Ja sem dlouhou dobu jezdil na Vartu ( od roku 97 do 01)
ale pak sem ji dal jednomu kamaradovi, protoze praskla a tekla z ni kyselina, ale jestli se nepletu tak ten kamarad ji jeste ma
tedka tam mam jakousi suchou baterku 85Ah ale typ vam presne nepovim, musel bych se jit podivat
Jestli je to ještě aktuální, tak něco k těm baterkám. Není pravdou že čím větší tím lepší, je to zase na úkor životnosti. Když se tam dá příliš velká, baterie se nestačí ideálně dobíjet a dobije se až po dlouhé době. Takže jukni kolik ti dává alternátor, nebo dynamo a pak tam podle toho vraž baterku. Myslím si že 44bude až až. Například felda má alternátor kterej dává 70Ah a je tam 44ka.
VW181 píše:Fuj!!!
Do nemeckyho auta ceskou baterku.
Jedine dobrou Boschku
Jenom pro pořádek.Dobrá Boschka se vyrábí v České Lípě ve stejné fabrice
jako Varta. A záleží pouze na tom, jak barevný je plast a jaká samolepka se na ni flákne. A dobrá Akuma se dělá sice v Boleslavi, ale česká je stejně asi jako Škodovka.
Dobré ránko,
potřebuji fundovanou radu odborníků. Jaké hodnoty by měla mít neji deálnější baterka do 16tky. Když tám šupnu 55 Ah je to v pohodě? Nebo ví někdo co je tam vlastně předepsáno?
Děkuji za rady Maggiolino
Tak jsem tam nakonec šupnul VARTU 44 Ah se zvýšeným startovacím proudem na 450 A. Ona totiž AKUMA 55 Ah má startovací proud pouze 250 A a to se mi zdá že to neřeší můj problém. Už je tam (startuje jako oheň) a o víkendu na dákové do Tater (Pieniny) prověřím její kvality.