylučovacím způsobem a ono se na to časem příjde.

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od prak »

možná v tom hledáme něco složitého, co tam vůbec není. Baterka třebá má pět let a je po ní.
Poklesy napětí a ztráty všude cestou jsem u jednoho broka řešil cívkou ze škodovky s předřazeným odporem. Cívka je cca 8V (nevím přesně). Při startování je odpor vyřazen a jakmile pustíte klíček, tak jde proud přes odpor. Zatímco dříve to chytlo až po startování (jen jak se točil setrvačností), s touto cívkou to chytalo okamžitě. Mrkněte do schémata Š120M.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Naprosty suhlas s Prakom,to je najlepsie riesenie.Coho som sa ja chytil je to,ze bateria schopna dat o 100% prudu viac,ako je potrebne nie je dost dobra.To je ako strielat vrabce kanonom.To je vsetko.

Maggiolino

Příspěvek od Maggiolino »

To:John. Tak jsem dnes broučka pořádně projel, zahřál, nechal chvilku odpočinout a po chvilce jsem ho šel znovu nastartovat. Čekal jsem, jestli se projeví můj problém se startováním teplého motoru. Motor naskočil okamžitě na první otáčku a bez problému. Snažil jsem se navodit problémovou situaci se startováním několik po sobě a můžu si v klidu vydechnou. Bylo to baterkou. Pro upřesnění mám 16-tku a dal jsem tam baterku 44 Ah se zvýšeným startovacím proudem na 450 A.

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Tak sme teraz vsetci happy a to je hlavne.

Uživatelský avatar
threeseven
náhodný kreativec
Příspěvky: 2548
Registrován: 13 led 2003
Bydliště: Za Vídrholcem doprava a ještě kousek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od threeseven »

Vyndal jsem z auta baterku a zjistil, že kolem + kontaktu se mi nějak nahromadily tyrkysové krystalky.

Nevíte co to je a jak se to tam dostalo?
(tipoval bych že špatným kontaktem)
I don´t want to start any blasphemous rumours but I think that God has sick sense of humor
and when I die I expect to find him laughing...

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

bezna oxidace
ocisti to, a az tam budes tu baterku vracet, tak po pripojeni to vomatlej vazelinou

teda aspon tak by se to snad melo

on to tu nekdo objasni presneji :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
bugz
zrůdný magor flat4.org
Příspěvky: 1979
Registrován: 12 črc 2005
Bydliště: Kardanová Řečice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bugz »

CuSO4 modrá skalice
FeSO4 zelená skalice

Baterka obsahuje H2SO4. Mráz odpařuje elektrolyt a na kontaktech a kovech dochází ke krásné sublimaci uvedených solí. Je to naprosto běžné.
Soli rozpuštěné vodou nádherně reagují s karoserií. tzv. koroze. :)
flat4 teoretik gang member number 1

Uživatelský avatar
threeseven
náhodný kreativec
Příspěvky: 2548
Registrován: 13 led 2003
Bydliště: Za Vídrholcem doprava a ještě kousek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od threeseven »

aha, takže pes by to radši lízat neměl.

dík!
I don´t want to start any blasphemous rumours but I think that God has sick sense of humor
and when I die I expect to find him laughing...

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvek od Lugen »

Hezký vyklat bugzi!

...á neměl nikdy chemii rád
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od axoun »

Taxem neska koupil Boschku, 50 Ah, kterou sem eště nikdá neviděl... Že má startovací šlehu větší než 55 Ah-ka je celkem fuk, jak řikal john, to může bejt jen mámení a šalba, ale vona má dokonce voko. Když je nabitá svítí voko zeleně, když voko zčerná měla by se dobít a když voko vybledne - baterka je zralá k ekologické likvidaci. No viděls´ te to někdo někdy někde? :shock:

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

...nerad ti kazím radost Axi,Ale od nějakýho 93 roku to byl třeba u BMW standart.Je to celkem praktická věcička...
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od axoun »

neboj Petře nekazíš. bylo mi jasný, že nejsem objevitelem tohodle vynálezu. spíš mě zajímaly názory zkušenějších, jesi to třá neni zas ňákej marketingovej tah bez efektu. tak praktická věcička, pravíš?... tosem rád. :wink:
-mmch: a jesipak ste si nechali dobít baterky, vy coste přezimu nejezdili? :?:

Odpovědět