Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer

sedan, faltdach nebo kabrio, všichni, kdo máte brouka patříte SEM!!!
Odpovědět
Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2488
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer

Příspěvek od Pekař z Boščehrada »

Nemáte někdo el.schéma na tento typ trochu novějších eberspacheru? Foto orientační..
Přílohy
$T2eC16hHJIkE9qU3l32OBQvKO,sGfg~~48_1.jpg
$T2eC16hHJIkE9qU3l32OBQvKO,sGfg~~48_1.jpg (21.21 KiB) Zobrazeno 11087 x

Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2488
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer

Příspěvek od Pekař z Boščehrada »

Toto je štítek, už konkrétní:
Přílohy
Eberspacher.jpg

Uživatelský avatar
lubos
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 592
Registrován: 08 led 2010

Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer

Příspěvek od lubos »

To je naftovej, zkus kouknout tady

http://ebookbrowse.com/b1l-d1l-manual-pdf-d286630129" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2488
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer

Příspěvek od Pekař z Boščehrada »

lubos píše:To je naftovej..
A dopr.. Jak se to pozná? Že to má Déčko?

Uživatelský avatar
lubos
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 592
Registrován: 08 led 2010

Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer

Příspěvek od lubos »

Správně, a taky tam píšou Brennstoff-Heizöl

Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2488
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer

Příspěvek od Pekař z Boščehrada »

Luboši díky! Hele netušíš, co všechno mají benzíňáci a naftáci rozdílný? Asi toho bude víc, když mají jiný štítky, co?

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer

Příspěvek od Šíša »

Mas-li ho a jest-li funkcni, neresil bych. Staci pridavna nadrzka na par litru nafty a ta ti vydrzi na spoustu a spoustu hodin a alespon se ti nezvedne spotreba :wink:

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer

Příspěvek od Pětišroub »

existují i originál přídavný nádržky, nebo si to může brát z kanystru. Spotřeba max 0.5 litru za hodinu na plnej kotel..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
lubos
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 592
Registrován: 08 led 2010

Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer

Příspěvek od lubos »

Jaký jsou rozdíly mezi benzinem a naftou netuším. Jestli ale tohle chceš do brouka,tak se dost zahřeješ, měl jsem tohle samý v Transitu. Ještě taky je problém s regulací, moje topení nemělo jinou regulaci, než vypnout a zapnout - buď ručně nebo s termostatem a při každým startu ta nafta přece jen víc smrdí, ať jsem s tím dělal cokoli.

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer

Příspěvek od Šíša »

To jo, dle zkusenosti karavanistu ty starsi naftove bufiky pri startu zasmradnou, pri behu uz je to jen o serizeni. Ale toho smradku bych se bal jen nekde v kempu a spol., nebo-li tam kde by to nekomu mohlo vadit.
V broukovi protahnout vyfuk dozadu a je po problemu. Kdyby to presto nekomu vadilo, dodavaji se pridavne katiky/filtry na vyfuk, popripade i tlumice hluku jak vyfuku, tak nasavani studeneho i vystupu tepleho vzduchu. V nasich autech bezpredmetne :D

Uživatelský avatar
lubos
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 592
Registrován: 08 led 2010

Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer

Příspěvek od lubos »

Šíša píše:...protahnout vyfuk dozadu a je po problemu...
Tak jednoduchý to zase není, ono to nastavení výfuku má svoje limity, to píšou i v návodu k instalaci. Když je moc dlouhý, hůř to hoří a tím víc smrdí. Poslat ten smrad dozadu znamená, že se přes saharu dostane ještě líp dovnitř.

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer

Příspěvek od Šíša »

Jo, to zni logicky... ikdyz na tech obytnacich jest ten vyfuk kurvwa dlouhy, ty 2m co by stacili to dostat za zadni dvere urcite. Sehnat ho za par penez uz bych ho testoval, neb bych mu duveroval vice nez x let staremu benzinovemu Ebru :D (staromilci prominou... ).

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer

Příspěvek od Pětišroub »

147 i 181 mají výfuk ale i sání do podběhu a smrádek jsem nezaznamenal fakt je že bufík je benzínovej
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer

Příspěvek od Šíša »

Jo, to ma i ten muj origo benzinak (ikdyz to snad nejsou rovne trubky ale nejak zahnute/zarizle).

Uživatelský avatar
lubos
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 592
Registrován: 08 led 2010

Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer

Příspěvek od lubos »

S tím smradem jsem se setkal jen u naftových bufíků. S tímhle konkrétním, o který se tu jedná, mám zkušenosti dlouhé cca 10 let, dokonce jsem ho měl i na repasi u smluvního servisu eberspacheru, kdy vyměnili i spalovací komoru, ale stále při každém startu nebo při vypnutí a dochlazování kouřil. Prý to je u toho modelu běžné, bylo to z roku 87. To Pekařovo je ještě starší, tak by se to asi mělo chovat stejně. Za provozu jinak perfektní. Jinak co se týká umístění, na jednom autě jsem topení měl pod zadní sedačkou a výfuk do podlahy, namontováno to bylo v německu ve značkovém servisu.
webasto 027.jpg

Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2488
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer

Příspěvek od Pekař z Boščehrada »

Hele Luboši, a kam to bylo pak vyvedený? Do prahu, takze to topilo (jen) do řidičovy strany a teda i na okno? A benzin si to cucalo z odbočky z hadičky vzadu, nebo to tahli zepředu?

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer

Příspěvek od SO 545 »

idealne by to bolo rozdvojit a napojit pred klapky topenia.
Pri vypnutom motore len uzavries klapky a tlacis teplo dopredu.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
lubos
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 592
Registrován: 08 led 2010

Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer

Příspěvek od lubos »

Vyvedený to bylo jenom tímhle způsobem, ale asi by to šlo i jinak. Bylo to v Mexiku 96, který nemá klapku na přepínání předek-zadek, jenom propojovací rouru od topníků do prahů,takže pro nějaký jiný řešení je tam prostoru dost. Benzín si to bralo z odbočky u převodovky.
054.JPG

Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2488
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer

Příspěvek od Pekař z Boščehrada »

lubos píše:Vyvedený to bylo jenom tímhle způsobem, ale asi by to šlo i jinak. Bylo to v Mexiku 96, který nemá klapku na přepínání předek-zadek, jenom propojovací rouru od topníků do prahů,takže pro nějaký jiný řešení je tam prostoru dost. Benzín si to bralo z odbočky u převodovky.
Luboši a kde to mělo palivový čerpadlo? A jak se to tam vlezlo, když tam je řídící jednotka?

A vůbec, netušíte někdo, jaký jsou typy palivových čerpadel co se týče množství distribuovanýho paliva?

Uživatelský avatar
lubos
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 592
Registrován: 08 led 2010

Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer

Příspěvek od lubos »

Čerpadlo bylo přímo u odbočky vedle převodovky. Tohle topení je jiný typ, než to tvoje, má řídící jednotku uvnitř, takže problémy s místem nebyly.
Nevím, jestli je víc typů čerpadel, množství paliva je daný frekvencí, jakou to čerpadlo pulsuje a tu určuje řídící jednotka podle nastavenýho výkonu.

Odpovědět