Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer

sedan, faltdach nebo kabrio, všichni, kdo máte brouka patříte SEM!!!
Odpovědět
Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1890
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer

Příspěvek od Pekař z Boščehrada »

lubos píše:Čerpadlo bylo přímo u odbočky vedle převodovky. Tohle topení je jiný typ, než to tvoje, má řídící jednotku uvnitř, takže problémy s místem nebyly.
Nevím, jestli je víc typů čerpadel, množství paliva je daný frekvencí, jakou to čerpadlo pulsuje a tu určuje řídící jednotka podle nastavenýho výkonu.
Myslel jsem řídící jednotku brouka, která ji má pod sedačkou přesně tam, kde jsi měl toho bufíka. Neměl bys fotku, nebo hodnoty toho čerpadýlka?

Uživatelský avatar
bussman
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 279
Registrován: 25 čer 2012
Bydliště: Praha

Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer

Příspěvek od bussman »

Jak to tady ctu, mate nekdo zkusenost s plynovym bufikem ?
Hakuna Matata

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4996
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer

Příspěvek od maxmax »

Truma E1800, montuju ho do Westy
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Uživatelský avatar
lubos
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 496
Registrován: 08 led 2010

Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer

Příspěvek od lubos »

Pekař z Boščehrada píše:
Myslel jsem řídící jednotku brouka, která ji má pod sedačkou přesně tam, kde jsi měl toho bufíka. Neměl bys fotku, nebo hodnoty toho čerpadýlka?
Ani s tou broučí jednotkou si to nepřekáželo. Fotku vlastní nemám,vypůjčil jsem si jinou. Hodnoty nevím, dá se to asi zjistit třeba tady
http://www.techwebasto.com/heater_main/ ... 776891.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; , je to Webasto Airtop 2000
webasto.jpg

Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1890
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer

Příspěvek od Pekař z Boščehrada »

Tak laborování s bufíkem pokračuje. Netušíte, jak přiškrtit množství paliva, co díví čerpadlo? U toho čerpadla, co jsem doma našel /není originál z tohoto bufíku, ale možná z většího), je možnost štělování vzdálenosti zpětnýho ventilu od pumpy. Problém je, že když se odvzdušní, pak se mu ubere na požadovaný množství, tak funguje parádně. Jenže po opětným spuštění opět nedává, je potřeba mu hodně přidat a pak jede. Jenže to zas po ohřáti bufíka kouří ja z E55, takže ubrat, a jsme tam, kde jsme byli.. On tento bufík nemá tepelnou pojistku, tak jako ty starý, to by pak asi na chvíli vypnulo čerpadlo a mohlo by to fungovat. Myslel jsem, že u tohoto to bude hlídat malá řídící jednotka, ale ani náhodou. Nemá s tím někdo zkušenosti? Třeba Luboš?

Uživatelský avatar
lubos
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 496
Registrován: 08 led 2010

Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer

Příspěvek od lubos »

Zase tolik zkušeností, abych kombinoval různé sestavy, to nemám. Pokud se jedná o to naftové topení, o kterém ses zmínil výš, tak s nafovýma mám zkušenosti všeobecně špatný, co se startu týká. Dost taky záleží, jak ten bufík vypadá uvnitř, jestli už není moc vypálenej nebo zanesenej sazema. Ten benzín chytne přece jenom trochu lépe.

Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1890
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer

Příspěvek od Pekař z Boščehrada »

lubos píše:Čerpadlo bylo přímo u odbočky vedle převodovky.
Ještě další dotaz: Jak to mohlo být napojený u převodovky, když to už je pod tlakem z čerpadla do vstřikování? A bylo to čerpadlo nějak speciálně řešený, co se týče sklonu, napojení hadiček - trubiček? Mám pořád problém s tím mojím, už jsem koupil i nový čerpadlo, funguje parádně, ale brzo se to zavzdušní a nefunguje. A to i pod nádrží /navíc plnou), což vůbec nechápu... Nemáš nějakou radu?

Uživatelský avatar
lubos
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 496
Registrován: 08 led 2010

Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer

Příspěvek od lubos »

Teď na žádném brouku topení nemám, na fotce z demontáže je vidět, že ta odbočka byla napojena ze spodní trubky. Nevím, jestli to třeba nebyla vracečka, porovnej si to na svým autě. Čerpadlo bylo přišroubovaný vodorovně na výztuze přes silentblok poblíž rozbočení brzdových trubiček a napojené do hadičky, která je teď zaslepená šroubem.
030.jpg

jaro21
Příspěvky: 165
Registrován: 29 pro 2011
Bydliště: Trenčín

Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer

Příspěvek od jaro21 »

Zdravím páni,chcem sa opýtať či je dobré namontovať do busa bufík na plyn napr. od Trumaticu, prípade aký by ste odporučili. Rozmýšlal som aj nad BN4 od PAL ale neviem aký je čo sa spoľahlivosti týka. Ďakujem za rady

rochuss
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 345
Registrován: 03 lis 2012

Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer

Příspěvek od rochuss »

Taky jsem dost dlouho řešil co s orig. bufíkem TypB2,který je na 6V a Broukem který je z praktických důvodů na 12V(i když r.1963 byl původně ještě na 6V).Různé měniče a odpory pro Trabantisty jsem z důvodů neoriginality i malé dostupnosti vyloučil.Tak mě napadlo následující-dal jsem 2ks 6V aku zapojené do serie,takže palubní sítˇ je na 12V a silná 70Amperhodin,což je dost i na delší cestování a svícení.A jedním extra drátem jsem přivedl dopředu +6V k bufíku.Mám taky připravenou možnost dát při kombinaci kabelů vlevo 1ks 12V aku a vpravo 1ks 6V aku (i když ta by nebyla dobíjená).Případně v létě jezdit jen na 12V aku-to by byl bufík odpojený.Ještě chybí sehnat nebo udělat ochranný plech a vytáhnout ven trubku pro přisávání vzduchu.
Přílohy
kdf 2,bufík,světla130 004 (640x480).jpg
kdf 2,bufík,světla130 004 (640x480).jpg (275.37 KiB) Zobrazeno 7619 x
kdf 2,bufík,světla130 005 (640x480).jpg
kdf 2,bufík,světla130 005 (640x480).jpg (202.8 KiB) Zobrazeno 7619 x

Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1890
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer

Příspěvek od Pekař z Boščehrada »

A jak se ti povedlo docílit toho, aby ti do bufíku šlo jen z jedné baterky, když jsou v serii?

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4796
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer

Příspěvek od lišák »

Pekař z Boščehrada píše:A jak se ti povedlo docílit toho, aby ti do bufíku šlo jen z jedné baterky, když jsou v serii?
Pekaři nepozorný z Boščehrada, přečti si co píše a koukej pořádně na obrázky :D .
rochuss píše:....A jedním extra drátem jsem přivedl dopředu +6V k bufíku.....
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1890
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer

Příspěvek od Pekař z Boščehrada »

Nepozorný rozhodně jsem, s tím nepolemizuju :D Ale takto by to přece fungovalo až po odpojení té druhé baterky, jinak by dávaly pořád těch 12V, ne?

Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1890
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer

Příspěvek od Pekař z Boščehrada »

Aha, už jsem to asi pochopil... Asi mám plnou hlavu ženských či co...

Uživatelský avatar
Aushaus
Příspěvky: 69
Registrován: 03 říj 2009
Bydliště: Buštěhrad pv
Kontaktovat uživatele:

Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer

Příspěvek od Aushaus »

Pekař z Boščehrada píše:Aha, už jsem to asi pochopil... Asi mám plnou hlavu ženských či co...
Tak určitěěěě...

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1013
Registrován: 08 zář 2009

Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer

Příspěvek od lope »

2 baterky nesporně mají svoje výhody (i nevýhody), ale DC-DC měniče nejsou drahé, záleží na výkonu. Třeba http://www.ebay.at/itm/DC-DC-Buck-Conve ... 338a1b8439" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4996
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer

Příspěvek od maxmax »

No, já to řešil u Trumy, sehnal jsem za hezký peníz 24 voltovou, tak jsem koupil měnič 12-24, stál 600,- v návodu píšou, že jde použít i nižší vstupní napětí, a tím se to celé posune, a drahý mi to nepřijde. Dává 60 W.
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Uživatelský avatar
Slamak
Příspěvky: 82
Registrován: 16 lis 2008
Bydliště: ja vim kde

Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer

Příspěvek od Slamak »

Zakoupil jsem topení do brouka,typ BN2,a potřeboval bych poradit se zapojením.Mám brouka 1303 a je mi jasný že musí přijít do kufru,ale jak to zapojit.Prosí lidi znalé problému o radu.Díky Honza.
Kolik brouků máš, tolikrát jsi člověkem.

Uživatelský avatar
Slamak
Příspěvky: 82
Registrován: 16 lis 2008
Bydliště: ja vim kde

Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer

Příspěvek od Slamak »

Tak se mi povedlo rozchodit ventilator,podávací čerpadlo z nádrže a žhavící svíčku.Ale zjistil jsem,že čerpadlo,které má vstřikovat benzín do spalovací komory má zatuhlé obě membrány.Tak se chci dotázat jestli je někdo zprovoznil,popřípadě kde se dají koupit nové.Předem všem děkuji za odpověd.Honza.
Kolik brouků máš, tolikrát jsi člověkem.

rochuss
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 345
Registrován: 03 lis 2012

Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer

Příspěvek od rochuss »

No nejlepší je mít druhý kus na náhradní díly jako jsem měl já.To asi nemáš,tak kontaktovat nějakého bufíkáře, třeba co se na ně specializuje v kamionech a mívá i zastoupení a školení u firem Webasto a Eberspacher.Jinak na něm.Ebay bývá starých bufíků dost.U nás jich je minimum.Pryžové díly bývají často kaputt,mě tam třeba vyráběli krátkou tlakovou hadičku na míru a platil jsem ji okolo 800Kč.

Odpovědět