Vzduchový filtr = olej versus papír

sedan, faltdach nebo kabrio, všichni, kdo máte brouka patříte SEM!!!

Jakej filtr na vzduch?

Olejovej
25
61%
Papírovej
12
29%
Molitanovej
4
10%
 
Celkem hlasů: 41

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod axoun » 09 dub 2005

Pětišroub píše:pokud je ve filtru zachována "hladinka" oleje taková, že proudící vzduch neztratí v zatáčce rychlost, tak určitě 8)

a jaká že je optimální hladinka? k tomu zúžení průměru filtru? (sorry jestli to tu už bylo, ale nikde jsem to nenašel)

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19268
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 09 dub 2005

u některých filtrů je uvnitř červená ryska, na některých filtrech je vylisovaná šipka nebo ryska v plechu a pokud uvedené chybí, dává se olej ode dna až ke zúžení - je to jen pár čísel ode dna.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4470
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod prak » 09 dub 2005

v busíkové knížce píšou "etwa 0,45 l",
samo že na velký busíkový filtr
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19268
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 09 dub 2005

u broučího by to mohlo být kolem 250-300 ml, ale nespoléhal bych na to, protože tvary filtrů se lišily rok od roku...
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Rarach
Příspěvky: 41
Registrován: 18 kvě 2004
Bydliště: Praha Zapad
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Rarach » 14 dub 2005

Já mam plast+papír a přesto, že je tam pár let tak jsem ho schválně kontroloval a je úplně v poho, volím papírák ....
:twisted: Rarach :twisted:
Rozkvetlá bažina

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4453
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod SO 545 » 14 dub 2005

Rarach píše:Já mam plast+papír a přesto, že je tam pár let tak jsem ho schválně kontroloval a je úplně v poho, volím papírák ....


Pravda je vždy niekde uprostred a radikalizmus škodí.
Keby bol papier taká 0 asi by sa neuživil ale zase športové vložky sa
impregnujú olejom :idea:

Čiže je to na nás 8)

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12351
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Sam » 14 dub 2005

Kdyz uz se zase nakously ty filtry. Kde by se dal splasit nejakej peknej bavlnenej na Solex 34 ? Plug-in pro odvetrani required.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4470
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod prak » 15 dub 2005

Sameleon píše:Kdyz uz se zase nakously ty filtry. Kde by se dal splasit nejakej peknej bavlnenej na Solex 34 ? Plug-in pro odvetrani required.

vas ist das bavlnenej? Mám doma navíc jeden chromovej hříbek.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12351
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Sam » 16 kvě 2005

prak píše:
Sameleon píše:Kdyz uz se zase nakously ty filtry. Kde by se dal splasit nejakej peknej bavlnenej na Solex 34 ? Plug-in pro odvetrani required.

vas ist das bavlnenej? Mám doma navíc jeden chromovej hříbek.

No, Sam hleda filtr, ktery by mel vetsi ucinnost nez ten jeho molitanovej, kde krz vrstvicku molitanu projde bordel, ktery ma rozmery takove, ze uvizne v sitku na "filtraci" oleje :)
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Návštěvník

Příspěvekod Návštěvník » 16 kvě 2005

Same..olejovej filtr


Roman

olej vs. papír

Příspěvekod Roman » 31 kvě 2005

mohu dodat jak plechové-olejové, tak plastové-papírové filtry na brouka tel. 724 607 969

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12351
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Sam » 21 lis 2005

Tak po dlouhe odmlce Sam preci jen zacal resit, ze by na zimu vymenil za olejovy filtr s predehrevem.
Problem ale nastava s tim, jak na seriovy 16ce ovladat klapku predehrevu. Na stary sahare jsem mel vepredu vyvedenou packu spojenou s klapkama shahary ovladanyma termostatem. Jak toto resit na sahare bez teto vyfikundace ?
PS : zaroven by potesilo, kdyby nejaka dobra duse vystrachala kolinko, ktere privadi teply vzduch ke tretimu chobotu. (To, co je pridelany na spodni casti plechu remenice)
Naposledy upravil(a) Sam dne 22 lis 2005, celkem upraveno 1 x.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19268
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 21 lis 2005

na olejových filtrech bez tohoto zařízení byla klapka ovládaná podtlakem motoru=na klapce bylo protizávažíčko, které ji drželo v nízkých a volnoběžných otáčkách v zavřené poloze a motor tedy nabíral teplý vzduch. Po zvýšení otáček se klapka otevřela a motor sál vzduch z motorového prostoru. V manuálu je ale zmínka o tom, že, klesne-li teplota pod tuším 10°C, má se klapka zafixovat v zavřené poloze aby motor sál teplý vzduch stále.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19268
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 30 lis 2005

cena papírové vložky do plastového filtru je cca. 200,-Kč a proto vybízím k zakoupení ty, jejichž filtr vypadá již poněkud zahnědle, je plný mastnoty a prachu, případně nebyl měněn v době kterou si lidský mozek dokáže zapamatovat a tedy dávno neplní svou funkci filtrace + ucpanými póry tvoří významnou restrikci v sacím traktu.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
psycho
pro známé: psyxo
Příspěvky: 480
Registrován: 26 zář 2005
Bydliště: Prešporok
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod psycho » 31 bře 2006

Sameleon píše:
psycho píše:tak tou ciernou plastovou krabicou si to uuuplne pos..l,ale inac krasa ako som uz spominal :wink: =D>


A co by jsi tam dal ty ? Olejacek ?


ne,stacil by aj nejaky decentny chromovy,v lepsom pripade nejaku peknu sisku..
[smilie=coolgleama.gif]

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4453
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod SO 545 » 31 bře 2006

z toho vyrastieš .... :wink:
SYSTEM CONTROL
www.vwolkers.com Mrtvy muž

Uživatelský avatar
psycho
pro známé: psyxo
Příspěvky: 480
Registrován: 26 zář 2005
Bydliště: Prešporok
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod psycho » 01 dub 2006

never tomu :goodman:

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12351
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Sam » 01 dub 2006

SO 545 píše:z toho vyrastieš .... :wink:

Minimalne z toho duvodu, ze krz chrom moc vzduchu neprotlacis :roll:

ok, a tedka seriozne: ja bych proste filtr BEZ predehrevu nechtel.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvekod Petr914 » 01 dub 2006

...já si tady taky trochu zaplkám...

Za prvý se naprosto ztotožňuju s názorem Pětišrouba- a sice každej filtr,kterej dělá,co dělat má a je správně osazenej je dobrej...

Za druhý bych se přikláněl k olejový formě,protože mi to připadá spolehlivější než papír a zároveň proto,že za nejlepší filtry považuju filtry:

sportovní-kónický,který se olejem napouští.Je to ta nejpřímnější(direkt)cesta,jak dostat vzduch do karburátoru,respektive sání,protože odpadaj všechny ty ohyby,zúžení,rozšíření,klapky,ko....tiny apod.Další výhodou je,že si ho koupíš jednou a pak ho jen pucuješ a napouštíš olejem(životnost je kolem 150-200000 km).Dalším plusem je to,že dá motoru,to co motor chce-nelimituje průchod vzduchu. Nevýhodou je:

že k němu musíte dostat co nejstudenější vzduch(to platí pro veškerý sání),což je problém,protože pokud ho fláknete přímo do motorovýho prostoru,tak si vesele saje ten hic a má efekt takovej,že je to horší než série.
S tím nasávaným vzduchem,je to totiž z pohledu fyziky tak že:
způsob,jak zvednout výkon(respektive ho neubrat)veskrze sání je takovej,že čím je nasávaný směsi víc,tím líp.A tady je ta fyzika:
Pokud je nasávanej vzduch studenej,tak je jeho objemový množství jaký?Tak je jeho objemový množství nižší než u teplýho vole...Tudíž je možný zvýšit výkon tím,že dopravíme studenej vzduch,kterej se po smíchání s benzínem a vstupem do spalovacího prostoru rozpíná a množství nasátý směsi je větší než kdyby ten vzduch byl teplej(to má naprosto opačnej efekt).Z praxe se to dá vypozorovat zcela jednoduše.Proč myslíte,že turbodieselový motory maj větší výkon s meziCHLADIČEMA vzduchu?Nitro je úplně stejnej princip,akorát že je to na kvadrát.Vstřikování rajskýho plynu způsobí brutální přesycení palivovou směsí,která pak v případě nitra ty motory doslova trhá...Dalším krásným příkladem je vstřikování studený vody(chápejte jako mlhu)do sání,který vymyslel kdo?No kterej vymyslel Messerschmit u modelu 109 a kterej byl hojně využívanej v F-1 v éře 80 let-éra turbomotorů u tréninkovejch motorů(v kombinaci s proměnným tlakem turba).Tam se ty cvoci-to nastavení mělo vydržet zhruba tři vostrý kola,kdy byl zajetej nejrychlejší čas-dostávali na hodnoty kolem 1300-1400 HP z motoru,kterej je regulema FIA omezenej pro turbo na 1500 ccm-došlo to tak daleko,že ty motory,se kterejma jezdili lidi,jako Senna,Mansell,Prost a samozřejmě Nelson Piquet(měl je hrozně rád),byly takřka sebedestruktivní a FIA turba zakázala definitivně.
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12351
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Sam » 03 dub 2006

Tak jsem o vikendu trosku pooldschoolovatel a instaloval jsem si olejacek....
Obrázek
Za povsimnuti stoji hlavne ta porvrchova uprava :twisted:
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)


Zpět na “Broučí fórum”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host