přívod ofukování předního skla - montáž a demontáž

sedan, faltdach nebo kabrio, všichni, kdo máte brouka patříte SEM!!!
Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

přívod ofukování předního skla - montáž a demontáž

Příspěvekod sSATYRr » 26 led 2006

Pri tuninugu topeni se mimojine dostalo i na ofuk predniho skla, vedeneho tou soustavou hadic v kufru. Hlavni hadice, vedouci z prahu ku trojrozbocovaci mam vyskocenou, s pomoci zrcatka mimo otvor. Existuje nejaky zpusob, jak ji v tom mini neviditelnem prostoru osadit zpet? Jinak me napadlo, jak rika pan Korp, ze je dobre izolovat hadice na zimu novinami, ze by trebas pomohl Miralon, pouzivajici se k izolaci vodovodniho potrubi...
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12881
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvekod Herbie » 26 led 2006

ja osobne sem to resil pouzitim novodurove trubky, kterou sem dole nasadil na otvor a teprve na tu novodurovou rouru sem nasadil hadici s rozbockou


jinak sem vyhodil trojrozbocku a pozil jen dvojrozbocku, protoze ztraty tepla vznikajici pripojenim do ofuku z predni boudy na vitr byly prilis velike

v soucasnosti mi tedy funi teplo z rohu a trosku z prostred
zbyvajici dva ofuky mam jen na studeny vzduch
... a vůbec !

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4478
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod prak » 26 led 2006

dole ve sloupku pod kobercem je inspekční díra. Kopexka se s ní dá spolehlivě navést na nákružek z prahu.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Příspěvekod sSATYRr » 26 led 2006

Jj, dikec, Pokusim se s tim porvat. Jinak pry udajne ty pairovo - hlinikovy hadice z ty "trojrozbocky" nejsou nikde k mani... :(
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß

Uživatelský avatar
FEVER
ex fever.pitch
Příspěvky: 461
Registrován: 07 črc 2004
Bydliště: Jince, jsem-li pozván neodmítnu
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod FEVER » 26 led 2006

Obrázek

Ono je přece jenom víc způsobů jak se tam podívat 8) :)

Podívám se ti po tech hadicích... třeba ten průměr co sou na sahaře, tak těch mam tři kluba :twisted:
Baculatý porsche

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Příspěvekod sSATYRr » 27 led 2006

cool, kde se daj sehnat? Jinak, pry nesehnatelne jsou ty tenke k jednotlivym vydechum..
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß

Uživatelský avatar
VW181
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1942
Registrován: 03 úno 2004
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod VW181 » 27 led 2006

U všech brouků jsem si tu inspekční díru, jak říká Prak zvětšil flexou na velikos, kde vlezou dva prsty pohodlně uchopící tu hadici. :lol:
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz

Uživatelský avatar
Krystof
Vrátný Hřejivého archivu
Příspěvky: 1065
Registrován: 09 pro 2004
Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy

Příspěvekod Krystof » 27 led 2006

Mám k tejto téme otázku. Podľa toho, čo tu bolo viackrát napísané by mal ísť teply vzduch aj cez ventilátor? Chápem to správne? Lebo mne ide teplý len do rohov a do stredného výduchu a ventilátor ma dva samostatné vývody, ale len na vzduch zvonku. Existujú aj modely, ktoré mali možnosť pripojiť teplý vzduch do ventilátora?

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12881
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvekod Herbie » 27 led 2006

primo do ventilatoru ne
ale nektere modely (novejsi) maji teply vzuch z vymeniku zaveden do vsech vydechu pod oknem
... a vůbec !

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8725
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvekod yahoďák » 27 led 2006

Ad rozvod teplého vzduchu v kufru:
na koncí papírové hadice je bakelitová tvarovka
původně rozdvojka, od níž jde přívod ro rohu okna - k A sloupku - a plastovou hadicí ke střednímu ofuku.
Od modelu 8/68, kdy přibyla mřížka na přední kapotě, pod ní nasávací box (později možno i s ventilárorem) a hlavně další dvě větrací mřížky na palubce pod oknem, se objevuje bakelitová roztrojka místo rozdvojky, která přivádí část teplého vzduchu do spojovacího potrubí mezi boxem a mřížkou.
Takže to funguje tak, že pokud se zavřou klapky (a vypne ventilátor) a nejde náporový studený vzduch, jde teplý vzduch do všech pěti mřížek na palubce. Pokud se klapky otevřou/zapne větrák jde dvěma mřížkami čerstvý vzduch z venku, ostatními teplý.
Aby se to nepletlo, tak někteří brouci po 8/68 ten třetí přívod nemají zapojený (na papírové hadici jejen rozdvojka, přívod čerstvého vzduchu od boxu k oknu nemá odbočku na připojení teplého vzduchu)

Takže ne, teplý vzduch nejde přes ventilátor - ten by ho množstvím studeného vzduchu nasátého zvenku zchladil.

Uživatelský avatar
Krystof
Vrátný Hřejivého archivu
Příspěvky: 1065
Registrován: 09 pro 2004
Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy

Příspěvekod Krystof » 27 led 2006

Tak dík, už tomu rozumiem. Má ten typ 68.

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3563
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Vylepsovak

Příspěvekod Milosak_1 » 17 srp 2008

Je zcela mozne, ze tento prispevek nepatri sem (za to se omlouvam), ale je to jediny topic se zabyvajici ofukem teplym vzduchem predniho skla.

Blizi se nam podzim a s nim i chladnejsi a vlhci pocasi a tudiz i mlzeni predniho skla. U starsich aut, co maji proderavene tunely a zbastlene topne hadice co vedou od tunelu nahoru na sklo, se leckdy teply vzduch ani na predni okno nedostane, zacne se nam mlzit a nebezpecne snizovat viditelnost. Predpokladam s tim mame vsichni obdobne problemy a vite jaky je to opruz a hlavne jak je to nebezpece.

Dovolte mi tento maly prispevek, ktery nam muze pomoci s omezenim mlzeni predniho skla za par korun, bez zadneho rezani, svarovani, lakovani, atd... Osobne to pouzivam uz leta a nevim co to je mlzeni predniho skla u brouka. Dokonce i v zime po 2-3 minutach jizdy mam rozmrzle predni okno, az takto je tento zlepsovak efektivni.

Potrebujeme k tomu nasledujici :
1) starou nepopraskanou hadici od vysavace
2) lepici pasku (nejlepe takovou tu stribrnou, vydrzi vyssi teploty)
3) plastovou paskovou objimku

Obrázek

Postup je nalsedujici :
1) hadici zasunete do zadniho otvoru topeni a ovinete stribrnou paskou tak aby se nam zbytecne neztracel teply vzduch tj. aby to lepe tesnilo (na teto fotce jen provizorni paska kvuli tomuto prispevku).

Obrázek

2) paskovou objimkou uchytime hadici s hornim uchytem bezp. pasu. Zrovna u meho auta neni hacek nad hornim uchytem bezp. pasu, ale ten kdo jej ma, tak je lepsi tu hadici o hacek jednoduse "zahaknout".

Obrázek Obrázek

3) pak hadici prostrcite mezi slunecni clonu a strechu. V clone je dosti silny kovovy ram, ktery hadici bez problemu udrzi.

Obrázek
Obrázek

A zde je vysledek :

Obrázek

Je to jen impuls a je jen na vas jestli to zkusite, vylepsite atd....

Preji vsem hodne najetych Km bez zamlzeneho/zmrzleho predniho skla.
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12881
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvekod Herbie » 17 srp 2008

funkcnost jiste nepochybna, kazdopadne je to pekna vopičárna :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Sesto
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1712
Registrován: 09 čer 2003
Bydliště: Pressburg
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Sesto » 17 srp 2008

[smilie=rofl5.gif]

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3563
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Milosak_1 » 17 srp 2008

Herbie píše:funkcnost jiste nepochybna, kazdopadne je to pekna vopičárna :)

A vo tom to je... v tomto pripade kaslu na estetiku, ale prevaha je ve funkcnosti.
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Holandan
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 401
Registrován: 10 říj 2007

Příspěvekod Holandan » 17 srp 2008

Mel sem sic jen na zimu neco podobneho ale tazeneho spodem,
jeste vetsi vopicarna a bylo to kvuli rozmrznuti skla!
Ale jak pises funkcnost zarucena,otestovano v praxi!
Jinak pokud mas OK prahy a v pohode vymeniky tak by se ti sklo mlzit vubec nemelo.....

Holandan 8)
Vaše jistota je ve zgarbech.

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8725
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvekod yahoďák » 18 srp 2008

.....jednou jsem problém zbastlených prahů (zcela chyběl topný kanál, kterýsi z předchozích majitelů je nepovažoval za důležité) řešil naprosto stejně...hadicí od vysavače.
Když pominu estetickou stránku věci, tak to fungovalo.
Ovšem jen do chvíle, než jsem tomu řádně naložil na delší cestě. Hadice jaksi nevydržela a spekla se :lol:
Lepší bude, dát si do to do pořádku.
Obrázek

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4478
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Re: přívod ofukování předního skla - montáž a demontáž

Příspěvekod prak » 17 črc 2015

vykopávám téma na světlo
kdysi jsem koupil dědkovský nový prahy. Asi nebyly dost drahý, protože trubka topení v nich není vůbec. vzadu jen koleno a vpředu nátrubek. moc se mi tam nechce dávat plastovou trubku. řešil už to někdo? nechce se mi kupovat další prahy
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12369
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: přívod ofukování předního skla - montáž a demontáž

Příspěvekod Sam » 17 črc 2015

prak píše:vykopávám téma na světlo
kdysi jsem koupil dědkovský nový prahy. Asi nebyly dost drahý, protože trubka topení v nich není vůbec. vzadu jen koleno a vpředu nátrubek. moc se mi tam nechce dávat plastovou trubku. řešil už to někdo? nechce se mi kupovat další prahy

Je třeba zmínit, že brezel a ovál neměl v prahu trubku pro vedeni tepla. Jak je na tom poslední ovál, resp. první dědek, tedy 56-59, nevím. Nemůže to být náhodou práh pro starší model ? Pokud ne, rozboduj práh a trubku/hadici tam vlož. Pokud je to aftermarket, je to beztak jen polotovar který potřebuje dopasovat a ošetřit uvnitř.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4478
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Re: přívod ofukování předního skla - montáž a demontáž

Příspěvekod prak » 18 črc 2015

je to práh na ovála
bez trubky je to jaksi polovičaté. vw má u mě tímto podstatné mínus. počítám s tím, že to budu rozdělávat, proto hledám radu na trubku. plastovým ale nedávám dlouhou budoucnost a chtěl bych trvanlivější řešení.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.


Zpět na “Broučí fórum”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host